Netconnect naar Homeconnect vraagje

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Packer
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2008, 18:17
Locatie: Herentals

Hoi, momenteel heb ik een Netconnect aansluiting bij Dommel.
Nu wil ik een Homeconnect abbo nemen bij hun. (GigaHomeBox met Siemens SX762 WLAN).

Kan ik simpelweg de Siemens installeren en aansluiten of is het nodig eerst je huidige abbo bij Dommel op te zeggen? (zou wel héél onlogisch zijn lijkt me).
Wat moet er precies gebeuren? Wie kan me helpen?
Bij Dommel krijg je niemand aan de lijn,zelfs niet na uren proberen.

Thanks!
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Gewoon de wizard volgen, je hoeft niets op te zeggen :)

Dommel zegt ook uw Belgacom lijn op.
Packer
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2008, 18:17
Locatie: Herentals

Zelete schreef:Gewoon de wizard volgen, je hoeft niets op te zeggen :)

Dommel zegt ook uw Belgacom lijn op.


Dus... mijn huidig abbonement vervalt automatisch en/of zal omgezet worden,mét behoud van (Belgacom)telefoonnummer en (m'n huidige Dommel) email-accounts?
Ok,dan waag ik het,heb trouwens de HomeBox al in huis :-D

Thanks Zelete!
Groeten uit Herentals!
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Packer schreef:
Zelete schreef:Gewoon de wizard volgen, je hoeft niets op te zeggen :)

Dommel zegt ook uw Belgacom lijn op.


Dus... mijn huidig abbonement vervalt automatisch en/of zal omgezet worden,mét behoud van (Belgacom)telefoonnummer en (m'n huidige Dommel) email-accounts?
Ok,dan waag ik het,heb trouwens de HomeBox al in huis :-D

Thanks Zelete!
Groeten uit Herentals!

je mail accounts moet je wel handmatig overzetten (verwijderen op je netconnect, toevoegen op je homeconnect)
Packer
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2008, 18:17
Locatie: Herentals

Ow,goed dat je dat zegt! Bedankt hiervoor! :eek:
Packer
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2008, 18:17
Locatie: Herentals

Weet iemand of er een soort "handleiding" bestaat om je abbonement om te vormen en je router/modem (Siemens) vanaf de eerste keer goed te installeren?
Ik lees hier elders op het forum trouwens dat er updates zouden zijn ivm de instalatiesoftware. Misschien is het dan beter om de originele CD niet te gebruiken...of heb ik het mis?

Toch mooi als je als leek hier nog wat info/hulp kan vinden! :-D
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Als je de CD gebruikt zal hij zich automatisch updaten naar de laatste versie.
Misschien voor de veiligheid de laatste versie van de dommel site halen: http://www.dommel.com/setup.zip
Daar gewoon de stappen volgen en dan kom je er wel. Je kan de siemens nog niet direct aansluiten want je moet nog wachten op een brief van dommel (2-3 weken ?)
Dommel had ons vorige week vrijdag een nieuwe release van de software beloofd maar die is er niet gekomen.
Wachten dus daarop, "ze zijn er mee bezig"
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Zelete schreef:Gewoon de wizard volgen, je hoeft niets op te zeggen :)

Dommel zegt ook uw Belgacom lijn op.


Is daar ondertussen al een wizard voor? Ik heb hier nog niets gezien, maar ik heb wel cityconnect, misschien vandaar?
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

In de homeconnect box zit een cd met een wizard op (is eig de homeconnect software maar als je deze de eerste keer start moet je doorheen een wizard)
Packer
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2008, 18:17
Locatie: Herentals

silentkiller schreef: Je kan de siemens nog niet direct aansluiten want je moet nog wachten op een brief van dommel (2-3 weken ?)


Dus als ik het goed begrijp kan ik de software(wizard) van de bijgeleverde cd uit de HomeBox NU al installeren,maar ZONDER de Siemens aan te sluiten,met m'n huidige ADSL-router (FritzBox!)

Of moet men eerst MET de aangesloten Siemens de wizard doorlopen en nadien de oude ADSL-router terug aansluiten om internettoegang te hebben? En dan, na 2-3 weken bij het leveren van de Dommel-brief, de Siemens terug aansluiten om met Homeconnect te starten.
Ik wil geen downtime....

Hey,bedankt Silentkiller voor je info!
Packer
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2008, 18:17
Locatie: Herentals

Ok,net de wizard laten lopen en gegevens ingevuld.
Documenten geprint en getekend,gescand en gemaild naar [email protected] (met hotmail-account).
Nu wachten tot de post de activatiedocumenten/brief komt brengen.
Werk nog steeds met m'n FritzBox! nu,Siemens nog niet aangesloten.
Daar wacht ik beter mee tot ik alle inloggegevens heb volgens mij.

So far so good :roll:
seafart
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2008, 22:13

Hier ging het topic toch echt om, is 1 van hun std_antw, is overzichtelijk:

Indien u wenst over te schakelen van netconnect naar homeconnect dient u enkel volgende stappen te ondernemen:

1) een gigaset homebox aankopen via 1 van onze verdeelpunten die u terug kan vinden op onze site.

2) de groene dommel cd installeren op een pc met een windows besturingssysteem.

3) deze software opstarten en uw registratie uitvoeren.

4) tijdens uw registratie kan u aangeven dat er op uw lijn reeds een adsl-signaal actief is van dommel en een paar stappen verder ook dat u uw belgacomlijn niet langer wenst te behouden.

5) van het contract aangemaakt tijdens de registratie dient u een volledig ondertekend exemplaar aan ons te bezorgen. Hetzij via email naar [email protected] in 1 pdf-bestand met als onderwerp "contract", per fax naar 011 92 00 00 of per post naar steenweg 19/1 3590 Diepenbeek.

6) nadat het contract door ons is verwerkt, ontvangt u enkele weken later per post uw activatiebrief en na het ingeven van deze code gaat u de melding krijgen via de software dat u dan uw siemens modem mag gaan aansluiten.
- - -
Tot slot: vermelden ze niet echt natuurlijk maar hou er rekening mee dat je feitelijk nog 1 maand netconnect betaalt achteraf voor dit netconnect abonnement.

Homeconnect is immers een nieuw produkt met een nieuwe technische situatie. Mochten ze duidelijker aangeven maar voor bestaande klanten kruipt er veel meer manueel werk in voor de omschakeling en toch maken ze de omschakeling mogelijk voor ons dus hou daar ook best eens rekening mee.
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

silentkiller schreef:In de homeconnect box zit een cd met een wizard op (is eig de homeconnect software maar als je deze de eerste keer start moet je doorheen een wizard)


ah zo... Ik dacht dat het over een wizard binnen de CRM toepassing ging.
Packer
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2008, 18:17
Locatie: Herentals

seafart schreef:Hier ging het topic toch echt om, is 1 van hun std_antw, is overzichtelijk:

Indien u wenst over te schakelen van netconnect naar homeconnect dient u enkel volgende stappen te ondernemen:

1) een gigaset homebox aankopen via 1 van onze verdeelpunten die u terug kan vinden op onze site.

2) de groene dommel cd installeren op een pc met een windows besturingssysteem.

3) deze software opstarten en uw registratie uitvoeren.

4) tijdens uw registratie kan u aangeven dat er op uw lijn reeds een adsl-signaal actief is van dommel en een paar stappen verder ook dat u uw belgacomlijn niet langer wenst te behouden.

5) van het contract aangemaakt tijdens de registratie dient u een volledig ondertekend exemplaar aan ons te bezorgen. Hetzij via email naar [email protected] in 1 pdf-bestand met als onderwerp "contract", per fax naar 011 92 00 00 of per post naar steenweg 19/1 3590 Diepenbeek.

6) nadat het contract door ons is verwerkt, ontvangt u enkele weken later per post uw activatiebrief en na het ingeven van deze code gaat u de melding krijgen via de software dat u dan uw siemens modem mag gaan aansluiten.


Klopt volledig Seafart,net wat ik toen zocht eigenlijk.

Thanks!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”