Dommel onbereikbaar

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

Ik heb vorige week een gigaset homeconnect doos gehaald en geactiveerd. Tot op heden heb ik nog geen contract ontvangen! Ik heb afgelopen donderdag al eens gebeld met Dommel, ze zouden het contract nogmaals opsturen en faxen ... echter, ik heb deze nog steeds niet binnen via de post noch via de fax!

Ik probeer ze nu te bellen maar vanmorgen werd ik na de taalkeuze en typekeuze doorgeschakeld naar een telefoon die niet opgenomen werd en sinds 15:00 krijg ik de melding dat ze gesloten zijn (op nummer 011 920 000) Faxen werkt ook niet, mijn fax meld dat er geen gehoor is, het 070 nummer werkt ook niet, een vriendelijke stem verteld mij dat er geen verbinding mogelijk is. Emails versturen kan wel, maar het is maar de vraag of die aankomen!

Duurt het altijd zo lang voordat een contract binnen is en komen dit soort -niet bereikbaar- momenten vaker voor bij dommel? Of hebben ze daar een federaal decreet gekregen om elke vorm van service aan mij persoonlijk te weigeren? (ik ben immers een nederlander van origine en na dat hele fortis verhaal ...... )
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

srry maar..
de wizard die je uitgevoerd hebt dat ding maakt een PDF aan op uw pc = contract
die pdf moet je AFPRINTEN, ondertekenen en met de post versturen.

als je dat gedaan hebt moet je wachten tot het daar aankomt (+-2a3 WERKDAGEN) en dan daar nog is 10dagen boven op tellen. zit je al aan 2a3 'gewone' weken.

deal with it.

vandaag zijn ze idd vroeger als anders gesloten..

verleden week en de week daarvoor waren ze (zeer) goed bereikbaar.
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

Dat zou zo zijn als de homelink software op magische wijze met het internet zou kunnen verbinden, wat bij mij niet lukt aangezien ik (nog) geen internet verbinding heb. Ik moest dus telefonisch activeren waarna dommel mij het contract moet doen toekomen. daar wacht ik nu dus op.

iets eerder gesloten ... 15:00 ipv 18:00 is wel een heel wat vroeger toch.
Laatst gewijzigd door zimmen 06 okt 2008, 17:08, in totaal 1 gewijzigd.
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

icekiller, dek ze nou niet.

Ik heb ook niet mijn contract kunnen aanmaken via de software.
DE software s**** van elke kant, das nu toch wel bekend.
Dus daar kan hij ook niks aandoen, en dat Dommel niet antwoord is ook niet echt netjes, tis een kleine moeite om op de ivr te melden dat ze staken vandaag of wat ook de reden is dat het kantoor gesloten is.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

icekiller2k6 schreef:
vandaag zijn ze idd vroeger als anders gesloten..



Misschien recup uren van de vrijdag :P , toen waren ze om 21 uur nog aan't werk daar .
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

zimmen schreef:Dat zou zo zijn als de homelink software op magische wijze met het internet zou kunnen verbinden, wat bij mij niet lukt aangezien ik (nog) geen internet verbinding heb. Ik moest dus telefonisch activeren waarna dommel mij het contract moet doen toekomen. daar wacht ik nu dus op.

iets eerder gesloten ... 15:00 ipv 18:00 is wel een heel wat vroeger toch.


moes je bij een kennis op internet gaan.. je zit nu toch ook op internet...


& tjahhh

ik dek in wie ik wil.. ;)

ik ben ook pissig over het feit dat de update er ook niet is.
Hoewel het me gestolen kan worden. Het ging zich eerder over hun woord te houden dan iets anders.
Gebruikersavatar
Synthesis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 sep 2008, 09:08

icekiller2k6 schreef:srry maar..
de wizard die je uitgevoerd hebt dat ding maakt een PDF aan op uw pc = contract
die pdf moet je AFPRINTEN, ondertekenen en met de post versturen.

als je dat gedaan hebt moet je wachten tot het daar aankomt (+-2a3 WERKDAGEN) en dan daar nog is 10dagen boven op tellen. zit je al aan 2a3 'gewone' weken.

deal with it.

vandaag zijn ze idd vroeger als anders gesloten..

verleden week en de week daarvoor waren ze (zeer) goed bereikbaar.


Nou ook niet overdrijven he :-) Ik weet nog dat ik voor de eerste keer mijn Homelink software een 3-tal weken geinstalleerde, contractjen afgedrukt, doorgefaxt (ik denk waarschijnlijk de snelste optie) en 4 werkdagen later had ik de activatiebrief gekregen, en 2 dagen later had ik Internet.

Dat gezegd hebbende, mijn telefoon werkt nog altijd nie :s
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

Ja, ik zit nu op mijn werk, met internet... aangezien ik geen idee had over hoe die activatie werkt heb ik het telefonisch gedaan... voor het zelfde geld moest ik halverwege de activatie het modem aansluiten ofzo, je weet het niet .... al helemaal niet als het nergens beschreven staat!

Enfin, opnieuw activeren via internet zal zeker niet lukken ... anders moet ik morgen weer bellen .... maar dit alles neemt niet weg dat er nu al 2x een contract naar mij opgestuurd zou moeten zijn, maar daarvan is er geen 1 binnen gekomen! of is de post ook aan het staken?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Synthesis schreef:
icekiller2k6 schreef:srry maar..
de wizard die je uitgevoerd hebt dat ding maakt een PDF aan op uw pc = contract
die pdf moet je AFPRINTEN, ondertekenen en met de post versturen.

als je dat gedaan hebt moet je wachten tot het daar aankomt (+-2a3 WERKDAGEN) en dan daar nog is 10dagen boven op tellen. zit je al aan 2a3 'gewone' weken.

deal with it.

vandaag zijn ze idd vroeger als anders gesloten..

verleden week en de week daarvoor waren ze (zeer) goed bereikbaar.


Nou ook niet overdrijven he :-) Ik weet nog dat ik voor de eerste keer mijn Homelink software een 3-tal weken geinstalleerde, contractjen afgedrukt, doorgefaxt (ik denk waarschijnlijk de snelste optie) en 4 werkdagen later had ik de activatiebrief gekregen, en 2 dagen later had ik Internet.

Dat gezegd hebbende, mijn telefoon werkt nog altijd nie :s


ik beschrijf hoe dat zij rekenen.. dus max tijd volgens 'hun' berekeningen, sneller is uiteraard altijd beter

@zimmen
nja homeconnect is nu eenmaal niet iets voor 'leken'..
Is meer voor mensen die al wat research gedaan hebben en al op userbase iets gelezen hadden...

en geen idee of de post staak waarschijnlijk wel in ons prachtig belgie land..

zou je niet terug gaan naar NL?
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

Een simpel "Druk contract opnieuw af" knopje in het CRM systeem zou al erg handig zijn.
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

icekiller2k6 schreef:@zimmen
nja homeconnect is nu eenmaal niet iets voor 'leken'..
Is meer voor mensen die al wat research gedaan hebben en al op userbase iets gelezen hadden...

en geen idee of de post staak waarschijnlijk wel in ons prachtig belgie land..

zou je niet terug gaan naar NL?


@icekiller2k6: Och och ... gaat het die kant op. een l33t als jij gaat er natuurlijk van uit dat je bij het aanschaffen van een dienst uit moet gaan van het ergste, ik heb meer vertrouwen in het prachtig belgische land en haar diensten en klik gewoon braaf door de wizard.

@de rest, als iemand een hulpzaam idee heeft hoor ik het graag!
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

zimmen schreef:
icekiller2k6 schreef:@zimmen
nja homeconnect is nu eenmaal niet iets voor 'leken'..
Is meer voor mensen die al wat research gedaan hebben en al op userbase iets gelezen hadden...

en geen idee of de post staak waarschijnlijk wel in ons prachtig belgie land..

zou je niet terug gaan naar NL?


@icekiller2k6: Och och ... gaat het die kant op. een l33t als jij gaat er natuurlijk van uit dat je bij het aanschaffen van een dienst uit moet gaan van het ergste, ik heb meer vertrouwen in het prachtig belgische land en haar diensten en klik gewoon braaf door de wizard.

@de rest, als iemand een hulpzaam idee heeft hoor ik het graag!


@zimmen ik ben ook geïrriteerd door dommel hoor ;)
en kan best snappen dat je dacht dat dommel 'zo' zou werken..
maar wij belgen worden al jaren hmm "genomen" door duopolie hier..

en we weten dat de kleine spelers nadelen hebben zoals support en minder garanties kwa lijnkwaliteit..

maar we moeten ergens beginnen...
Prototype
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 maa 2008, 22:33

zimmen schreef:
@de rest, als iemand een hulpzaam idee heeft hoor ik het graag!

Oplossing: Een brief sturen dat je hun rommel niet meer wilt en een deftige provider nemen. 8)
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

@zimmen ik ben ook geïrriteerd door dommel hoor Wink
en kan best snappen dat je dacht dat dommel 'zo' zou werken..
maar wij belgen worden al jaren hmm "genomen" door duopolie hier..

en we weten dat de kleine spelers nadelen hebben zoals support en minder garanties kwa lijnkwaliteit..

maar we moeten ergens beginnen...


Mijn irritatie is nog niet zover, ik vroeg me alleen af of ze vaker zo onbereikbaar zijn en of het altijd zo lang duurt voordat een contract binnen is... blijkbaar is dat niet zo en moet ik ze morgen weer verblijden met een telefoontje!

Ik heb net geprobeerd om via mijn werk's internet verbinding de homelink software nogmaals te activeren maar daar trapt ie niet in, logisch ... ik sta dus wel in het systeem! Dan is het wel weer jammer dat ook de homelink software geen optie heeft om het contract nogmaals uit te printen ...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

icekiller2k6 schreef:@zimmen
nja homeconnect is nu eenmaal niet iets voor 'leken'..
Is meer voor mensen die al wat research gedaan hebben en al op userbase iets gelezen hadden...


Staat dit in hun algemene voorwaarden? Of bij de vereisten?
Afbeelding
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

nonkie schreef:
icekiller2k6 schreef:@zimmen
nja homeconnect is nu eenmaal niet iets voor 'leken'..
Is meer voor mensen die al wat research gedaan hebben en al op userbase iets gelezen hadden...


Staat dit in hun algemene voorwaarden? Of bij de vereisten?


algemene kennis @ userbase..


Dommel maakt geen reclame.. Dus dat betekend sowieso al mond tot mond reclame..

dommel maakt geen reclame met 'super makkelijk te installeren' of 'gratis installatie!' onzin..

Alles is zelf installeren, zelf doen etc..
Ze verwachten een zeker niveau van kennis.

En zimmer dacht van ow iets wat lijkt op onze nederlandse abo's..
maar Heeft niet genoeg onderzoek gedaan.

als jij een nieuwe afwasmachine koopt.. ga je dan ook niet ff vragen of uitzoeken hoe makkelijk dat die werkt? of dat het wel feitelijk is wat jij wilt?

Dommel heeft tickets, telefonie en userbase als 'knownlegde' base.

Ik zeg niet dat dit 'goed' is of whatever ik zeg gewoon hoe 'ik' het zie.

Ik heb tegen kameraden ook gezegd dat ze niet moesten pakken als alles meteen van de 1ste dag in orde moet zijn etc
zelfde bij kameraad waar ik tegen zei dat ik homeconnect had zonder limiet (ik vermeld telefonie, webspace, usenet NOOIT omdat ik dit feitelijk as if service zie.. ik bepaalde per maand 45euro voor internet opzich.. dus die 5euro beschouw ik als de prijs voor ongelimiteerd te kunnen internetten + usenet).

Hij wou dat toen 'echt' hebben..
Maar wie heeft het weer mogen doen? De software installeren de wizard doorlopen, de router instellen etc...

Terwijl ik hem daarvoor al gezegd had dat hij daar niet de nodige kennis voor had om zelf te doen (!)
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

icekiller2k6 schreef:
nonkie schreef:
icekiller2k6 schreef:@zimmen
nja homeconnect is nu eenmaal niet iets voor 'leken'..
Is meer voor mensen die al wat research gedaan hebben en al op userbase iets gelezen hadden...


Staat dit in hun algemene voorwaarden? Of bij de vereisten?


algemene kennis @ userbase..


Dommel maakt geen reclame.. Dus dat betekend sowieso al mond tot mond reclame..

dommel maakt geen reclame met 'super makkelijk te installeren' of 'gratis installatie!' onzin..


Komaan zeg: Dommel verkoopt dozen in de Makro, Mediamarkt enz. Daar kom je Jan met de pet tegen en die leest geen userbase.

Die verwacht dat als je voor telefonie betaalt, dat die ook werkt (lijkt logsich, niet ?).
Laatst gewijzigd door Jan_B 06 okt 2008, 20:34, in totaal 1 gewijzigd.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

nonkie schreef:
icekiller2k6 schreef:@zimmen
nja homeconnect is nu eenmaal niet iets voor 'leken'..
Is meer voor mensen die al wat research gedaan hebben en al op userbase iets gelezen hadden...


Staat dit in hun algemene voorwaarden? Of bij de vereisten?


Waarom moet dat erin staan ? .

Awel , als pa hier ooit op adsl zou kunnen overschakelen , dan ben je welkom . Je mag toekijken , en het zelfs uitleggen , lukt m nooit , ik wens u veel succes , ik heb maanden moeten uitleggen hoe je een e-mail met bijlage maakt , laat staan een router kan aansluiten .

Mensen die niet opgegroeid zijn of nooit intresse hebben gehad in het pc gebeuren . Daar komen bijna zeker problemen van ( voor mij is adsl ook chinees , zou ook wel effe duren vooralleer het aan de praat zou zijn ).
Laatst gewijzigd door dopke 06 okt 2008, 20:34, in totaal 1 gewijzigd.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Jan_B schreef:
Komaan zeg: Dommel verkoopt dozen in de Makro, Mediamarkt enz.. Daar kom je jan met de pet tegen en die leest geen userbase.

Die verwacht dat als je voor telefonie betaalt, dat je die ook krijgt.


juist..
omdat klanten dat vroegen.. omdat ze blijkbaar niet via de webwinkel in leuven wouden kopen?

notabene verkopen ze de box niet meer in mediamarkt meende ik me te herinneren;.

vergeet niet dat de verkoop prijs van de gigaset sx762 feitelijk hetzelfde is ook al was er geen dommel disc bij..
dus stel dat je die router zou willen... dan zou je even duur zijn zonder dommel pakket te nemen.

telefonie werkt opzich wel ok buiten verleden week was een ramp wegens kapotte apparatuur..
feit is winst marge is laag resultaat= weinig reserve materiaal... resultaat iets kapot => wachten tot vervangstuk daar is... daar valt NIETS aan te doen BUITEN prijzen verhogen...
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ook ik kreeg te horen dat het nummer niet toegankelijk is . Raar maar waar en wat nu ? Niemand te bereiken niet meer ! Zijn ze er nu al om de faling aan te vragen ;-)
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

icekiller2k6 schreef:
Jan_B schreef:
Komaan zeg: Dommel verkoopt dozen in de Makro, Mediamarkt enz.. Daar kom je jan met de pet tegen en die leest geen userbase.

Die verwacht dat als je voor telefonie betaalt, dat je die ook krijgt.


juist..
omdat klanten dat vroegen.. omdat ze blijkbaar niet via de webwinkel in leuven wouden kopen?


Sorry, wat een redenering. Hoe zouden klanten die in Vilvoorde in de Makro komen dit kunnen weten ?

icekiller2k6 schreef:feit is winst marge is laag


Op wat baseer jij je om zo'n uitspraak te maken ?

icekiller2k6 schreef: resultaat= weinig reserve materiaal... resultaat iets kapot => wachten tot vervangstuk daar is... daar valt NIETS aan te doen BUITEN prijzen verhogen...


Dit zou betekenen dat Schedom bewust een product verkoopt onder de prijs die nodig zou zijn om hun diensten op een normale manier te doen werken. Interessante redenering. En dat maakt alles goed zeker ?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Sniffie schreef: Raar maar waar en wat nu ? Niemand te bereiken niet meer ! Zijn ze er nu al om de faling aan te vragen ;-)



Wie weet is de deur al verzegelt 8) . Maar als ze morgen niet opnemen weet ik wel te vertellen of ze er aanwezig zijn of niet ( zo rond 18 uur ) :wink: .
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

icekiller2k6 schreef:Dommel maakt geen reclame.. Dus dat betekend sowieso al mond tot mond reclame..


Toch vele weken achter elkaar in P-Magazine een volledige bladzijde gezien ;)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Jan_B schreef:
icekiller2k6 schreef:
Jan_B schreef:
Komaan zeg: Dommel verkoopt dozen in de Makro, Mediamarkt enz.. Daar kom je jan met de pet tegen en die leest geen userbase.

Die verwacht dat als je voor telefonie betaalt, dat je die ook krijgt.


juist..
omdat klanten dat vroegen.. omdat ze blijkbaar niet via de webwinkel in leuven wouden kopen?


Sorry, wat een redenering. Hoe zouden klanten die in Vilvoorde in de Makro komen dit kunnen weten ?

icekiller2k6 schreef:feit is winst marge is laag


Op wat baseer jij je om zo'n uitspraak te maken ?

icekiller2k6 schreef: resultaat= weinig reserve materiaal... resultaat iets kapot => wachten tot vervangstuk daar is... daar valt NIETS aan te doen BUITEN prijzen verhogen...


Dit zou betekenen dat Schedom bewust een product verkoopt onder de prijs die nodig zou zijn om hun diensten op een normale manier te doen werken. Interessante redenering. En dat maakt alles goed zeker ?


ik beredeneer de prijs puur op de concurrentie..
ok pakken basic
telefoonlijn rawcopper 7 euro (denk zelfs 13 maar om niet moeilijk te doen..) + internetlijn 35 euro+usenet 10euro +telefonie 10euro.. dat zijn dan de basis dingen..
haal usenet er tussen uit voor mijn part dan is het
10+35+7

dat is gelijk aan 52euro.
Dan nog het gemekker dat telenet en belgacom hun telefoonrouterings tabellen niet willen updaten, om de x tijd dus aangetekende brieven sturen omdat ze hun tabellen blijkbaar niet correct updaten...

Helpdesk is 011 geworden... Betekend nog meer 'ik kan m'n mail niet checken' telefoontjes..
met zulke vragen verwijst telenet u ook door naar hun 070, zelfs voor vragen die met hun prob zijn verwijzen ze u door..
ja je kunt inderdaad u 070 kosten dan terug vragen..

hoeveel mensen weten dat? zeggen ze dat in het begin van het gesprek..? op de site ...?


Goh.. je moest is weten hoeveel 'verhuis'bedrijven bijna onder de kost prijs werken.. er zijn zo wel meer goede bedrijven het faillissement ingejaagd. mag niet teveel zeggen erover maar bedrijf X geeft zijn werknemers een eerlijk loon.. onderhoud hun wagens etc...

bedrijf Y, werkt met <niet Belgen>, rijden rond met kapotte lichten... maar is wel goedkoper uiteraard...

Er is een verschil tussen 'onder kostprijs' werken en tussen

een apparaat dat voor zijn boekhoudkundige afschrijving kapot gaat vervangen..

Je koopt een apparaat, schrijft dat af over 5 jaar.. als het eerder als dat kapot gaat heb je nog niet genoeg afgeschreven feitelijk om het opnieuw te kunnen kopen.. (feitelijk dient daar die 5 jaar voor omdat dat dan een kost is gespreid over 5 jaar.. ook geen restwaarde meer vb verkopen etc.)
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

testertje schreef:
icekiller2k6 schreef:Dommel maakt geen reclame.. Dus dat betekend sowieso al mond tot mond reclame..


Toch vele weken achter elkaar in P-Magazine een volledige bladzijde gezien ;)


En waarom nu net in P-magazine , en niet in de dagbladen weken na elkaar ? , volledige pagina's vol . Ik hoop dat je dat ook weet .
Ieder bedrijf maakt reclame voor z'n eigen doelpubliek . TN hoor en zie je overal , radio , tv week en dagbladen ( ook met de overname van INDI hier, ik zie ellende al komen als bompa z'n recorder blijft hangen bij een opname , maar genomen omdat de vhs kapot was en het intressant leek :lol: ) .
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

icekiller2k6 schreef:Goh.. je moest is weten hoeveel 'verhuis'bedrijven bijna onder de kost prijs werken.. er zijn zo wel meer goede bedrijven het faillissement ingejaagd. mag niet teveel zeggen erover maar bedrijf X geeft zijn werknemers een eerlijk loon.. onderhoud hun wagens etc...

bedrijf Y, werkt met <niet Belgen>, rijden rond met kapotte lichten... maar is wel goedkoper uiteraard...


In deze analogie is Dommel dan toch wel bedrijf Y (niet houden van beloften, niet met klanten communiceren, enz.), en zijn bedrijven zoals EDPnet en dxADSL bedrijf X.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Trouwens moet ik icekiller2k6 bijtreden in de stelling dat de winstmarges klein zijn . Ze blijven investeren in hun cityconnect producten bv , ik weet alvast geen enkele provider die probeert om "bijna een ganse provincie " van 24 mbit te voorzien , dus eigen apperatuur , ik woon ook in die provincie al weet ik dat ik uit de boot val , de hoofdcentrale ( de enige waar dommel toegang toe heeft ) is op 7.4 km , dus aansluitbaar zeer zeker , maar op die afstand , weet ik ook dat ik er niet moet aan beginnen ) .
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

dopke schreef:En waarom nu net in P-magazine


Omdat, ik citeer icekiller2k6:

dommel maakt geen reclame met 'super makkelijk te installeren' of 'gratis installatie!' onzin..

Ze verwachten een zeker niveau van kennis.

nja homeconnect is nu eenmaal niet iets voor 'leken'..

Is meer voor mensen die al wat research gedaan hebben en al op userbase iets gelezen hadden...


Ik ga er dus van uit dat P-magazine een soort blad is voor ISP specialisten.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Jan_B schreef:
dopke schreef:En waarom nu net in P-magazine


Omdat, ik citeer icekiller2k6:

dommel maakt geen reclame met 'super makkelijk te installeren' of 'gratis installatie!' onzin..

Ze verwachten een zeker niveau van kennis.

nja homeconnect is nu eenmaal niet iets voor 'leken'..

Is meer voor mensen die al wat research gedaan hebben en al op userbase iets gelezen hadden...


Ik ga er dus van uit dat P-magazine een soort blad is voor ISP specialisten.



Pfffffffff , net zoals donna en klara hun doelpubliek hebben . Mijn grootvader van 75 weet begot nog niet eens wat een pc is .
Vandaar ook dat BV telenet alle dagbladen tot vervelens toe volzet met pagina grote advertentie's ! .
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

dopke schreef:
Jan_B schreef:Ik ga er dus van uit dat P-magazine een soort blad is voor ISP specialisten.



Pfffffffff , net zoals donna en klara hun doelpubliek hebben . Mijn grootvader van 75 weet begot nog niet eens wat een pc is .
Vandaar ook dat BV telenet alle dagbladen tot vervelens toe volzet met pagina grote advertentie's ! .


hu·mor de; m 1 dat wat grappig is 2 oog en gevoel voor wat grappig is.
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

icekiller2k6 schreef:algemene kennis @ userbase..


Dommel maakt geen reclame.. Dus dat betekend sowieso al mond tot mond reclame..

dommel maakt geen reclame met 'super makkelijk te installeren' of 'gratis installatie!' onzin..

Alles is zelf installeren, zelf doen etc..
Ze verwachten een zeker niveau van kennis.

En zimmer dacht van ow iets wat lijkt op onze nederlandse abo's..
maar Heeft niet genoeg onderzoek gedaan.

als jij een nieuwe afwasmachine koopt.. ga je dan ook niet ff vragen of uitzoeken hoe makkelijk dat die werkt? of dat het wel feitelijk is wat jij wilt?

Dommel heeft tickets, telefonie en userbase als 'knownlegde' base.

Ik zeg niet dat dit 'goed' is of whatever ik zeg gewoon hoe 'ik' het zie.


Uuuh wat een load of crap! die gigaset homeconnect is mij in de winkel aangeraden, niets mond op mond reclame! userbase = dommel knwoledgebase?? is het daarom owned by EDPNET? Als ik een wasmachine koop .... kijk ik in de winkel naar de toeren, wat ie kan en de prijs, het is maar een freak'n wasmachine dus ik ga daar geen uren "onderzoek" aan spenderen!

Geloof me, aan kennis ontbreekt het mij niet maar ik kan niet ruiken hoe dingen werken. En als ik 's avonds dat ding aan wil sluiten dan ga ik dat doen, als je dan geen inet hebt om zaken op te zoeken gaan al jouw argumenten meteen de deur uit!
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

Enfin even een recap,

Alle winstmarges, telefoonproblemen, reclamecampagnes en nutteloze rechtse opmerkingen opzij gezet ....

- Het is en blijft niet normaal dat een bedrijf onbereikbaar is.
- Het is niet normaal dat een contract zogenaamd tot 2x toe opgestuurd is en niet aankomt.
- De persoon die ik aan de telefoon sprak om te activeren had mij ook kunnen vertellen dat ik dat vanaf een ander actief internet account kon doen

Of je nu kennis hebt over de materie of niet, deze dingen zijn en blijven vreemd.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zolang je internet nog altijd werkt, zou ik mij er geen zorgen over maken
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

mail het anders naar [email protected], dat is denk ik het efficiëntste

in mijn geval:
- maandag naar activatienummer gebeld
- dinsdag contract gekregen per post
- woensdag teruggemailed (pdf)
- vrijdag brief teruggekregen van dommel met homeconnect update op cdr + datum van bgc technieker
- maandag is bgc langsgekomen en 's avonds heb ik de modem geconfigureerd

telefonie heb ik nog niet getest (maar toen ik belde knipperden de phone lampjes wel, geen phone aangesloten echter)

mijn enige knelpunten zijn:
- mijn lijnwaardes zuigen² (ligt niet aan dommel)
- homeconnect werkte niet (misschien niet lang genoeg gewacht): ik bleef de wizard krijgen van "soft herinstalled/nog niet geactiveerd/..


kort samengevat: MAILEN ;)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

_rEuTeL_ schreef:mail het anders naar [email protected], dat is denk ik het efficiëntste

in mijn geval:
- maandag naar activatienummer gebeld
- dinsdag contract gekregen per post
- woensdag teruggemailed (pdf)
- vrijdag brief teruggekregen van dommel met homeconnect update op cdr + datum van bgc technieker
- maandag is bgc langsgekomen en 's avonds heb ik de modem geconfigureerd

telefonie heb ik nog niet getest (maar toen ik belde knipperden de phone lampjes wel, geen phone aangesloten echter)

mijn enige knelpunten zijn:
- mijn lijnwaardes zuigen² (ligt niet aan dommel)
- homeconnect werkte niet (misschien niet lang genoeg gewacht): ik bleef de wizard krijgen van "soft herinstalled/nog niet geactiveerd/..


kort samengevat: MAILEN ;)


duurt een paar dagen eer dat de homelink software 'actief' is voor dingen in te stellen zoals geheim nr enzo.


Zimmer.. Waar gekocht dan? Vind het raar dat ze het aanraden....

Maar zoals ik zei.. De prijs van de gigaset is hetzelfde zonder of met DOMMEL...
dus je was zeker niet verplicht om 'dommel' te nemen...
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

_rEuTeL_ schreef:mail het anders naar [email protected], dat is denk ik het efficiëntste

in mijn geval:
- maandag naar activatienummer gebeld
- dinsdag contract gekregen per post
- woensdag teruggemailed (pdf)
- vrijdag brief teruggekregen van dommel met homeconnect update op cdr + datum van bgc technieker
- maandag is bgc langsgekomen en 's avonds heb ik de modem geconfigureerd

telefonie heb ik nog niet getest (maar toen ik belde knipperden de phone lampjes wel, geen phone aangesloten echter)

mijn enige knelpunten zijn:
- mijn lijnwaardes zuigen² (ligt niet aan dommel)
- homeconnect werkte niet (misschien niet lang genoeg gewacht): ik bleef de wizard krijgen van "soft herinstalled/nog niet geactiveerd/..


kort samengevat: MAILEN ;)


Been there, done that. De reply is nu dat het contract pas vrijdag gepost is en "de post waarschijnlijk heeft gestaakt". Ik kijk het dus nog maar een dag aan :(
Siggy
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2008, 10:58

Zelfde prob hier. Contracten ondertekent en doorgefaxt op 23 september. Tot op heden niets van gehoord. De telefoon heb ik al letterlijk UREN laten open liggen met die afgrijselijke baggermuziek.
Als ze weten over het personeelstekort, waarom nemen ze dan verdomme niemand aan?
Voor mijn part mogen ze hun contract steken waar het zonlicht niet schjint, ik ben het beu.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

icekiller2k6 schreef:Dommel heeft tickets, telefonie en userbase als 'knownlegde' base.


:???: Ik wist niet dat UB van dommel was. Als dit hier hun 'knownledge base' is dan mogen ze hier ook wel eens uitleg komen geven. Voor zover ik weet zijn hier enkel gebruikers die wegens gebrek aan hulp van dommel hier elkaar helpen.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Jan_B schreef:Komaan zeg: Dommel verkoopt dozen in de Makro, Mediamarkt enz. Daar kom je Jan met de pet tegen en die leest geen userbase.


Klopt, echter Jan met de pet zal die dozen niet vinden in de Makro. Omdat ze niet in de rekken liggen. Je moet er expliciet aan de balie naar vragen.

Wat idd terug doet vermoeden dat Dommel liever ervaren klanten opneemt en niet Jan met de Pet. Ofwel is dit een beslissing van de Makro zelf (om hun jannen met de pet wat te beschermen)

In de homelink software kun je voor bv 150 euro ook een installateur van Dommel bij je thuis laten komen (dacht ik).

Die configureert die router, software, etc dan voor je.
Ik weet niet of mensen hier al ervaring mee hebben ??
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Gent32m schreef:
Jan_B schreef:Komaan zeg: Dommel verkoopt dozen in de Makro, Mediamarkt enz. Daar kom je Jan met de pet tegen en die leest geen userbase.


Klopt, echter Jan met de pet zal die dozen niet vinden in de Makro. Omdat ze niet in de rekken liggen. Je moet er expliciet aan de balie naar vragen.


Jan met de Pet die kan surfen naar http://www.dommel.be/nl/voice/shops.php vindt daar een verwijzing naar Makro, enz.

Echt niet moeilijk hoor ...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”