Falingen : Tijd voor rekeningen te sluiten bij Fortis

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Fortis Nederland wordt volledig verkocht

De activiteiten van Fortis in Nederland worden volledig verkocht aan de Nederlandse overheid, zo vernam de redactie.

Volgens een goede bron gaat het om een deal van 16,8 miljard euro. Zowel ABN Amro als de bank- en verzekeringsactiviteit van Fortis in Nederland zouden worden verkocht. De Belgische bankactiviteit zou een extra kapitaalinjectie krijgen. Meer informatie volgt.

bron: het nieuwsblad
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Fortis wordt ontmanteld

De bank-verzekeraar Fortis wordt ontmanteld. Dat vernam de redactie van De Tijd. België krijgt Fortis Bank België grotendeels of volledig in handen, Nederland legt de hand op Fortis Bank Nederland, ABN AMRO en Fortis Insurance Nederland. Nederland betaalt naar verluidt 16,8 miljard euro voor deze activiteiten.
(tijd) - Dat moet meteen Fortis België de nodige liquiditeiten geven, die nodig zijn om de financiële crisis het hoofd te bieden. 'De transactie zal in nauw overleg gebeuren met de toezichthouders', klinkt het. 'De beslissing is van aard om op duurzame wijze de solvabiliteit van de bank- en de verzekeringspoot te verzekeren', verklaart premier Yves Leterme (CD&V).

'Bovendien herhaalt de Belgische regering haar verbintenissen ten aanzien van de spaarders en de clienten', aldus de premier.

Fortis Bank Luxemburg zou, naar het model van Nederland, genationaliseerd worden.

De onderhandelingen over dat nieuwe akkoord werden de laatste 48 uur in alle discretie onderhandeld.

Bron: De Tijd
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Nieuwe overeenkomst over Fortis

Er is een nieuwe overeenkomst gesloten over de bank Fortis. De bank Fortis wordt ontmandeld.

Dit hebben premier Balkenende, minister Bos van Financiën en Wellink, president van de Nederlandsche Bank zojuist bekend gemaakt.

De persconferentie wordt live uitgezonden op het NOS politieke themakanaal Politiek24.

Nederland was niet tevreden over het lot van de vorig jaar
Afgelopen zondag besloten de regeringen van België, Nederland en Luxemburg een aandeel van 11.2 miljard euro in Fortis te nemen.

De overheden kregen daarmee een belang van 49 procent in Fortis. De bedoeling van die maatregel was om spaarders en beleggers weer het vertrouwen te geven in het aandeel Fortis.

bron: NOS
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Whoops... drukke tijden: House Debates Bailout Bill
xenne
Elite Poster
Elite Poster

tsja, nog maar een keer het bewijs dat Fortis echt wel op sterven na dood was
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

En wat moeten we hier nu van denken... Enerzijds is een nationalisatie meestal geen goed nieuws voor aandeelhouders, anderzijds zijn de bedragen die betaald zijn wel fors hoger dan de huidige "marktwaarde" volgens de aandelenkoers...

Dus morgen: eerst paniekvoetbal, kleine crash en dan stijgen?
ooh. shiny.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:Dus morgen: eerst paniekvoetbal, kleine crash en dan stijgen?
morgen is het zaterdag 8) 't zal wel geen toeval zijn dat ze persconferentie gaven net na het sluiten van de beurs.... heb geen idee wat het gaat geven op de beurs maandag :???: :???: :???:
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

xenne schreef:morgen is het zaterdag 8)
Whoeps... Ben wat overwerkt (zit vanaf 8.20 op 't werk en dus nu nog steeds...), excuses. :P
ooh. shiny.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

als je morgen maar niet vergeet uit te slapen :!:
xenne
Elite Poster
Elite Poster

heb wat kunnen bezinnen.... denk dat ik maandagmorgen mijn fortis aandelen ga verkopen, maar wellicht zal het aandeel bij aanvang geschorst zijn? fortis BE mag dan gezonder geworden zijn, het is ook veel kleiner geworden, en het heeft de afgestoten delen voor een appel en een ei moeten verkopen, ik weet niet hoeveel boekhoudkundig verlies. ook op lange termijn lijkt het onmogelijk dat het aandeel omhoog zal schieten. mocht er iemand een andere mening hebben laat het mij weten
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

@xenne, ik wil niet pessimistisch zijn en je al zeker niet de les lezen.
Maar ik denk dat je beter verkocht had :oops:
Laatst gewijzigd door Astralon 03 okt 2008, 22:06, in totaal 1 gewijzigd.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Handel in Duitsland tot 20H00

http://www.finanzen.net/aktien/Fortis-Aktie

Slotkoers : 3.82 Euro (19:59:54) -29.65%
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zoals gedacht dus... :D
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:@xenne, ik wil niet pessimistisch zijn en je al zeker niet de les lezen.
Ik vrees dat er weeral veel hun eigen pijn hebben gedaan... nu ja, ik heb het in deze thread nog geschreven dat het niet het moment is om met Fortis aandelen te spelen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

het was wel de moment, kopen aan 3,65 en weekje later verkopen aan 5,85. reken maar uit hoeveel winst je kon gedaan hebben. maar ja, er zijn altijd risico's aan verbonden, en die neem ik er graag bij. you win some, you loose some. uiteindelijk heb ik ze gekocht aan 3,65 - wat toch heel laag is, een gouden zaak zal het wel niet worden, want fortis zal nooit meer de koersen halen van weleer
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Nederland trekt de gezonde dingen uit Fortis (en vormt het achteraf om naar ABN-amro?). Luxemburg dat misschien nog met een deel gaat lopen. België blijft met de rommel zitten en misschien gaat alles genationaliseerd of van de hand gedaan worden.

Het potje van Fortis moet zeer hard gestonken hebben. Wie weet wat daar nog boven moet komen. Het kan verkeren. Ik blijf dit onwaarschijnlijk vinden.

Bij welke banken gaan de Nederlandse en Belgische overheden die miljarden eigenlijk lenen :???: :!:

Ik leef in ieder geval mee met de Fortis bankbedienden, die zitten zowel privé als professioneel in een shitty situatie :?

Weet er iemand waar ik het programma "het grote gelddebat" van gisteren kan herbekijken?
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:
Astralon schreef:@xenne, ik wil niet pessimistisch zijn en je al zeker niet de les lezen.
Ik vrees dat er weeral veel hun eigen pijn hebben gedaan... nu ja, ik heb het in deze thread nog geschreven dat het niet het moment is om met Fortis aandelen te spelen.
Het was verleidelijk, maar ik heb er gelukkig aan kunnen weerstaan :-)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het is niet te becijferen hoe het nu juist zit,omdat we niet weten hoe het zat met de bank&verzekeringsactiva van Fortis Nederland.
Een feit is dat dat het een ferm wistgevend onderdeel was voor Fortis.
Ook de bank&verzekeringsactiva Luxemburg worden dus verkocht.
Ook ABN Amro word verkocht aan Nederland.
De grote vraag is,wat schiet er dan nog over??
Hoeveel puin moet er nog geruimd worden??
Blijft Belgie zitten met'Den overschot'?? die dus niet zoveel waard meer zijn,weinig winst maken,enz.
En de kapitale vraag: Hoeveel is het aandeel Fortis dan nog waard????
Naar het schijnt was die verkoop aan Nederland erg noodzakelijk,want de 4 Miljard Euro die de Nederlandse regering geinvesteerd had,waren zo goed als verdampd.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Miljard Euro die de Nederlandse regering geinvesteerd had,waren zo goed als verdampd.
de Nederlanders hebben het ook wel vuil gespeeld. toen bleek dat ING niet meer geinteresseerd was in de overname van ABN Amro hebben de Nederlandse banken de geldkraan naar Fortis toe gedraaid. zo hebben ze de Belgische regering onder druk kunnen zetten om snel een deal te sluiten, zo is ABN Amro weer in Nederlandse handen gekomen. gisteren zei Bos dan nog dat Nederland de gezonde delen van Fortis heeft overgenomen die hij niet wou laten besmetten :roll:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Oh, als je niet te hebberig bent dan was/is dit een ideaal moment om met Fortis en andere bankaandelen te "spelen".
En sommigen waren misschien niet te hebberig maar hadden gewoon niet genoeg aandelen gekocht waardoor het aandeel wel flink moest stijgen om uit de kosten te komen.

Ik heb gekocht aan 4.08 en verkocht aan 4.80.
Dat komt overeen met 17.5 % winst op 3 dagen en het mooie is dat ik zelfs geen geld heb moet inbrengen :-D.

Ik wil mij hier niet opwerpen als de beste trader maar laat mij het erop houden dat ik toch wat ervaring heb en dat ik de problemen die sommigen nu ervaren ook gehad heb.
Alleen denk ik dat Userbase niet de geschikte plaats is om trading advies te geven.
Alhoewel ik heb het in het verleden nog gedaan en ook toen werd er door sommigen gelachen...
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... c&start=34
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:Oh, als je niet te hebberig bent dan was/is dit een ideaal moment om met Fortis en andere bankaandelen te "spelen".
Het is niet alléén een probleem van hebberig zijn of niet... probleem is dat sommige mensen hier leuke verhalen vertellen (en mooi als het lukt) waardoor minder ervaren mensen gaan denken dat het spelletje niet kan mislukken en zomaar op de kar springen (terwijl de problemen met Fortis helemaal niet opgelost waren).

Als het nu maandag de verkeerde kant opgaat (en daar is redelijk wat kans toe) dan blijkt het spelletje toch niet zo eenvoudig als het leek... vandaar, de beurs is geen spel !
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Opus schreef:
fluppie schreef:Xenne heeft gelijk,''schortseling' is volledig iets anders.
Ik denk,als u als partikulier,10 keer per dag aan& verkooporders doorgeeft op de beurs, (gelijk voor wat aandeel) u de belastigen mag verwachten hoor.
9 jaar op de beurs nu en nog altijd geen 1 frank / eurocent belasting op mijn winsten betaald hoor.
let wel op dit is enkel op aandelen.

moment dat je al de andere dingen gaat doen die je kan doen met de beurs / bank betaal je wel belastingen.
reken je hier ook je dividenden bij? Die zijn ook aan belastingen onderhevig? roerende voorheffing of dergelijke. ( tzit wat ver)

en idd r2504: de beurs is geen spel, je moet er iets over weten, voor je er aan begint, anders zal je serieus wat kunnen verbranden....

edit: waar het nu eigenlijk op neer komt (HEEL oppervlakkig, wat kort door de bocht enz, het is maar een trend die ik wil aangeven) is dat de schulden zich op hoogte van de fortis group bevinden. Deze is Belgisch, maar niet hetzelfde als fortis belgie. Fortis bestaat uit een aantal onderdelen: bank, verzekering enz. En is ook nationaal gedivisioneerd. Soit. De schulden voor abn amro, zitten op groepsniveau. De groep heeft als ik me goed herinner een put van meer dan 40 miljard zitten daar. De subgroepen zijn echter perfect levensvatbaar en winstgevend. Die worden nu dus verkocht, en blijf je dus met een winstgevend deel en de (beer)put achter. Of zoals iemand bij ING (betrokken bij reddingsgesprekken vorig week end) me toevertrouwde: niet alle lijken zijn al uit de kast gevallen bij fortis. Ze hebben bvb net bij fortis BE een putje van 1 miljard euro gevonden.
Kortom: de Nederlanders hebben het hard gespeeld. Die 7.5 miljard van vorig week end is trouwens al helemaal verdampt aan het opnemen van deposito's. Kortom: opnieuw in liquiditeitsproblemen. Verergerd door de Nederlandse houding. Die houding is trouwens ingegeven door de Nederlandse aandeelhouders van abn amro, de oude aandeelhouders dan wel. Die zien graag fortis kapot gaan. Bij deze doen ze dit aardig: hun kroonjuweel terug en fortis eventjes meer dan 15 miljard (gokje, ken de boeken niet, maar het zal wel meer zijn: abn amro van 24 miljard + fortis NL dat meer dan 10 miljard waard is) boekwaarde doen verliezen. Mission succesfull heten ze dat dan.

maar zoals gezegd: ietwat kort door de bocht voor duidelijkheidsredenen.

check zeker ook volgend artikel:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... &ref=front

quote:
De grootste problemen zaten in Nederland. Bedrijven, institutionelen en particulieren haalden massaal geld weg bij Fortis Nederland en ABN Amro ging zelfs zo ver zijn kredietlijnen op te zeggen. De Nederlandse centrale bank (DNB) deed niets om Fortis te redden. Het is de Belgische Nationale Bank die volgens sommigen 'tientallen miljarden' liquiditeiten in de Nederlandse activa van Fortis pompte en op die manier het Nederlands banksysteem overeind hield.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

de politiekers zijn weer aan het overleggen, fortis be zal wellicht volledig eigendom van de staat worden. ik begin beetje te vrezen dat fortis een bodemloos vat is.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

jongens leterme wil niets met fortis te maken hebben.

ik weet uit goede bron (ik ben prive chauffeur van een van de fortis topmensen dus ik weet waarover ik praat.

amro was niet het probleem
probleem was geld weg door slechte investeringen van de topman.
probleem nu is dat leterme fortis liever kwijt.
(btw leterme die zegt dat die geen aandelen heeft / had = een grote leugen)
mogelijke overname prijs zal tussen 2 a 4 € per aandeel worden.

en ze hopen het tegen maandag ochten 8 uur verkocht te hebben.

als dat niet lukt zal leterme zich genoodzaakt zien om het te nationaliseren maar dan heeft die wel 200 milard !!!!!!!!!!! nodig.

er zijn 3 mogelijke overnemers (gisteren nacht nog 4 deze morgend nog 3)

ik kan hier nog zoveel vuile was buiten hangen over de fortis top + regering.
feit is dat zowel leterme als balkenende fortis gechanteerd hebben.

bon ik ben weer weg naar brussel nu.
het zal tot laat in de nacht worden vandaag.
voor diegenen die willen langskomen (we staan ofwel in de wetstraat ofwel in de koningsstraat)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik begin mij nu toch ook af te vragen hoeveel het aandeel Fortis nu effectief nog waard is.
Ik denk (persoonlijke mening) als de Belgische staat nu,vandaag nog(in ieder geval voor opening van de beurs) niet het resterende deel van Fortis opkoopt,we morgen een daling gaan zien van de koers zonder voorgaande.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Opus schreef:mogelijke overname prijs zal tussen 2 a 4 € per aandeel worden.
BNP deed vorige week nog een bod van 1,60€ en toen was Fortis nog veel groter? er doet nu ook een gerucht de ronde dat KBC het niet genationaliseerde deel van Fortis zou overkopen
xenne
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:we morgen een daling gaan zien van de koers zonder voorgaande.
ik denk en hoop dat ze het aandeel een tijdje gaan schorsen. doen ze dat niet dan zal het inderdaad ~50% in waarde zakken
verdickt
Premium Member
Premium Member

en ik heb veel aandelen van Fortis, zal niet veel meer van overschieten na maandag, alles kwijt ??

:cry: :cry: :cry:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Als het een troost kan zijn,ik had ook aandelen in Innogenetics,u mag gerust zijn dat ik er ook een grote kater aan over hou.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik ben benieuwd wat het Dexia-aandeel morgen gaat doen... Hopelijk wordt Hypo Real Estate gered tegen morgen... :roll:
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan mijn hoofd koel houden tot op een bepaald niveau, maar aangezien mijn Fortis aandelen nu al quasi niks meer waard zijn (en maandag niks), overweeg ik toch mijn Dexia's te verkopen aan spotprijs. Dit is enkel het begin, de economie moet nog bergaf gaan.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

effe iets OFFTOPIC tussendoor.

FORTIS heeft een nieuwe naam gekregen.

FORTWAS :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Ook naar Paul de Leeuw gekeken ? :wink:
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Uit heel goede bron vernomen dat Fortis in moeilijkheden geraakt is na het huwelijk van Wilfried Martens met Miet Smet en Miet Smet daarna haar voorhuwelijkssparen heeft opgenomen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

TanknaT schreef:Uit heel goede bron vernomen dat Fortis in moeilijkheden geraakt is na het huwelijk van Wilfried Martens met Miet Smet en Miet Smet daarna haar voorhuwelijkssparen heeft opgenomen.
Temidden van de Fortis miserie heeft dit me wel doen lachen :-D .
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

TanknaT schreef:Uit heel goede bron vernomen dat Fortis in moeilijkheden geraakt is na het huwelijk van Wilfried Martens met Miet Smet en Miet Smet daarna haar voorhuwelijkssparen heeft opgenomen.
Het lijkt misschien wel grappig maar weet dat veel banken bestaan dankzij "rijke" families en dat ik toch m'n vragen stel bij het vriendeljk buitensturen van Lippens bij Fortis. Welke financiele waarde is die van de familie Lippens binnen Fortis, wat als zo een familie daar z'n valies maakt en volledig vertrekt?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

BNP Paribas neemt 75% van Fortis over.

Bron: De Redactie
Bron: De Tijd
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Bye bye brave huisvaderaandeel.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Een stuk naar Nederland en een stuk naar Frankrijk en toen was de koek op.
Toch maar op zoek gaan naar een andere bank nu.
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

Petrikske schreef:Een stuk naar Nederland en een stuk naar Frankrijk en toen was de koek op.
Toch maar op zoek gaan naar een andere bank nu.
Ook mijn gedacht (maar niet halsoverkop)!!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”