CityConnect op Leuvense Ruelensvest?
Onze school wil besparen door een telenet-abo om te zetten naar een cityconnect-abo. Wij zitten halverwege de Ruelensvest (buitenkant ring tussen Naamse en Tiensepoort) in Leuven. Ik ben bang dat we hier terugvallen op vrij lage snelheden. Is er iemand in die buurt met een city-/homeconnect die zijn snelheden eens wil posten? Thanks.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik zat op een 8 Mbps profiel , kon niet hoger wegens onstabiele lijn .
Woon op 800 meter van jullie school.
Ben wel vertrokken bij dommel wegens mijn niet te stabiele lijn ,zit nu bij een zeer bekende kabelprovider , betaal wel meer maar heb het me nog niet beklaagd , haal nu zonder problemen het 12 Mbps profiel wat ze ook adverteren zonder disconnects .
Woon op 800 meter van jullie school.
Ben wel vertrokken bij dommel wegens mijn niet te stabiele lijn ,zit nu bij een zeer bekende kabelprovider , betaal wel meer maar heb het me nog niet beklaagd , haal nu zonder problemen het 12 Mbps profiel wat ze ook adverteren zonder disconnects .
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Je zou 2 adsl-lijnen kunnen combineren, dan verdubbelt de snelheid.cdr schreef:Onze school wil besparen door een telenet-abo om te zetten naar een cityconnect-abo. Wij zitten halverwege de Ruelensvest (buitenkant ring tussen Naamse en Tiensepoort) in Leuven. Ik ben bang dat we hier terugvallen op vrij lage snelheden. Is er iemand in die buurt met een city-/homeconnect die zijn snelheden eens wil posten? Thanks.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ze willen besparen ...silencer schreef: Je zou 2 adsl-lijnen kunnen combineren, dan verdubbelt de snelheid.
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
- Locatie: Heverlee
Idemfieldoxide schreef:Ik zat op een 8 Mbps profiel, kon niet hoger wegens onstabiele lijn.
Spijtig genoeg zit ik nog enkele maanden aan m'n CityConnect contract vast
Advies: betaal liever iets meer en kies net zoals fieldoxide voor een (stabiele) bekende provider (Dommel = Rommel).
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zeg fieldoxide, jij hing toch ook nog vast aan uw contract? hoe heb jij dat opgelost? of betaal je een opzegvergoeding?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Dat is niet correct. Het verdubbelt de capaciteit, niet de snelheid. Tenzij ze op DSLAM niveau gebundeld worden. En ik snap nog steeds niet wat er nu zo belangrijk is aan snelheid... Er zal me wel iets ontgaan?Je zou 2 adsl-lijnen kunnen combineren, dan verdubbelt de snelheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Marie-Anne schreef:Idemfieldoxide schreef:Ik zat op een 8 Mbps profiel, kon niet hoger wegens onstabiele lijn.
Spijtig genoeg zit ik nog enkele maanden aan m'n CityConnect contract vast
Advies: betaal liever iets meer en kies net zoals fieldoxide voor een (stabiele) bekende provider (Dommel = Rommel).
Op 2750 meter van de centrale is 8mbit het snelste wat je stabiel kunt halen . Ik zou al tevreden zijn met de helft . Nu betaal ik enorm veel bij die stabiel bekende provider , waar je amper iets voor in de plaats krijgt .
Advies , dommel is misschien wel rommel , neem dan een ander alternatief (snelheid zal wel hetzelfde blijven) op adsl , er zijn er genoeg .
-
- Pro Member
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 32 keer
Een 8mbits ongelimiteerde lijn, ocharme zegMarie-Anne schreef:Idemfieldoxide schreef:Ik zat op een 8 Mbps profiel, kon niet hoger wegens onstabiele lijn.
Spijtig genoeg zit ik nog enkele maanden aan m'n CityConnect contract vast
Advies: betaal liever iets meer en kies net zoals fieldoxide voor een (stabiele) bekende provider (Dommel = Rommel).
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
- Locatie: Heverlee
Voordat ik (enigzins) een stabiele (sans disconnect) CityConnect verbinding had, is er wel wat aan vooraf gegaandopke schreef: Op 2750 meter van de centrale is 8mbit het snelste wat je stabiel kunt halen.
Ik zou al tevreden zijn met de helft. Nu betaal ik enorm veel bij die stabiel bekende provider, waar je amper iets voor in de plaats krijgt .
Namelijk: 1 x Speedtouch 516 V2 (Dommel), 1 x D-Link Router (HCW), 1 x D-Link DSL 924 Wireless ADSL2+ Router Kit (HCW) en 1 x Siemens Gigaset SX762 (Dommel).
Over de gemaakte telefonische supportkosten (Dommel) en de dagen (lees: weken) ZONDER CityConnect verbinding (sans compensatie ) zal ik (nog) maar zwijgen.
Al met al, was ik (additioneel) nog eens € 200,00 PLUS kwijt om (uiteindelijk) een (redelijk) stabiele CityConnect (8Mbit) verbinding te bekomen.
Correctdopke schreef:neem dan een ander alternatief (snelheid zal wel hetzelfde blijven) op adsl, er zijn er genoeg.
Probleem is echter, dat je (eerste jaar) aan een Dommel = Rommel wurgcontract vast zit
Eindconclusie: goedkoop = duurkoop.
Oftewel , een gewaarschuwd mens telt voor 2
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik sta Marie -Anne volledig bij in haar mening , heb ongeveer hetzelfde voorgehad als haar .
Eerst had ik een linksys adsl 2 modem /router gekocht , daarna een dlink adsl2 modem /router , was volgens de mensen van dommel nog niet goed genoeg voor mijn onstabiele lijn , daarna nieuwe splitter en nieuwe binnenbekabeling gelegd , nog waren de problemen niet opgelost .
Op aanraden van de heer Dom dan maar een siemens gigaset gekocht bij dommel zelf (heb deze wel een aantal maanden mogen testen ) , daarna moeten aankopen van de heer Dom , deze is dan na een dikke 4 maanden stuk gegaan , heb deze onmiddellijk opgestuurd naar hun hoofdzetel , er werd mij beloofd om zo snel mogelijk een nieuw model op te sturen , uiteindelijk heb ik er 14 dagen op moeten wachten.Gelukkig heb ik een exemplaar van de plaatselijke pc shop mogen lenen .
Dan zwijg ik nog maar over de uren dat ik naar hun heb moeten telefoneren, toen was het nog het 070 nummer .
Ik heb uit grote miserie mijn contract opgezegd binnen het eerste jaar , liep normaal nog tot eind januari .
Heb ondertussen reeds een nieuwe mail gestuurd naar de heer Dom om te vragen of ze het aangetekend schrijven reeds hebben ontvangen , maar nog steeds geen antwoord.
Ik weet dat ik te vroeg heb opgezegd , de kans bestaat dat ik de resterende maanden moet betalen ter compensatie maar dat zeggen ze mij zelfs niet .
Ondertussen heb ik van hun automatisch betalingssysteem mijn derde waarschuwing gekregen dat het bedrag voor de maand oktober nog openstaat .
En dan zou ik met al die miserie nog moeten rustig blijven en mijn resterende maanden nog moeten uitdoen bij hun.
In mijn ogen is er al teveel misgelopen , dus dommel is voor mij een afgesloten zaak .
Ik hoop nog op de beleefdheid van hun om te zeggen dat ze mijn aangetekend schrijven hebben ontvangen en dat de zaak hier bij afgesloten is .
Mijn ervaringen met dommel in die 8 maanden was zeer negatief, ik kan niet anders zeggen .
En nu krijg ik waarschijnlijk de volle lading van enkele mensen op het forum .
Eerst had ik een linksys adsl 2 modem /router gekocht , daarna een dlink adsl2 modem /router , was volgens de mensen van dommel nog niet goed genoeg voor mijn onstabiele lijn , daarna nieuwe splitter en nieuwe binnenbekabeling gelegd , nog waren de problemen niet opgelost .
Op aanraden van de heer Dom dan maar een siemens gigaset gekocht bij dommel zelf (heb deze wel een aantal maanden mogen testen ) , daarna moeten aankopen van de heer Dom , deze is dan na een dikke 4 maanden stuk gegaan , heb deze onmiddellijk opgestuurd naar hun hoofdzetel , er werd mij beloofd om zo snel mogelijk een nieuw model op te sturen , uiteindelijk heb ik er 14 dagen op moeten wachten.Gelukkig heb ik een exemplaar van de plaatselijke pc shop mogen lenen .
Dan zwijg ik nog maar over de uren dat ik naar hun heb moeten telefoneren, toen was het nog het 070 nummer .
Ik heb uit grote miserie mijn contract opgezegd binnen het eerste jaar , liep normaal nog tot eind januari .
Heb ondertussen reeds een nieuwe mail gestuurd naar de heer Dom om te vragen of ze het aangetekend schrijven reeds hebben ontvangen , maar nog steeds geen antwoord.
Ik weet dat ik te vroeg heb opgezegd , de kans bestaat dat ik de resterende maanden moet betalen ter compensatie maar dat zeggen ze mij zelfs niet .
Ondertussen heb ik van hun automatisch betalingssysteem mijn derde waarschuwing gekregen dat het bedrag voor de maand oktober nog openstaat .
En dan zou ik met al die miserie nog moeten rustig blijven en mijn resterende maanden nog moeten uitdoen bij hun.
In mijn ogen is er al teveel misgelopen , dus dommel is voor mij een afgesloten zaak .
Ik hoop nog op de beleefdheid van hun om te zeggen dat ze mijn aangetekend schrijven hebben ontvangen en dat de zaak hier bij afgesloten is .
Mijn ervaringen met dommel in die 8 maanden was zeer negatief, ik kan niet anders zeggen .
En nu krijg ik waarschijnlijk de volle lading van enkele mensen op het forum .
Neen, maar accepteer dat er mensen zijn die totaal geen problemen hebben.fieldoxide schreef:En nu krijg ik waarschijnlijk de volle lading van enkele mensen op het forum .
Als die hier iets zeggen worden zij meteen neergeknald terwijl je zelf er bijna om smeekt voor het zelfde niet aan de hand te hebben.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Uiteraard accepteer ik het feit dat er mensen zijn die totaal geen probleem met dommel hebben , wat ik hier neerpen zijn mijn persoonlijke bevindingen.
Moest iedereen bij elke maatschappij problemen hebben dan hadden we geen internetproviders meer vrees ik .
Moest iedereen bij elke maatschappij problemen hebben dan hadden we geen internetproviders meer vrees ik .
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
fieldoxide heeft gelijk, zo zou ik het ook doen als het niet naar behoren zou werken. Ik heb een netconnect abo bij dommel en tot nu toe kan ik niet klagen.
De laatste tijd zijn mijn waarden wel sterk veranderd (attenuation, etc.) maar de verbinding is nog stabiel, een week of 2 terug had ik 1 dag dat het onstabiel was en van toen af zijn de waarden ook veranderd (slechter geworden). Ik heb gezien dat er nog mensen hier op het forum zijn met dit probleem dus zal het wel bij dommel liggen.
Overstappen naar een ander abo zoals homeconnect of cityconnect zal ik nooit doen zolang dat ik zie dat er problemen zijn.
De laatste tijd zijn mijn waarden wel sterk veranderd (attenuation, etc.) maar de verbinding is nog stabiel, een week of 2 terug had ik 1 dag dat het onstabiel was en van toen af zijn de waarden ook veranderd (slechter geworden). Ik heb gezien dat er nog mensen hier op het forum zijn met dit probleem dus zal het wel bij dommel liggen.
Overstappen naar een ander abo zoals homeconnect of cityconnect zal ik nooit doen zolang dat ik zie dat er problemen zijn.