Genghis schreef:
Dus, nu moogt ge mij is zeggen:
- Telenet levert de beloofde snelheid op, exact zoals het moet.
- Telenet houd zich aan beloftes.
- Sinds de shakes ben ik zeer blij met het volume!
- De producten die aangeboden worden, worden ook echt geleverd, bijvoorbeeld: Free hotspot abbo staat mooi actief bij turbonet, dus geen belachelijke excuses zoals bij dommel: 'een domein is toch maar de kers op de taart, dus ge moet ni klagen'
- Ik heb geen woord klagen over HD Digicorder, moest dat anders zijn geweest haddik hem al lang teruggestuurd.
- Hun helpdesk mag dan wel extern zijn, ze nemen tenminste op en willen je ook echt verder helpen. Net iets anders dan bij dommel, waar je 5 nummers hebt, maar waar ze op geen enkel opnemen.
Naar alle dommel fanboys: Moehahahaha!
Ik zal het u zeer graag zeggen .
1- ze leveren inderdaad de beloofde snelheid . Maar kabel is nu eenmaal anders dan adsl . Kabel kan kilometers ver gaan , zolang het signaal om de 5 a 600 meter ( voor een 860 mhz netwerk ) geoptimaliseerd wordt , en je node niet verzadigd is .
Bij adsl weet je dat dit niet zo is ,de aangegeven snelheden maximum snelheden zijn , en dat de afstand tot centrale bepalend is .
2-Welke beloftes ? . De smallband belofte dan toch .
3- de shake's , nuja , Is een heel kleine stap in de goede richting , als je 2 of meer van hun producten neemt . Maar als 8 jaar trouwe internet klant ( die ook nog eens 300 € heeft betaald voor de installatie ) merk ik dat de laatste 2 jaar de limieten een beetje zijn gestegen , maar de prijs nog veel meer .
4- daar heb je 100 % gelijk in . Wat ze beloven bij een product moeten ze leveren . Doen ze dit niet , zijn ze in gebreke , en kan je zo weg zonder kosten , naar een andere provider .
5- Dan heb je toch een wonderbox, en 3 maand oud , zal zeer zeker al een update of 2 geweest zijn , die zoals hier bij INDi ook automatisch uitgevoerd worden om bv 5 uur s'morgens . Maar als je de vele fora's naleest lees je genoeg verhalen van mensen die dat ding om de haverklap moeten reseten omdat het weer eens hangt , een hard disk die maar blijft draaien , ook staat de box in standbye ( bij indi ging dit nochthans wel ) enz .
6- Een product wijzigen gaat ook zonder de helpdesk ( en verloopt ook vlot) .Maar bij technische problemen is hun helpdesk een echte ramp. Zwijg me daarvan . 2 x heb ik ze nodig gehad bij toch wel ernstige storingen . 1ste keer zeer traag en onstabiel , om de 2 min connectie verbroken enz . Bellen dan maar naar hun toen duur betaal nummer, en daar begon het spyware en het is niet onze fout bandje af te ratellen . Ook de modemtest was ok. Daar sta je dan , binnenbekabeling en al door hun techniekers gedaan , en spyware , tja eerst geloofde ik dat ook nog , maar na een verse installatie , bleef het probleem . Dan nog maar s bellen , zelfde uitleg van hun , ook de modem test was in orde ( ook al stond deze zonder spanning
) . nog s een 3de maal geprobeerd een uur later , weer de zelfde uitvlucht van hun . Heb dan m'n geluk geprobeerd bij intereletra , en op 3 uur probleem opgelost , bleek de niu defect te zijn . de 2de keer heb ik de moeite bespaart en direct naar de netwerkbeheerder gebeld .
Kortom , uw ervaringen kunnen positief zijn , maar bij anderen is dit anders ( .
En hun mijn telenet , nooit meer dan een uurtje plat bij verbetringswerken
. Meestal in het weekend van in de vooravond tot de morgen erop , of nog langer . Daar sta je dan met je limiet , zeker als je niet de enige persoon bent in het gezin die een pc heeft . Je kan de meter niet raadplegen en het was al nipt , tja pech dan , uitlezen kan je m niet , maar tellen , dat gaat dan weer wel , maar je hebt toch onbezorgd internet hé .
Een dommel fanboy ben ik helemaal niet . Maar ik heb nog geen enkele ander isp in belgie gezien die erin slaagde om enige verandering op dit vlak te brengen , niet in prijs , en zeker niet wat limiet betreft ( de 6 jaar ervoor ben ik van geen limiet onder telenet klanten naar een 10 gig algemeen gegaan ! ) .Zelfs de kleiner isp's beginnen te volgen , ook tele2 nu .