Verbinding verbreekt bij inloggen computer in netwerk

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

In mijn netwerk (ScarletOneUnlimited, Belkin router, 2xmac, 2xpc) heb ik sinds onlangs dit vreemd verschijnsel.
Het netwerk draait normaal, verbinding loopt op de 2 mac's en op 1 pc). Wanneer de 2de pc wordt aangezet en ingelogd wordt de verbinding onmiddellijk verbroken. Ik kan alleen de router uitschakelen en terug aanzetten, daarna blijft alles normaal werken op de 4 computers.

Beetje vervelend fenomeen want deze vierde pc is van een student die een kot huurt bij ons. Wanneer ik niet thuis ben, kan niemand dus aan de router om de verbinding te herstellen als die uitvalt. Nooit meegemaakt met vorige studenten die ook telkens hun computer bij hadden. Ikzelf ken niets van pc instellingen (ben zelf mac-gebruiker) en die student heeft ook geen idee waar het aan zou kunnen liggen.
Kan iemand vermoeden wat de oorzaak zou kunnen zijn ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

rolandvc schreef:Wanneer de 2de pc wordt aangezet en ingelogd wordt de verbinding onmiddellijk verbroken.
Wat versta je hier exact onder "inloggen" ?

Normaal maakt je router verbinding met het ADSL netwerk, de PC's op zich hoeven dus niet in te "loggen" (tenzij je het gewoon over "aanloggen" hebt).
rolandvc
Plus Member
Plus Member

Ik heb het inderdaad over "aanloggen", de computer aanzetten dus.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

rolandvc schreef:Ik heb het inderdaad over "aanloggen", de computer aanzetten dus.
En als je hem aanzet en niet aanlogged ?
rolandvc
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef:En als je hem aanzet en niet aanlogged ?
Ik begrijp niet wat je hier bedoelt. Hij moet gewoon zijn computer kunnen aanzetten en verbinding hebben met internet, zonder dat hierbij het hele netwerk platvalt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

rolandvc schreef:Ik begrijp niet wat je hier bedoelt.
Op het moment dat je computer aanstaat (zonder in te loggen) heb je al een IP-adres en dergelijke... als dat werkt is het dus eerder iets software matig tijdens het aanloggen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”