Adsl2fit Small abbonement

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Sala
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb nu een skynet abbonnement en zou nu ook een adsl2fit small abbonement willen nemen. Ik behoud mijn skynet abbo.

Is dit mogelijk, en wat zou mij dat extra gaan kosten ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Dus je wil gelijktijdig kunnen inloggen bij Skynet en bij A2F? Dat zal moeilijk gaan, want A2F zit op aparatuur van Scarlet en daar kan je met je login van Skynet niks doen. Je zal niet kunnen inbellen.

Of bedoel je dat je je mailadres behoudt bij Skynet? Dan moet je enkel het turboline gedeelte opzeggen en Skynet behouden. Het probleem is dat bij een wholesale abonnement (dan zit turboline en skynet bij elkaar) dat als je gewoon overstapt naar A2F dat zowel turboline als Skynet opgezegd wordt. En dan ben je alles kwijt, webspace, mailbox, ...

Cheers
Afbeelding
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Als je met je skynet ADSL en Small abo op internet wil kunnen zal je denk ik een 2de telefoonlijn moeten nemen. Ik dacht mij te herinneren dat dit toch een €10 per maand was of zoiets. Op één lijn zal dan het Turboline profiel staan voor Skynet (3.3Mbit/s down enzo) en op de andere dat voor het Small abo.
NuKeM
Sala
Starter Plus
Starter Plus

Zit die €10 niet in het maandelijks abbonement ?

Ik wil niet tegelijkertijd surfen en met skynet en met adsl2fit , maar gewoon kunnen switchen naar adsl2fit account.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ja maar volgens mij is 2 telefoonlijnen 2 abonomenten hoor
Sala
Starter Plus
Starter Plus

Volgens sommige mensen die beide hebben beweren dat ze maar 1 telefoonlijn betalen.
A2F
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Laten beweren... Skynet (Turboline) en A2F (Scarlet) kunnen NIET samen op dezelfde lijn... 't is 't een of 't ander...
Sala
Starter Plus
Starter Plus

Dus zou ik een 2de telefoonlijn moeten nemen, of zou dat in die €35,36 abbonementskosten inbegrepen zijn ?
Gatinho

maar je kan die toch gewoon apart gebruiken??? 2 abo's

ik denk dat sala bedoelt:

1 van skynet
1 van adsl2fit

en dan inloggen op bv. A2F om te surfen! en als hij zijn emails wilt bezien op skynet inloggen op zijn skynet abo en mails bekijken....

dan heb je toch skynet en A2F op 1 lijn? of doet mijn vriend nu iets wat niet mogelijk is volgens jullie

:roll:
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Gathino... dan liegt jouw vriend ;)

Skynet en adsl2fit zitten NIET op hetzelfde netwerk. Dus het is het ene OF het andere. En niet het ene EN het andere ;)

Dus ofwel 2 telefoonlijnen ofwel 1 van de twee.

Aan jou de keuze.

greetz,

Nob
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Sala schreef:Dus zou ik een 2de telefoonlijn moeten nemen, of zou dat in die €35,36 abbonementskosten inbegrepen zijn ?

Nee, dat zit daar niet inbegrepen. Je moet nog eens betalen voor de gewone vaste telefoonlijn. Dit komt op een 12€ per maand ofzo dacht ik.. Ik ben niet zeker.

Cheers
Afbeelding
Gatinho

Code: Selecteer alles

Skynet en adsl2fit zitten NIET op hetzelfde netwerk. Dus het is het ene OF het andere. En niet het ene EN het andere

Dus ofwel 2 telefoonlijnen ofwel 1 van de twee.

----
Actieve Analoge Belgacomlijn: vereist
----

hallo? ;-)

BELGACOM is vereist.... ik veronderstel dat dat het NETWERK is...

sinds wanneer zit skynet niet meer op belgacom?

Groetjes "liegebeest" :lol:
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

ok, ik zal het anders proberen uit te leggen.

Het stukje telefoondraad van jou tot aan de centrale is van BGC, vanaf de centrale zit je ofwel op BGC-netwerk (waar oa skynet en tiscali opzitten) ofwel op het Scarlet netwerk (waar scarlet, adsl2fit, ... ) op zitten.

DUS inloggen op dezelfde lijn met zowel skynet als tiscali (wel niet tegelijk) gaat. Maar niet bvb op scarlet en tiscali.

Get the picture?

greetz,

Nob
Laatst gewijzigd door Nob 29 jan 2004, 21:54, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Het zit zo:
Over uw telefoonlijn moet het ADSL signaal gaan. Aan de andere kant van uw lijn, in de centrale van belgacom, staat ook een adsl modem die de verbinding verzorgt (de DSLAM). Jij wordt aangesloten op die modem. Die modems hebben één bepaald profiel. Bij skynet is dat bvb in geval van een go 3.3Mbit/s down en 128kbit/s up. De DSLAM zorgt ervoor dat het adsl signaal over je lijn die instellingen heeft.
De instellingen van het Small abo zijn anders, en die modem aan de andere kant veranderd zijn profiel niet vanzelf. Dus zal er een 2de lijn moeten zijn met de instellingen (= het profiel) van het Small abo die op een andere poort (modem) van de DSLAM zal moeten zitten.
Ook achter die DSLAM is de structuur verschillend (scarlet <-> belgacom). Vroeger kon je bvb wel met een easynet account bij iemand met skynet inloggen omdat beide hetzelfde profiel en tot op een zekere hoogte ook achtergrond hadden (turboline)...

Ik hoop dat bovenstaande ongeveer klopt en begrijpbaar is :)
NuKeM
Gast

ja heel duidelijk!!!

België is een apen land :lol:

thnx tho

8)
Sala
Starter Plus
Starter Plus

mijn mailconversatie met A2F:

Hallo,

Ik heb op deze moment een skynet plus abbonement. Maar nu zou ik dus ook een SMALL abbonement willen nemen, maar wil mijn skynet account behouden.
Moet ik nu gewoon een abbonement nemen bij adsl2fit (€35,36), of komen er ook nog andere extra kosten aan te pas ?

-------------------------------------------------------------------------------------

Beste,

je kan niet én een Skynet abo én een ADSL2FIT abo op dezelfde lijn hebben...

-------------------------------------------------------------------------------------

En indien ik nu een tweede telefoonlijn zou nemen, is het dan wel mogelijk ?
Zou me dit dan €12 per maand kosten aan een 2de lijn, en €35 voor het smallabonnement ?

klopt inderdaad...

Word dit ook door jullie geregeld, die 2de lijn aanvragen, of moet ik dit zelf doen bij belgacom ?
En die 2de lijn, dat is toch geen fysieke lijn dacht ik, enkel maar een nieuw telefoonnummer, of zit ik nu verkeerd ?

En als laatste vraag, hoe lang duurt het eer ik dan aansluiting zou hebben, indien deze 2de lijn aanwezig ?

Het is weldegelijk een 2e fysische lijn die geïnstalleerd moet worden, u zal deze echter zelf bij Belgacom moeten aanvragen.

De gemiddelde opleveringsduur bedraagt een tiental werkdagen.

MvG

A2F info Team

Duidelijk, lijkt me zo, alleen jammer dat het ook zo is :s
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”