Goede Pc ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member

Hoi allemaal,

Vinden jullie dit een goede pc, het is een Acer Aspire M3201, echt specifieke gegevens vind ik niet op het internet, want deze geeft verschillende moddelen.
  • Quadcore AMD PHenom x 4 9550 proccesor
  • Radeon HD 3200
  • 3GB Geheugen
  • Dvd-RW multiformat
  • Hdd 320 GB
  • ATI Radeon HD 3200
Dit voor een prijskaartje van 449 €.

Mvg Tom
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb slechte ervaringen met Acer en mijd dat merk.
Afbeelding
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

zou ik ook doen!
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Beste is nog altijd om zelf een samen te stellen, dan kan je onderdelen kiezen naargelang je behoeften, je weet dan ook perfect wat erin zit en welke upgrademogelijkheden je hebt.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Als je ding koopt voor wat het type applicaties waarvoor het ontworpen is (Budget Desktop, dus internet/bureautoepassingen/beperkt multimedia) ga je er geen slecht toestel aan hebben.

De Acer 3201 heeft een onboard ati 3200, dus geen spelletjesmachine. Volgens de beperkte gegevens die ik erover gevonden heb, heeft het toestel toch een PCIe x16 slot, dus uitbreiden van de VGA zou mogelijk moeten zijn.

zie : http://ecoustics-cnet.com.com/desktops/ ... ?tag=specs

"altijd beter af als je hem zelf doet" ?
Niet akkoord. Hangt van je vakkennis en het gebruikte materiaal af (en soms een beetje geluk), en de mogelijkheid om hardware te wisselen als het tegenslaat.

Gisteren bijvoorbeeld 2 uur verloren aan een high-end Asus-board based system (samengestelde hardware door de klant) omdat de high-end DD3 Corsair modules dan TOCH niet stabiel bleken te werken ondanks het uitdrukkelijke "ok" op de Asus QVL lijst. En daar sta je dan met je dure premium hardware die niet werkt.

Moraal : is zonder twijfel een redelijk toestel als je het gebruikt waarvoor het ontworpen werd. Indien je je er van kan vergewissen dat het OK zit met de garantie en dat je een zwaardere VGA kaart kan steken indien je dat later zou wensen, zie ik geen probleem.

Het is een geloofsoorlog, maar ik geloof in het algemeen dus niet in "kopen met uitbreidingsmogelijkheden" in het hoofd, tenminste als het over iets anders gaat als meer geheugen (niet nodig hier), een andere VGA (hangt van je wensen af) en meer HD-ruimte (hangt van je verzamelwoede af).
"Toekomstgerichte" aankoop is meestal duurder dan nodig tijdens de initiele aankoop, en binnen korte tijd dermate veroudert dat je zelfs meer geld gaat moeten uitgeven om daarna voor minder krachtige oplossingen te moeten kiezen omdat de goedkopere en krachtigere mainstream hardware (die mits een beetje pech niet meer toepasbaar is op je duur gekochte board) dan al weer enkele generaties verder staat.

En dat zeg ik als volbloed hardware freak.

En wat het "ik mijd dat of dat merk" aangaat : als je je inderdaad ooit verbrandt hebt aan een merk, zal dat natuurlijk niet meer in je aankooplijst staan. Maar als je zoals ik al jaren meedraait kan ik met hand op hart zeggen : _ieder_ merk heeft al serieus wat _shit_ geproduceerd. Als ik alle merken zou moeten mijden waar ik niet minstens 1 keer ongelooflijk slecht mee ben aangekomen wegens duidelijk slecht ontwerp (en niet zomaar "een foutje/pech/toeval") dan kon ik vandaag echt geen enkele PC of stuk hardware meer aanraden, van geen enkel merk.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

lang leve mac ... :-D
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Is niets mis mee met Acer. Overgrote deel van de verkoop is Acer en krijg geen klachten.

Over dat specifiek model. Het is een pc met die hybrid crossfire. Je kan dus een videokaart toevoegen. Zolang je geen grafische hoogstandjes nodig hebt, gebruikt ie de onboard chip. Als je begint met spelletjes schakelt ie over op de videokaart.

Is een multimedia pc met hdmi en zo maar met de mogelijkheid tot games door het plaatsen van een grafische kaart
Acer himself schreef: Acer, the third largest vendor in the global PC market (source: Gartner data, 4Q 2007) today announced the introduction of the Aspire M3201 desktop PC, a powerful multimedia PC designed for maximum entertainment.

The Acer Aspire M3201 is targeted to home users looking for a dependable system that meets their entertainment needs while providing maximized productivity. The stylish new design of the Aspire M3201 presents a black finish with illuminated logo in white. A translucent sliding door discreetly hides the multi-in-one card reader, while side-positioned control buttons allow multiple viewing angles and easy navigation. Designed to provide improved ergonomics, the Acer Aspire M3201 incorporates easily accessible ports on top of the PC for quick and trouble-free connection to your favourite devices as well as a convenient top media deck to hold personal items. Thanks to the simple and elegant tool-less chassis design that enables quick access to internal components, the system can be easily upgraded.

The M3201 is ready for the best multimedia straight out of the box, thanks to an HDMI port that uses a single cable to transmit digital video and audio signal in an uncompressed format. In addition, the High-definition audio with 7.1-channel surround sound combined with Dolby® Home Theater® technologies delivers amazing sound quality and gives users a theatre-like experience. The Aspire M3201 is also equipped with an optional digital and analogue hybrid TV-tuner to watch both traditional and digital TV, record your favourite shows and capture videos, thus adding even more quality to your multimedia entertainment.

With four USB 2.0 ports in front and another four in the rear, an IEEE 1394 port, and a multi-in-one card reader supporting the latest media formats, you will never be short of ports to connect your favourite devices. A Serial ATA support up to 2 hard disks with up to 1 TB of capacity each grants ample internal storage space, making this desktop your true digital home centerpiece.

Featuring AMD Live! platform, that centralizes control of your favourite digital content and allows you to record, transfer, share, distribute and organize your digital media content, and powered by an AMD Athlon™ 64 X2 dual-core processor, AMD Phenom™ X3 triple-core processor or an AMD Phenom™ X4 quad-core processor, the M3201 provides multi-core efficiency, speeding through advanced multiple operations. The AMD 780G chipset offers unprecedented system control options, while ATI Hybrid CrossFireX™ technology lets the integrated graphics processor and a discrete graphics processor work together for incrimental performance, superior VGA power management and a truly immersive digital experience. With up to 8 GB of DDR2 667/800 MHz memory with dual-channel support, the M3201 can easily handle all memory requirements for multimedia and productivity applications.

The Acer M3201 series comes pre-installed with Genuine Windows Vista Home Premium. Additional pre-installed software includes Acer Empowering Technology, Acer Arcade™ Live, Acer GameZone Console, CyberLink® PowerDVD®, Microsoft® Office 2007 Trial with Microsoft® Works, eSobi™ McAfee® Internet Security Suite 2008, Adobe® Reader®, NTI CD&DVD-Maker™ Gold.

Warranty is two-years carry-in
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”