Hoe kan ik bellen met Homeconnect(ziet er simpele vraag uit)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
testerx
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Ik kreeg telefoon van Dommel dat mijn telenetnr toch niet kon overgezet worden en op m'n dommelaccount online staat het telenetnr.
Ik ging een brief krijgen met een nieuw nr.

Mijn vraag is : kan ik ondertussen al bellen via VOIP ?
Heb een Siemense S450 IP telefoon (draadloos die direct via router kan bellen).

Heb al wat instellingen geprobeerd via VOIP Buster maar lukt precies niet.
M'n internet werkt dus perfect.

Ook is de siemens dus draadloos verbonden met een bakje waaruit 2 telefoonstekkers komen. Deze moet ik dus in Line 1 vastmaken en andere in Phone 1? Probleem is dat de telefoon geen geldig IP adres vindt.
Heb de VOIP Buster instellingen (naam+passwoord enz) in de telefoon ingevuld.

Vroeger lukte dit wel via Telenet, maar er zat 1 telefoonstekker in de router, en de andere in een bakje van hen aan de muur (wat er nu niet is bij dommel).

Hopelijk krijg ik enkele nuttige tips!!!
Soms niet zo simpel als het lijkt...

Thanks!
Testerx
testerx
Starter Plus
Starter Plus

blijkbaar kan niemand bellen :)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Wil je nu bellen via Voipbuster of via Dommel?

Als je wilt bellen vanaf je computer dan heb je iets als X-Lite nodig.

Voipbuster is een systeem zoals Skype via een programma.
Maar je kan de Voipbuster instellingen ook gebruiken in je Siemens router als Dommel de instellingen vrijgeeft (no comment op deze aub).
testerx
Starter Plus
Starter Plus

Met Dommel bellen lukt nog niet, wacht al 2 weken op m'n telefoonnr en het komt maar niet per brief (al gebeld & gemaild meerdere malen).

Normaal zou automatisch de instelling naar m'n router worden gestuurd.
Daar ik het wachten beu ben, zou ik graag weten hoe ik kan bellen zonder dommel,gewoon via VOIP (heb dus het materiaal, voip router & voip telefoon die zelf kan bellen draadloos zonder dat pc moet aanstaan).
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

testerx schreef:Met Dommel bellen lukt nog niet, wacht al 2 weken op m'n telefoonnr en het komt maar niet per brief (al gebeld & gemaild meerdere malen).

Normaal zou automatisch de instelling naar m'n router worden gestuurd.
Daar ik het wachten beu ben, zou ik graag weten hoe ik kan bellen zonder dommel,gewoon via VOIP (heb dus het materiaal, voip router & voip telefoon die zelf kan bellen draadloos zonder dat pc moet aanstaan).
Dan stel je toch gewoon je voipbuster in op die voip / sip telefoon? Instellingen staan op de site van voipbuster.
Wat me wel opvalt is dat Dommel goedkoper is, vooral naar GSM bellen is goedkoper.
En als je via voipbuster belt moet je er constant 0032 voor gaan draaien dat is wel een beetje irritant.
Plus dat ze bij voipbuster vaak irritante storingen hebben dat je niet kunt opwaarderen via creditcard of ineens dat ze zeggen FUP overschreden en je toch het gesprek berekenen.
Bij Voipbuster hebben ze pas ECHT een 0,0 service, je krijgt geen antwoord of een fout, dan vertrouw ik toch meer op Dommel.
testerx
Starter Plus
Starter Plus

Na 1 maand zit ik heb ik ondertussen m'n telenet kabel terug ingeplugd voor Freephone 24 (+- €19 per maand). Dommel is niet in staat na 1 maand een telefoonnr per post te zenden (genoeg gebeld en gemaild en geduld gehad).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”