Zaaddodende frisdrank wint Ig Nobelprijs

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Afbeelding AMSTERDAM - Coca-Cola blijkt een goed voorbehoedsmiddel, maar de suikervrije variant werkt nog beter.

De onderzoekers van de School of Medicine van de Boston University die deze nevenwerking van 's werelds bekendste frisdrank aan het licht brachten, zijn daarvoor afgelopen nacht onderscheiden met een Ig Nobelprijs.

Deze onderscheiding voor bizar wetenschappelijk onderzoek worden sinds 1991 elk jaar uitgereikt door het humoristisch-wetenschappelijk tijdschrift Annuals of Improbable Research. Aan de toekenning werken deels echte Nobelprijswinnaars mee.

Het onderzoek naar de zaaddodende effecten van Coca-Cola verscheen in 1985 al in de New Journal of Medicine, een wetenschappelijk tijdschrift. Teamleidster Deborah Anderson was verrukt. ‘We vinden het geweldig dat we een Ig Nobel hebben gewonnen, want het onderzoek was eigenlijk een soort parodie.’

Andere prijzen werden toegekend aan een Britse pyscholoog die ontdekte dat voedsel dat beter klinkt ook beter smaakt; dat vrouwelijke strippers meer geld verdienen tijdens hun menstruatie; en dat gordeldieren de geschiedenis kunnen herschrijven.

Achter dat laatste kwam een team van Braziliaanse geleerden. Gordeldieren kunnen door hun gegraaf in de grond objecten in archeologische opgravingen over verschillende meters verplaatsen.

Astolfo Gomes de Mello Araujo, de hoogleraar die de ontdekking deed met een collega, reageerde opgetogen. ‘Er bestaat geen Nobelprijs voor archeologie, dus een Ig Nobel is mooi meegenomen.’

Coca-Cola weigerde bellende journalisten commentaar over de toekenning van de prijs aan zijn zaaddodende frisdrank.

Bron: http://www.volkskrant.nl/wetenschap/art ... Nobelprijs
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Ik ken nochtans iemand die 2l coca cola per dag drinkt. Van de eerste keer dat hij mocht proberen om zijn vrouw te bezwangeren was 't raak. Vree zaaddodend zal dat wel niet zijn zeker?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Misschien als het in direct contact komt.
chessboxing
Plus Member
Plus Member

Gaat het over Aspartaam? http://www.aspartaam.nl/een ganse website eraan toegewijd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dus vooral coca cola Light is slecht voor je zaad? :p
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

/me gaat als hij een nieuwe vriendin vind spontaan cola light beginnen drinken...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 13 keer

gr4vity schreef:/me gaat als hij een nieuwe vriendin vindt spontaan cola light beginnen drinken...
Ik denk begrepen te hebben dat je het lokaal moet aanbrengen wil je enig effect hebben ...
verdickt
Premium Member
Premium Member

en hoe ga je dat forceren, dat loopt toch gewoon van mijn harde ***

Graag verduidelijking ... :-D :-D :-D

//Edit door gr4vity: Geen vieze woordjes gebruiken ;)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

verdickt schreef:en hoe ga je dat forceren, dat loopt toch gewoon van mijn harde ***

Gewoon je ding inwrijven ofzo? Plakt dan wel, maja... (het gaat er dus niet allemaal afdruipen...)

der plakt van tegenwoordig zoveel he :p

//Edit door gr4vity: Schrijf nu 100x "ik zal geen vieze woordjes quoten" ;)
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Jan_B schreef: Ik denk begrepen te hebben dat je het lokaal moet aanbrengen wil je enig effect hebben ...
Nee, dan zoeken we wel een andere oplossing...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
verdickt
Premium Member
Premium Member

Lord Utopia schreef:
verdickt schreef:en hoe ga je dat forceren, dat loopt toch gewoon van mijn harde ***

Gewoon je ding inwrijven ofzo? Plakt dan wel, maja... (het gaat er dus niet allemaal afdruipen...)

Mijn excuses voor de woordenschat, edele delen vermelden is blijkbaar niet toegelaten :oops: :oops:
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

verdickt schreef:
Lord Utopia schreef:

Mijn excuses voor de woordenschat, edele delen vermelden is blijkbaar niet toegelaten :oops: :oops:
De uitdrukking edele delen mag je wel gebruiken, alleen niet *** :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”