Hallo iedereen,
Ik heb zopas Telenet express besteld
Nu weet ik dat met mijn abo (express) max 2 gebruikers op het net kunnen.
Maar nu is de vraag of dit telkens met dezelfde 2 laptops/pc's moet zijn
ik moet namelijk ook thuis werken en het zou handig zijn dat ik met mijn laptop van het werk ook op het netwerk kan (indien 1 van de andere 2 laptops van mij en mijn vriendin er niet op hangen)
Is het niet zo dat de wifi installatie gewoon 2 ip adressen uitdeelt zodat het niet uitmaakt met welke 2 laptops je probeert te connecteren of doen de mac adressen hier iets aan zodat ik toch maar met telkens dezelfde 2 laptops op het net kan.
grtz
Telenet wifi install met telkens 2 dezelfde gebruikers?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Een kwartiertje is niet nodig. Uittrekken en terug insteken is voldoende.Svekke schreef:De mac adressen spelen idd wel rol, een kwartiertje de telenet modem uittrekken wist deze gegevens...
Maarja, als je dat elke keer gaat moeten doen

-
- Elite Poster
Wil je daar geen problemen mee dan kan je best een router aanschaffen met wifi.corekiller schreef:Hallo iedereen,
Ik heb zopas Telenet express besteld
Nu weet ik dat met mijn abo (express) max 2 gebruikers op het net kunnen.
Maar nu is de vraag of dit telkens met dezelfde 2 laptops/pc's moet zijn
ik moet namelijk ook thuis werken en het zou handig zijn dat ik met mijn laptop van het werk ook op het netwerk kan (indien 1 van de andere 2 laptops van mij en mijn vriendin er niet op hangen)
Is het niet zo dat de wifi installatie gewoon 2 ip adressen uitdeelt zodat het niet uitmaakt met welke 2 laptops je probeert te connecteren of doen de mac adressen hier iets aan zodat ik toch maar met telkens dezelfde 2 laptops op het net kan.
grtz

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
Svekke schreef:Of koop een goedkope 2dehandsrouter zonder wifi om achter het access point te zetten...
voor een kleine 15 euro heb je een fonera wifi accesspoint die je kunt plaatsen achter je telenet modem, hub, switch of router;
deze kan meer dan 500 simultane connecties aan...
Deze creeert nl 2 draadloze netwerken;
out of the box beveiligd dmv WPA en userregistratie/logging (Radius)
je kunt dan zelfs op andere locaties terecht met je laptop

http://stores.benl.ebay.be/fonero-be-shop
ook bij www.drac.be kun je (telefonisch/email!) een Fonera bestellen.
Afgelopen weekend stonden ze nog op www.fom.be in Wieze met 20 foneras
-
- Elite Poster
* Ze hebben slechts 1 poort (internet);nonkie schreef:Een accespoint voor 15€??? Speelgoed zeker.
@ Corekiller, koop best een A merk zoals Linksys, netgear, dlink. Je gaat het u niet beklagen. Deze zijn heel goed.
* x2 de prijs voor eentje met 2 poorten (fonera+)
* Ze zijn gesubsidieert door Google
meer dan 200.000 mensen draaien deze toestellen al meer dan 2 jaar ondertussen wereldwijd... en heb er nog geen klachten over gehoord...
google een beetje over FON; ze zijn zeer bekend...
er zijn hobbyisten die er zelfs robotjes op wielen van maken

hun kleine omvang leent zich nl om in een ferrari wagentje te laten "om"-modden

ze zijn vnl bedoeld om als "hotspot" te dienen; op maps.fon.com kun je zien of er in jouw buurt zo iemand is met een FONspot!
Inactief wil vaak zeggen dat de eigenaar hem heeft veranderd in een dd-wrt oftewel vervangen door een wifi-n of...door zo'n telenet wifi installatie

nog leuker is dat er LINUX op draait... vandaar dat ik dus zo'n interactieve status footer kan draaien erop en updaten...anderen installeren er een webserver op...

binnenkort komt de USB versie waarop je harde schijf, usb stick, printer, webcam, 3G usb stick enzo kunt op aansluiten
freewlan.info, francofon.fr en ook blogin.it hebben er ook al software voor gemaakt om als repeater of meshing toe te passen en zo je wifi netwerk te vergroten
het "sharen" wordt actief gepromoot ook in het buitenland:
"Neuf Wifi FON" (Neuf Cegetel), "Bt FON" (british telecom), ZON FON (Portugal kabelisp), Comstar FON (Rusland), TIC (Zwitserland) ...in Belgiê doet Fonero.be het (reseller van Scarlet)
-
- Starter
Ok,
ik wil gerust een router kopen en deze dan aan de modem hangen.
Nu heb ik gelezen dat dit ook nie zo simpel is voor zonder problemen
op het net te geraken. (modem uitschakelen enzo ....)
Kan mij iemand precies zeggen waar ik moet op letten wanneer ik een router zou bijplaatsen.
bv moet ik idd de telenet modem uitschakelen (en voor hoe lang) opdat de mac adressen worden gewist en neemt de modem dan het mac adres van de router automatisch over?
thx
ik wil gerust een router kopen en deze dan aan de modem hangen.
Nu heb ik gelezen dat dit ook nie zo simpel is voor zonder problemen
op het net te geraken. (modem uitschakelen enzo ....)
Kan mij iemand precies zeggen waar ik moet op letten wanneer ik een router zou bijplaatsen.
bv moet ik idd de telenet modem uitschakelen (en voor hoe lang) opdat de mac adressen worden gewist en neemt de modem dan het mac adres van de router automatisch over?
thx
-
- Elite Poster
Moeilijk is het niet.
Je sluit de router gewoon aan de modem aan. Een utp kabeltje van de wan poort van de router naar de modem waar nu je kabel insteekt van uw wireless.
Je kan de pc's aansluiten op de lanpoorten van de router. Dat zijn er meestal vier.
Je hebt dan nog het draadloze gedeelte. Deze is het best dat je het beveiligd.
Koop je een linksys dan zit er een cd bij. Doorloop die en alles staat juist ingesteld. Moeilijk is het niet. Het kan zijn dat je de modem eens moet resetten door de stroom er even af te halen moest je geen verbinding krijgen. Dit moet maar éénmalig gebeuren tenzij er problemen moesten ontstaan.
Je sluit de router gewoon aan de modem aan. Een utp kabeltje van de wan poort van de router naar de modem waar nu je kabel insteekt van uw wireless.
Je kan de pc's aansluiten op de lanpoorten van de router. Dat zijn er meestal vier.
Je hebt dan nog het draadloze gedeelte. Deze is het best dat je het beveiligd.
Koop je een linksys dan zit er een cd bij. Doorloop die en alles staat juist ingesteld. Moeilijk is het niet. Het kan zijn dat je de modem eens moet resetten door de stroom er even af te halen moest je geen verbinding krijgen. Dit moet maar éénmalig gebeuren tenzij er problemen moesten ontstaan.

-
- Starter
ok bedankt voor de informatie
-
- Elite Poster
gewoon telenet modem stekker uittrekken...
fonera aankoppelen (netwerk)
telenet modem stekker terug insteken...
wachten tot de 3tal leds branden op telenet modem
dan fonera in stekker steken
ook hier even wachten tot linux geboot is (en dus 3 leds branden (Power-> Internet-> WIFI)
en dan je laptop laten zoeken naar draadloze netwerken...
connecteren op FON_FREE_INTERNET en registreren maar met je emailadres.
de MyPlace is automatisch WPA/TKIP beveiligd en er hoeft dus geen "cd" doorlopen worden.
Tijdens de Web registratie krijg je de optie om eventueel een ander wachtwoord te kiezen die je gemakkellijker kunt onthouden dan het "random/unieke" wachtwoord waarmee elke fonera van de band rolt (niet gebaseerd op MAC adres zoals Speedtouch modems van Belgacom & KPN)...
fonera aankoppelen (netwerk)
telenet modem stekker terug insteken...
wachten tot de 3tal leds branden op telenet modem
dan fonera in stekker steken
ook hier even wachten tot linux geboot is (en dus 3 leds branden (Power-> Internet-> WIFI)
en dan je laptop laten zoeken naar draadloze netwerken...
connecteren op FON_FREE_INTERNET en registreren maar met je emailadres.
de MyPlace is automatisch WPA/TKIP beveiligd en er hoeft dus geen "cd" doorlopen worden.
Tijdens de Web registratie krijg je de optie om eventueel een ander wachtwoord te kiezen die je gemakkellijker kunt onthouden dan het "random/unieke" wachtwoord waarmee elke fonera van de band rolt (niet gebaseerd op MAC adres zoals Speedtouch modems van Belgacom & KPN)...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Neenee, een router voor 15 EUR!! Ik heb hier al een jaar een staan en súper tevreden van!nonkie schreef:Een accespoint voor 15€??? Speelgoed zeker.
-
- Elite Poster
En in April kregen de betatesters de Fonera 2 toegestuurd. Zonet is Firmware 2.1 gereleased hiervoor. Is nog niet te koop...cyberbozzo schreef:Neenee, een router voor 15 EUR!! Ik heb hier al een jaar een staan en súper tevreden van!nonkie schreef:Een accespoint voor 15€??? Speelgoed zeker.
screenshots kun je hier vinden:
http://wiki.fon.com/wiki/La_Fonera_2.0# ... _interface
Out of the box:
USB printerserver, Samba fileserver, NTFS HDD/usb stick support, FTPserver, USB Webcam, USB Flatbedscanner, ...
Via het plugin systeem kunnen de opensource developpers de hardware support uitbreiden met bijv Bluetooth support, usb audio, usb video, ...
In de (open)sourcecode kan ik ook al de eerste signalen zien van usb 3G stick support; zodat je bijv ipv de WAN poort je USB poort als internet uplink kunt kiezen...
ipv 3G in je laptop en in je mobieltje... en dit voor elk teammember;
kan zo'n fonera 2 het doen...
Linksys heeft ook zo'n 3G routertjes ... maar dan alleen als 3G... en ze kosten 3x meer

De Fonera is ook bedoeld om je internet te delen... Terwijl Telenet het stiekem doet door geen beveiliging te activeren...of om een "wep" beveiliging te implementeren... maakt de Fonera een 2de beveiligd netwerk aan die gemonitored wordt (soort apparte telemeter

Met automatische clients voor eg iPhone (www.devicescape.com)
Ik kan je nog wel wat Netgear en linksys types opnoemen die je beter kan mijden als de pest.nonkie schreef:Een accespoint voor 15€??? Speelgoed zeker.
@ Corekiller, koop best een A merk zoals Linksys, netgear, dlink. Je gaat het u niet beklagen. Deze zijn heel goed.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
-
- Elite Poster
Dan zal ik steeds geluk hebben gehad zekers.dbr schreef:Ik kan je nog wel wat Netgear en linksys types opnoemen die je beter kan mijden als de pest.nonkie schreef:Een accespoint voor 15€??? Speelgoed zeker.

- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik heb ook een router gekocht, een Belkin N wireless
morgen (maandag 6 okt) komt telenet installeren.
Ik veronderstel dat deze router wel voldoende zal zijn:
wel gekocht bij de lokale pc boer
voor 49,99 € (net in promotie)
http://www.hcw.be/p.aspx?p=H3282
morgen (maandag 6 okt) komt telenet installeren.
Ik veronderstel dat deze router wel voldoende zal zijn:
wel gekocht bij de lokale pc boer

http://www.hcw.be/p.aspx?p=H3282
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- Patje
- Elite Poster
Was dat ook op een telenet verbinding bij jou? of op adslketter schreef:Patje ik heb enige tijd een Belkin N wireless gebruikt maar ik was er helemaal niet tevreden over.![]()
Ik ben nu overgestapt op een Linksys N en deze is stukken beter dan mijn Belkin.
en in welke opzicht was je dan niet tevreden (bereik wireless ofzo)?
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
- Bedankt: 113 keer
Een kennis van me heeft ook een belkin N gekocht en had hier ook problemen mee, hij heeft ook een andere router gekocht, ook eentje van linksys.ketter schreef:Patje ik heb enige tijd een Belkin N wireless gebruikt maar ik was er helemaal niet tevreden over.![]()
Ik ben nu overgestapt op een Linksys N en deze is stukken beter dan mijn Belkin.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Patje dit was samen met adsl.
Ik had idd meer geen wireless verbinding dan wel.
En ik gebruik een gsm (nokia E51) met wifi in die je dan ook kan gebruiken om via wifi te bellen en de kwaliteit van het gesprek was steeds zeer zeer slecht.Nu met de linksys is de kwaliteit van het gesprek uitstekend.
Ik had idd meer geen wireless verbinding dan wel.
En ik gebruik een gsm (nokia E51) met wifi in die je dan ook kan gebruiken om via wifi te bellen en de kwaliteit van het gesprek was steeds zeer zeer slecht.Nu met de linksys is de kwaliteit van het gesprek uitstekend.
- Patje
- Elite Poster
Ik ken enkele mensen die ook een Belkin gebruiken op telenet en heb die nog niet horen klagen over problemen.
mijn desktop pc zou ik met utp kabel aansluiten en mijn vrouw met haar laptop draadloos, op ongeveer 3m afstand.
Ale laat ons hopen dat het hier meevalt
mijn desktop pc zou ik met utp kabel aansluiten en mijn vrouw met haar laptop draadloos, op ongeveer 3m afstand.
Ale laat ons hopen dat het hier meevalt

-
- Elite Poster
Het hangt natuurlijk ook veel af van de opstelling en instelling van je router. Toch zeker voor het draadloze gedeelte.
Ik gebruik nu al jaren linksys en heb er tot hiertoe nog geen problemen mee ondervonden. Het wil natuurlijk niet zeggen dat dat altijd zo zal blijven. Ze kunnen ook wel eens een slecht type fabriceren.
Maar tot hiertoe is het een merk dat bij mij kop en schouders uitsteekt tegenover andere merken. Zoiets moet je zelf ondervinden, dat is nog altijd de beste les.
Ik gebruik nu al jaren linksys en heb er tot hiertoe nog geen problemen mee ondervonden. Het wil natuurlijk niet zeggen dat dat altijd zo zal blijven. Ze kunnen ook wel eens een slecht type fabriceren.
Maar tot hiertoe is het een merk dat bij mij kop en schouders uitsteekt tegenover andere merken. Zoiets moet je zelf ondervinden, dat is nog altijd de beste les.