Overstap Tele2 naar EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Een collega van mij wil overstappen van Tele2 naar EDPnet.
Half augustus heeft hij z'n opzegbrief naar Tele2 gestuurd met de vraag van het abonnement stop te zetten en de einddatum te laten weten. Na een paar keer bellen kwam hij uiteindelijk te weten dat het abonnement ging gestopt worden op 18/9. Op 12/9 heeft hij dan EDPnet aangevraagd, en op 18 september was er inderdaad geen internet meer. Via my edpnet ziet hij dat z'n bestelling staat op "afwachten oplevering" maar omdat dit volgens edpnet een 15-tal dagen kan duren, wordt er verder niets ondernomen. Vandaag ziet hij bij de details dat de oplevering mislukt is. Hij belt naar de EDPnet helpdesk om te vragen wat er mis is, en daar vertelt men hem dat op 25/9 geprobeerd werd om het signaal op de lijn te zetten, maar dat dit mislukte omdat er nog een signaal op die lijn zat. Nu vraag ik me af of dit normaal is, want dikwijls zie je het advies van eerst de nieuwe provider aan te sluiten, en de oude pas op te zeggen als de nieuwe effectief actief is. Als je dit zo doet, zit er altijd nog signaal op je lijn en toch lukt het bij anderen wel om de nieuwe provider actief te krijgen! Iemand enig idee wat hier misloopt en wat er best ondernomen wordt?
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

het proces om een lijn af te sluiten kan een paar dagen in beslag nemen. Technisch is het maar een paar handelingen, maar de administratieve molen draait niet altijd even snel.

EDPnet heeft trouwens een mini-handleiding om klant te worden: http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... abonnement

En daarin staat deze problematiek -en de oplossingen- in uitgelegd
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”