heeej, vraagje
Kan ik de homeconnect modem gebruiken voor mijn netconnect?
Ik ben nu nog niet van plan om op homeconnect over te stappen.. Maar ik heb een nieuwe modem nodig en dan lijkt mij dit het handigst..
Dus voor de zekerheid, er gaat toch geen nieuw abonnement gestart worden vanaf wnr ik deze modem installeer? Dit is toch alleen wnr ik de cd ervan gebruik toch?
mvg, matb
netconnect met homeconnect modem?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Zeker, u heeft hier voor geen software of cd nodig. Dit is uiteindelijk een gewone triple play router van Siemens. De Homelink software dient enkel voor gebruik en beheer van Homeconnect specifieke features. Deze heeft u dus niet nodig (en kan u zelfs nog niet gebruiken zolang u niet de nodige key en activatie heeft gehad) als u voorlopig nog met netconnect blijft werken.
Aangezien mijn router ook defect was, en in de toekomst de problemen van homeconnect zeker van de baan zijn heb ik me ook de gigaset aangeschaft voor gebruik met netconnect.
Ik ondervind echter wel problemen om deze te configureren.
Telkens ik probeer te connecteren op http://192.168.2.1 krijg ik een error 400...
Na een paar pogingen kreeg ik wel het loginscherm, maar bij het invullen van het wachtwoord opnieuw de error 400...
Een reset en hard reset lossen niets op.
Telnetten lukt niet, pingen wel.
(Dit is allemaal wired)
Heeft iemand deze modem/router reeds geprobeerd te configureren zonder homeconnect te installeren of activeren?
Telkens ik probeer te connecteren op http://192.168.2.1 krijg ik een error 400...
Na een paar pogingen kreeg ik wel het loginscherm, maar bij het invullen van het wachtwoord opnieuw de error 400...
(Dit is allemaal wired)
Heeft iemand deze modem/router reeds geprobeerd te configureren zonder homeconnect te installeren of activeren?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
ga naar start => uitvoeren => cmdNetero schreef:Aangezien mijn router ook defect was, en in de toekomst de problemen van homeconnect zeker van de baan zijn heb ik me ook de gigaset aangeschaft voor gebruik met netconnect.
(Dit is allemaal wired)
ipconfig /all
post uw gateway & dns is aub.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
dan zul je ergens een fout hebben bij uw configuratie van uw internet explorer of firefox.. heb je ergens proxy's gebruikt? dit is een van de meest logische verklaringen waarom je niet kunt http'n naar uw router..Netero schreef:IP: 192.168.2.253 /24
Gateway: 192.168.2.1
DNS: 192.168.2.1
Dit allemaal via DHCP.
Ook met een fixed ip heb ik al even geprobeerd.
Ik gebruik geen proxy's.
En zowel FF als IE7 geven het probleem.
Ik ben echter al 1 stap verder, op een virtuele test pc kan ik via de wireless connectie wel op de web interface!
Instellingen van IE zijn exact hetzelfde... begrijpen wie begrijpen kan.
(security level op trusted sites op het laagste, en 192.168.2.1 toegevoegd aan de trusted sites)
------------------------------
Update:
Opnieuw geprobeerd met een vers geinstalleerde pc, en hier lukte het wel.
Ook even FF geprobeerd, en ook hier geen probleem.
Dus terug naar mijn pc, FF geuninstalled en opnieuw gedownload.... en wonder boven wonder werkt het.
In IE nog niet, maar dat laten we dan maar zo.
Thanks voor de hulp.
En zowel FF als IE7 geven het probleem.
Ik ben echter al 1 stap verder, op een virtuele test pc kan ik via de wireless connectie wel op de web interface!
Instellingen van IE zijn exact hetzelfde... begrijpen wie begrijpen kan.
(security level op trusted sites op het laagste, en 192.168.2.1 toegevoegd aan de trusted sites)
------------------------------
Update:
Opnieuw geprobeerd met een vers geinstalleerde pc, en hier lukte het wel.
Ook even FF geprobeerd, en ook hier geen probleem.
Dus terug naar mijn pc, FF geuninstalled en opnieuw gedownload.... en wonder boven wonder werkt het.
In IE nog niet, maar dat laten we dan maar zo.
Thanks voor de hulp.