Tele2 laat datalimiet vallen

Nieuws omtrent telecom
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

fluppie schreef:Een Fup is (ongeveer) het gemiddelde wat alle klanten die hetzelfde abbo hebben binnen halen,dat mag u dan (min of meer,op 1 gb zal het niet steken) verbuiken.
Indien u echter er extreem over gaat,kan de provider in kwestie ingrijpen(ik weet niet juist wat er dan gebeurd)


dus als je meer download dan een standaart klant, wordt je buitengezet? dan snap ik het nut niet van ongelimiteerd downloaden... en wat betekend leechen?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

ik versta het nog niet. mag je nu ongelimiteerd download of niet? en 4mbs is dat 4mb per second? dat is toch heel snel met telenet haal ik via rapidshare max 1.7mb per second


Mbits is NIET hetzelfde als Megabyte

4 Mbits = 4/8 Megabyte =1024/2 Kilobyte = 512 Kilobyte/s
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

naamloos schreef:ik versta het nog niet. mag je nu ongelimiteerd download of niet? en 4mbs is dat 4mb per second? dat is toch heel snel met telenet haal ik via rapidshare max 1.7mb per second


FUP = ongelimiteerd downloaden maar ook niet overdrijven. Ik denk dat je gemakkelijk 200GB per maand kan binnenhalen zonder problemen maar als je elke maand 1TB gaat downloaden zullen ze wel komen klagen.

Verder wil ik het je eens zien doen van 200GB met je telenet te downloaden. Telenet = Ferrari met 1 jerrycan aan benzine per maand. Dan heb ik toch liever een 2PK met een tankkaart :)
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

200gb per maand is al redelijk veel vindt ik toch, ben is benieuwd wat belgacom en telenet nu zullen doen.... telenet zeker met zijn belachlijke 20gb per maand
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

naamloos schreef:200gb per maand is al redelijk veel vindt ik toch, ben is benieuwd wat belgacom en telenet nu zullen doen.... telenet zeker met zijn belachlijke 20gb per maand



Hangt er vanaf in wat formaat je download. Als je wil, kan je overdrijven door bvb 1:1 kopie's van Bluray's te downloaden. De gemiddelde size per film is 45G oftewel een 10filmpjes per maand levert je 450-500G aan traffiek op.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Mannekes...

't Is hier al vaker gezegd:
Ongelimiteerd is bij Tele2 ongelimiteerd.
Over enkele honderden Gb's per maand (en zelfs meer) gaan ze niet zagen.
D'er zijn der hier een aantal die dit al geproefd hebben...en het smaakt :thumbs:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Werkt hun volumemeter eigenlijk al naar behoren? Want toen ik nog Versatel had (nu Tele2) gaf die meter gemiddeld maar 1/5e aan van mijn totaal verbruik. Hierover heb ik natuurlijk nooit geklaagd :lol:
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

KK schreef:Werkt hun volumemeter eigenlijk al naar behoren? Want toen ik nog Versatel had (nu Tele2) gaf die meter gemiddeld maar 1/5e aan van mijn totaal verbruik. Hierover heb ik natuurlijk nooit geklaagd :lol:


Eerst werkte hij goed, nu hebben ze hem gewoon afgezet. Ik zou toch liever weten wat ik ongeveer verbruik. Is dat met een eenvoudige tool te meten?
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Hun verbruiksmeter heb ik nog niet vaak zien werken, maar je hebt 'm eigenlijk toch niet nodig, dus da's niet zo erg :-)

In mijn eerste maand zat ik ergens rond een 55GB, maar ik denk dat ik in de vorige 2 weken daar al boven zit, dus 't zal nu wat meer zijn 8)

Vooral het feit dat je een download op ieder moment kan starten, en dat je alle film-trailerkes mag laten openstaan zonder aan een volumemeter te hoeven denken, maakt een enorm verschil.

Zomaar als speedtest de laatste linux-distro downloaden, is bijvoorbeeld iets dat ik nooit zou doen bij een abo met een limiet.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

naamloos schreef:200gb per maand is al redelijk veel vindt ik toch, ben is benieuwd wat belgacom en telenet nu zullen doen.... telenet zeker met zijn belachlijke 20gb per maand



als je 2 euro minder betaald aan Telenet...
dus als je van Telenet Express naar Telenet Comfort XL "downgrade";

dan mag je 30gbyte versturen/ontvangen...
weliswaar maar aan 12mbit ipv 15mbit...

maar dat vind ik een UPGRADE ipv een DOWNgrade :-)

je krijgt er dan zelfs gratis telefonie bij ook (telenet SMART shake)
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

ik heb gebelt naar de gratis klantendienst nr, supper vriendelijk en die hebben mij te weten vertellen dat als je niet boven de 200gb gaat er geen enkel probleem is, als je erboven bent dan denken of vermoeden ze dat je comerceel bezig bent
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

naamloos schreef:ik heb gebelt naar de gratis klantendienst nr, supper vriendelijk en die hebben mij te weten vertellen dat als je niet boven de 200gb gaat er geen enkel probleem is, als je erboven bent dan denken of vermoeden ze dat je comerceel bezig bent


Ik vermoed zelfs dat er enkel een probleem is als je systematisch boven de 200 GB uitkomt.
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

De term "limietloos" wordt nogal gauw uit de kast gehaald tegenwoordig hoewel het totaal niet limietloos is maar FUP als je de kleine lettertjes leest (ook bij Tele 2). Ik vind het dan ook valse reclame.

Wat voor de ene veel is qua gigabytes, is voor de andere weinig. Met FUP ben je compleet overgeleverd aan de willekeur van de provider. Sorry maar ik blijf liever bij een provider die DUIDELIJK stelt op wat en hoeveel ik recht heb. En als dat unlimited is dan wil ik ook echt unlimited.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik heb persoonlijk in een donker verleden ooit eens getest hoe ver ik kon pushen voordat ik van T2 een opmerking zou krijgen.

Iets van een 280 Gig aan transfer geproduceerd toen, God-mag-weten-met-wat zelfs, maar T2 gaf geen kik. Tot nu toe blijkt hun FUP zeer dicht bij "limietloos" liggen, en ook andere oude T2 users kunnen dit bevestigen. Ik vermoed inderdaad dat Jan het bij het recht eind heeft, en dat T2 pas op z'n achterpoten gaat staan bij herhaaldelijk, regelmatig "beest-uithangen" cijfers.

T2 heeft echt wel aardig wat info over het surfgedrag van zijn klanten en de traffic die ze genereren, en laten we wel zijn, sinds begin dit jaar is feitelijk iedere T2'er een unlimited. Als testcase kan dat tellen : en toch heeft nog niemand op UB ooit de opmerking gemaakt een waarschuwing aangaande FUP/verbruik te hebben ontvangen.

Of ze bij een verhoging van snelheid naar 12mbps (ik ga ervan uit dat dit er toch wel eens van gaat komen) niet al wat sneller op de rem gaan staan, valt natuurlijk nog af te wachten.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

oké als je zo onozel bent om een 1:1 kopie's van Bluray's te downen aan 4 Mbit/s dan ben je bijna 4 dagen bezig om er 1 @ full speed binnen te halen ?
5-9 dvd en je hebt er verdomme eeen hoop zenne, het blijft bij die enorme aantalen per maand (2-300 gig)een groot vraagteken wat je er dan mee doet….1 dvd 5 per dag (+atmoverhead btw) ben je ruw aan 150 gig laat ons zeggen…eerlijkik heb een enorme collectie MDVD/DOCU opgebouwd in jaren met een max van -100 gig/m en weet je wat, ik zie het nog altijd niet zitten om er vele nog te bekijken of je moet iedere minuut aan je vrije tijd aan het bekijken van video’s besteden….
Mijn gedacht, zijn die 3-400 gig downers gastjes die die door verkopen aan hun vriendjes ect…
Btw iemand die legaal download is content met een 30-50-70 gig ofzo, al die beweren meer nodig te hebben per maand voor het moment zijn mogelijke illegale DL…alhoewel je met de xvid’jes dan nog niet zeker van bent ;-)
Enfin er zijn er maar weinig die zuiver zijn hoor in ons landje ;-)
Funsize
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 jan 2007, 01:58

woohooo :-D
dan blijft men abo maar 35€ kosten(geen 10€ extra meer voor unlimited)
en inderdaad dat is echt geen limiet,
op men eerste week hebk +- 500GB binnengetrokken :oops: ,
2weken nadien stond ik wel ineens op 5Mb ipv 12Mb,
maar bleek niet de eenigste te zijn toen, maandje nadien was de snelheid terug en nu zit ik aan zo'n 200 a 300GB in de maand.
Heb nooit klacht gehad van Tele2 :-)
PC1: Intel Core 2 Duo E6850 @3.0GHz; XFX 8800GT 512MB; GA-P35-DS3; 4x1GB DDR2; 2x500GB 1x750GB
PC2: Intel Core Duo 945 @3.4GHz; XFX 6800XT 256MB; Asrock 775 Dualvsta; 2x1GB DDR2; 1x320GB 1x250GB
Tele2 PureADSL 12Mb Unlimited "downloadlimiet" van +-100GB ... per dag
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Vraag wel eerst even bij Tele2 of je huidige contract na een jaar automatisch door deze nieuwe formule vervangen wordt, want je contract was immers onder andere voorwaarden afgesloten.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

satsurfer schreef:
dopke schreef:Tele2 heeft ook een goeie lijncheck op hun pagina ( laat zien welk profiel je gaat krijgen ).
http://www.tele2.be/productcheck/yourresult.php?&language=nl&checkref=MTE4Njc0

kan je dit uitproberen, zonder dat je plots een bestelling geplaatst hebt?


Natuurlijk , op hoofdpagina telefoon nummer ingeven :wink: .
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Kaween, Funsize,

Doe geen moeite, 'ze' blijven het niet snappen :wink:
Nu hebben de belgen eens een limietloze provider, brommen ze nog :smash2:

Ach ja, als wij d'er maar goed mee zijn :thumbs:
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Weet iemand of tele2 ook zijn snelheid gaat aanpassen,zie dat de max 4 mb is,en als er tzt een snelheidsdoorvoering gaat plaatsvinden kan hun modem,wat je dr nu bij krijgt aan?
Live life to the Max
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zeer mooi van Tele2,zo komen de twee groten nog wat meer onder druk te staan(Telenet&Belgacom).
Hier in Belgie is het duidelijk dat de kleine providers de leiding nemen,gelukkig hebben we die,want anders zaten we nog veel verder achter.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

filipi schreef:Kaween, Funsize,

Doe geen moeite, 'ze' blijven het niet snappen :wink:
Nu hebben de belgen eens een limietloze provider, brommen ze nog :smash2:

Ach ja, als wij d'er maar goed mee zijn :thumbs:


Kan je het de mensen kwalijk nemen dat ze wat sceptisch staan tegenover zo een stunts?
In het verleden zijn we al meermaals bedrogen uitgekomen, terwijl er behoorlijk wat mensen hetzelfde zeiden dan jij nu 8) .

Nogmaals: ik kan FUP alleen maar aanmoedigen, maar ik zou 'geruster' zijn moesten ze op papier zetten dat ze u bij gebruik van +/- 200gb per maand gerustlaten (een 'belofte over de phone kan nog al is 'vergeten' worden).

Het kan perfect zijn dat de huidige gebruikers nooit klachten hebben gehad, maar de dag dat ze daar bij Tele2 extra kosten door gaan krijgen, dan is het gedaan met zingen, juist gelijk bij alle andere ISP'kes die al de revue zijn gepasseerd: in het begin allemaal super, na een paar maand: slachtoffer van hun eigen succes, en dan willen ze ineens allemaal van de leechers af, of voeren ze ne fix limiet in (zie ADSL2fit, Realdsl, ...) door 'performance issues'.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Oh, er zijn toch een paar kleine verschillen.

T2 heeft enkel veelvouden aan "quasi limietloze" klanten dan die voorbeelden die je daar aangaf ooit samen gehad hebben. T2 is qua betrouwbaarheid en grootte totaal niet vergelijkbaar met Cain's hersenschimmen. Het feit dat T2 nu ook al langere tijd duidelijk probleemloos deze "quasi limietloze" status heeft voor al zijn gebruikers en er geen bijkomende problemen op de forums zijn opgedoken sindsdien, lijkt ook te bevestigen dat het in die hoek op dit moment echt wel ok zit. Daar nog even bijkomende dat T2 qua infrastructuur veel, veel meer in eigen handen heeft (maar jammer genoeg niet alles) en dat qua centjes/budget het ook totaal onvergelijkbaar is .... en daar dan nog de sterke arm van KPN achter ?

*wat was je vergelijking met RealDSL/Adsl2Fit weer ?* :D

Voorzichtigheid is inderdaad meestal een goede zaak, maar tenzij iedere bestaande T2 gebruiker vanaf nu plots 500 gig per maand doorjaagt, verwacht ik geen problemen hierover.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

regeri schreef:Weet iemand of tele2 ook zijn snelheid gaat aanpassen,zie dat de max 4 mb is,en als er tzt een snelheidsdoorvoering gaat plaatsvinden kan hun modem,wat je dr nu bij krijgt aan?

De EasyBox is bij mij een Thomson SpeedTouch 706WL ADSL/ADSL2+ modem (met firmware van Tele2), dus ze kunnen de snelheden gerust opvoeren :-)
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

kaween schreef:...
T2 is qua betrouwbaarheid en grootte totaal niet vergelijkbaar met Cain's hersenschimmen. ...

Wie is Cain :???:
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Dfrog schreef:
kaween schreef:...
T2 is qua betrouwbaarheid en grootte totaal niet vergelijkbaar met Cain's hersenschimmen. ...

Wie is Cain :???:


Cain Ransbottyn, de zelfverklaarde "opperpooier van het Internet".

De man achter o.a. RealDSL.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Genghis schreef:Kan je het de mensen kwalijk nemen dat ze wat sceptisch staan tegenover zo een stunts?
In het verleden zijn we al meermaals bedrogen uitgekomen, terwijl er behoorlijk wat mensen hetzelfde zeiden dan jij nu 8) .

Nogmaals: ik kan FUP alleen maar aanmoedigen, maar ik zou 'geruster' zijn moesten ze op papier zetten dat ze u bij gebruik van +/- 200gb per maand gerustlaten (een 'belofte over de phone kan nog al is 'vergeten' worden).

Het kan perfect zijn dat de huidige gebruikers nooit klachten hebben gehad, maar de dag dat ze daar bij Tele2 extra kosten door gaan krijgen, dan is het gedaan met zingen, juist gelijk bij alle andere ISP'kes die al de revue zijn gepasseerd: in het begin allemaal super, na een paar maand: slachtoffer van hun eigen succes, en dan willen ze ineens allemaal van de leechers af, of voeren ze ne fix limiet in (zie ADSL2fit, Realdsl, ...) door 'performance issues'.


Kan je het providers kwalijk nemen dat ze een regeltje bijvoegen dat ze, in geval dat er ergens problemen gaan ontstaan door een toevallige zeer grote verzameling van 'leechers die een klein beetje aan't overdrijven zijn' in staat stelt van ergens een grens te trekken wat betreft downloadvolume, dit om de netwerkstabiliteit toch een beetje te garanderen? (m.a.w. gasten die de lijn konstant opengooien)
Enkel in landen waar alle providers ongelimiteerd aanbieden is die noodzaak om in te grijpen kleiner....en vermits het hier ook de goede kant op gaat met de datalimieten, verwacht ik geen grote problemen à la RealDSL.

En zeker niet als gasten zoals gij niet overstappen bij zo'n aanbieding :wink:
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

dank je nogchoco voor je antwoord :wink:
Live life to the Max
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Jan_B schreef:
naamloos schreef:ik heb gebelt naar de gratis klantendienst nr, supper vriendelijk en die hebben mij te weten vertellen dat als je niet boven de 200gb gaat er geen enkel probleem is, als je erboven bent dan denken of vermoeden ze dat je comerceel bezig bent


Ik vermoed zelfs dat er enkel een probleem is als je systematisch boven de 200 GB uitkomt.


Ik zit nu systematisch tegen de 400-500GB/maand bij dommel,
alhoewel ik al maanden van ~600GB en meer gehaald heb

ik ken genoeg mensen trouwens wie al dicht tegen de TB/maand gezeten hebben, en dat dommel nog niets zei over dat we moeten minderen :p
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

GuntherDW schreef:Ik zit nu systematisch tegen de 400-500GB/maand bij dommel,
alhoewel ik al maanden van ~600GB en meer gehaald heb

ik ken genoeg mensen trouwens wie al dicht tegen de TB/maand gezeten hebben, en dat dommel nog niets zei over dat we moeten minderen :p


Sorry, maar het zijn door dergelijke users dat ze datalimieten hanteren of staande houden.
Het is bij sommige precies een wedstrijd om zoveel mogelijk te downloaden. :roll:
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

nonkie schreef:Sorry, maar het zijn door dergelijke users dat ze datalimieten hanteren of staande houden.
Het is bij sommige precies een wedstrijd om zoveel mogelijk te downloaden. :roll:


Waarschijnlijk om hun klein ... te compenseren :lol:

Het zullen weer allemaal Linux distro's zijn om te testen die 500 GB/maand.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

nonkie schreef:
GuntherDW schreef:Ik zit nu systematisch tegen de 400-500GB/maand bij dommel,
alhoewel ik al maanden van ~600GB en meer gehaald heb

ik ken genoeg mensen trouwens wie al dicht tegen de TB/maand gezeten hebben, en dat dommel nog niets zei over dat we moeten minderen :p


Sorry, maar het zijn door dergelijke users dat ze datalimieten hanteren of staande houden.
Het is bij sommige precies een wedstrijd om zoveel mogelijk te downloaden. :roll:



je moest is weten hoeveel vrienden en familie langskomt bij mij om te vragen of ik iets voor hun wil afhalen.. omdat ze het zelf niet kunnen, met kunnen bedoel ik bang zijn dat ze over hun limiet gaan en traag internet hebben...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

icekiller2k6 schreef:je moest is weten hoeveel vrienden en familie langskomt bij mij om te vragen of ik iets voor hun wil afhalen.. omdat ze het zelf niet kunnen, met kunnen bedoel ik bang zijn dat ze over hun limiet gaan en traag internet hebben...


We zullen deze discussie maar niet voor de zoveelste keer starten zeker... anders is het toch de zoveelste Linux Distro versus illegale films discussie. Feit blijft dat maandelijks 500 GB enorm VEEL is wat mij betreft.
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

nonkie schreef:Sorry, maar het zijn door dergelijke users dat ze datalimieten hanteren of staande houden.
Het is bij sommige precies een wedstrijd om zoveel mogelijk te downloaden. :roll:


Dat heeft niks met een wedstrijdje te maken. Toen ik een limiet had downloade ik alles in XviD (350M voor TV epp, 700M voor film) en nu ik er niet meer op moet letten download ik minimum in 720p => 1.3G voor een TV epp en 9-15G voor een 1080 film
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

The_One_be schreef:Dat heeft niks met een wedstrijdje te maken. Toen ik een limiet had downloade ik alles in XviD (350M voor TV epp, 700M voor film) en nu ik er niet meer op moet letten download ik minimum in 720p => 1.3G voor een TV epp en 9-15G voor een 1080 film


15 GB voor een film... 500 GB per maand... dat zijn er dus 33 per maand... waar blijf je ze in hemelsnaam halen, en wanneer bekijk je ze dan nog. Och laat maar... het is gewoon een wedstrijdje illegale films verzamelen.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

r2504 schreef:
The_One_be schreef:Dat heeft niks met een wedstrijdje te maken. Toen ik een limiet had downloade ik alles in XviD (350M voor TV epp, 700M voor film) en nu ik er niet meer op moet letten download ik minimum in 720p => 1.3G voor een TV epp en 9-15G voor een 1080 film


15 GB voor een film... 500 GB per maand... dat zijn er dus 33 per maand... waar blijf je ze in hemelsnaam halen, en wanneer bekijk je ze dan nog. Och laat maar... het is gewoon een wedstrijdje illegale films verzamelen.


Verzamelen is het juiste woord.
Sorry Jongens, 500GB vind ik niet zomaar eens iets afhalen wat je kan gebruiken. Of het nu legaal of illegaal is. Het is afhalen om te hebben. Dergelijke data krijg je niet verwerkt.
Ik ben geen voorstander van data limieten, verre van zelfs.
Maar denk er eens aan dat jullie ons meestraffen bij misbruik.
En dan heb ik het niet over het legale ervan maar de misbruik van het dataverkeer op zich.
Afbeelding
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Tsja, Ieder zijn hobby. De 1 verzamelt postzegels, de ander kijkt graag naar films & TV series.

Wat betreft het verwerken: Ik doe nu en dan wel eens een marathon van een heel season in 1 of 2 dagen te bekijken met enkel food/toilet breaks. Zo heb ik afgelopen weekend aan BSG miniseries begonnen en ondertussen ben ik klaar met season 4. Nu is't wachten tot Januari op nieuwe afleveringen.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Los gezien van het feit of 500GB een schandaal is of niet vind ik 33 films per maand best wel meevallen.
Dat is een aantal dat ik elke maand haal. (combi TV, videotheek, NNTP)
Ook series kijk ik het liefste in marathons.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

ik doe niet aan films, laat staan illegale films :p
ik bezie anime, en dat loopt makkelijk op hoor, vooral als het in HD is :D

wat niet wil zeggen dat ik graag op een collectie "zit", en dus wat leuk lijkt ik wel afhaal en eens bezie
ik verwijder m'n anime om die reden dan ook niet, buiten als er ""betere"" groepen de bepaalde reeks fansubben durf ik soms wel eens, maar niet als ik de serie al eens bezien heb

edit: alsook vind ik het leuk om es een netinstall van linux te gebruiken zonder op m'n limiet te letten, zoals bv m'n laptop die ik voor de hogeschool nodig heb
debian wou niet, paar versies afgehaald en deden allemaal lastig, dan arch genomen maar die moest blijkbaar redelijk veel hebben :p
en dan ga ik nog es overschakelen naar sabayon een van deze dagen, wat weer goed wat GB's betekent...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

GuntherDW schreef:ik doe niet aan films, laat staan illegale films :p
ik bezie anime, en dat loopt makkelijk op hoor, vooral als het in HD is :D


Bij mijn weten is die Anime eveneens illegaal 8)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”