Homeconnect buiten

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Ok, ik ben het ondertussen ferm beu dat heel dat spel eigenlijk niet werkt.
Ik wil het eigenlijk direct buiten, en terug naar de situatie klassieke lijn+netconnect.

Nu, ik heb wel al €230 in heel dat grapje gestoken(de box+2maand abo(gratis maand nog steeds niet gekregen)), dus vroeg ik me af of er hier iets van valt terug te 'eisen'.
Ik heb een nieuwe mail naar de ombudsmantelecom gestuurd.
Ik vrees als ik terug naar bgc wil dat ik een mooie activatiekost zal mogen betalen voor die telefoonlijn, en hetzelfde als ik netconnect zou willen. Het feit dat ik nog niet 1 jaar bij hen zit baart mij niet veel zorgen, als je wat dichter naar het product kijkt.
Ik zou natuurlijk kunnen bellen naar bgc/dommel met deze vragen, maar als er geen telefonie is :roll:
Of bv een gratis activatie van netconnect+speedpack zou ook al deftig zijn. Nja ik weet dat dit onrealistisch is omdat we met zoveel op crappy homeconnect zitten, mja :( . Met die router ben ik achteraf ook niets meer eh, dan heb ik voip voor niets meer nodig , en die router kan je niet eens doorverkopen.
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

Frado, i kzou het ook fijn vinden om terug naar de oude situatie te gaan netconnect + digitel.. maarja das niet meer mogelijk waarschijnlijk.

Aande router heb je nog wel wat hoor, kan bij meerdere providers gebruikt worden.
ten tweede als je hem reset naar fabriekswaarden kan je hem alsnog verkopen.

Ik ben het ondertussen ook beu aan het worden, en ten zeerste dat ze niks maar dan ook niks van zich laten horen. en dat de telefoon constant uitvalt. heerlijk om dit tegen mijn klanten te zeggen steeds.
Ik had deze problemen allemaal niet met de oude situatie.

als er storingen zijn, dan kan ik het enigzins begrijpen(maar maak er een melding van op de site), als het storingen zijn door werkzaamheden/updates dan kan ik het niet begrijpen.
Doe de werkzaamheden dan op het tijdstip waarneer er het minst gebruik word gemaakt van voip(en meld dit zoiezo ook op de site).
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

je kan vragen wat je wil maar krijgen is iets anders. Zelfs al zijn je klachten gegrond dan nog kan je niets doen. Dommel weigert elke vorm van compensatie. Je kan dan via de ombudsdienst gaan maar ook al oordelen deze dat je volkomen gelijk hebt en dat dommel je moet terug betalen dan nog is dommel niet verplicht en... ja je raadt het al dat gaan ze dan ook niet doen.

Volgens mij kan je dit enkel bekomen door het contract op te zeggen van jouw kant. Dan gaan ze even moeilijk doen en dreigen met rechtbank als je niet betaalt. Als het zover komt kan je argumenteren en schadeloosstelling vragen.

Je zal inderdaad terug aansluitingskosten hebben voor telefoon en voor internet. En die moet je ook bij je gemaakte kosten rekenen.

Veel succes en hou ons op de hoogte.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

zouden ze moeilijk doen ivm contract? Kbedoel, ik blijf nog bij hen hé; mijn netconnect was ook nog geen jaar oud toen ik naar HC ging. En kan er iemand cijfers plakken op zo'n belgacom telefoonlijn activatie? Ik las dingen van €125, maar dit kan ook inclusief installatie geweest zijn...
Als ze bv gratis activatie van netconnect geven ipv die gratis HC maand,..
Mja kzal maar wachten op de updte van vrijdag zeker 8)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

frado schreef:En kan er iemand cijfers plakken op zo'n belgacom telefoonlijn activatie?
normaal doen ze het gratis, maar je moet er wel achter vragen (dat je nog maar heel recent opgezegd hebt kan de zaak mogelijks wel bemoeilijken). als je wil switchen naar netconnect ga je wel terug activatie moeten betalen... en dommel kan moeilijk doen over de jaaroverkomst op het produkt homeconnect. modem kan je blijven gebruiken, alleen heb ik niet echt veel vertrouwen in die siemens bak, ze hadden beter blijven werken met Fritzbox
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

als ik me niet vergis is er al in verschillende post gezegd dat dommel hommeconnect ziet als een nieuw contract. Dus volgens mij zit je inderdaad met een jaarcontract die ze als verbreking gaan zien, ook al wil je terug naar je vorig contract.

Maar om zeker te zijn zou je het hen moeten vragen.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Zou het niet mogelijk zijn om je nummer opnieuw om te zetten naar een Belgacomnummer en je homeconnect dan enkel als Internetverbinding te gebruiken?

Dat of een tweede lijn maar dan met een nieuw nummer.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

mja waarom zou je dan nog homeconnect nemen, je betaalt dan voor dingen die je niet gebruikt
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

frado schreef:mja waarom zou je dan nog homeconnect nemen, je betaalt dan voor dingen die je niet gebruikt
Omdat je vasthangt aan je contract.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Goztow schreef:
frado schreef:mja waarom zou je dan nog homeconnect nemen, je betaalt dan voor dingen die je niet gebruikt
Omdat je vasthangt aan je contract.

volgens mij kunnen ze je niet verplicht laten blijven bij een product dat niet eens voor 50% werkt?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hmmm... zal toch hele procedure worden om onderuit dat contract te geraken, en afloop is dan ook nog onzeker. wie gaat daar durven aan beginnen? in zulke zaken is dommel niet toegeeflijk, ook niet in het geven van compensatie trouwens
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Stuur een aangetekende brief en stel dommel in gebreke. Geef hen een aanvaardbare termijn om de problemen op te lossen (2 weken). Indien niet opgelost dan kan je volgens mij gewoon weg zonder kosten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik wil even reageren in verband met het jaar contract dat je hebt !

Je kan dit makkelijk onderbreken van eender welk moment . Dit door simpel weg aangetekend te schrijven naar dommel met de duidelijke melding waarom je contracbreuk wil doen van u eigen zijde . En nu is dat niet moeilijk mits ze niet de contractuele diensten aanbieden waarvoor er betaald word .Telefoon werkt langs geen kanten . Dus brief weg en onmiddelijk te betalingen stop zetten en in achting nemen dat je altijd betaald voor de maand die komt. Dus vermelden in de brief van af welke datum je opstapt ( einde betalings termijn ).
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

gemakkelijk gezegd Sniffie... in praktijk zal het wel moeilijker verlopen. maar mensen die dit van plan zijn wens ik véél succes
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

xenne schreef:gemakkelijk gezegd Sniffie... in praktijk zal het wel moeilijker verlopen. maar mensen die dit van plan zijn wens ik véél succes


sniffie kan wel eens gelijk hebben.
Trouwens, op de CRM geven ze toe dat ze problemen hebben met Homeconnect, dus die kunnen ze al niet gaan tegenspreken, toch?

Ik denk dat je zeker wel kans maakt door een aangetekend schrijven te sturen!
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

OpThaCop schreef:
xenne schreef:gemakkelijk gezegd Sniffie... in praktijk zal het wel moeilijker verlopen. maar mensen die dit van plan zijn wens ik véél succes


sniffie kan wel eens gelijk hebben.
Trouwens, op de CRM geven ze toe dat ze problemen hebben met Homeconnect, dus die kunnen ze al niet gaan tegenspreken, toch?

Ik denk dat je zeker wel kans maakt door een aangetekend schrijven te sturen!


Ik spreek met ervaring gasten al twee keer gedaan bij een internet provider waar de service nul was laat staan de diensten .
Zowel dommel als de eindgebruiker kan het contract beeindigen als je een grondige reden hebt ! En denk wel dat dit grondig genoeg is ;-)
spider2
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007, 18:01

Indien je hier genoeg kritiek geeft op dommel gooien ze je wel zelf buiten.
Je zou niet de eerste zijn.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

spider2 schreef:Indien je hier genoeg kritiek geeft op dommel gooien ze je wel zelf buiten.
Je zou niet de eerste zijn.


Is dat al gebeurd ?
Zoja dan zullen daar ook wel oplossingen voor te vinden zijn ;-)

Ik wil niet afgesloten worden maar dan moet het wel gaan werken .
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Sniffie schreef:Ik wil even reageren in verband met het jaar contract dat je hebt !

Je kan dit makkelijk onderbreken van eender welk moment . Dit door simpel weg aangetekend te schrijven naar dommel met de duidelijke melding waarom je contracbreuk wil doen van u eigen zijde . En nu is dat niet moeilijk mits ze niet de contractuele diensten aanbieden waarvoor er betaald word .Telefoon werkt langs geen kanten . Dus brief weg en onmiddelijk te betalingen stop zetten en in achting nemen dat je altijd betaald voor de maand die komt. Dus vermelden in de brief van af welke datum je opstapt ( einde betalings termijn ).
Per email kan je ook opzeggen.
margaaas schreef:
TylerDurden schreef:
Als je je contract met dommel wilt opzeggen kan dat niet via email maar wel met een aangetekend schrijven.

Volgens het contract heeft een mail naar [email protected] dezelfde waarde als een aangetekend schrijven.
En vermits ze voor zoiets een ticket maken en de belofte doen het binnen de 5 dagen te beantwoorden,worden ze het slachtoffer van hun eigen systeem. :lol:
Ik heb per mail opgezegd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Destijds is het ons ook gelukt met RealDSL (opzeg via aangetekende brief).

*edit*:
Je moet wel zeker een aantal dingen vermelden, zoals :
- Waarom je opzegt (in gebrek stelling)
- Gebreken : slecht werkende homeconnect
- Je tickets niet beantwoord worden
- Je hun heel slecht kunt vastkrijgen aan de telefoon

Allez, kwestie dat ge u genoeg ingedekt hebt. Als ge afkomt met een aantal punten zoals hierboven, dan wordt het voor hun al moeilijker om die te neutraliseren.
Prototype
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 mar 2008, 22:33

frado schreef:mja waarom zou je dan nog homeconnect nemen, je betaalt dan voor dingen die je niet gebruikt

Nu toch ook? De dingen werken niet. :wink:
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

frado schreef:
[...]

Met die router ben ik achteraf ook niets meer eh, dan heb ik voip voor niets meer nodig , en die router kan je niet eens doorverkopen.


Waarom zou je met die VOIP achteraf niks meer zijn? Ik heb zelf cityconnect met dezelfde Siemens router die voor homeconnect wordt gebruikt. Het VOIP deel gebruik ik probleemloos met Voipbuster, wat volgens mij zelfs nog goedkoper uitkomt dan bellen via Homeconnect.
ttts
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2007, 12:34

TylerDurden schreef:
frado schreef:
[...]

Met die router ben ik achteraf ook niets meer eh, dan heb ik voip voor niets meer nodig , en die router kan je niet eens doorverkopen.


Waarom zou je met die VOIP achteraf niks meer zijn? Ik heb zelf cityconnect met dezelfde Siemens router die voor homeconnect wordt gebruikt. Het VOIP deel gebruik ik probleemloos met Voipbuster, wat volgens mij zelfs nog goedkoper uitkomt dan bellen via Homeconnect.


Eenige probleem is dat dommel de voip gegevens niet zichtbaar maakt, dus aanpassen gaat ook niet.
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

ttts schreef:
TylerDurden schreef:
frado schreef:
[...]

Met die router ben ik achteraf ook niets meer eh, dan heb ik voip voor niets meer nodig , en die router kan je niet eens doorverkopen.


Waarom zou je met die VOIP achteraf niks meer zijn? Ik heb zelf cityconnect met dezelfde Siemens router die voor homeconnect wordt gebruikt. Het VOIP deel gebruik ik probleemloos met Voipbuster, wat volgens mij zelfs nog goedkoper uitkomt dan bellen via Homeconnect.


Eenige probleem is dat dommel de voip gegevens niet zichtbaar maakt, dus aanpassen gaat ook niet.


Klopt, maar als de OP teruggaat naar net/cityconnect kan er weer de originele firmware op de router en dan kan je wel alles aanpassen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”