[TV] Stargate Atlantis

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
droopy
Pro Member
Pro Member
Provider

was inderdaad een soort gelijke aflevering van sga maar dan een schip die jumped door parallele universums ipv naar volgende stargates.

nieuwe stargate gaat over 2 schepen. 1e Heeft de stargates overal uitgezet en het tweede gaat erna op controle. via Chevron 9 komen ze op het 2e schip. Zo krijgt men de kans om meer scenario's uit te werken want eigenlijk kan je jumpen naar gelijk waar.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

SGA 5X09 Tracker is de laatste, 5X10 zal vandaag of morgen wel uitkomen.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:
Provider

Wat ik bij die nieuwe karakters niet goed begrijp is waarom ze bij zo'n ontdekking opeens een pak rookies gaan sturen. Ze weten toch van geen kanten of het aan de overkant veilig is of niet? Bij Atlantis gingen ze er de eerste keer wel door met een serieus aantal manschappen. En nu gaan ze dat opeens als toeristen doen ... ?

Persoonlijk zou ik ook veel liever karakters uit de voorgaande reeksen zien. Zo zou Ford en enkele van zijn recruten samen met Daniel Jackson en enkele nieuwe mensen die ze in het andere universum leren kennen een nieuw team kunnen vormen.

Want wie wil er nu zo'n cliché personages zien als degene die ze voorstellen?
droopy schreef:eerst bedenking: ze jumpen en je blijft achter dan gebruik je toch gewoon de stargate om terug te gaan of naar aarde te gaan...
Dat zou je denken eh, maar om zo'n afstand te overbruggen hadden ze ook al bij SG1 heel wat extra kracht nodig. Zo is Jack uiteindelijk bij de Asgards geraakt. Van een gewone DHD lukt dat dus niet, tenzij je het wat extra's geeft.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer
Provider

droopy schreef:het grote verschil is dat ze op een schip zitten die jumped naar een volgende stargate op vaste tijden. Door de chevron9 te unclocken komen ze op het schip maar kunnen niet meer terug (beetje zoals atlantis in het begin). Als ze jumpen en je bent niet mee dan zit je in de puree :lol:
Waarom doet me dit onmiddellijk denken aan de serie Sliders :???:

Hebben ze nu echt gewoon een serie van 1995 gecopieerd ?
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
droopy
Pro Member
Pro Member
Provider

ja inderdaad 't is wel een beetje gelijklopend maar sliders was net als in de sga aflevering jumpen tussen verschillende parallele universums. Hier gaan ze verder in het heelal. Beetje zoals voyager die een vast zaten en een weg naar huis moeten zoeken maar dan met het verplicht jumpen.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hoe dan ook, ik blijf grote fan :)

Sinds ik eens een SG1 marathon gedaan heb van de eerste 9 seizoenen wil ik alsmaar meer 8)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

De laatste aflevering vond ik althans heel spannend er is zoveel tegelijk gebeurd..

s05e10
Sector
Member
Member
Provider

Shit ja, eindelijk nog eens een goeie episode, s05e10 doet mij terugdenken aan de betere episodes uit midden SG-1. Kan niet wachten op de volgende!

P.S.: Weersta aan het klikken op youtube links naar spoilers van de 11de aflevering, ik heb ernaar gekeken en er is al een serieus grote verassing weg (alhoewel er ook veel vraagtekens zijn bijgekomen)
Robbe
El Robre
El Robre
Contacteer:
Provider

Ik doe er mijn best voor, maar het is knap lastig.
Want het was anders wel een erg goede aflevering.
Zo ééntje waarbij ge u afvraagt van ... en da gaan ze cancellen?

NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:
Provider

Spannend hé :P
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Provider

tsja die gecancelde shows in de US zijn dikwijls een raadsel ... :roll:

Ik was destijds fan van een serie maar ik kan nu echt nergens meer terugvinden hoe die noemde. Het was net zoals SG1 gebaseerd op 1 of andere oude Egyptische samenleving.

Ze vonden dan een pyramide onder een ijskap ... ik kan 1 van de hoofdrolspelers herinneren maar weet niet hoe die noemt.

Die show is toen ook na enkele afleveringen afgevoerd ...

Als het iemand wat zegt: verlos mij uit m'n lijden en geef de naam van die TV show ;)
Afbeelding
Afbeelding
droopy
Pro Member
Pro Member
Provider

en speelt die hoofdrol speler nog in een andere film of serie mee?
Robbe
El Robre
El Robre
Contacteer:
Provider

Staat het misschien hier ergens tussen?
Kwamen er nog andere personages in voor of weet ge nog iets van symbolen/introfilmpje?

Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mercie Robbe :) Die lijst was al stukken korter dan epguides aflopen :-D

http://www.epguides.com/VeritasTheQuest/

Die kerel waar ik het over had is Arnold Vosloo .. wie kent in godsnaam die zijn naam?

En nu ik eraan denk, da's inderdaad die van The Mummy ... dat had wellicht meer bellekes doen rinkelen :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

'k keek in der tijd ook wel naar "space above and beond", was ook wel goed.
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Ik vind de nieuwe Doctor Who wel leuk. Britse scifi is wel anders van aanpak dan Amerikaanse, ik vind Red Dwarf ook wel leuk. Ik ben nu Stargate Atlantis aan het inhalen op DVD, zit aan seizoen 2 nu...
droopy
Pro Member
Pro Member
Provider

ja maar red dwarf is de professionele versie van wally in space :-D
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”