1 jaar bij Dommel, betaal nog steeds voor ADSL Go

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
punkfreak
Member
Member

Verleden jaar begin september zijn wij van Belgacom over gestapt op Dommel. Dommel ging alles regelen ivm Belgacom ADSL abbo.

Verleden week heeft men vader mij een factuur van Belgacom onder mijn neus geduwd. Nu blijkt dat wij driemaandelijks 27.75 € betalen aan Belgacom voor een ADSL Go abonnement.

Betaling gebeurt via domiciliëring, wat vreemd is omdat we nooit betalen via domiciliëring. Daardoor ook dat het ons niet direct opgevallen was.

Als ik de factuurnummers opgeef in e-services krijg ik steeds "technische fout". Bij mijn internet krijg ik effectief ADSL Go abo te zien en verbruikt volume + verbindingstijden.
Ook het klantennummer is verschillend, adsl go is 1613279, e-services en andere facturen is 605581994

Hoe komt het dat dit abonnement nog loopt?

Ik heb nog niet naar Belgacom zelf gebeld. ik wil eerst hier eens proberen voor ik naar helpdesk bel. Ik heb een bloedhekel aan bellen...

Sorry ik weet niet waar dit juist thuishoort, belgacom of dommel...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je zal moeten naar de helpdesk bellen, dit lijkt me duidelijk een administratieve fout.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

punkfreak probeer eerst is je oude Belgacom login nog is om te kijken of deze nog werkt.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ehm, driemaandelijks 27,75€. Dus 9,25€ per maand. Dat is toch in de verste verte niet de prijs van een ADSL Go. Zeker dat het daarvoor is?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

ketter schreef:punkfreak probeer eerst is je oude Belgacom login nog is om te kijken of deze nog werkt.
Dat zou ik ten stelligste afraden. Op die manier kan BC aantonen dat je van hun diensten gebruik maakt en kan je niet stellen dat je ten onrechte betaald hebt.

1 jaar betalen zonder dat het je opvalt lijkt wel sterk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
punkfreak
Member
Member

on4bam schreef: 1 jaar betalen zonder dat het je opvalt lijkt wel sterk.
Toch is het zo, gewoon al omdat het via domiciliëring gaat...

en hier is een scan van laatste factuur
Afbeelding
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

het is heel simpel.

uw adsl go abonnement bestond uit 2 delen. Een oplossing uit 2 delen indertijd ook door u zo aangevraagd.

de 2 delen zijn :

- adsl signaal op de lijn gefactueerd door belgacom (maandelijks)
- toegang tot het internet gefactureerd door skynet. (3 maandelijks).

vroeger was dit mogelijk. het adsl signaal bestelde je met belgacom en het toegangsgedeelte tot internet kon je nemen met de provider naar keuze. je hebt toen voor skynet gekozen.

enkel het belgacom gedeelte werd nu opgezegd en nooit het skynet gedeelte. dit had u moeten weten en zelf moeten opzeggen vermits je ook 2 facturen kreeg voor je aansluiting adsl.

maar ja, ik begrijp natuurlijk ook dat je er vanuit gaat dat alles door dommel zou geregeld worden.

soit, het is nu gebeurd.

om dit op te lossen raad ik u aan om een mail te sturen naar onze diensten met opzeg van deze dienst met een klare en duidelijke uitleg om de teveel aangerekende abo.gelden te kunnen recupereren.

e-mail adres : [email protected]
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
punkfreak
Member
Member

Bedankt voor de uitleg hollebollegijs!
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Toch even opmerken:
voor adsl heb je steeds een actieve lijn nodig, zij het via een telefoon abo bij BGC (discovery,..) of raw copper (eigenlijk wat je tot nu toe bleef betalen aan BGC).

Dus als je nog geen discovery line (of andere BGC vaste tel abo) of Raw copper (via Dommel) hebt dan kan dit problemen geven. Ik geloof dat ze het signaal nooit zomaar laten vallen, dus zal men je meteen op een raw copper smijten, en dit dan ook doorrekenen aan Dommel, die het dan aan jou zullen doorrekenen.
Kan goed zijn dat dit nog de goedkoopste oplossing is eigenlijk (raw copper is al zeker meer dan 9euro/maand, de nieuwe prijs van de discovery lijnen . . ligt die nu ook niet rond de 9-10 euro/maan?)

Voor zover ik weet is enkel bij Cityconnect en homeconnect de prijs van het raw copper inbegrepen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Voor ADSL (Light, Go, Plus, Boost) bij Belgacom heb je geen vaste lijn nodig, Cityconnect is de prijs van de telefoonlijn niet inbegrepen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:Toch even opmerken:
voor adsl heb je steeds een actieve lijn nodig, zij het via een telefoon abo bij BGC (discovery,..) of raw copper (eigenlijk wat je tot nu toe bleef betalen aan BGC).

Dus als je nog geen discovery line (of andere BGC vaste tel abo) of Raw copper (via Dommel) hebt dan kan dit problemen geven. Ik geloof dat ze het signaal nooit zomaar laten vallen, dus zal men je meteen op een raw copper smijten, en dit dan ook doorrekenen aan Dommel, die het dan aan jou zullen doorrekenen.
Kan goed zijn dat dit nog de goedkoopste oplossing is eigenlijk (raw copper is al zeker meer dan 9euro/maand, de nieuwe prijs van de discovery lijnen . . ligt die nu ook niet rond de 9-10 euro/maan?)

Voor zover ik weet is enkel bij Cityconnect en homeconnect de prijs van het raw copper inbegrepen.
sorry, maar jou opmerking heeft niets hiermee te maken.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Gewoon factuur betwisten en je krijgt je geld terug.
Had juist hetzelfde voor met dommel.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”