Ben uit pure noodzaak overgeschakeld van een 56k modem inbelverbinding naar ADSL. Mijn telefoonlijn was tergend traag, gebeld naar Belgacom die de lijn hebben doorgemeten en zelfs een technicus terplaatse hebben gestuurd maar alles was blijkbaar inorde. Een verbindingssnelheid van op zijn best 23000 b en een downloadsnelheid van enige kbs was echt niet meer te doen.
Via de Belgacom hulplijn wat instructies gekregen om enige instellingen aan te passen maar dat hielp ook niet.
Bij ne maat van mij was er steeds een maximale snelheid van 155000 b via een gelijkaardige 56k modem, dit had voor mij voldoende geweest en dus had ik ook geen ADSL moeten nemen.
Nu vind ik het straf dat de downloadsnelheid zo erg kan schommelen : op zijn snelst 262kbs, op zijn traagst 56kbs. Ik dacht dat ADSL aan een snelheid van 3Mb werkte ?
Moet ik nog ergens een instelling veranderen om aan de maximum snelheid te kunnen werken ? Windows 98SE en Speedtouch 510. Tiscali ADSL.
Snelheid aan te passen ?
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Beste,
Adsl werkt inderdaad aan een snelheid van 3Mbit (BIT) dit is niet gelijk aan Megabyte !!. 1 bit = 8 bytes, dus 3Mbit = ~375kb/sec, gezien de overhead van het netwerk en afstand van de centrale is 262kb (kilobyte) dan ook een goede snelheid. Dat die kan fluctueren heeft met enorm veel aantal factoren te maken. Als de andere kant niet sneller kan sturen dan 56kb/sec, tja, dan kan je ADSL ook niet sneller gaan. Uiteraard merk je zoiets niet met je analoge 56kbit lijn (56kbit = 7kb/sec max.) omdat elke webserver wel een snellere verbinding heeft dan een analoge lijn. Maar niet elke server heeft een upload van meer dan 300kb/sec.
Ik hoop dat je hiermee wat meer info hebt gekregen ?
Grtz,
Sasuke-
Adsl werkt inderdaad aan een snelheid van 3Mbit (BIT) dit is niet gelijk aan Megabyte !!. 1 bit = 8 bytes, dus 3Mbit = ~375kb/sec, gezien de overhead van het netwerk en afstand van de centrale is 262kb (kilobyte) dan ook een goede snelheid. Dat die kan fluctueren heeft met enorm veel aantal factoren te maken. Als de andere kant niet sneller kan sturen dan 56kb/sec, tja, dan kan je ADSL ook niet sneller gaan. Uiteraard merk je zoiets niet met je analoge 56kbit lijn (56kbit = 7kb/sec max.) omdat elke webserver wel een snellere verbinding heeft dan een analoge lijn. Maar niet elke server heeft een upload van meer dan 300kb/sec.
Ik hoop dat je hiermee wat meer info hebt gekregen ?
Grtz,
Sasuke-
ik vraag me af hoe ze in scandinavië surfen
want telkens je op kazaa iets download en je ziet de snelheid boven de 100Kb/s gaan, 9kansen op 10 dat het van scandinavië komt...
(dit zie je aan de files van de user als je zijn hele lijst opvraagt)
ligt het aan mij of zijn ze echt snel daarboven in het koude noorden?
(mijn hoogste dak heb gehad vr 1 user was 240Kb/s... dat filmpje was snel gedownload
)
ciao
stephan

want telkens je op kazaa iets download en je ziet de snelheid boven de 100Kb/s gaan, 9kansen op 10 dat het van scandinavië komt...
(dit zie je aan de files van de user als je zijn hele lijst opvraagt)
ligt het aan mij of zijn ze echt snel daarboven in het koude noorden?
(mijn hoogste dak heb gehad vr 1 user was 240Kb/s... dat filmpje was snel gedownload

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets 

- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Wel, in scandinavië zijn ze idd sneller. Ze worden daat geboren met adsl en zo es regelmatig een 10Mbit VDSL is geen uitzondering hoor. Maar je mag niet vergeten dat die dingen gesponsord worden door de overheid. Dus ze kunnen daar veel meer investeren in infrastructuur enzo. Damn, waarom ben ik geen Zweud 
Cheers

Cheers
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
In zweden staat er ook iets in de wet van als je jezelf breedband isp wilt noemen je geen limiet mag geven ....
Ook hebben de meetste universiteiten in zweden 10Mbit lijnen zelfs 100Mbit...
Alle studenten zitte daar in de klas met hun laptopke aangesloten op een wifi netwerk van 22Mbit dat dan op een 100Mbit lijn hangt . (vb sunet)
BBB geeft inet aan gewone mensen (dus ook niet studenten) ...
Zij bieden 10Mbit , 26Mbit , 100Mbit aand (allemaal full duplex), geen limiet
en geen vast ip maar als je niet disconnect blijf je hetzelfde ip behouden (of als je snel reconnect ) ... De prijs van zo'n 10Mbit full duplex komt ongeveer overeen met 50€/maand . De 100Mbit's zijn eigenlijk voornamelijk voorzien voor kleine of matige bedrijven. Hellaas heeft zweden en alle andere landen die met 10Mbit+ werken (noorwegen ook) soms redelijk wat problemen kwa te veel traffic op de backbones aangezien die zwede redelijk vette leechers zijn
... Ge hebt ook bompas en bommas die hun email nalezen op een 26Mbit lijn zonder limiet ma kom. (grrrrr
) Maar in ieder geval die 10Mbit+ is niet over te krijgen voornamelijk in de steden . op het platteland in zweden zal je jezelf moeten ammuseren met 2~8Mbit (down) /512Kbit~1024Kbit (up) adsl van telia ... (telia biedt ook wel 10Mbit aan)
Als je nog vragen hebt moet je ze maar stellen
greetz misterjo
Ook hebben de meetste universiteiten in zweden 10Mbit lijnen zelfs 100Mbit...
Alle studenten zitte daar in de klas met hun laptopke aangesloten op een wifi netwerk van 22Mbit dat dan op een 100Mbit lijn hangt . (vb sunet)
BBB geeft inet aan gewone mensen (dus ook niet studenten) ...
Zij bieden 10Mbit , 26Mbit , 100Mbit aand (allemaal full duplex), geen limiet
en geen vast ip maar als je niet disconnect blijf je hetzelfde ip behouden (of als je snel reconnect ) ... De prijs van zo'n 10Mbit full duplex komt ongeveer overeen met 50€/maand . De 100Mbit's zijn eigenlijk voornamelijk voorzien voor kleine of matige bedrijven. Hellaas heeft zweden en alle andere landen die met 10Mbit+ werken (noorwegen ook) soms redelijk wat problemen kwa te veel traffic op de backbones aangezien die zwede redelijk vette leechers zijn

Als je nog vragen hebt moet je ze maar stellen

greetz misterjo
- Styno
- Elite Poster
Lijkt daar ook behoorlijk veel fibre onder de grond te zitten...
http://www.mckinsey.de/_downloads/knowm ... d_dark.pdf
EDIT:
Styno
http://www.mckinsey.de/_downloads/knowm ... d_dark.pdf
EDIT:
eurm.. is dat werkelijk 21.9018 EUR ?If we can introduce 10 megabits going both ways for a
flat rate of 200 Swedish kronor,
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc

echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc