Voip storingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Heronic schreef:Tot grote ergernis van m'n vrouwtje en ondertussen ook van mij :

Vaak kunnen we niet bellen => horen we een toon, de dial en daarna niks....
Vaak kunnen we niet gebeld worden => veel mensen zeggen ons dat ze steeds een bezet toon horen. ook al bellen we niet, kunnen we zogezegd 2 inkomde calls hebben en hebben we een antwoord apparaat toch komt dit vaak voor.


Mensen die ons bellen, door ons gebeld worden horen ons 'dubbel' zoals vroeger soms het geval was met de gsm.

Voor dit laatste puntje is er een eeuwigheid geleden een ticket aangemaakt. Nooit iets van gehoord.

Ik hoop echt dat er andere isp's eens iets aan hun data traffic gaan doen zodat ik deze rotte appel er eindelijk eens uit kan knallen.


Ik heb net het zelfde probleem. Is hier ene oplossing voor ?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

kan momenteel WXEER niet opgebeld worden.. Dit begint eigenlijk de spuigaten uit te lopen
Afbeelding
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

Ligt VOIP er soms vanaf deze middag volledig uit? Ik kan hier niet meer bellen of gebeld worden. Als ik bel krijg ik na een tijd den biep ... biep.. biep.

Vanmorgend werkte alles nog zonder problemen!

Ook in de homelink kan ik het telefonie gedeelte niet meer bereiken! Heb net ook ff de CRM site gechecked en daar staat geen meldig van downtime (duh..).

Internet werkt wel naar behoren.

EDIT: zone (03) alhoewel zone nummers nog weinig belang hebben denk ik
Laatst gewijzigd door lcars8467 28 sep 2008, 14:29, in totaal 1 gewijzigd.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

inderdaad same.. Kga morgen weer eens deftig zeggen dat het zo eigenlijk niet echt verder kan..
Afbeelding
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

Code: Selecteer alles

Sep 28 13:44:32 War <EVENT> cma: 011-00-00  SIPCore: Can't find transaction for received 180 message. 
Sep 28 13:44:34 War <EVENT> cma: 011-00-00  SIPCore: Can't find transaction for received 180 message.
Sep 28 13:44:35 War <EVENT> cma: 011-00-00  SIPCore: Can't find dialog or transaction for received 200Ok message 
Sep 28 13:44:36 War <EVENT> cma: 011-00-00  SIPCore: Can't find dialog or transaction for received 200Ok message 
Sep 28 13:44:37 War <EVENT> cma: 011-00-00  SIPCore: Can't find dialog or transaction for received 200Ok message
Sep 28 13:44:39 War <EVENT> cma: 011-00-00  SIPCore: Can't find dialog or transaction for received 200Ok message 
Sep 28 13:44:43 War <EVENT> cma: 011-00-00  SIPCore: Can't find dialog or transaction for received 200Ok message 
Sep 28 13:44:47 War <EVENT> cma: 011-00-00  SIPCore: Can't find dialog or transaction for received 200Ok message 
Sep 28 13:44:51 War <EVENT> cma: 011-00-00  SIPCore: Can't find dialog or transaction for received 200Ok message 
Sep 28 13:44:55 War <EVENT> cma: 011-00-00  SIPCore: Can't find dialog or transaction for received 200Ok message 
Sep 28 13:44:59 War <EVENT> cma: 011-00-00  SIPCore: Can't find dialog or transaction for received 200Ok message 
Sep 28 13:45:03 War <EVENT> cma: 011-00-00  SIPCore: Can't find dialog or transaction for received 200Ok message 
Sep 28 13:45:07 War <EVENT> cma: 011-00-00  SIPCore: Can't find dialog or transaction for received 200Ok message 
---



Heb even verder gezocht en elke inkomende call geeft precies de volgende errors in het systeemlogboek!

Na een 2-tal minuten krijg ik in x-lite toch nog de telefoon binnen ook al is de verbinding van mijn gsm al lang verbroken.

Oké kreeg net telefoon op mijn gsm van mijn thuisnummer en op het zelfde moment kreeg ik een oproep van mijn gsm op mijn xlite binnen. De telefoons die achter de telefooncentrale hangen gaan echter niet af??? :?

Jammer genoeg niet geprobeerd als ik op mijn xlite opneem en vervolgens op mijn gsm of dat de verbinding dan wordt opgebouwd.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

same here (011)
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Eerste voip storing dat ik heb , sinds dat ik homeconenct heb. Kan niet bellen en opgebeld worden.

Zone 059.
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

Momenteel werkt het terug, hopelijk blijft het zo.

Is het eigenlijk bij iedereen zo dat het opzetten van een telefoongesprek echt wel lang duurt voor het gaat bellen (+- 25 sec van stilte)??
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Zone 03 hier, geen probleem.

Alleen net nog een vreemd fenomeen geconstateerd. Datum en tijd van mijn draadloze telefoon stonden juist. Op het moment dat ik opgebeld word (net effe geprobeerd met mijn GSM) verspringt de datum van mijn handset naar 6 februari en de tijd verandert ook. En dat gebeurt elke keer als ik opgebeld word. :?
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

FullHD schreef:Zone 03 hier, geen probleem.

Alleen net nog een vreemd fenomeen geconstateerd. Datum en tijd van mijn draadloze telefoon stonden juist. Op het moment dat ik opgebeld word (net effe geprobeerd met mijn GSM) verspringt de datum van mijn handset naar 6 februari en de tijd verandert ook. En dat gebeurt elke keer als ik opgebeld word. :?


Hier ook geen probleem!
Zou het kunnen dat de systeemtijd van je modem ook 6 febr. is?
Heb zelf ook een Siemens handset en alles werkt prima, nummerweergave enzo.
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

Terug naar de vaantjes ... Komt dit nu omdat ik terug geprobeerd heb om via homelink de telefoon instellingen op te vragen ...?
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

hier ligt telefoon er ook uit momenteel. Wel kiestoon, maar verder gebeurt er niets. Als ik met mijn GSM naar de vaste lijn bel, hoor ik ook helemaal niets? Geen bericht of bezettoon, helemaal niets....zone 03 schoten
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

Ligt er hier al de hele middag uit. (Zone 03) Als iemand naar me wil bellen krijgen ze geen gehoor doch enkele minuten later begint mijn telefoon wel te bellen en krijg ik de nummer van de betreffende persoon wel op mijn schermpje doch een verbinding kan niet tot stand gebracht worden. Zelf bellen eindigt inderdaad met een doodse stilte. Lukt het wel, zoals deze morgen, dan dien je een lange tijd te wachten alvorens een verbinding gemaakt wordt en hoor je jezelf in een echo praten.

Ben het nu meer dan beu en ben een brief aan het opstellen om hen voor dit en andere problemen en tekortkomingen in gebreke te stellen.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

En dan zijn er nog mensen die durven beweren dat alles naar behoren werkt.. trekt toch eens jullie ogen open zeg. Nog een geluk dat wij de telefoon zelden gebruiken, anders had heel die boel hier even snel buitengelegen als het binnen gekomen is. (Na 1,5 maand dus.. :roll: )
To download or not to download, that's the question.
MStichel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2008, 11:03
Locatie: Belgie

heel telefoon ligt hier momenteel ook al heel eind plat

trouwens ik kan nog steeds niet terecht in de homelink software bij de Lijninstellingen van m'n telefoon ..
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

hier zone 011, ook hetzelfde probleem als meermaals beschreven. Bellen en totaal niets, geen kiestoon, geen bezettoon, ..
Dat ze het maar snel in orde brengen want ik heb een zaak en het is heel vervelend om geen telefonie te hebben, hierdoor loop ik veel bestellingen mis !
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

MStichel schreef:heel telefoon ligt hier momenteel ook al heel eind plat

trouwens ik kan nog steeds niet terecht in de homelink software bij de Lijninstellingen van m'n telefoon ..


Kan bij mij ook niet in het gedeelte van de lijninstellingen. Krijg een foutmelding als ik dat gedeelte wil openen.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

ok heel raar had toen het uitgevallen is stuk of 5x naar m'n gsm gebeld..

30 min na de testen word ik opeens opgebeld door m'n eigen nummer maar gewoon 'niets' geluid...
MStichel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2008, 11:03
Locatie: Belgie

icekiller2k6 schreef:ok heel raar had toen het uitgevallen is stuk of 5x naar m'n gsm gebeld..

30 min na de testen word ik opeens opgebeld door m'n eigen nummer maar gewoon 'niets' geluid...


idem, de gesprekken zitten gelijk ergens vast en komen pas later toe waardoor de ontvanger neits hoort want er is al ingehaakt, idem hier dus
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

hier werkt er niets meer. Tja t'is brol en we moeten er m ee leven. Het enige dat wrs goed opgesteld is , is het contract, zodat je wrs niet eens kan weggaan van homeconnect als het niet werkt... Soit klassieke lijn+netconnect zou ik willen, maar ik vrees voor een hele rompslomp papieren+nieuwe activatiekosten...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

macamba schreef:Zou het kunnen dat de systeemtijd van je modem ook 6 febr. is?

Goeie tip! Dat was het probleem.

Spijtig genoeg werkt VOIP op dit moment echter ook niet. Kan niet bellen of opgebeld worden (getest met GSMs van twee verschillende providers).
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

051 ligt ook plat :(
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 maa 2007, 12:32

Mja, ik heb ook hetzelfde probleem: kan niet bellen of gebeld worden.

Althans, niet op de normale manier: daarnet ging m'n GSM, omdat ik om te testen heb gebeld met m'n Dommel nummer, maar dat was meer dan twee minuten geleden...

Dommel begint toch zwaar m'n vertrouwen te verliezen, helaas :?
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Mijn vertrouwen in Dommel is ook al zeer sterk gedaald. We kunnen nu wel onbeperkt surfen en downloaden, al de resterende functies zijn dikke brol. Het enige wat wel altijd in orde is, zijn de facturen.
To download or not to download, that's the question.
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 maa 2007, 12:32

Fireblade schreef:Mijn vertrouwen in Dommel is ook al zeer sterk gedaald. We kunnen nu wel onbeperkt surfen en downloaden, al de resterende functies zijn dikke brol. Het enige wat wel altijd in orde is, zijn de facturen.


Ook niet waar, want heb een rekening gekregen voor NetConnect en HomeConnect tegelijk en m'n gratis maand niet gekregen :?
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Hmm.. Ik zou zeggen, meld dit aan Dommel.. maar dat heeft geen zin, daar ben ik 99,99 % zeker van. Ondertussen hebben ze u toch wel weer voor 50 euro bepikt.
To download or not to download, that's the question.
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 maa 2007, 12:32

Fireblade schreef:Hmm.. Ik zou zeggen, meld dit aan Dommel.. maar dat heeft geen zin, daar ben ik 99,99 % zeker van. Ondertussen hebben ze u toch wel weer voor 50 euro bepikt.


Mja, heb ik gedaan...

Ze hebben m'n datum van de volgende factuur verschoven met 2 maanden, zodat ik een maand gratis zou hebben + die NetConnect niet moet betalen. Moet dat zelf goed opvolgen natuurlijk...
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

vandaag is het weer 45sec wachten als je iemand wil opbellen voor je hoort bellen. :evil:
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Laten we hopen dat het deze keer wél voor optimalisatie is.
To download or not to download, that's the question.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

vanmiddag ging voip weeral nie, atm weer wel.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Gisterenavond kreeg ik 6 keer telefoon. Zowel van GSM mobistar,proximus als vaste telefoon van belgacom. Ik kon tekens opnemen maar hoorde niks. Zij hoorde ook niks. Dan maar met de GSM. Die VOIP begingt dik men klte uit te hangen. Maarja klagen mag niet meer.

Bedankt Dommel voor de update en ga zo verder!! Nog 8 maand te gaan :roll:
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

malinwa001 update????
welke update.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Potverdorie zeg voip ligt er weer uit en het was dringend :evil:. Dit begint er stilletjes aan over te gaan dommel.
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

Inderdaad ligt er nog steeds uit!, na x aantal seconden krijg je nu het volgende bericht: de persoon die u probeert te bereiken werd verwittigd van u oproep ....

Uit dit bericht lijkt het of dat de andere partij de telefoon niet wilt opnemen nu ?!? :eek:
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

just terug van een week vakantie en alles is er op ACHTERUIT gegaan
kan weer niet bellen
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

morgen bellen en eisen dat ze m'n tel num vrijgeven..
ga wel bij telenet voor m'n telefonie..

pak wel een ander nummer voor bij hun.. dit begint idd belachelijk te worden..
mijn nichtje heeft een ongeval gehad en m'n zus kon ons niet bereiken...

mijn ouders hebben geen gsm..
en ik was niet thuis (gsm was thuis notabene aan het opladen.)

en ze woont anderhalf uur hier vandaan...
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Deze namiddag een vriend tegengekomen (die ik in twee jaar niet meer heb gezien). Ik heb hem mijn Dommel telefoonnr gegeven. Probeert hij me deze avond te bereiken. Hij belt me op, ik neem op en de lijn is telkens weg. Dat staat ook niet echt. Hem zelf bereiken lukt ook niet... :evil:

Om maar te zeggen, deze Dommel voorstander, is stilaan ook in een Dommel tegenstander aan het veranderen...

Die VOIP is trash. Als dit tegen eind dit jaar niet helemaal op punt staat, stap ik na mijn jaarcontact terug over op Belgacom (of iets anders) voor de telefonie...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

hmmm, ik heb homeconnect besteld maar als ik het zo bekijk laat ik het beter voor wat het is, de limiet van dxadsl is ruim genoeg en raw copper kost daar maar 7€
als die voip rommel toch nooit werkt heeft het weinig nut
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Ik heb hier helemaal geen problemen met Homeconnect (toch niet vandaag, voor de rest niks opgemerkt).

Zit op zone 011.
:3
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ondertussen blijkt het weer te werken.

FredWP, het probleem is dat je niet weet of het werkt of niet als je niemand opbelt.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”