Mijn moeder wilt grag in haar woning een paar ramen laten vernieuwen,en had hiervoor wat geld aan mij gevraagt...
Bestaat er een papier dat je aan je ouders kan lenen?
Wettelijk?
en dat je nadien als er probs hebt,ne voet voor op te staan hebt(je weet nooit ni he)
Groetjes,
vraag lening...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Gewoon een deftig document (bedrag, termijn, intrest, ...) maken en beide ondertekenen zou moeten volstaan denk ik.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
En zeker van beide partijen naam + voornaam + volledig adres + plaats van de werken + transfert van rekening nr # naar rekening nr # vermelden.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
+datum+handtekeningKen schreef:En zeker van beide partijen naam + voornaam + volledig adres + plaats van de werken + transfert van rekening nr # naar rekening nr # vermelden.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
volgens mij heeft dat wettelijk geen waarde, tenzij het door notaris opgemaakt wordt. maar ja.... uw moeder mag/kan je misschien wel vertrouwen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
'k dacht van wel hoor, een notaris zal het voornamelijk _registreren_ in z'n dikke boeken :)xenne schreef:volgens mij heeft dat wettelijk geen waarde, tenzij het door notaris opgemaakt wordt. maar ja.... uw moeder mag/kan je misschien wel vertrouwen
http://www.aalberq.com/Contracten/
- Kokki
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
daar heb je wel gelijk in, maar wat als er iets met moeder gebeurd voordat zij alles heeft terugbetaald?xenne schreef:volgens mij heeft dat wettelijk geen waarde, tenzij het door notaris opgemaakt wordt. maar ja.... uw moeder mag/kan je misschien wel vertrouwen
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
notaris moet hier zeker niet in tussen komen. Het is een gewone schuldverklaring zoals hierboven al vermeld. Duidelijk papier in tweevoud opstellen en dat is het.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
toch wel verstandig, je weet nooit wat er gebeurt, zo heb je tenminste iets op papier als er schuldeisers zouden zijn/overlijden/...liger schreef:
PS: wtf lenen op papier aan ouders