Falingen : Tijd voor rekeningen te sluiten bij Fortis

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer
Provider

Eerste minister Yves Leterme heeft vanmorgen op een persconferentie gereageerd op de koersval van Fortis. Leterme riep beleggers en spaarders op tot sereniteit en garandeerde dat de Belgische spaarders niet in de kou zullen blijven staan.

Volgens Leterme volgt de regering de situatie rond Fortis op de voet en wordt er overlegd met de Nederlandse collega's. Leterme benadrukt dat er hoegenaamd geen reden is tot paniek en roept beleggers en spaarders op om vooral kalm te blijven.

Ook minister van Financiën Didier Reynders ging kort in op de zaak-Fortis. Reynders bevestigde dat de Belgisch-Nederlandse bankverzekaar absoluut geen solvabiliteitsproblemen heeft.

Premier Yves Leterme en minister van Financiën Didier Reynders waarschuwden tevens tegen het verspreiden van valse informatie of geruchten op de markt. Daar zal strenger op worden toegekeken. DS

Fortis gaat opnieuw tien onderdelen verkopen. In totaal moet dat 5 tot 10 miljard euro opbrengen. Volgens topman Verwilst zijn het geen kernactiviteiten en is het geld pas na meer dan een jaar nodig voor de inlijving van ABN Amro. In juni zei Fortis nog voor 2 miljard aan onderdelen te willen verkopen.

Verwilst sprak tegen dat Fortis moeite met zijn betalingsverplichtingen zou hebben. Volgens hem is Fortis financieel solide en is van de klanten dit jaar maar 3 procent weggelopen.

Volgens Verwilst is Fortis veel meer waard dan de huidige beurswaarde. Het aandeel ging vanochtend weer onderuit.

het aandeel van fortis zakte onder 6 euro.... miljarden activa te koop...
de ene bajnk zal de andere meesleuren, alles waait over naar Europa...

heb in ieder geval alles afgesloten bij Fortis deze ochtend.....

vertrouw nooit de regering
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

LOL, en ik heb nog op aanraden van goeroe Paul D'Hoore Fortis gekocht toen deze onder de 15€ dook. 'k Moet zeggen dat ik er al veel plezier aan heb gehad. :) Nu ja, beleggen is sowieso voor de lange termijn, maar dit is toch niet leuk...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

En als er genoeg mensen hun rekeningen afsluiten dan krijgen we hier ook een Northern Rock. Niet omdat de bank het niet meer kan redden mar omdat de "panikeurs" de broodnodige activa weghalen. Nu ja, ik heb gemakkelijk spreken, ik zit niet bij Fortis ;-)

Misschien is het nu echt tijd om Fortis aandelen te kopen, 't is solden op de beurs (dat zei P. D'hoore enkele maanden terug ook en we weten ondertussen allemaal hoe de evolutie is).

Terug geld in de kous en onder de matras dan maar zeker?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

on4bam schreef:Misschien is het nu echt tijd om Fortis aandelen te kopen, 't is solden op de beurs
idd. nu of nooit.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

veel lager kan het idd niet meer zakken :)
als het binnen een paar maand terug naar 10€ stijgt heb je je geld al dubbel terug
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer
Provider

Dat zeiden ze ook toen het aandeel op 10 stond :)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer
Provider

Matthias_VL schreef: heb in ieder geval alles afgesloten bij Fortis deze ochtend.....
Ach kom, paniekzaaier... Je bent zowieso beschermd tot 20K per rekening per bank. Het enige wat ik dus nu zou doen is alles spreiden over rekeningen zodat er per rekening max 20K staat. Niet dat het zoveel voor mij uitmaakt, wat ik heb 2 maand geleden zo goed als al mijn spaargeld in mijn eigen huisje gestoken :-)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:
Provider

Ik wacht geduldig af, heb ooit massa's aandelen gekocht van Fortis (ten spijt nu) en ga die nu echt niet verkopen. Al moet ik nog een paar jaar wachten, het zal wel weer klimmen (hoop ik).
Caey
Pro Member
Pro Member
Provider

tjah ze hebben al veel nieuwe aandelen uitgegeven dus het zal niet meer worden zoals vroeger in ieder geval.
Let ook op met het spreiden over rekeningen, het zou mij verwonderen dat de bescherming per rekening is, eerder per klant van de bank.

Wat mij hier wel verwonderd is dat er opeens voorzichtig moet worden omgesprongen met 'wilde geruchten'. Zoals veelal het geval wordt daar enkel tegen opgetreden als het negatief is voor de bank zelf. Van alle geruchten die ik al gehoord heb dat 'fortis wel weer zal stijgen en dat het nu de moment is om goedkoop fortis aandelen te kopen', daar hoor je niemand van klagen.
Fortis heeft ABN te duur betaald (ABN en fortis samen zijn nu minder waard dan de overnamesom) en dus zitten ze in de problemen. Het is jammer voor de veelal fanatieke aandeelhouders, maar ik vrees dat deze nog de enige zijn die fortis kopen. Voor de rest is het een speelplein geworden voor traders.

Het is Leterme zijn taak niet om hier in naar voor te komen, wat verwacht hij dan ook ... als fortis de aandeelhouder leeghaalt dan is er geen probleem, maar als de klant fortis leeghaalt dan is het niet verantwoord.

Ik moedig niemand aan om zijn bankrekening leeg te halen, maar als je denkt dat diegenen met miljoenen transferrekeningen nog altijd bij fortis zitten dan zou ik toch maar eens kijken of er geen andere bank is die meer rente biedt.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:
Provider

Ik heb vandaag Fortissen gekocht aan 5.25
Hopelijk krijg ik er geen spijt van. ;-)
Maar dat denk ik niet (ik speculeer op lange termijn).

greetz,
Nob
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Goede zet, zeker en vast...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider

Van panikeren gesproken... Er is zoiets in België als een verzekeringsfonds. Alle ativa van klanten bij banken zijn nog eens extra verzekerd door de wetgeving in België. Fortis ga voornamelijk achteruit door de negatieve berichtgeving en het onvermogen van het management om die negatieve berichten om te keren.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

Ik vraag mij het volgende af. Stel, je hebt een woning gekocht met een hypotheeklening bij een bank. Als nu die bank ooit failliet zou gaan, wat gebeurt er dan met die hypotheeklening ?

Grtz,
Sasuke

PS: Ik heb ook vandaag 100 aandelen gekocht :)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer
Provider

Sasuke schreef:Ik vraag mij het volgende af. Stel, je hebt een woning gekocht met een hypotheeklening bij een bank. Als nu die bank ooit failliet zou gaan, wat gebeurt er dan met die hypotheeklening ?

Grtz,
Sasuke

PS: Ik heb ook vandaag 100 aandelen gekocht :)
Die zal je nog lekker mogen betalen :lol:
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer
Provider

Nob schreef:Ik heb vandaag Fortissen gekocht aan 5.25
Hopelijk krijg ik er geen spijt van. ;-)
Maar dat denk ik niet (ik speculeer op lange termijn).

greetz,
Nob
Het is dat, heb er ook nog een deel gekocht.
Eerst een deel toen ze nog 8,xx stonden.
Vandaag aan 5, xx ...

Als ze al boven 25 geraken binnen x jaren is het goe voor mij :wink:
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

svermassen schreef: Die zal je nog lekker mogen betalen :lol:
OK, maar aan wie ? Als de bank er niet meer is ... ?

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

't Is dat dat je moet doen, al je geld weghalen bij een bank die een koersval maakt :roll:

Juist doordat er allemaal mensen al hun geld gaan afhalen bij hun bank, gaat de bank in geldnood zitten. Ik denk zo aan Northern Rock in Engeland. Hele rijen mensen voor de bank, het leegplunderen van de rekening hielp niet echt bij het genezen van die bank.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

Sasuke schreef:

Grtz,
Sasuke
Aan de schuldeisers van de bank.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Jan_B schreef:
Sasuke schreef:

Grtz,
Sasuke
Aan de schuldeisers van de bank.
Of de overnemer.

Ik zit met iets anders.

Ik heb een gestructureerde obligatie bij Dexia met Fortis als onderliggende waarde. Als de waarde van FORB na elk jaar tussen 5,05 en 10,20 staat, krijg ik 9%. Boven de 10,20 is 100% kapitaal terug. Onder de 5,05 is aandelen FORB. Stel (puur hypothetisch!) dat Fortis het niet blijft trekken, wat zou er dan gebeuren met die obligatie?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

Ik denk dat ik volgende week ook een beursorder ga ingeven,200 stuks met een limiet van 5€,daar kan ik inkomen.
Voor mensen die veel hoger ingekocht hebben is het bang afwachten.
Er kan nl. een overname bod komen van een andere bank, (bijvoorbeeld aan 8€) als deze slaagt,en die andere bank betaald de aandelen Fortis uit in Casch,dan krijg je inderdaad maar 8€ per stuk.
Zo een toestand is ook gebeurd met het aandeel Innogenetics.
Opletten is de boodschap dus.
saffie
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik ken er weinig van, maar het lijkt of hier iets mee te verdienen valt.

Als ik nu voor 2500euro aandelen koop met een waarde van 5.

Stel nu dat ze binnen drie jaar terug op 25 staan.

Heb ik dan 2500 * 5? wat zijn de extra kosten ed hierop?

Ik woon thuis, ga pas binnen 3 jaar samenwonen, dus dit zou ideaal zijn voor me. Enig idee?

Waar kan je deze trouwens kopen?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

saffie schreef:Waar kan je deze trouwens kopen?
Beurs :-)
Maar niet als individu natuurlijk : dus je stapt naar je bank, opent een effectenrekening en geeft je order door... of je stapt niet naar je bank, maar je surft naar bv. de site van KeyTradeBank.
If you can't beat them, confuse them.
benneken2312
Plus Member
Plus Member
Provider

CueBoy schreef:
saffie schreef:Waar kan je deze trouwens kopen?
Beurs :-)
Maar niet als individu natuurlijk : dus je stapt naar je bank, opent een effectenrekening en geeft je order door... of je stapt niet naar je bank, maar je surft naar bv. de site van KeyTradeBank.
Hallo,

Ik was van plan aandelen bij fortis te kopen van 5,20 euro stuk,ik geloof er wel in dat die op termijn terug omhoog zouden gaan,maar bij de aankoop vragen ze een limietkoers in te tikken? maar hoeveel moet da zijn,want snap dat niet goed?
en ook een geldigheidsdatum moet ik ingeven van 1 dag tot max 26 09 09

wie kan me helpen?

Groetjes,
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Provider

saffie schreef:Ik ken er weinig van, maar het lijkt of hier iets mee te verdienen valt.

Als ik nu voor 2500euro aandelen koop met een waarde van 5.

Stel nu dat ze binnen drie jaar terug op 25 staan.

Heb ik dan 2500 * 5? wat zijn de extra kosten ed hierop?

Ik woon thuis, ga pas binnen 3 jaar samenwonen, dus dit zou ideaal zijn voor me. Enig idee?

Waar kan je deze trouwens kopen?
Saffie, als je die €2500 later nodig gaat hebben, loop je het risico om over 3 jaar op de blaren te zitten.

Als iemand zijn glazen bol onfeilbaar werkt en mij kan garanderen om op korte termijn poen te pakken, gelieve dit dan te laten weten.

Een gouden raad, nooit risicovolle producten kopen met geld dat je spoedig nodig hebt. Ik heb het jammer genoeg zelf ooit meegemaakt met Lernout & Hauspie.

Wees je er u gewoon van bewust.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Provider

benneken2312 schreef:Ik was van plan aandelen bij fortis te kopen van 5,20 euro stuk,ik geloof er wel in dat die op termijn terug omhoog zouden gaan,maar bij de aankoop vragen ze een limietkoers in te tikken? maar hoeveel moet da zijn,want snap dat niet goed?
en ook een geldigheidsdatum moet ik ingeven van 1 dag tot max 26 09 09

wie kan me helpen?
Voor zover ik het begrijp (ik heb geen ervaring met KeyTrade -ik denk dat jij naar hun site referreert) :
* limietkoers : het max. bedrag waar voor jou aandelen mogen voor aangekocht worden...
* geldigheidsdatum : tot wanneer mag jouw order openstaan ? (als je order tegen dan niet uitgevoerd is, zal het ook niet meer uitgevoerd worden)

Voorbeeld - stel :
* huidige koers aandeel X 6,00 euro
* jij voert een order in om y eenheden aandeel X in te kopen voor 5,50 euro met als geldigheidsdatum 01/10/2008

Als het aandeel X nu zakt naar 5,50 euro dan zal jouw order uitgevoerd worden, zakt het niet zo diep, dan wordt het niet uitgevoerd.
Als de waarde van het aandeel X na 01/10/2008 zakt tot 5,50 euro, dan wordt jouw order ook niet meer uitgevoerd.

Hopelijk helpt dit antwoord een beetje...

Weet er iemand wat er gebeurt als de bank jouw order uitvoert voor 5,40 euro per aandeel ? :lol:
If you can't beat them, confuse them.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

CueBoy schreef:Weet er iemand wat er gebeurt als de bank jouw order uitvoert voor 5,40 euro per aandeel ? :lol:
Dan heb je geluk gehad, je betaalt dan 10 cent minder dan jouw limietprijs. Dit kan als de prijs snel zakt van bvb. 5,55 naar 5,40 euro en er intussen niemand aandelen heeft aangeboden aan 5,50.
Verder klopt je uitleg helemaal.

Saffie, ik ken jouw financiële toestand natuurlijk niet, maar zomaar 12500 euro op de markt gooien en allemaal in Fortis-aandelen stoppen lijkt me wel een groot risico. Ik zou dat toch over een paar verschillende aandelen spreiden.
Laatst gewijzigd door rolandvc 27 sep 2008, 17:18, in totaal 2 gewijzigd.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Provider

keytrade of binckbank zou ik aanraden als je met aandelen en dergelijke gaat zich bezighouden
als je denkt dat je ook buitenlandse aandelen gaat kopen zou ik bij binckbank gaan
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

Ik wil er toch voor waarschuwen,met zit hier met een aandeel die nog volop dalende is.
Ik hoor hier mensen zeggen dat ze een order ter waarde van 2500€ willen zetten,wel ik zou hun de raad geven van dit order te splitsen,bijvoorbeeld:
-U koopt 2oo aandelen met een limiet van 5€= ongeveer 1050€
-Als het aandeel blijft dalen,kan u dan nog steeds verder inkopen ter waarde van 1000€,bijvoorbeeld :
-U koopt daarna 250 aandelen bij aan 4€=Ongeveer 1050€
Verder wil ik er nog op wijzen dat een effecten rekening bij de grote banken,op een jaar tijd ook wat geld kost,dus beter een order stellen bij een kleinere bank (Argenta,of VDK bijvoorbeeld)
daar kost het bewaren op een effectenrekening helemaal niets.
U moet er rekening mee houden dat u die aandelen messchien 4 of 5 jaar gaat bijhouden.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

heb me een pak aandelen gekocht.... vraag me nu wel af, hoe snel mag ik die verkopen? want ik zie in mijn glazen bol dat fortis eind volgende week stevig omhoog gaat
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Provider

xenne schreef:heb me een pak aandelen gekocht.... vraag me nu wel af, hoe snel mag ik die verkopen? want ik zie in mijn glazen bol dat fortis eind volgende week stevig omhoog gaat
Het hangt van uw doel vanaf. Wil je snel speculeren? Hoeveel winst wil je maken? Of hoop je ooit op een mooi dividend al dan niet met koersstijging?
saffie
Pro Member
Pro Member
Provider

rolandvc schreef:
CueBoy schreef:
Saffie, ik ken jouw financiële toestand natuurlijk niet, maar zomaar 12500 euro op de markt gooien en allemaal in Fortis-aandelen stoppen lijkt me wel een groot risico. Ik zou dat toch over een paar verschillende aandelen spreiden.
Het was 2500€, ik ben student geneeskunde (lange cyclus) als ik geluk heb, dan ben in binnen 3jaar afgestudeerd.

Die 2500€ is gewoon geld van studentenwerk die ik doe. Ben niet aan fancy cars en toestanden, dus het geld heb ik niet direct nodig, gezien ik op kot zit en anders thuis woon.

Een huisje kopen kost geld en als je nu met aandelen een som kan vergroten met "zekerheid".

Ik ken er niks van en Fortis binnenstappen om Fortis aandelen te kopen lijkt me ook raar, of is dit een normale zaak?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dfrog schreef:
xenne schreef:heb me een pak aandelen gekocht.... vraag me nu wel af, hoe snel mag ik die verkopen? want ik zie in mijn glazen bol dat fortis eind volgende week stevig omhoog gaat
Het hangt van uw doel vanaf. Wil je snel speculeren? Hoeveel winst wil je maken? Of hoop je ooit op een mooi dividend al dan niet met koersstijging?
ik vraag mij gewoon af of het toegelaten is om ze volgende week al weer te verkopen? het is eigenlijk mijn hoop van veel te verdienen op korte termijn. maar heb het geld wel niet meteen nodig, dus als ik moet wachten op betere koers is dat geen probleem.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Provider

xenne schreef:ik vraag mij gewoon af of het toegelaten is om ze volgende week al weer te verkopen? het is eigenlijk mijn hoop van veel te verdienen op korte termijn. maar heb het geld wel niet meteen nodig, dus als ik moet wachten op betere koers is dat geen probleem.
Natuurlijk is dat toegelaten, je mag zelfs kopen en een minuut daarna alweer verkopen. Je mag daar alleen geen gewoonte van maken, want dan wordt je als handelaar beschouwd en krijg je de belastingen op je dak.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Provider

xenne schreef:
Dfrog schreef:
ik vraag mij gewoon af of het toegelaten is om ze volgende week al weer te verkopen? het is eigenlijk mijn hoop van veel te verdienen op korte termijn. maar heb het geld wel niet meteen nodig, dus als ik moet wachten op betere koers is dat geen probleem.
Je mag ze bij wijze van spreken een second later verkopen. Maak gewoon een limietorder van 10 euro ofzo, en als je ziet dat ze toch beginnen te bomen, kan je dat eventueel nog bijstellen naar boven. Stap wel tijdig uit..
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Provider

rolandvc schreef:
xenne schreef:ik vraag mij gewoon af of het toegelaten is om ze volgende week al weer te verkopen? het is eigenlijk mijn hoop van veel te verdienen op korte termijn. maar heb het geld wel niet meteen nodig, dus als ik moet wachten op betere koers is dat geen probleem.
Natuurlijk is dat toegelaten, je mag zelfs kopen en een minuut daarna alweer verkopen. Je mag daar alleen geen gewoonte van maken, want dan wordt je als handelaar beschouwd en krijg je de belastingen op je dak.
Dan moet je al straf doen denk. En altijd winst maken of veel geld te beleggen hebben.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

Ik dacht gehoord te hebben dat je voorlopig niet op zeer korte termijn mag verkopen (tot januari of zo).
Stijgen de aandelen en moet je wachten dan is dat niet zo erg, maar als de boel echt instort (L&H indachtig) dan ben je het haasje natuurlijk.

1e wet van de beurs: zet geen geld in dat je niet kan missen. Als je denkt je €2500 niet te kunnen missen dan stap je best niet in... maakt het niet uit of je je geld kwijt bent dan kan je het risico nemen en hopelijk binnen 3 jaar een mooi spaarpotje recupereren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Dfrog schreef:als je ziet dat ze toch beginnen te bomen, kan je dat eventueel nog bijstellen naar boven. Stap wel tijdig uit..
Eventueel verkoop je een deel zodat je je inleg reeds terug hebt.

Bijvoorbeeld, je koopt voor 2500 euro 500 stuks aan 5 euro dus. Als ze op 10 euro staan, verkoop je er 250 zodat je reeds je 2500 euro terug hebt. De overige 250 aandelen kan je dan laten staan, ongeacht hoe de koers staat, je hebt alvast je inzet terug.

Het grote probleem is dat mensen altijd meer willen... en daarom soms te lang wachten met verkopen.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Provider

on4bam schreef:Ik dacht gehoord te hebben dat je voorlopig niet op zeer korte termijn mag verkopen (tot januari of zo).
Neen, dit gaat over short selling. Dit is een techniek waarbij je aandelen verkoopt die je niet hebt (door ze te lenen van een broker) en ze daarna inkoopt aan een lagere prijs.
Gewoon aandelen kopen en verkopen binnen een korte tijdspanne mag natuurlijk wél.

Ik heb hier trouwens een vraagje bij : vallen turbo's short ook onder deze regel ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Trouwens met aandelen waarop professionele korte termijn spelers actief zijn is het opletten geblazen... die duiken soms wel eens zeer snel terug in elkaar. Op dergelijke aandelen spelen betekend dan ook gans de dag achter je PCeetje zitten en je ogen openhouden !
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”