Netwerk met 2x xp en 2000

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
CiBi
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

hallo,
ik wil een netwerk opzetten met mijn 3 pc's
1. is verbonden met draadloze router/modem via utp kabel (win xp)
2. is verbonden via wireless (win xp)
3. is ook verbonden via wireless (win 2000)

Hoe zet ik nu een netwerk op zodat ik vanop alle pc's met mijn account aan de alle filles kan van mijn account op de andere pc's
Nu kan ik met mijn twee wireless pc's in elkaars gedeelde mappen kijken maar ik zou van op iedere pc aan ALLE filles kunnen van de 3 Computers.

En ik zou ook graag een WD elements van 500Gb aansluiten op de windows 2000 pc maar hij herkent hem niet en ik vind er ook geen drivers voor.

Alvast bedankt,
Bram

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

CiBi schreef:Hoe zet ik nu een netwerk op zodat ik vanop alle pc's met mijn account aan de alle filles kan van mijn account op de andere pc's
Gewoon aan elkaar hangen zoals je reeds gedaan hebt... verder, aangezien je geen domain controller hebt, gewoon zorgen dat je account op alle PC's bestaat, en best ook identiek hetzelfde paswoord.
CiBi schreef:En ik zou ook graag een WD elements van 500Gb aansluiten op de windows 2000 pc maar hij herkent hem niet en ik vind er ook geen drivers voor.
Gewoon aansluiten... is toch maar een gewone USB harddisk ?
CiBi
Premium Member
Premium Member

CiBi schreef:En ik zou ook graag een WD elements van 500Gb aansluiten op de windows 2000 pc maar hij herkent hem niet en ik vind er ook geen drivers voor.
Gewoon aansluiten... is toch maar een gewone USB harddisk ?[/quote]

ja maar win 2000 herkent hem niet

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Cibi,

Al eens gekeken in "computerbeheer" ==> "schijfbeheer" ? Of krijg je de melding "onbekend apparaat" als je het aansluit ? In het laatste geval is ofwel je USB poort, ofwel je schijf naar de genoe :)

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CiBi
Premium Member
Premium Member

Ik krijg helemaal geen melding, mijn usb poort werkt met andere apparaten en mijn hd werkt met andere pc's

Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Dan vermoed ik dat je toch eens tussen schijfbeheer (of the disk management) moet gaan kijken. Misschien heeft die gewoon geen driveletter gekregen ?

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”