update?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

uhm die nieuwe update die gister zou komen is die er al?
zo ja, waar?
Of zijn alle nieuwste updates altijd te vinden onder de link :
http://www.dommel.com/setup.zip ?
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Dommel heeft veel tijd, dus zal nog wel effe aanslepen. :?
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Neen is er nog niet,
dat zip bestandje zal wrs de update bevatten,
maar homelink zou zichzelf automatisch updaten.
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

aha ok bedankt ;p
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Ik dacht niet dat er gesproken werd van 'gisteren', maar wel van 'volgende week'. D.w.z. : ergens tussen 22 en 28 september.
To download or not to download, that's the question.
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

de man van de helpdesk zei tegen mij aan telefoon vrijdag 19 september...

Hij heeft alleen niet gezegd welk jaar.... :lol:
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Hebben jullie dan liever een update die niet werkt e je homelink software aar de zak helpt? Als hij er nu maandag of dinsdag pas aankomt, is dat toch niet zo erg.
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Inderdaad, na maandenlang geklungel steekt het niet op 1 dag.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Wat ik alleen niet goed begrijp is dat er wordt gezegd dat de update van de homelink software VOIP problemen zou oplossen (zoals bvb niet kunnen bellen van Dommel naar Dommel). Voor zover ik weet en zie, kan je met de homelink software alleen wat instellingen veranderen en binnenkort dingen configureren zoals je email en domeinnaam en webspace. Wat dat te maken heeft met belproblemen, I don't know...
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

andy-dsl schreef:Hebben jullie dan liever een update die niet werkt e je homelink software aar de zak helpt? Als hij er nu maandag of dinsdag pas aankomt, is dat toch niet zo erg.


oohhhh dus maandag of dinsdag komt hij ZEKER

OK daar hou ik je aan :lol:
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

andy-dsl schreef:Hebben jullie dan liever een update die niet werkt e je homelink software aar de zak helpt? Als hij er nu maandag of dinsdag pas aankomt, is dat toch niet zo erg.


Nee wat ik liever heb is reguliere kleine fixjes. Dit vermijd over werk bij dommel en brengt tevredenheid bij de klanten aangezien er constante updates zijn. Maar nee laten we het 1 groot update maken en constant verder pushen omdat we tot dat kleine ding waren vergeten te fixen.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

andy-dsl schreef:Hebben jullie dan liever een update die niet werkt e je homelink software aar de zak helpt? Als hij er nu maandag of dinsdag pas aankomt, is dat toch niet zo erg.


Nah, ik heb graag een provider die zich aan zijn beloftes houd.
Anyway, ben is benieuwd, want deze keer kunnen ze het is ni op BGC steken als ze ni opleveren...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

broli schreef:Nee wat ik liever heb is reguliere kleine fixjes.

In dit geval moesten ze wel heel wat functionaliteit toevoegen. Dat kan je natuurlijk niet uitbrengen als een reguliere kleine fix... (wat natuurlijk nog geen excuus is om iets altijd maar op te schuiven - alhoewel ik liever een product krijg dat is doorgetest (laten we hopen dat dat toch het geval is) dan een product met een hoop evidente bugs in).
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

FullHD schreef:In dit geval moesten ze wel heel wat functionaliteit toevoegen. Dat kan je natuurlijk niet uitbrengen als een reguliere kleine fix... (wat natuurlijk nog geen excuus is om iets altijd maar op te schuiven - alhoewel ik liever een product krijg dat is doorgetest (laten we hopen dat dat toch het geval is) dan een product met een hoop evidente bugs in).


Hoe bedoel je, doorgetest???
Dommel gebruikt ons toch om alles te testen! :lol:
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

de update was in ieder geval toch al niet voor maandag of vandaag. :P
To download or not to download, that's the question.
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

En ook niet voor woensdag 24/9....snif... :|
mounoi
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 nov 2006, 16:48

Kan Dommel die update wel doorvoeren als het paswoord van de modem niet meer "admin" is?

En is het echt gevaarlijk om het oorspronkelijk paswoord te laten staan?
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

mounoi schreef:Kan Dommel die update wel doorvoeren als het paswoord van de modem niet meer "admin" is?

En is het echt gevaarlijk om het oorspronkelijk paswoord te laten staan?


De update waar iedereen op wacht is deze van de Homelink software en dus niet van de modem. Het is blijkbaar wel zo dat je het standaard paswoord moet laten staan op "admin" omdat er anders geen updates van de modem kunnen uitgevoerd worden indien dit nodig zou zijn.

Is het gevaarlijk? Ja, als je werkt met een onbeveiligd draadloos netwerk. Iedereen kan dan op je netwerk en contact maken met je modem en hier en daar misschien wat zitten te prutsen met je instellingen. "admin" zal dan waarschijnlijk het eerste paswoord zijn dat men zal proberen dus de boodschap is om nooit met een onbeveiligd draadloos netwerk te werken. Zelfs dan ben je nooit 100% veilig dat er niemand op je netwerk raakt, maar dat zal dan zeker niet de eerste de beste amateur zijn. Een bijkomende beveiliging die je zeker mag inschakelen is dat er gecontroleerd wordt op het MAC adres van de aangesloten computers op je netwerk. Op die manier sluit je vreemde computers ook uit op je netwerk.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Tja, die MAC adres filtering is (naar men zegt) heel makkelijk te omzeilen, net als de klassieke, oude WEP encryptie. Daar zou ik mijn draadloze netwerkbeveiliging dus niet op baseren.

WPA of WPA-2 is eigenlijk de te gebruiken oplossing. En als je je dan nog zorgen maakt ben je iets te paranoïde en raad ik je een gewoon bedraad netwerk aan.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Maglor schreef:Tja, die MAC adres filtering is (naar men zegt) heel makkelijk te omzeilen, net als de klassieke, oude WEP encryptie. Daar zou ik mijn draadloze netwerkbeveiliging dus niet op baseren.

WPA of WPA-2 is eigenlijk de te gebruiken oplossing. En als je je dan nog zorgen maakt ben je iets te paranoïde en raad ik je een gewoon bedraad netwerk aan.


Idd vandaar dat La Fonera direct met WPA beveiliging komt...
Er is zelfs een project in Engeland waar m'n dmv een fonera in zijn binnenzak (4 aa batterijen zijn voldoende voor 2h gebruik ) een mooie lijst met (hidden) SSID en toegelaten MACadressen kan noteren...

nog leuker is dat die laptops zelfs connecteren op deze "valse" hotspots en alle traffiek hierdoor te monitoren is wat die mensen doen terwijl ze denken op de echte accesspoint te zijn verbonden...

In tegenstelling tot backtrack-alternatieven is een Fonera een echte Accesspoint en geen Ad Hoc verbinding... dus gewoon "ad hoc" verbindingen niet meer toelaten helpt niet...
Voor bedrijven dus best WPA-Enterprise toepassen met certifikaten?

meer info op :
http://www.digininja.org/jasager
http://www.hak5.org
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

hm tzal al morgen moeten zijn dat de update uitkomt,maw de kans dat ze op vrijdag iets doen(begin van't weekend voor hen) is miniem :D .
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Inderdaad, beter vroeg dan laat maar bij dommel is het altijd super laat. Ik betwijfel dat de update toevallig klaar zal zijn op vrijdag dus yay nog een weekje.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

1 weekje..? maak er maar 4 weken van, op z'n minst.
To download or not to download, that's the question.
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Fireblade schreef:1 weekje..? maak er maar 4 weken van, op z'n minst.


Waarom denk je dit? Uit betrouwbare bron of vermoeden of ...
Ik zit dus écht te wachten op die update hé! Elke dag start ik homelink op om te zien of update er al is!
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Gewoon een vermoeden. Speedconnect is er ook nog altijd niet, ook al is dat dankzij Belgacom. Met al de rest zijn ze ook al minstens 1 maand achteruit, dus gewoon een vermoeden.
To download or not to download, that's the question.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Belgacom is de kleine adsl providers aan het kapot maken als je het mij vraagt. Ze krijgen nu langs de twee kanten kloppen.
Afbeelding
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Inderdaad, en het BIPT doet er geen kl**en aan om Belgacom te punishen.

Maar je mag niet klagen over Belgacom he, want dan ben je een belgacomhater. :roll:
To download or not to download, that's the question.
Wentie
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:40

waarom dan wel klagen over dommel?
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Over Dommel mag men vooral klagen van hun deadlines die altijd onwaar blijken te zijn, en momenteel nog hun support voor een deel. Alhoewel ik de laatste tijd niet zoveel klachten heb zien voorbijlopen hier op Userbase.
Laatst gewijzigd door Fireblade op 25 sep 2008, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
To download or not to download, that's the question.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Fireblade schreef:Inderdaad, en het BIPT doet er geen kl**en aan om Belgacom te punishen.

Maar je mag niet klagen over Belgacom he, want dan ben je een belgacomhater. :roll:


Dat belgacom zijn eigen producten en prijzen om zeep helpt deert me niet. Je bent niet verplicht om bij belgacom te blijven of gaan.
Maar dat ze de kleine adsl providers op die manier behandelen maakt me kwaad. Stel dat ze één voor één op de fles gaan. Dan zitten we terug met die twee grootmachten. En hebben ze alles weer in de hand.
Afbeelding
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Da's de bedoeling van Belgacom. Alle kleintjes opslorpen om zelf weer alle macht te krijgen. En dan zit België op breedband weer jaren extra achter.. Maar het kan toch gewoon niet dat het BIPT er staat op te kijken? Mag dat allemaal wel, wat Belgacom doet? Of hebben ze zelf schrik van Belgacom? Ik weet het niet meer..
To download or not to download, that's the question.
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

frado schreef:hm tzal al morgen moeten zijn dat de update uitkomt,maw de kans dat ze op vrijdag iets doen(begin van't weekend voor hen) is miniem :D .


't was eigenlijk gepland voor afgelopen vrijdag... niet nu vrijdag :wink:
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

Fireblade schreef:Da's de bedoeling van Belgacom. Alle kleintjes opslorpen om zelf weer alle macht te krijgen. En dan zit België op breedband weer jaren extra achter.. Maar het kan toch gewoon niet dat het BIPT er staat op te kijken? Mag dat allemaal wel, wat Belgacom doet? Of hebben ze zelf schrik van Belgacom? Ik weet het niet meer..


beetje corrupte zaak als je weet dat belgacom deels van de overheid is....
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Tomola schreef:
frado schreef:hm tzal al morgen moeten zijn dat de update uitkomt,maw de kans dat ze op vrijdag iets doen(begin van't weekend voor hen) is miniem :D .


't was eigenlijk gepland voor afgelopen vrijdag... niet nu vrijdag :wink:


Het was eigenlijk al gepland voor 3 weken geleden.... Ken je dommel nu nog niet? Komt NOOIT zijn afspraken na. Tis echt om het schijt van te krijgen !!!
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Inderdaad, en het BIPT doet er geen kl**en aan om Belgacom te punishen.

Misschien eens BIPT wakker schudden, door te mailen:

http://www.bipt.be/NL/583/ShowContent/1 ... acten.aspx
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

Jippe schreef:
Inderdaad, en het BIPT doet er geen kl**en aan om Belgacom te punishen.

Misschien eens BIPT wakker schudden, door te mailen:

http://www.bipt.be/NL/583/ShowContent/1 ... acten.aspx


Ook de BIPT kan hier weinig aan doen als in dit geval de overheid zich er mee bemoeid (medeeigenaar BGC) zoals ik zei...hier zit een behoorlijk corrupt luchje aan :?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Tomola schreef:
frado schreef:hm tzal al morgen moeten zijn dat de update uitkomt,maw de kans dat ze op vrijdag iets doen(begin van't weekend voor hen) is miniem :D .


't was eigenlijk gepland voor afgelopen vrijdag... niet nu vrijdag :wink:

zdnet artikel zei deze week he. Dus ik dacht dat het waar ging zijn om dat het in de 'pers' kwam
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

:funny:

sorry maar 't is niet omdat ze het beloven of ergens zeggen dat ze het gaan doen. Maar zoals er hier veel zeggen. Je moet geduld hebben, leer wachten. Ok dat was cynisch.

Het zou me trouwens niet verwonderen dat ze het op een vrijdag doen. Als het dan verkeerd loopt dan hebben ze 2 dagen zonder dat er klanten kunnen bellen om het te corrigeren en erna doen ze gewoon alsof er niets was.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

Hoe kijken jullie over er een nieuwe update is?
:?

Wat is de link?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Gewoon homelink opstarten. Zolang er geen nieuwe functionaliteit te zien is, is er geen update geweest.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”