De nieuwe Telenet Shakes abonnementen

Nieuws omtrent telecom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

faster, dat is dus het nadeel van het netwerk waar DX-adsl op zit he, Dommel gaat zo'n snelheidsschommelingen niet meemaken.
faster
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 dec 2007, 12:09

volgens mij kan je adsl nog nie vergelijken met telenet
zelfs dommel heeft snelhiedsproblemen , als je de metingen volgt op speedtest
Zitten er soms ook grote verschillen tussen , in zekere mate wel veel minder als dat scarlet netwerk , ik zit hier met 3 pc op internet
en die snelheidsproblemen merk je heel vlug ,soms zodanig dat het surfen onmogelijk is en dat kon ik nooit van telenet zeggen
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

faster schreef:na 6 jaar telenet heb ik de overstap gewaagd naar dxadsl , in begin liep alles vlot , na paar maanden kreeg ik te kampen met snelheidsproblemen , tot nu toe geen gevolg of een oplossing voor dat probleem .
Ben nu men maanden aan het aftellen om terug over te stappen naar telenet , in mij ogen is adsl een voorbijgestreeft product , kan je met geen enkel aanbod vergelijken met telenet , garantie op snelheid , kan je van adsl zeker en vast niet zeggen , enige pluspunt is downloadvolume , maar wat ben je met 100 gb als je amper snelheid haalt
En als je een goede vergelijking maakt , is telenet amper paar euros duurder , en met het huidige aanbod heb je al een aardige downloadvolume , plus een garantie voor snelheid


Had je beter naar dommel geweest dan , eerlijk EDPnet, dxadsl en nog een hoop resellers hangen van scarlet af waar men weet dat er op de centrales capaciteitsproblemen heel veel voorkomen, dommel zit op turboline en hun netwerk kan zeker de huidige capaciteit aan ondanks de heavy downloaders...en als je dicht bij de centrales zit en cityconnect of homeconnectpack neemt dan, dan scheelt het een HELE hoop euro's zenne + ongelimiteerde DLvolume ect..(homeconnect gaat wss wel een prima product worden besef ik nu wel) en voor deze sukkels zoals mij hoop ik dat dommel een speedconnect released met telabbo erbij (ala homeconnect) aaan een redelijke prijs da zou de max zijn, wacht nog maar ff mss tegen de tijd dat je oyo afgelopen is , is er zijn er mss prima adsl abbo' te verkrijgen ;)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

faster schreef:na 6 jaar telenet heb ik de overstap gewaagd naar dxadsl , in begin liep alles vlot , na paar maanden kreeg ik te kampen met snelheidsproblemen , tot nu toe geen gevolg of een oplossing voor dat probleem .
Ben nu men maanden aan het aftellen om terug over te stappen naar telenet , in mij ogen is adsl een voorbijgestreeft product , kan je met geen enkel aanbod vergelijken met telenet , garantie op snelheid , kan je van adsl zeker en vast niet zeggen , enige pluspunt is downloadvolume , maar wat ben je met 100 gb als je amper snelheid haalt
En als je een goede vergelijking maakt , is telenet amper paar euros duurder , en met het huidige aanbod heb je al een aardige downloadvolume , plus een garantie voor snelheid


Garantie kennen ze bij telenet ook niet, als je de pech hebt in een drukke node te wonen....
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

faster schreef:
zelfs dommel heeft snelhiedsproblemen , als je de metingen volgt op speedtest


Waarschijnlijk zijn er bij deze personen andere problemen aan de hand, hebben eig nog nooit capproblemen had volgens mij ...

quote Bart Dom (damn lijk kettter wel ma vernoem Sandra niet hé :lol: )

Van capaciteitsproblemen is volgens Dom geen sprake. “Zelfs terwijl het gemiddelde dataverkeer op Homeconnect de 100 GB [per maand] ver overstijgt, heeft ons netwerk op geen enkel moment een hogere belasting gekend dan 63 procent."
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

duizend schreef:Ik vind het wel raar dat men nu ineens wel van Belgacom overstapt op telenet.
Waarom stapt men niet over naar alternatieve adsl providers ?

Sorry maar dat heeft belgacom zelf in de hand gewerkt.
Zij moesten zo nodig de disco lijnen de hoogte injagen.
Ik weet dat raw copper is afgeslagen maar belgacom is zichzelf de das aan het omdoen. Het enige dat zij kunnen doen is hun prijzen laten zakken willen ze wat kunnen concurreren met telenet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

nonkie schreef:Ik weet dat raw copper is afgeslagen

Is dat zo? BGC en prijsverminderingen :eek: Ik dacht gewoon dat alternatieve operatoren een stukje bijdroegen uit eigen zak.
Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

faster schreef:En als je een goede vergelijking maakt , is telenet amper paar euros duurder , en met het huidige aanbod heb je al een aardige downloadvolume , plus een garantie voor snelheid


Als je een "goede" vergelijking maakt is telenet honderden euro's per jaar duurder, en snelheidsgarantie heb je bij telenet totaal niet.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik geloof ook dat Belgacom de alternatieve providers heel wat meer aanrekend,dan het bedrag dat u eventueel moet betalen, (ooK bij de abbo's met tel.en internet samen moeten de providers een vast,vooraf bepaald bedrag betalen).
Ook als u het 'raw copper' neemt,bijvoorbeeld bij DXadsl of Scarlet(alleen internet,geen telefoon),betaald u 5€ of 7€, de rest word bijgelegd door de provider in kwestie.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

duizend schreef:
faster schreef:En als je een goede vergelijking maakt , is telenet amper paar euros duurder , en met het huidige aanbod heb je al een aardige downloadvolume , plus een garantie voor snelheid


Als je een "goede" vergelijking maakt is telenet honderden euro's per jaar duurder, en snelheidsgarantie heb je bij telenet totaal niet.


"Honderden" :???: :???: :???: :???: :???:
"Carpe Diem"
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Special_K schreef:
nonkie schreef:Ik weet dat raw copper is afgeslagen

Is dat zo? BGC en prijsverminderingen :eek: Ik dacht gewoon dat alternatieve operatoren een stukje bijdroegen uit eigen zak.


Dat bedoel ik ook.
dxadsl schreef:Daarnaast hebben we de prijs van de raw copper lijn laten zakken naar 7€ ipv 12€


scarlet schreef:Beschikbaar zonder vaste telefoonlijn
voor slechts € 5/maand


Dommel blijft nog steeds steken op een goede 13€. Van de andere adsl providers ben ik niet op de hoogte.
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Weetgraag schreef:
duizend schreef:
faster schreef:En als je een goede vergelijking maakt , is telenet amper paar euros duurder , en met het huidige aanbod heb je al een aardige downloadvolume , plus een garantie voor snelheid


Als je een "goede" vergelijking maakt is telenet honderden euro's per jaar duurder, en snelheidsgarantie heb je bij telenet totaal niet.


"Honderden" :???: :???: :???: :???: :???:


In mijn geval zekers wel.
Voorheen turbonet aan 61.32€/maand 735.84€/jaar
Nu scarlet adsl 20 aan 25€/maand en een maand gratis. 275€/jaar

Verschil = een besparing van 460,84€/jaar.
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

nonkie schreef:
Weetgraag schreef:
duizend schreef:
faster schreef:En als je een goede vergelijking maakt , is telenet amper paar euros duurder , en met het huidige aanbod heb je al een aardige downloadvolume , plus een garantie voor snelheid


Als je een "goede" vergelijking maakt is telenet honderden euro's per jaar duurder, en snelheidsgarantie heb je bij telenet totaal niet.


"Honderden" :???: :???: :???: :???: :???:


In mijn geval zekers wel.
Voorheen turbonet aan 61.32€/maand 735.84€/jaar
Nu scarlet adsl 20 aan 25€/maand en een maand gratis. 275€/jaar

Verschil = een besparing van 460,84€/jaar.


Het gaat hier wel over die "shakes" dacht ik :wink:
"Carpe Diem"
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

nonkie schreef:
Dommel blijft nog steeds steken op een goede 13€. Van de andere adsl providers ben ik niet op de hoogte.
Dommel zit dan ook op een heel ander systeem dan DX-adsl :) (wholesale = duurste vorm remember)

Scarlet neemt de kost van de raw copper op zich :)

DX-adsl zit dan weer achter scarlet, full-telecom dan pas dx-adsl, waarschijnlijk hoest DX-adsl de rest van de kosten ook zelf op.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Weetgraag schreef:
nonkie schreef:
Weetgraag schreef:
duizend schreef:
faster schreef:En als je een goede vergelijking maakt , is telenet amper paar euros duurder , en met het huidige aanbod heb je al een aardige downloadvolume , plus een garantie voor snelheid


Als je een "goede" vergelijking maakt is telenet honderden euro's per jaar duurder, en snelheidsgarantie heb je bij telenet totaal niet.


"Honderden" :???: :???: :???: :???: :???:


In mijn geval zekers wel.
Voorheen turbonet aan 61.32€/maand 735.84€/jaar
Nu scarlet adsl 20 aan 25€/maand en een maand gratis. 275€/jaar

Verschil = een besparing van 460,84€/jaar.


Het gaat hier wel over die "shakes" dacht ik :wink:


Mijn excuses, maar omdat Duizend schreef dat "telenet" ipv "shakes" een pak duurder is dacht ik dat het ging over een vergelijking met andere providers. :wink:
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Geen excuus hoor,
als je die vergelijking maakt van Duizend heeft hij wel gelijk maar
de topic is over de "shakes" en dan kan je dit niet vergelijken.
Ik heb het hier al geschreven, ik was heel tevreden over ADSL tot nu,
men is beginnen prutsen met de snelheden waar ik toch al niet kan van genieten, bgctv die er ook niet is dus zijn die shakes voor mij wel een
goede zaak(ook financieel).

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Weetgraag schreef:Geen excuus hoor,
als je die vergelijking maakt van Duizend heeft hij wel gelijk maar
de topic is over de "shakes" en dan kan je dit niet vergelijken.
Ik heb het hier al geschreven, ik was heel tevreden over ADSL tot nu,
men is beginnen prutsen met de snelheden waar ik toch al niet kan van genieten, bgctv die er ook niet is dus zijn die shakes voor mij wel een
goede zaak(ook financieel).

Greetz
Weetgraag :wink:

Ook mijn gedacht, bij Belgacom betaal ik een vaste prijs van 59€ voor internet en telefoon...
Met de Shake die ik bestelde zal ik maar aan 52€ per maand komen, voor mij een besparing van 7€ in de maand :)
(en alle beetjes helpen, zeker als men nog een huis moet afbetalen ook)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

Patje schreef:
Weetgraag schreef:Geen excuus hoor,
als je die vergelijking maakt van Duizend heeft hij wel gelijk maar
de topic is over de "shakes" en dan kan je dit niet vergelijken.
Ik heb het hier al geschreven, ik was heel tevreden over ADSL tot nu,
men is beginnen prutsen met de snelheden waar ik toch al niet kan van genieten, bgctv die er ook niet is dus zijn die shakes voor mij wel een
goede zaak(ook financieel).

Greetz
Weetgraag :wink:

Ook mijn gedacht, bij Belgacom betaal ik een vaste prijs van 59€ voor internet en telefoon...
Met de Shake die ik bestelde zal ik maar aan 52€ per maand komen, voor mij een besparing van 7€ in de maand :)
(en alle beetjes helpen, zeker als men nog een huis moet afbetalen ook)

Het is moeilijk om prijzen te vergelijken, ik denk dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken wat zijn/haar behoeften zijn en dan kijken wat voor hem/haar het goedkoopst is.
Als ik mijn rekening maak :

Belgacom classic line : 18 euro
Skynet ADSL Go : 41.75 euro
------------------------------------
Totaal : 59.75

Smart Shake : 42 euro

In mijn geval bespaar ik 17 euro per maand aan vaste kosten, surf ik meer dan 10 keer sneller dan vroeger en met een, voorlopig, stabiele verbinding. Dan is mijn persoonlijke rekening snel gemaakt.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

@hierboven: ge moet uw kabelaansluiting er ook nog bij rekenen.
Al zal de kans groot zijn, dat ge die nu ook al betaald (voor tv te kijken).

Ik vind de Shakes beter dan ervoor, maar nog altijd te duur om over te stappen.

Dxadsl: 24,95
Classic Line: 18
Totaal: 42,95

Dus het is nog niet te moeite om over te stappen. (Zeker omdat dan ook apparatuur moet veranderd worden)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Telenet heeft alle klanten een brief gestuurd,waarin de nieuwe abbo's 'voorgesteld' worden.
Telenet speelt het slim,ze nemen altijd een voorbeeld,met digitale TV erbij,er zijn vele Telenet klanten die denken dat ze niet anders kunnen dan een Shake te nemen met digitale TV.
Vooral mensen die weinig tijd hebben op zich met deze rompslomp en vergelijkingen bezig te houden trappen erin.
Een spijtige zaak,maar ja,zo kennen we Telenet weer.
Het is inderdaad zo dat Belgacom geen enkele vergelijking kan doorstaan,in plaats van oorlogje te voeren tegen andere ADSL providers kunnen ze er nu een starten tegen Telenet,en proberen de andere ADSL providers in leven te houden (want dat zijn ook inkomsten voor Belgacom)
Driesve,uw vergelijking klopt maar gedeeltelijk,als u nog onbeperkt bellen erbij neemt(over dag dan),betaald u bij Telenet 5€ extra,en bij Belgacom??
Het valt natuurlijk te bezien of u dit nodig heeft.
Laatst gewijzigd door fluppie 26 sep 2008, 10:06, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Domme vraag, maar als ik het goed begrijp betaal je bovenop de shake nog altijd je kabelaansluiting ( in dit geval aan verlaagd btw tarief ivm digitale tv ) ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Eh ja, 152,73 EUR per jaar en voor zover ik begrepen heb zal het maandelijks worden afgerekend samen met het shakes abonnement.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=255131&highlight=#255131
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ditCh schreef:Domme vraag, maar als ik het goed begrijp betaal je bovenop de shake nog altijd je kabelaansluiting ( in dit geval aan verlaagd btw tarief ivm digitale tv ) ?


Als je een shake neemt met digitale TV wel ja... voor louter internet en/of telefonie heb je geen kabelabonnement nodig bij Telenet.
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

driesve schreef:@hierboven: ge moet uw kabelaansluiting er ook nog bij rekenen.
Al zal de kans groot zijn, dat ge die nu ook al betaald (voor tv te kijken).

Ik vind de Shakes beter dan ervoor, maar nog altijd te duur om over te stappen.

Dxadsl: 24,95
Classic Line: 18
Totaal: 42,95

Dus het is nog niet te moeite om over te stappen. (Zeker omdat dan ook apparatuur moet veranderd worden)

Neen, die ben ik er niet vergeten bij te rekenen aangezien ik, zoals u reeds aanhaalde, deze voordien ook betaalde en deze onveranderd blijft. Dat is trouwens niet aan Telenet maar aan PBE (Indi) wat binnenkort uiteraard hetzelfde wordt. Ik ben nog een analoge tv-kijker (blijkbaar een snel uitstervend ras! :D )

Mijn eerste idee was ook om over te stappen naar een alternatieve ADSL provider (Dommel of Dxadsl) maar aangezien ik tegen de grens van de technische beperkingen van de ADSL technologie aanliep waren dat uiteindelijk in mijn geval geen goede alternatieven. (1 mbit profiel stabiel => ongeveer 850 kbit reëel)
Belgacom TV is bij ons, uiteraard, onbestaande dus mijn opties voor tv zijn kabel of satelliet. Maw, in mijn geval is de bijdrage voor "de kabel" geen significant gegeven.

We hebben een alarm met meldkamer, daarom hebben we een telefoonlijn nodig. (Hiervoor zou een Belgacom Discovery eventueel wel volstaan) Indien wij voor Dommel CityConnect zouden kiezen (gesteld dat de ADSL infrastructuur bij ons dermate verbeterd zou worden dat wij op redelijke snelheden kunnen rekenen) zouden we een GSM module moeten laten plaatsen voor het alarm. De terugverdientijd van deze module zou dermate lang zijn dat ook deze oplossing niet meer interessant is.

Vandaar dat ik dus zei dat ieder voor zich zijn behoeften moet bepalen, en in mijn geval lijkt een smart shake de beste én goedkoopste oplossing te bieden. (eigenlijk, gezien de kwaliteit van adsl bij ons is kabelinternet zelfs de énige oplossing!)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Weetgraag schreef:
duizend schreef:
faster schreef:En als je een goede vergelijking maakt , is telenet amper paar euros duurder , en met het huidige aanbod heb je al een aardige downloadvolume , plus een garantie voor snelheid


Als je een "goede" vergelijking maakt is telenet honderden euro's per jaar duurder, en snelheidsgarantie heb je bij telenet totaal niet.


"Honderden" :???: :???: :???: :???: :???:


Allé een voorbeeld van "juist" vergelijken.
Telenet shake expressnet + telefoon = 52 euro per maand
20 mbit down, 512 kb up en een volume van 30GB
1,02 euro per extra GB

Scarlet one = 30,75 per maand eerste 6 maand en dan 40,75 per maand
20mbit down en 1mbit up en volume van 100gb
1,02 euro per extra GB

Verschil = (52-40,75)*12 = 135 euro
Stel dat ge gemiddeld maandelijks 50Gb opmaakt, nog eens 12*20*1.02 = 244,8 euro

Honderden euro's duurder dus en dan hebt ge bij scarlet het dubbel van de upload snelheid en nog eens 50GB (51 euro per maand, 612 euro per jaar) volume meer en dan vergeten we nog de promo van 60 euro en de extra activatiekost bij telenet van 50 euro (nog eens 110 euro in de kering)
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

duizend schreef:Scarlet one = 30,75 per maand eerste 6 maand en dan 40,75 per maand
20mbit down en 1mbit up en volume van 100gb
1,02 euro per extra GB

Wat ben je ermee als 80% van Vlaanderen nog niet aansluitbaar is? En de snelheid is ook niet om over naar huis te schrijven, zie hier:
http://www.userbase.be/speedtest/db_las ... rovider=-1

Hoogste dat ertussen staat is 12Mbit, en dat is dan nog één van de weinigen die boven de 10Mbit geraken, gemiddelde ligt eerder rond de 5Mbit.
krisvb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 dec 2007, 14:01
Locatie: Brussel

Het is inderdaad zo dat Belgacom geen enkele vergelijking kan doorstaan


Wat mij vooral opvalt is dat de prijzen en producten van Belgacom en Telenet altijd zo ongelofelijk dicht op elkaar liggen.

Neem nu als voorbeeld de volledig triple play (TV, Internet, Telefoon).

Belgacom Internet (ADSL Go, 12 Mb down, 400k up, 30G volume) + TV : 50 Euro.
Comfortview : 2 Euro/maand
I-talk Happy Time : 10 Euro/maand
Totaal Belgacom : 62 Euro/maand voor tel, digitale TV & internet

Telenet Gold Shake (ComfortNet XL, 12 Mb down, 400k up, 30G volume) : 50 Euro
Kabelabonnement : 12,73 Euro/maand
Totaal Telenet : 62,73 Euro/maand voor tel, digitale TV & internet

Beide producten hebben bijna identieke karakteristieken : zelfde download, zelfde upload, zelfde volume, gratis bellen tijdens daluren, huur HD recorder inbegrepen, ....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisvb schreef:zelfde download


Ik heb toch liever de 12 Mbits van TN dan de 12 Mbps van BGC :lol:
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

duizend de plaatsen waar scarlet 20 aanbied is heel klein
bovendien de snelheden die telenet daadwerkelijk geeft zijn veel reeler
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

r2504 schreef:
krisvb schreef:zelfde download


Ik heb toch liever de 12 Mbits van TN dan de 12 Mbps van BGC :lol:

Dat is het em juist, die mensen van Belgacom zeggen 12 Mbps maar als je goed luistert naar de mensen hier op het forum
is er bijna niemand die op 12 Mbps staat.
De meeste hebben/krijgen maar een 9 Mbps profiel + het feit met de overhead op Adsl (en afstand centrale), veel zijn zelfs niet aansluitbaar op Adsl2+
Scarlet maakt reclame voor hun Adsl20 maar hoeveel % van die mensen gaan die 20Mb halen?! .... bijna niemand.
Daarom bij TN meer kans op de te behalen snelheid die wordt voorgesteld.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

maar het merendeel van de internet gebruiker merkt daar niks van, of weet zelfs niet waarover het hier gaat.
Als ze klikken op 'google', en de pagina verschijnt binnen de 2 seconden, is 95% (of meer) tevreden, helaas....

Dat is het dus. Snelheid ziet niemand, en dat is ook zo met de limieten, helaas...
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Sylvester schreef:Dat is het dus. Snelheid ziet niemand, en dat is ook zo met de limieten, helaas...


Waarom helaas? Waarom zouden ze er moeten van wakker liggen als ze er geen gebruik van maken? Vroeger toen ik nog bij TN zat had ik een snelheid die 3 x hoger lag dan de mijn huidige en er is hier geen kat die iets merkt terwijl er hier vaak gemiddeld 2 tot 3 gelijktijdig online zijn. Als ik iets omvangrijk wens te downloaden dan plan ik dat gewoon in mijn downloadmanager op een tijdstip wanneer er geen ander "verkeer" is.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Patje schreef:Dat is het em juist, die mensen van Belgacom zeggen 12 Mbps maar als je goed luistert naar de mensen hier op het forum
is er bijna niemand die op 12 Mbps staat. De meeste hebben/krijgen maar een 9 Mbps profiel


En dergelijk 9 Mbps profiel geeft dan meestal nog maar 7 Mbps. Nu ik ga akkoord dat snelheid niet superbelangrijk is (iedereen moet dat gewoon voor zichzelf beslissen), maar het gaat er gewoon over dat als je moet kiezen uit twee aanbiedingen die evenveel kosten... een normaal mens kiest voor iets dat stabieler is dan ADSL. (en dan hebben we het nog niet eens over de nadelen van BGC TV).
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Special_K schreef:
Sylvester schreef:Dat is het dus. Snelheid ziet niemand, en dat is ook zo met de limieten, helaas...


Waarom helaas? Waarom zouden ze er moeten van wakker liggen als ze er geen gebruik van maken? Vroeger toen ik nog bij TN zat had ik een snelheid die 3 x hoger lag dan de mijn huidige en er is hier geen kat die iets merkt terwijl er hier vaak gemiddeld 2 tot 3 gelijktijdig online zijn. Als ik iets omvangrijk wens te downloaden dan plan ik dat gewoon in mijn downloadmanager op een tijdstip wanneer er geen ander "verkeer" is.

Als meer gebruikers zouden inzien dat ze hier in België 'gepluimd' worden, zou het veel sneller gedaan zijn met de limieten. Dat is alles wat ik ermee bedoelde.
Zorgeloos internet, zonder dat je ook maar iets hoeft te plannen in je download manager, zoals het in de rest van de wereld is.
Maar dat is hier off-topic
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Gisteren ( 6 okt ) zijn ze Telenet komen installeren.
PowerShake ( Telefonie+ ExpressNet XL = 20 Mbps )
net een speedtestje gedaan :

Afbeelding

Van een 4 mbps (belgacom) naar dit resultaat, man man wat een verschil en voelbaar ook hier op de pc :-D
Shake it Baby :P
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hier sinds een 3 tal weken een goldshake (digitale tv , telefonie inclusief freephone Europe , comfortnet xl 12 Mbps )
Draadloze installatie , perfecte snelheden .
Waar was de tijd dat ik bij dommel zat . :lol:

Afbeelding
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

fieldoxide schreef:Hier sinds een 3 tal weken een goldshake (digitale tv , telefonie inclusief freephone Europe , comfortnet xl 12 Mbps )
Draadloze installatie , perfecte snelheden .
Waar was de tijd dat ik bij dommel zat . :lol:


En dat alles voor zo'n "zachte" prijs, pietzak...
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Liever een stabiele verbinding en iets meer betalen dan continue de miserie die ik met dommel had hoor . :|
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Sinds vanavond de zwaarste shake hier in huis... (25Mbps down en 1Mbps up)
Dommel is nu voorgoed de deur uit...

En zie eens:
Afbeelding
Ikke gelukkig!
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

fieldoxide schreef:Liever een stabiele verbinding en iets meer betalen dan continue de miserie die ik met dommel had hoor . :|



Stabiel , nu wel ja , maar de eerste 3 jaar was dit ook heel wat anders , heb ook veel problemen gehad in de beginne (lees 1ste 3 jaar , en die helpdesk toen , nooit te bereiken ! ) .

Elk probleem bij welke provider ook is er 1 te véél . Maar ik stel alleen maar vast dat sinds dommel er is , er meer veranderd is dan in al die jaren ervoor ( toen kreeg je alleen downgrades bij TN , verkeer tussen de eigen klanten was eerst ongelimiteerd enz . )
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”