Welke bank heeft de "beste" zichtrekening-voorwaar

barco
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

Compensatie tussen internetspaarrekening en internetbankrekening...

Bij het gebruik van de bankpas is er in principe geen debetstand mogelijk. Wanneer de Argenta bankrekening onvoldoende saldo heeft, maar er wel voldoende saldo op een Argenta spaarrekening of enige andere Argenta bankrekening van de rekeninghouder staat, kan er
worden gecompenseerd over alle Argentarekeningen (spaar- en bankrekeningen) waarvan de rekeninghouder eerste eigenaar is. De klant moet binnen de 5 werkdagen de roodstand op zijn bankrekening aanzuiveren. Tijdens die 5 dagen rekent Argenta de debetrente aan.
Indien de rekeninghouder niet heeft aangezuiverd binnen de 5 dagen, heeft Argenta het recht de debetstand van de betrokken bankrekening te verrekenen met elke Argentarekening (spaar- en bankrekeningen) van de Rekeninghouder met een creditstand middels een overboeking te
registreren vanuit de betrokken rekening(en) van de klant ter aanzuivering van de bankrekening.
Als valutadatum wordt de datum genomen van de effectieve overboeking. De klant ziet deze overboeking via het mutatieoverzicht....
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Dfrog schreef:
Lord Utopia schreef:
Coop schreef:Ik ben overtuigd, bye bye KBC, hellow Argenta.

Begrijp me niet verkeerd. Er is niets mis met Argenta, maar het is in mijn ogen op dit moment nog geen volwaardige bank. Verwacht er geen: goed opgeleide mensen,
volwaardig e-banking, e-banking is ok
buitenlandse overschrijvingen,
beleggingsfondsen, hebben een ruim aanbod van beleggingsfondsen
goede back-office. Als je een goedkope rekening zoekt, ben je daar wel op het juiste adres.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

karine schreef:
Dfrog schreef:
Lord Utopia schreef:
Coop schreef:Ik ben overtuigd, bye bye KBC, hellow Argenta.

Begrijp me niet verkeerd. Er is niets mis met Argenta, maar het is in mijn ogen op dit moment nog geen volwaardige bank. Verwacht er geen: goed opgeleide mensen,
volwaardig e-banking, e-banking is ok
buitenlandse overschrijvingen,
beleggingsfondsen, hebben een ruim aanbod van beleggingsfondsen
goede back-office. Als je een goedkope rekening zoekt, ben je daar wel op het juiste adres.
Argenta?

* Er is een nieuwe e-banking in voorbereiding met kaartlezer en "internationale banken" overschrijving ondersteuning... heb de "beta" al gezien

* de werknemers aldaar worden perfect opgeleidt in het hoofdkantoor in Antwerpen... en sommigen hebben derdege veel kennis van hun vorig werk (evt "grootbanken" :-)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wow, die e-banking is al heel lang in voorbereiding :roll:

'k Heb nu een Dexia en Argenta internetrekening en het verschil is hemelsbreed (allebei gratis). Als Argenta niet snel met een vergelijkbaar systeem afkomt als de andere grootbanken (zo'n cardreader), dan zal ik Argenta moeten opzeggen. Ik wil gerust na mijn 24ste betalen voor een rekening, het comfort is gewoon 10/10.

Ik zwijg dan nog over het design van Argenta, 't is juist gemaakt door een 5de jaars student informatica die net HTML heeft geleerd *kuch* :P
(en dus ook geen juiste kleurencombinaties kent).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Als Argenta niet snel met een vergelijkbaar systeem afkomt als de andere grootbanken (zo'n cardreader), dan zal ik Argenta moeten opzeggen.
Brrr... zo'n ding dat je steeds moet meesleuren... ik vind het huidige systeem van Argenta prima.
Lord Utopia schreef:Ik zwijg dan nog over het design van Argenta, 't is juist gemaakt door een 5de jaars student informatica die net HTML heeft geleerd *kuch* :P
Maar het werkt... dergelijke dingen hoeven niet fancy te zijn voor mij.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Argenta gebruikt geen in-house gemaakte webbanking, maar is Kyudo van Callataÿ & Wouters.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Argenta gebruikt geen in-house gemaakte webbanking, maar is Kyudo van Callataÿ & Wouters.
Ben je zeker dat dit gaat over het internet bankieren, en niet om één of ander intern (loket) systeem ? Volgens de referenties zouden anders ook Fortis, De Post, Ethias, BNP, Rabobank, Petercam, ING, ... het in Belgie ook allemaal gebruiken en dat lijkt me bizar.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

*bump*

blijkbaar is de rente van de argenta e-spaar opnieuw verlaagd naar 3%? :(

hun internetbanking interface is wel een pak beter en je kan nu ook overschrijven naar het buitenland
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

devilkin schreef:Al jaren Argenta. Nog nooit beklaagd, enkel het feit dat je geen internationale overschrijvingen kan doen is beu.
Als je een digipas hebt, kan je wel internationale (SEPA) overschrijvingen doen (on-line)
Zonder digipas kan het ook, maar dan via de kantoorhouder: formuliertje invullen en opsturen, mailen of faxen.
Een Giro+ rekening is volledig gratis: gratis kaart, gratis Visa, gratis afhalen, gratis buitenlandse afhalingen ...
Een Internet rekening geeft ook nog eens interest.

PS. Argenta is een beetje laat bij het verdelen van de digipas. Maar als je reeds een andere digipas hebt (bv Fortis), kan je hiermee ook perfect online bankkieren bij Argenta ... gewoon je Argenta bankkaart in je Fortis digipas ... Een digipas is NIET gelinkt aan een naam, of een kaart of een klant.
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

je kunt pas die digipas gebruiken als je argenta account ook daadwerkelijk is overgeschakeld
en DAN heb je normaliter ook je gratis digipas in de bus...
ze zouden toch ondertussen bijna rond moeten zijn?
heb er al 2 in de bus gekregen :-)

en altijd handig...als die van dexia / kbc zonder batterij valt (info knop eens indrukken)

je kunt er ook je proton saldo mee opvragen :-)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

skynetbbs schreef:je kunt pas die digipas gebruiken als je argenta account ook daadwerkelijk is overgeschakeld
en DAN heb je normaliter ook je gratis digipas in de bus...
ze zouden toch ondertussen bijna rond moeten zijn?
heb er al 2 in de bus gekregen :-)

en altijd handig...als die van dexia / kbc zonder batterij valt (info knop eens indrukken)

je kunt er ook je proton saldo mee opvragen :-)
Correct! Ik heb dat enkele maanden ook geprobeerd met mijn argenta bankkaart te steken in een digipass van Dexia, de website gaf aan dat mijn abonnement nog niet overgezet was. Ondertussen heb ik al ongeveer een maandje mijn argenta-digipass, zeer degelijk. Veel beter lay-out van de website, dus mijn oog heeft ook wat :)

Verder is het zeker NIET aangeraden om digipassen van andere banken te gebruiken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Lord Utopia schreef: Verder is het zeker NIET aangeraden om digipassen van andere banken te gebruiken.
En ... waarom niet ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

philippe.deleye schreef:
Lord Utopia schreef: Verder is het zeker NIET aangeraden om digipassen van andere banken te gebruiken.
En ... waarom niet ?
Argenta zegt dat.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

rofl

die doen exact hezelfde...
plan
Starter
Starter

Ik heb zeer goede ervaringen met Recordbank.
Ongeveer dezelfde gratis dingen als bij Argenta.
Alleen is de service is iets vriendelijker dan bij Argenta.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

philippe.deleye schreef:
En ... waarom niet ?
Daar staat het logo van Argenta niet op :wink:
gunny
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

plan schreef:Ik heb zeer goede ervaringen met Recordbank.
Ongeveer dezelfde gratis dingen als bij Argenta.
Is dat niet die bank die geld vraagt voor geldafhalingen aan ander automaten dan die van ING?
plan schreef:Alleen is de service is iets vriendelijker dan bij Argenta.
Dat zal afhangen van kantoor tot kantoor en persoon tot persoon. In "mijn" Argenta zijn ze ook heel vriendelijk.
Na de laatste verbouwingen begint het kantoor zelfs al op een echte bank te lijken. ;)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

gunny schreef: Dat zal afhangen van kantoor tot kantoor en persoon tot persoon. In "mijn" Argenta zijn ze ook heel vriendelijk.
Na de laatste verbouwingen begint het kantoor zelfs al op een echte bank te lijken. ;)
inderdaad, bij mij ook :)
en 't is familiairder, ik ben in direct contact met die vrouw die daar werkt, geen glas voor mijn neus. Veiligheid is natuurlijk iets anders, maja, veel geld hebben ze ook nooit in de argenta bank :D
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

gunny schreef:Is dat niet die bank die geld vraagt voor geldafhalingen aan ander automaten dan die van ING?
Als ik me niet vergis doet Fortis dat ook.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”