Kwaliteit Belgisch breedband is boven de middelmaat

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

De kwaliteit van de Belgische breedbandlijnen is zeker niet slecht. Dat blijkt uit een studie van telecombedrijf Cisco Systems. België doet het vooral goed op vlak van de latentietijden die bij de laagste van de 42 onderzochte landen zijn; de lage uploadsnelheid haalt de algemene score wel naar beneden. Met 37 zit ons land boven de drempel van 32 die nodig is voor de meest gebruikte internettoepassingen van vandaag. Groot-Brittannië, Spanje, Canada en Italië zitten onder die drempel. Uit de studie blijkt eveneens dat de Belgische internetbedrijven snelheden leveren die dicht bij de geadverteerde waarden uitkomen.
Toch is er nog veel werk aan de winkel: om de internettoepassingen van over drie tot vijf jaar aan te kunnen, zoals videoconferentie en tv-diensten van hoge kwaliteit, is een score van 75 nodig. Japan is het enigste land dat vandaag al zover is
http://www.express.be/sectors/?action=v ... _campaign=
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

'k Vraag mij af hoeveel er van die 37 nog zou overblijven als in die index de volumelimieten bijgerekend zouden worden. :P
To download or not to download, that's the question.
cod2k
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

petje af voor die Japanners,
alvast even het Japans wat bijschaven...

...en een kimono aanschaffen :)
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Tja niet moeilijk als je het mij vraagt, een netwerk zonder voulme heeft altijd een goede ping.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
tooslow
Plus Member
Plus Member

Tja ik ben het ermee eens dat we niet mogen klagen, maar het kan altijd beter. Vooral mensen die op een bepaalde afstand zitten van de centrale hebben vaak niet veel keuze en zijn of verplicht om lage snelheden te accepteren of moeten bij telent aankloppen en betalen zich dan blauw omdat er GEEN concurrentie is op de kabel.

Wat in Belgie zou moeten gebeuren is concurrentie op de kabel en dan denk ik dat de meeste problemen snel zouden opgelost worden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”