Linksys WAG-160N modem & 12Mbps

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Leen
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:03

Eergisteren gebeld om navraag te doen over mijn ADSL Go abonnement en ADSL2, hoe dat eigenlijk zat. M'n lijn kon wegens een huidige promotie volgens Belgacom gratis naar een hogere snelheid worden gezet. Ik moest volgens de helpdesk best een Philips modem nemen of een b-box, anders konden ze niks garanderen qua snelheid.

Ik deelde mee dat ik een ADSL2-ready modem heb van Linksys (Cisco systems), ook niet de eerste de beste en dat die speeds aankan tot een T1. Ik werd duidelijk niet echt begrepen. Maar goed...

Sinds gisteren zit ik tussen de 58-63% van een 12Mbps lijn. Mijn modem staat nu op ADSL2+ M (annex M), dat is het enige dat goed werkt (PPOE - LLC), de rest staat op auto (MTU, VPI/VCI).

Iemand raad?

Zou ik terug bellen? Maar ze zeiden me al op voorhand dat ik dat niet moest doen, omdat ze niks kunnen garanderen.

Ja zo zijn ze er makkelijk vanaf, het is eigenlijk bijna verplichten tot de aankoop van een Philips modem of b-box en van zodra je meedeelt dat je een andere modem hebt (hoewel die alles goed aankan), kunnen ze het dus maken van je lagere snelheden te geven?

Ik kan er niet goed meer aanuit, eigenlijk.

Of ligt het aan de instellingen... ik denk het eigenlijk niet. Heb alles geprobeerd. Ik doe geen wireless, alles is via draad.


(De WAG-160N: http://www.broadbandbuyer.co.uk/Shop/Sh ... uctID=6351)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Je hebt er goed aan gedaan om uw linksys te gebruiken.
Uw instellingen staan volgens mij goed.
Waarschijnlijk zit je veraf van de centrale en dan is dat normaal dat de snelheid minder is als hetgeen ze beloven.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Een Philips modem of b-box zal je hetzelfde resultaat geven... ADSL zijn nu éénmaal standaarden en op een miniscuul verschil na zal alles dan ook ongeveer dezelfde prestaties halen.

Het is en blijft ADSL... live with it... het is de realiteit.
Leen
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:03

't Was gewoon een kwestie van naar de technische dienst - storingen te bellen. Mijn lijn zou getest worden (moest inhaken), dan werd ik binnen het kwartier terug opgebeld.

Mijn profiel stond op 9, men heeft het nu op maximum gezet, maar het zou kunnen dat ik dan onderbrekingen zou krijgen. Die had ik al bemerkt (maar miniem) met de andere snelheid, en tot hiertoe met het hogere profiel 1x, moest het efkes in de gaten houden, anders zouden ze de snelheid weer lager zetten.

Heb meteen getest, en zit nu aan 82%.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”