Hallo,
al sinds afgelopen weekend merk ik problemen met de internetverbinding bij Dommel. Ik heb 'adsl netconnect'.
Tot gisteren ging alles zeer traag, < 100 kbps. Upload is wel goed.
Gisteren merkte ik ook een aantal keren een disconnect, maar ik vermoed dat het de router was die heropstartte, want ik zag dat ik enkele min. geen netwerkverbinding meer had (dit was gisteren zo een aantal keren).
Modem/router is een Fritzbox 7170.
Moet er wel aan toevoegen dat ik zondag een firmware upgrade gedaan heb van de Fritzbox. Die is nu versie 58.04.57
Heb hier ook de speedtest gedaan, en die was telkens rond de 50 kbps (down).
Net nog eens getest: 5 kbps (1KB/sec) down en 404 kbps up (51 KB/sec).
Woon in regio Oostende, en zie dat ik verbonden ben met Assebroek (Brugge).
Ik zit nooit aan m'n max. downloadlimiet, en vanacht was er zelfs een counter reset. Heb dus terug 100 GB ter beschikking.
Kan ik ergens iets testen om zeker te weten wie de dader is: Dommel of mijn Fritzbox?
Heb geen reservemodem of router, maar misschien moet ik eens ene lenen van iemand.
Internet bij Dommel zo traag de laatste dagen
- brooklyn
- Elite Poster
Vorige week had ik hetzelfde probleem, tot ik plots helemaal geen signaal meer had. er was wel degelijk een fout in de centrale + de hoofdlijn was geraakt.
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb sinds de upgrade van 4.0 mbps naar 4.6 mbps dat ik haast niet meer kan downloaden van http maar via nieuwsserver heb ik dan weer wel de volle snelheid. Mja surfen gaat dan ook wel goed en downloaden vanaf http gebruik ik toch haast nooit .
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 1751 kbit/s or 219 kbyte/s
- Upload speed : 304 kbit/s or 38 kbyte/s
Wed Sep 24 2008 at 14:56:27 UTC+0200
- Download speed : 1298 kbit/s or 162 kbyte/s
- Upload speed : 419 kbit/s or 52 kbyte/s
Wed Sep 24 2008 at 14:57:35 UTC+0200
![Afbeelding](http://www.speedmeter.de/results/speedmeter-11587117.png)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Download speed : 1751 kbit/s or 219 kbyte/s
- Upload speed : 304 kbit/s or 38 kbyte/s
Wed Sep 24 2008 at 14:56:27 UTC+0200
- Download speed : 1298 kbit/s or 162 kbyte/s
- Upload speed : 419 kbit/s or 52 kbyte/s
Wed Sep 24 2008 at 14:57:35 UTC+0200
![Afbeelding](http://www.speedmeter.de/results/speedmeter-11587117.png)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
De "first guess" is normaal (+-3800kb), maar de uiteindelijke resultaten zijn wat minder:
Raar...
En bij die speedmeter.de krijg ik +-700kb/s download, hehe, klopt niet dus. Bij speedtest.net/speedtest.telenet.be is het +-3900kb.
Code: Selecteer alles
Your DOWNLOAD Speed:
2738 kbps or 342 KB/sec
an efficiency of ~68%
up
Your UPLOAD Speed:
409 kbps or 51 KB/sec
En bij die speedmeter.de krijg ik +-700kb/s download, hehe, klopt niet dus. Bij speedtest.net/speedtest.telenet.be is het +-3900kb.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Wentie schreef:Ik hier nooit problemen gehad met de snelheid, bleef altijd even snel gaan.
constant bijna 3 jaar lang
![Troosten :troosten:](./images/smilies/pet.gif)
Your DOWNLOAD Speed:
1896 kbps or 237 KB/sec
Your UPLOAD Speed:
239 kbps or 30 KB/sec
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
check eens uw SNR waardes & volg ze op
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
probeer eens met de nameservers van OpenDNS - www.opendns.com -: 208.67.222.222 en 208.67.220.220 want de nameservers van Dommel durven geregeld kwakkelen.
-
- Member
- Contacteer:
ja idd, had ik nog niet bij stilgestaan. Zouden disconnects kunnen zijn.
Ik moet zeggen heeft sinds janurai tot nu altijd goed gewerkt.
Probleem is dat die modem in bridge achter (of voor naargelang van waar je dat bekijkt:-) mijn firewall staat en ik daar niet zomaar opgeraak zonder te ontkoppelen.
Nu in elk geval, gezien mijn ander maandenlang aanslepend probleem, heb ik vandaag beslist (en besteld) een Cisco 877 router op mijn Cityconnect lijn te plaatsen. Met een beetje geluk staat die er morgen tussen en dan kan ik die SNR waarschijnlijk beter opvolgen.
En nu ik het dns berichtje lees, kan dus ook kwakkelnde DNS servers zijn. Alhoewel ik mijn eigen dns server heb, maar die forward naar dommel dns, maar ik vemoed dat de mijne ook wel cached.
Ik moet zeggen heeft sinds janurai tot nu altijd goed gewerkt.
Probleem is dat die modem in bridge achter (of voor naargelang van waar je dat bekijkt:-) mijn firewall staat en ik daar niet zomaar opgeraak zonder te ontkoppelen.
Nu in elk geval, gezien mijn ander maandenlang aanslepend probleem, heb ik vandaag beslist (en besteld) een Cisco 877 router op mijn Cityconnect lijn te plaatsen. Met een beetje geluk staat die er morgen tussen en dan kan ik die SNR waarschijnlijk beter opvolgen.
En nu ik het dns berichtje lees, kan dus ook kwakkelnde DNS servers zijn. Alhoewel ik mijn eigen dns server heb, maar die forward naar dommel dns, maar ik vemoed dat de mijne ook wel cached.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Hier is het vandaag ook al beter via Userbase:
Hopelijk blijft het nu zo!
Code: Selecteer alles
down
Your DOWNLOAD Speed:
3883 kbps or 485 KB/sec
an efficiency of ~97%
up
Your UPLOAD Speed:
410 kbps or 51 KB/sec
Heb te vroeg victorie gekraaid.Peter3 schreef:'t Is blijkbaar terug in orde.
Speedtest van deze morgen:
- Download speed : 3926 kbit/s or 491 kbyte/s
- Upload speed : 393 kbit/s or 49 kbyte/s
Thu Sep 25 2008 at 08:02:15 UTC+0200
Gisterenavond was het terug tergend traag.
Nu vanmorgen ook weer traag:
- Download speed : 79 kbit/s or 10 kbyte/s
- Upload speed : 390 kbit/s or 49 kbyte/s
Fri Sep 26 2008 at 06:43:30 UTC+0200
Begin deze week al een ticket ingevuld bij Dommel, maar nog geen antwoord ontvangen.
Blijkbaar is de responstijd nu 5 dagen (zelfs met status 'urgent').
Ik dacht dat je altijd een antwoord krijgt dat ze binnen de 5 wd antwoorden maar dit is jammergenoeg niet het geval. Het is sterk aan te raden om te bellen. Dan kunnen ze de lijn testen. Bel best wanneer het traag gaat. Ben je zeker dat er geen anderen op dat moment aan het surfen, downloaden, p2p,... Dommel gaat volgens mij voorstellen om een belgacomtechnieker te sturen en dan kan je best zeker zijn dat het niet aan jezelf ligt anders zal je nutteloze kosten hebben.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
- xenne
- Elite Poster
daar moet je niet op rekenen, heb hier nog paar tickets liggen die al maanden open staan. voor dergelijke dringende problemen zal je moeten bellen. check alvast eens uw SNR waardes & volg ze opPeter3 schreef:Begin deze week al een ticket ingevuld bij Dommel, maar nog geen antwoord ontvangen.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik ondervind dat ik vandaag ook wat problemen heb, af en toe een disconnect. Ik heb wel gemerkt dat de waarden in mijn modem sterk zijn veranderd. Vooral die Noise margin is laag, de attenuation is ook verhoogd, die schommelt heel fel, een 10 -tal minuten terug stond die op 52, nu al op 54 en normaal heb ik 50. En ja die waarden zijn hoog, maar ik zit dan ook ver van de centrale en het heeft tot nu toe altijd gewerkt.
Ik ga die waarden eens in het oog houden want ik vind dat ze sterk schommelen.
Attenuation (dB) up/down = 28.0 / 54.0
Noise Margin (dB) up/down = 13.0 / 6.0
Ik ga die waarden eens in het oog houden want ik vind dat ze sterk schommelen.
Attenuation (dB) up/down = 28.0 / 54.0
Noise Margin (dB) up/down = 13.0 / 6.0
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Ook bij een klant van me met dommel was het vandaag en gisteren zeer traag. Tijdens de kantooruren kon men amper surfen, het probleem was effectief te wijten aan de DNS servers van dommel. Met de opendns of de benesol dns was er geen probleem.
Mvg,
Sasuke
Mvg,
Sasuke
Zonet nog eens een speedtest gedaan, nog steeds heel traag. Deze namiddag niet kunnen testen. De upload is tot nu toe altijd goed geweest van waarde, enkel de download is zeer traag.xenne schreef:daar moet je niet op rekenen, heb hier nog paar tickets liggen die al maanden open staan. voor dergelijke dringende problemen zal je moeten bellen. check alvast eens uw SNR waardes & volg ze opPeter3 schreef:Begin deze week al een ticket ingevuld bij Dommel, maar nog geen antwoord ontvangen.
Ben niet zo thuis in de interpretatie van die waarden, maar hier staan wat printviews die ik zonet genomen heb van de Fritzbox 7170:
http://www.on5us.be/overview.jpg
http://www.on5us.be/dsl.jpg
http://www.on5us.be/atm.jpg
http://www.on5us.be/spectrum.jpg
http://www.on5us.be/extended.jpg
- xenne
- Elite Poster
je zit precies tamelijk ver van de centrale (ca 4,5km?) , op zo'n afstand mag je niet klagen van de gehaalde snelheid. op het moment van de screen is je SNR waarde niet echt kritisch, maar ik kan me wel inbeelden dat ze op drukke momenten wel fkes kan wegzakken. en als die onder de 6 gaat kan je disconnects ervaren
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik zit ver van de centrale (5,5 Km) maar die SNR waarde is fel veranderd, dit had ik anders niet en de attenuation waarde is ook niet meer constant. Ik zit al meer dan 1 jaar op een 2.2 Mbit profiel en nooit problemen gehad. Gisteren merk ik dat het internet af en toe wegvalt en kom ik hier kijken op het forum of ik niet alleen ben en er zijn nog mensen met problemen, ik vind het vreemd dat mijn lijnwaarden zo sterk zijn veranderd.xenne schreef:je zit precies tamelijk ver van de centrale (ca 4,5km?) , op zo'n afstand mag je niet klagen van de gehaalde snelheid. op het moment van de screen is je SNR waarde niet echt kritisch, maar ik kan me wel inbeelden dat ze op drukke momenten wel fkes kan wegzakken. en als die onder de 6 gaat kan je disconnects ervaren
Tot nu toe heb ik niks meer gemerkt...
Fysisch is de dichtste centrale < 1 km als ik de straat volg.xenne schreef:je zit precies tamelijk ver van de centrale (ca 4,5km?) , op zo'n afstand mag je niet klagen van de gehaalde snelheid. op het moment van de screen is je SNR waarde niet echt kritisch, maar ik kan me wel inbeelden dat ze op drukke momenten wel fkes kan wegzakken. en als die onder de 6 gaat kan je disconnects ervaren
't Is natuurlijk de vraag als ik werkelijk ook zo ben aangesloten. Misschien is de afstand tussen mij en de centrale wel groter, maar in het verleden had ik altijd een grote snelheid.
Dus maw een snelheid die volgens de internetformule die ik heb logisch is. Dus bijna 4000 kbps down, en 400 kbps up.
De up haal ik nog, de down de laatste week soms perfect, soms heel slecht.
-
- Member
- Contacteer:
Als het effectief een DNS probleem is, dan mag dat geen invloed hebben op de snelheidstest op deze of andere websites.
Eenmaal het adres is geresolved zit dat in de cache van je pc en bovendien eenmaal die test een connectie heeft opgezet wordt dns zeker niet meer gebruikt. Maw, of het is geen DNS probleem, of er zijn twee verschillende problemen...
Eenmaal het adres is geresolved zit dat in de cache van je pc en bovendien eenmaal die test een connectie heeft opgezet wordt dns zeker niet meer gebruikt. Maw, of het is geen DNS probleem, of er zijn twee verschillende problemen...
-
- Member
- Contacteer:
lap, sinds +/- 13u30 geen internet meer.
Dommel zegt dat ze werken aan het uitvoeren zijn in Leuven (ik vermoed Vismarkt want dat is mijn aansluiting).
Zal duren tot eind van de namiddag.
Waarschijnlijk voor die intermitterende connecties die we sinds twee weken ervaren.
Ze mochten daar wel een mailtje voor gestuurd hebben want als ik het goed heb verstaan was dat een geplande interventie.
Dommel zegt dat ze werken aan het uitvoeren zijn in Leuven (ik vermoed Vismarkt want dat is mijn aansluiting).
Zal duren tot eind van de namiddag.
Waarschijnlijk voor die intermitterende connecties die we sinds twee weken ervaren.
Ze mochten daar wel een mailtje voor gestuurd hebben want als ik het goed heb verstaan was dat een geplande interventie.