Siemens Santis 50 disconnects voortdurend

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
joris
Starter
Starter

hey

Ik heb een Siemens Santis 50 draadloze router en draadloze usb-adaptor. Ik heb ook de laatste nieuwe firmware voor de router en laatste nieuwe drivers voor de adaptor.
Mijn probleem is het volgende: als ik mijn computer opstart, of als ik de usb kabel uittrek en weer insteek, dan kan ik onmiddellijk connecten (dwz: ik heb onmiddellijk draadloze verbinding). Als ik ongeveer 3 min bezig ben, dan disconnect hij plots! Dan moet ik opnieuw ongeveer 3 min wachten en hij connect automatisch terug. Na 3 min: disconnect enz.

Als ik bij Netwerkverbindingen/eigenschappen/draadloze netwerken op 3 x na elkaar op "vernieuwen" klik, dan connect hij ook. Maar het is wel verschrikkelijk vervelend! Ik heb al geprobeerd om gans mijn computer en adaptor vlak bij de router te zetten, maar het blijft hetzelfde.

Iemand hetzelfde probleem of een oplossing?

Bedankt!
Lukse
Premium Member
Premium Member

Heb je die usb adapter op een usb poort hangen die op het moederbord zit?
Of zit de poort op een apart PCI kaartje?
Ik weet dat dit problemen kan geven bij een usb modem, omdat die onboard poort niet genoeg stroom levert.
Misschien ligt het daaraan?
joris
Starter
Starter

Adaptor hangt op onboard usb poort. Ik heb er zo twee, maar op welke ik de adaptor aansluit maakt blijkbaar geen verschil.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Is veel voorkomend probleem dat hier al eens ter sprake is geweest, ik zal het even opzoeken (heeft met je windows te maken).

Add: niet teruggevonden hier maar wel het volgende:
Q: I keep losing my Wireless connection under Windows XP?
A: This could be caused by the Wireless Zero Configuration service. To disable it go to control panel, click ‘Administrative Tools’, then open ‘Services’, scroll down to the ‘Windows Zero Configuration Service’, go in to it’s properties to disable it. You can manually configure the Wireless adapter, by going to the adapter properties in network connections, click configure, all configurable options are listed under the ‘Advanced’ tab. Please note that if you disable the Wireless Zero Configuration service, you will not be able to configure the adapter through the Windows Wireless tab.
Dit is al iets, maar niet practisch.. je moet je pc opstarten, hem laten connecten, dan de service afzetten en je bent klaar... beetje werk dus. Ik dacht dat daar een scriptje voor was dat dat allemaal mooi voor jou deed, maar dat vind ik niet meer terug :(
NuKeM
joris
Starter
Starter

hey

het lijkt te werken! Ik ben al 7 min ononderbroken online :-o

Bedankt!
Lukse
Premium Member
Premium Member

Je kan daar een batch bestandje voor maken: net stop service
Slekken
Pro Member
Pro Member

Ik heb dezelfde configuratie en ik heb het volgende probleem:
Als ik opstart geraak ik niet altijd direct op internet. Dan moet ik die draadloze verbinding uitschakelen, weer inschakelen en dan pas kan ik surfen.
Het gebeurt dat ik dan nog niet kan surfen en dan moet ik eerst eens afmelden, weer aanmelden en dan lukt het wel.
In het ergste geval lukt het zelfs niet na het aanmelden en moet ik rebooten.
Zou dit ook kunnen te maken hebben met die wireless zero config... ??
Eens ik verbinding heb blijft ie wel, tenzij de router aan 36u verbinding zit natuurlijk.

Greetz
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”