Hallo,
ik heb een aantal maanden geleden een geografisch nummer aangevraagd bij 3StarsNet.
Tot op heden gebruikte ik het enkel op er oproepen op te krijgen.
Er ging dus niets van m'n saldo van 10 euro (het minimum belkrediet dat je moet openen).
Vandaag wil ik er mee bellen, maar dat lukte aanvankelijk niet.
Gelijk welk nummer ik wil bellen, ik krijg telkens een bezettoon te horen.
In m'n Fritzbox de instellingen eens nagekeken, en alles zag er goed uit.
Voor het zekerste heb ik het geografisch nummer van 3StarsNet verwijderd uit de Fritzbox en opnieuw ingesteld.
Nu lukt bellen met 3StarsNet wel, maar blijkbaar enkel op vaste nummers.
Wil ik bellen naar een gsm-nummer dan krijg ik nog altijd een bezettoon te horen.
Heeft er iemand een idee wat er nog verkeerd kan zijn van settings of zo?
Bellen naar gsm-nr via 3StarsNet lukt niet (bezettoon)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Kijk eens in de logfile welk nummer hij effectief probeert te bereiken, en via welke provider (de belregels kunnen bvb foutstaan, of de afhandeling van landcode/zone/enz kan fout zijn)Peter3 schreef:Heeft er iemand een idee wat er nog verkeerd kan zijn van settings of zo?
Is dat met alle GSM nummers het geval? (Proximus, Mobistar, BASE)
Hier alvast geen probleem.
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Hier ook alles perfect werkende, misschien +32 proberen vooraan, maar wel de nul weglaten... is zeker iets met de instellingen.
- localhost
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
- Twitter: amedee
- Locatie: Sint-Niklaas
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Hier ook geen probleem. 3starsnet met een Siemens Gigaset over een Scarlet-lijntje met raw copper.
Ik moet er geen 0032 voor zetten, gewoon 0485...... werkt prima.
Ik moet er geen 0032 voor zetten, gewoon 0485...... werkt prima.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
In de logfile zie ik geen uitgaande nummers. De fritzbox registreert de mislukte uitgaande oproepen naar de gsm dus blijkbaar niet.Edward Valckx schreef:Kijk eens in de logfile welk nummer hij effectief probeert te bereiken, en via welke provider (de belregels kunnen bvb foutstaan, of de afhandeling van landcode/zone/enz kan fout zijn)Peter3 schreef:Heeft er iemand een idee wat er nog verkeerd kan zijn van settings of zo?
Is dat met alle GSM nummers het geval? (Proximus, Mobistar, BASE)
Hier alvast geen probleem.
Toen ik die test naar de gsm probeerde had ik m'n andere sip-provider eerst verwijderd. Enkel 3starsnet stond ingesteld in de Fritzbox.
Heb hier nog een printscreen van landinstelling in de fritzbox, maar dat zal wel goed staan zeker:
http://www.on5us.be/fritzbox.jpg
Ik heb zonet nog wat zitten testen (ook met andere gsm nrs.) en kom tot volgende vaststelling:
op bep. gsmnrs. kan ik bellen en andere niet
We hebben hier thuis 2 gsm's, allebei bij Proximus, en daarop lukt het niet.
Telkens de bezettoon. Ik dacht dat het op 1 van die 2 één keer gelukt is om goed te bellen, erna terug bezettoon.
Op een ander nummer kan ik bellen (weet voorlopig nog niet bij welke gsm-aanbieder die persoon zit, zal dat hem nog vragen).
Wat moet ik nu doen?
Een instelling bij mij veranderen of ligt het aan 3starsnet?
Update: naar Base lukt het.
op bep. gsmnrs. kan ik bellen en andere niet
We hebben hier thuis 2 gsm's, allebei bij Proximus, en daarop lukt het niet.
Telkens de bezettoon. Ik dacht dat het op 1 van die 2 één keer gelukt is om goed te bellen, erna terug bezettoon.
Op een ander nummer kan ik bellen (weet voorlopig nog niet bij welke gsm-aanbieder die persoon zit, zal dat hem nog vragen).
Wat moet ik nu doen?
Een instelling bij mij veranderen of ligt het aan 3starsnet?
Update: naar Base lukt het.
Dacht eerst dat er iets niet met de tarieven van 3starsnet klopte, maar blijkbaar werken ze daar nog niet met secondentariefiëring.
Onderstaand gesprek duurde iets meer dan 1 min. tijdens de piek en ze rekenen bijna een halve euro aan.
Start: 2008-09-25 09:42:44
End: 2008-09-25 09:44:03
Total time: 1:04
€0.42
Da's wel jammer, zijn er wel sip-providers die met secondentariefiëring werken?
PS. Verschil tussen start- en eindtijd is wel een stuk meer dan 1min en 4 sec.
Als ik dus misschien 1min. en 50 sec. had gebeld dan had ik 3 min. gesprek aan m'n been.
Onderstaand gesprek duurde iets meer dan 1 min. tijdens de piek en ze rekenen bijna een halve euro aan.
Start: 2008-09-25 09:42:44
End: 2008-09-25 09:44:03
Total time: 1:04
€0.42
Da's wel jammer, zijn er wel sip-providers die met secondentariefiëring werken?
PS. Verschil tussen start- en eindtijd is wel een stuk meer dan 1min en 4 sec.
Als ik dus misschien 1min. en 50 sec. had gebeld dan had ik 3 min. gesprek aan m'n been.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Kijk je wel in de Event Log (dus niet in de historiek van de gebelde/ontvangen/gemiste oproepen) ? Want normaal gezien staan daar de mislukte nummers, met de reden van falen erbij.Peter3 schreef:In de logfile zie ik geen uitgaande nummers. De fritzbox registreert de mislukte uitgaande oproepen naar de gsm dus blijkbaar niet
Als het nummer wel aanvaard wordt door uw provider (maar je toch geen verbinding krijgt), dan zou het in de belhistoriek moeten staan.
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Is dat niet het effect van de connectiekost die je daar ziet ? Ik dacht nl. dat 3* wel degelijk per seconde factureert.Peter3 schreef:Dacht eerst dat er iets niet met de tarieven van 3starsnet klopte, maar blijkbaar werken ze daar nog niet met secondentariefiëring.
Onderstaand gesprek duurde iets meer dan 1 min. tijdens de piek en ze rekenen bijna een halve euro aan.
Start: 2008-09-25 09:42:44
End: 2008-09-25 09:44:03
Total time: 1:04
€0.42
Da's wel jammer, zijn er wel sip-providers die met secondentariefiëring werken?
PS. Verschil tussen start- en eindtijd is wel een stuk meer dan 1min en 4 sec.
Als ik dus misschien 1min. en 50 sec. had gebeld dan had ik 3 min. gesprek aan m'n been.
Je hebt gelijk Edward, ik had verkeerd gekeken.Edward Valckx schreef:Kijk je wel in de Event Log (dus niet in de historiek van de gebelde/ontvangen/gemiste oproepen) ? Want normaal gezien staan daar de mislukte nummers, met de reden van falen erbij.Peter3 schreef:In de logfile zie ik geen uitgaande nummers. De fritzbox registreert de mislukte uitgaande oproepen naar de gsm dus blijkbaar niet
Dit staat er in de Event Log bij een oproep naar mijn gsm-nummer via 3stars:
25.09.08 23:26:29 Error in Internet telephony during connection with 0478****** over 85.119.188.3. Reason for error: Service Unavailable (503)
Via voipcheap is het dit:
25.09.08 23:25:01 Error in Internet telephony during connection with 0478****** over sip.voipcheap.com. Reason for error: Request terminated (487)
Weliswaar ook een error, wat verstaanbaar is. M'n gsm rinkelde en ik legde met FON2 tijdig af, wat dus een error veroorzaakte.
Laatst gewijzigd door Peter3 25 sep 2008, 23:51, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Nummer wordt correct gekozen (soms probleem met landcode/zonenummer/...), en provider is goed. Ik zou eens contact opnemen met 3starsnet hierover.Peter3 schreef:Dit staat er in de Event Log bij een oproep naar mijn gsm-nummer via 3stars:
25.09.08 23:26:29 Error in Internet telephony during connection with 0478****** over 85.119.188.3. Reason for error: Service Unavailable (503)
Deze melding is normaal, als je een oproep afbreekt voordat men opneemt.Peter3 schreef:Via voipcheap is het dit:
25.09.08 23:25:01 Error in Internet telephony during connection with 0478****** over sip.voipcheap.com. Reason for error: Request terminated (487)
Weliswaar ook een error, wat verstaanbaar is. M'n gsm rinkelde en ik legde met FON2 tijdig af, wat dus een error veroorzaakte.
PS. Misschien best uw telefoonnummers in het originele bericht wat verbergen?
Ok, we zijn weer wat wijzer geworden.
Ik heb zonet gebeld naar 3starsnet, en gevraagd waarom ik sommige gsm-nrs niet kan bellen.
Blijkbaar krijgt 3starsnet van alle gsm-operatoren een lijst met bestaande gsm-nummers.
Die heeft 3starsnet blijkbaar nodig om in hun netwerk-settings te plaatsen, waarna je via 3starsnet kunt bellen op die nummers.
Hoogst waarschijnlijk staan de nummers waarmee ik niet kan bellen niet in die lijst. Ik kon mijn nummer en die van m'n vriendin niet bereiken.
Het volstaat dan gewoon om een mail te sturen naar de support van 3starsnet met vermelding van de niet werkende nummers.
Normaal brengen de techniekers dat de dag zelf nog in orde.
Dus de schuld ligt niet echt bij 3starsnet, maar eerder bij de gsm-operatoren die onvolledige (of niet up-to-date) lijsten bezorgen aan 3starsnet.
Mijn vriendin en ik zijn wel enige maanden geleden overgestapt van Mobistar naar Proximus, en misschien ging het probleem later automatisch opgelost raken.
Maar 'k heb dus nu al gemaild met vermelding van onze nummers.
Later op de dag dus eens testen als het werkt.
Ik heb zonet gebeld naar 3starsnet, en gevraagd waarom ik sommige gsm-nrs niet kan bellen.
Blijkbaar krijgt 3starsnet van alle gsm-operatoren een lijst met bestaande gsm-nummers.
Die heeft 3starsnet blijkbaar nodig om in hun netwerk-settings te plaatsen, waarna je via 3starsnet kunt bellen op die nummers.
Hoogst waarschijnlijk staan de nummers waarmee ik niet kan bellen niet in die lijst. Ik kon mijn nummer en die van m'n vriendin niet bereiken.
Het volstaat dan gewoon om een mail te sturen naar de support van 3starsnet met vermelding van de niet werkende nummers.
Normaal brengen de techniekers dat de dag zelf nog in orde.
Dus de schuld ligt niet echt bij 3starsnet, maar eerder bij de gsm-operatoren die onvolledige (of niet up-to-date) lijsten bezorgen aan 3starsnet.
Mijn vriendin en ik zijn wel enige maanden geleden overgestapt van Mobistar naar Proximus, en misschien ging het probleem later automatisch opgelost raken.
Maar 'k heb dus nu al gemaild met vermelding van onze nummers.
Later op de dag dus eens testen als het werkt.
't Is al opgelost.Peter3 schreef: Maar 'k heb dus nu al gemaild met vermelding van onze nummers.
Later op de dag dus eens testen als het werkt.
Bellen lukt nu op onze nummers.
Snelle service van 3starsnet!!
Ze belden me zelfs, vermoedelijk om me te laten weten dat het in orde was.
Had niet opgenomen, gsm stond nog op stille modus en had het net te laat gemerkt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ze bedoelen waarschijnlijk de http://www.crdc.be lijst ?Peter3 schreef:'t Is al opgelost.Peter3 schreef: Maar 'k heb dus nu al gemaild met vermelding van onze nummers.
Later op de dag dus eens testen als het werkt.
Bellen lukt nu op onze nummers.
Snelle service van 3starsnet!!
Ze belden me zelfs, vermoedelijk om me te laten weten dat het in orde was.
Had niet opgenomen, gsm stond nog op stille modus en had het net te laat gemerkt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
waar (menu) stel jij dat in, in de fritzbox, dat je geen *121# moet intikken om automatisch via internet te bellen?localhost schreef:Ik moet er geen 0032 voor zetten, gewoon 0485...... werkt prima.
Ik heb al ingesteld dat je 0032 niet moet gebruiken, maar als ik 048628.... intik, gaat het via de fixed line.... ;-(
moet altijd: *121#48628.... om te kunnen bellen via internet.
nu gebruikte ik enkel *111# voor fixed lines als ik naar 0800 belde of 1919 (laatste beller)
as maandag wordt mijn nr. naar BT getransferd, en zal ik geen fixed line meer hebben
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
- Als je geen belregels gebruikt, dan gebruikt hij het "default" nummer dat je ingesteld hebt bij de bewuste interne lijn (bij de settings van Fon1, 2 of 3)satsurfer schreef:waar (menu) stel jij dat in, in de fritzbox, dat je geen *121# moet intikken om automatisch via internet te bellen?
- Als je belregels gebruikt, dan volgt hij die. Geef bvb "0" in als belregel naar 3starsnet. Alle nummers die met een "0" beginnen (allemaal dus), gaan dan via 3starsnet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
edward, kan je eens meer specifiek zijn....
ik zie het echt niet op de fritz 7140, zie bijlage en zeg mij wat ik moet veranderen.
bedankt
ik zie het echt niet op de fritz 7140, zie bijlage en zeg mij wat ik moet veranderen.
bedankt
- Bijlagen
-
- fritz.pdf
- (224.17 KiB) 43 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Onder "Extensions" (hier heb je geen screenshot van) stel je bvb bij Fon 1 de gewenste account als het standaard nummer in.satsurfer schreef:edward, kan je eens meer specifiek zijn....
ik zie het echt niet op de fritz 7140, zie bijlage en zeg mij wat ik moet veranderen.
ofwel bij de belregels (uw eerste screenshot) : daar kies je voor "New dialing rule" en geef je "0" via de gewenste provider in.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
is gelukt! thanks!!!Edward Valckx schreef:Onder "Extensions" (hier heb je geen screenshot van) stel je bvb bij Fon 1 de gewenste account als het standaard nummer in.
als ik dan naar frankrijk of Nederland bel.....dan best 0031**** intikken?...
via belgian telecom sip kan je gewoon 048628**** intikken en belt, kan je dit met voipbuster eveneens (zonder dialing rules) doen
=> net getest...lukt niet!
heb ook niet 'Precede the number dialed with these prefix numerals' geselecteerd.
maar als je via voipbuster belt, moet je dan niet 003248628**** kiezen (weet toch niet dat je naar belgisch nr. belt?)?
als ik op preselectie 123 (voipbuster) wens te kiezen....kan ik gewoon met telefoon *123#32486 gebruiken, om niet met de standaard operator te bellen dat je gekozen hebt. => lukt ook....
is er een snelle manier om via de aangesloten telefoon -voor 1 gesprek- Caller ID meesturen uit te schakelen?
- Bijlagen
-
- fritz_4.pdf
- (31.45 KiB) 34 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Inderdaad, zoals het zou moeten.satsurfer schreef:als ik dan naar frankrijk of Nederland bel.....dan best 0031**** intikken?...
Je moet je landcode en zonenummer ingeven, en de juiste opties aanvinken. In je bovenstaande screenshot onder "Internet Telephony" vul je beneden je zonenummer in ("area code"), en bij de vier vakjes eronder selecteer je het eerste, tweede en vierde. Dan zou hij voor nummers Belgische nummers automatisch 0032... ervoor moeten zetten (en de nul van de zone laten wegvallen).satsurfer schreef:via belgian telecom sip kan je gewoon 048628**** intikken en belt, kan je dit met voipbuster eveneens (zonder dialing rules) doen
=> net getest...lukt niet!
Niet dat ik weet.satsurfer schreef:is er een snelle manier om via de aangesloten telefoon -voor 1 gesprek- Caller ID meesturen uit te schakelen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Inderdaad, zoals het zou moeten.satsurfer schreef:als ik dan naar frankrijk of Nederland bel.....dan best 0031**** intikken?...
satsurfer schreef:via belgian telecom sip kan je gewoon 048628**** intikken en belt, kan je dit met voipbuster eveneens (zonder dialing rules) doen
=> net getest...lukt niet!
edward, misschien was ik niet duidelijk!Edward Valckx schreef: Je moet je landcode en zonenummer ingeven, en de juiste opties aanvinken. In je bovenstaande screenshot onder "Internet Telephony" vul je beneden je zonenummer in ("area code"), en bij de vier vakjes eronder selecteer je het eerste, tweede en vierde. Dan zou hij voor nummers Belgische nummers automatisch 0032... ervoor moeten zetten (en de nul van de zone laten wegvallen).
geen dialing rules ingesteld, dus geen 0032 zoals aangegeven...en als ik via Belgian Telecom 050899** intik voorbeeld, maakt hij verbinding! dat zal wel in de centrale van BT zo ingesteld staan denk ik.
Bij Voipbuster lukt dit niet
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Er zijn providers die 0032zzxxxxxx verwachten, en er zijn er anderen die gewoon een Belgisch nummer (0zzxxxxxx) verwachten. Afhankelijk hiervan kan je de Fritz!box desgewenst instellen (met de vier vakjes die ik in een vorig bericht vermeldde). Voor een provider die een Belgisch nummer verwacht stel je dan niets in, en voor de providers die 0032zzxxxxxx verwachten stel je het in zoals ik uitlegde (dan plaatst de fritz!box er zelf 0032 voor en laat de 0 van de zone weg).satsurfer schreef:edward, misschien was ik niet duidelijk!
geen dialing rules ingesteld, dus geen 0032 zoals aangegeven...en als ik via Belgian Telecom 050899** intik voorbeeld, maakt hij verbinding! dat zal wel in de centrale van BT zo ingesteld staan denk ik.
Bij Voipbuster lukt dit niet
PS. In de Event Log kan je zien welk nummer hij probeerde, indien de verbinding niet lukt. En dan desgewenst de instellingen veranderen.