Help mijn functieomschrijving ontbreekt.
Sinds 1 oktober 2007 werk ik voor een vzw (30tal personen). De functieomschrijving was als volgt: deeltijds administratief werk/deeltijds webmaster in een 4/5 regime.
Hier werd concreet het volgende gevraagd: onderhoud website en de ontwikkeling van een nieuwe website (outsourced), helpdesk en helpen bij de technische kant studiedagen. Ook het verder ontwikkelen van een bestaand e-learning pakket.
Easy does it dacht ik.
Ondertussen blijkt dat ik wat ict betreft zowel coördineer als helpdesker ben: van een losse fiche in een kabel, eenvoudig beheer netwerk' (windows 2000 server die bijna zijn laatste adem uitblaast), aankoop hard en software, ondersteuning hiervan (ook door extern bedrijf), verantwoordelijk alle technische ondersteuning van (blijkt verkeerd ontwikkelde) e-learning pakketten, ontwikkeling nieuwe website, webmaster en administrator (ook voor e-learning), multimedia in vergader/opleidingszalen) enz...
Mijn 'mening' is vaak doorslaggevend voor deze projecten. We spreken over meer dan 80.OOO euro aan beslissingen op 1 jaar tijd.
Mijn opleiding binnen it? Nihil, ik was een simpele webmaster.
Nu heb ik een audit laten doen door KMO-it en deze bevestigde alle problemen die ik reeds gemeld had: van een gebrekkige infrastructuur tot het ontbreken van een deftig beleid en vorming.
Maar mijn baas begrijpt niet wat mijn 'probleem' is. Nochtans heb ik deze zomer nog een lijstje gemaakt van uren werk die zouden gepresteerd moeten worden vs uren werk die ik menselijkerwijs kan presteren. Men wou een jobstudent aannemen ter ondersteuning, maar tot op heden zonder resultaat.
Is het normaal dat een 'IT-er' binnen een vzw al deze taken op zich neemt? Bestaat er zoiets als een omschrijving van een IT functie binnen kleine vzw's?
Veur de pree moeten we't nie doen. Ik ben dertig en verdien 2200 bruto (in fulltime regime) Voor de rest zeer aangename en flexibele werkplek. En vooral: heb al bijzonder veel bijgeleerd.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Ik werk in een KMO van 6 personen en ben daar zowel enige economist, enige persoon met wat IT kennis, kom veel met juridisch werk in aanraking (mijn meeste andere collega's zijn juristen), en eigenlijk nog een hoop andere dingen. Ik ben van opleiding licentiaat handelswetenschappen.
In short: het hangt volgens mij gewoon af van hoeveel geld men aan IT kan/wil besteden. Hier hadden ze een Linux server runnen: dat werkte natuurlijk perfect maar niks van backups, was op een omgebouwde PC (pentium III) en geen support. Nu heb ik er een extern bedrijf een Linuxserver doen installeren en kmoet zeggen dat het ook nie alles is, het is vooral heel duur maar goed...
Kijk, als ze niemand extra willen aanwerven, dan ga jij je blijven beperken tot brandjes blussen. Als dat de manier is waarop zij wensen doorgaan, dan is dat zo en moet je je daaraan aanpassen, vrees ik. Je zou wel eens kunnen proberen een beetje opslag te gaan vragen als je er al een eindje werkt .
In short: het hangt volgens mij gewoon af van hoeveel geld men aan IT kan/wil besteden. Hier hadden ze een Linux server runnen: dat werkte natuurlijk perfect maar niks van backups, was op een omgebouwde PC (pentium III) en geen support. Nu heb ik er een extern bedrijf een Linuxserver doen installeren en kmoet zeggen dat het ook nie alles is, het is vooral heel duur maar goed...
Kijk, als ze niemand extra willen aanwerven, dan ga jij je blijven beperken tot brandjes blussen. Als dat de manier is waarop zij wensen doorgaan, dan is dat zo en moet je je daaraan aanpassen, vrees ik. Je zou wel eens kunnen proberen een beetje opslag te gaan vragen als je er al een eindje werkt .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Het enige dat écht goed werkt bij "bazen" die niet luisteren is "als dit en dat niet gebeurt, dan bol ik het af" maar dan in een héél verbloemde versie ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Bij sommige bazen gaat dat gewoon het omgekeerde effect hebben. Als je één keer toegeeft aan die "chantage", dan weet je gewoon niet waar dat gaat eindigen.selder schreef:Het enige dat écht goed werkt bij "bazen" die niet luisteren is "als dit en dat niet gebeurt, dan bol ik het af" maar dan in een héél verbloemde versie ...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bij dergelijke kleine ondernemingen waar één persoon manusje is van alles heeft dergelijke uitspraak meestal geen zin, ze vinden namelijk altijd wel een schoolverlater die het wil doen (los van het feit of het goed is of niet).selder schreef:Het enige dat écht goed werkt bij "bazen" die niet luisteren is "als dit en dat niet gebeurt, dan bol ik het af" maar dan in een héél verbloemde versie ...
Het enige wat belangrijk is voor jezelf is of je het werk graag doet, kansen krijgt om nieuwe dingen te leren, en of je kan leven met je loon en afstand tot het werk. Verder kan je enkel doen wat een normaal mens kan doen op een dag (van 8u).
Als je baas dit niet begrijp... dan zal hij je vermoedelijk vroeg of laat verliezen omdat je betere aanbiedingen kan vinden. Op dat moment is het dan ook niet langer jou probleem, maar het zijne.
Je hebt volledig gelijk. Ondanks het feit dat mijn bazin en collega's heel tevreden zijn, heeft den baas absoluut geen voeling met en geen interesse in it.r2504 schreef:selder schreef:Bij dergelijke kleine ondernemingen waar één persoon manusje is van alles heeft dergelijke uitspraak meestal geen zin, ze vinden namelijk altijd wel een schoolverlater die het wil doen (los van het feit of het goed is of niet).
Ik vrees dat ik te analytisch en/of perfectionistisch ben om
dit jaren vol te houden. Ongeduldig ben ik ook soms, maar toch: Time will tell.
thx for the support everyone.