Heel Cheap PC Upgraden

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
CiBi
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Ik heb dus thuis een oud pc'tje staan (met oud bedoel ik heel oud) en ik vroeg mij af hoeveel het mij zou kosten om die pc een beetje te upgraden.

Ik zou hem gebruiken voor een beetje webdesign, photoshop, programmeren (C# en C++), surfen, gamen(ut classic, nfs mw, gta SA)

Ik denk dat ik de case zou kunnen recupereren (een standaard middelmatige case)
De WiFi kaart kan ik ook recupereren
De voeding ben ik niet zeker (235watt)
(de rest van de specs: pentiumII 450Mhz running @ 533Mhz, 192Mb RAM, 10Gb HD, NVidea mx440 ofzo)

Ik zou het zo goedkoop mogelijk willen houden.

Dus graag een lijstje met welke hardware en waar ik ze best zou kopen

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

CiBi schreef:Ik heb dus thuis een oud pc'tje staan (met oud bedoel ik heel oud) en ik vroeg mij af hoeveel het mij zou kosten om die pc een beetje te upgraden.

Ik zou hem gebruiken voor een beetje webdesign, photoshop, programmeren (C# en C++), surfen, gamen(ut classic, nfs mw, gta SA)

Ik denk dat ik de case zou kunnen recupereren (een standaard middelmatige case)
De WiFi kaart kan ik ook recupereren
De voeding ben ik niet zeker (235watt)
(de rest van de specs: pentiumII 450Mhz running @ 533Mhz, 192Mb RAM, 10Gb HD, NVidea mx440 ofzo)

Ik zou het zo goedkoop mogelijk willen houden.

Dus graag een lijstje met welke hardware en waar ik ze best zou kopen
een P4 occasie kopen voor een 100€?
Behalve de case is alles nu anders(case vanaf 20€).
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

CiBi schreef:I
photoshop, programmeren (C# en C++),
Als je van plan bent een ide zoals visual studio of netbeans te gebruiken zou ik alleen de behuizing behouden als ik jou was.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

[quote=CiBi]
gamen(ut classic, nfs mw, gta SA)
[/quote]

Tjah, NFS MostWanted en GTA SanAndreas ... check daar de min. system requirements al eens van en ge ziet dat ge zelfs niet aan "upgraden" moet denken. Da's gewoon een nieuw PCke kopen.

check tweakers.net vraag en aanbod, daar vind je altijd wel goedkope 2dehands dealtjes. Lijkt me de beste optie voor jou ...

P3-450 en "upgraden" in 1 zin gebruiken ... LMAO :)

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 2 keer

Voor 100€ vind je gemakkelijk een 2e hands pc die dat allemaal kan draaien, ik zou de moeite niet doen om die oude bak te upgraden.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik deed dat vroeger ook een oude pc upgraden. Maar heb geleerd dat het een pak duurder uitvalt dan een tweedehands of een nieuwe te kopen. Tenzij je maar een paar dingen moet upgraden.
Je begint eraan en het stopt niet en dan kom je tot de conclusie dat je in feite alles hebt vernieuwd behalve de case.
Om te kunnen upgraden is het moederbord het belangrijkste component. Als deze niet voldoet aan de aansluitingsmogelijkheden die je zou nodig hebben dan ben je al een hele nieuwe pc aan het bouwen.
Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Yup: gewoonweg te oud en goed voor het stort. Een beetje van een deftige gamer upgrade of vervangt zijn PC om de twee/drie jaar, een meer beperkte gebruiker doet meestal wel een jaar of 5 met zijn PC. Maar een pentium II 450... die moet toch al zeker meer dan 10 jaar oud zijn!
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

Zelfs jouw case zal je waarschijnlijk moeten upgraden.

Dit ivm de AT en ATX standaarden.

Oude kasten : knop voor aan/uit (letterlijk induwen en terug uitduwen)
"Nieuwe" kasten : knop die even stroom doorgeeft en signaal geeft dat de pc aan of uit mag.

Zoals al gemeld.. sorry hoor, oude brol upgraden, .. echt LMAO..
Goedkoop = duurkoop.
dbr
Premium Member
Premium Member

OpThaCop schreef:Zelfs jouw case zal je waarschijnlijk moeten upgraden.

Dit ivm de AT en ATX standaarden.

Oude kasten : knop voor aan/uit (letterlijk induwen en terug uitduwen)
"Nieuwe" kasten : knop die even stroom doorgeeft en signaal geeft dat de pc aan of uit mag.

Zoals al gemeld.. sorry hoor, oude brol upgraden, .. echt LMAO..
Goedkoop = duurkoop.
Hierin heb je geen gelijk, ATX is er al veel langer, pas bij pentium 2's tot 300mhz of pentium en die amd k6 dingen moet je daarop letten.
Atx is er zon beetje gekomen sinds de pentium 2
Toch is een nieuwe kastwaarschijnlijk ook nodig of minimaal een nieuwe voeding maar een kast van 20 euro heeft ook een voeding(vaak) dus dat is goedkoper.
Dat heeft niets met ATX te maken maar met de extra voeding die een modernde cpu nodig heeft.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”