Handleiding: Van Telenet naar Dommel (UPDATE 23-06-2008)
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Je hebt gelijk.Bericht is aangepast, thanks. Ik heb nog één vraag over echter.ljd schreef:Dit topic gaat dan ook over van Telenet naar Dommel
Namelijk de volgende :
...
1.a Tijdens de wizard kan u aangeven dat u een nummer heeft van Telenet. Dommel zorgt ervoor dat dit nummer overgedragen wordt.
...
Als ik het goed lees staat er bij 1.a. dat als je een telenetnummer hebt, dat je dan gewoon homeconnect kunt nemen zonder een ADSL lijn te hebben? Maw je kunt de homeconnect modem gewoon aansluiten op je telenet lijn? Of lees ik het verkeerd?
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
je leest het verkeerd.. je moet een belgacom lijn hebben liggen maar moet niet actief zijn in de zin van abbonement bij belgacom.. je krijgt 'rawcopper'...makila schreef:Je hebt gelijk.Bericht is aangepast, thanks. Ik heb nog één vraag over echter.ljd schreef:Dit topic gaat dan ook over van Telenet naar Dommel
Namelijk de volgende :
...
1.a Tijdens de wizard kan u aangeven dat u een nummer heeft van Telenet. Dommel zorgt ervoor dat dit nummer overgedragen wordt.
...
Als ik het goed lees staat er bij 1.a. dat als je een telenetnummer hebt, dat je dan gewoon homeconnect kunt nemen zonder een ADSL lijn te hebben? Maw je kunt de homeconnect modem gewoon aansluiten op je telenet lijn? Of lees ik het verkeerd?
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik denk dat ik het snap.
Als je Telenet telefoon thuis hebt dan zal Dommel indien u dit wenst, een technieker langssturen.
Deze zal dan nakijken of je reeds een BGC lijn hebt liggen in de muur.
Indien niet, dan gaat die technieker zo'n lijn aanmaken(tegen een EXTRA kost, dit kan al gauw +200€ zijn). Ligt die lijn er wel(al dan niet doorgeknipt), dan gaat die technieker daar een "raw copper" lijn van maken. Hier betaal je dan het standaard tarief voor een technieker(75€ geloof ik)
De "raw copper lijn" is inbegrepen in de abonnementsprijs van Homeconnect en daar betaal je niks extra voor.
Heb ik het nu door hoe het werkt, of zit ik nog ergens verkeerd??
Als je Telenet telefoon thuis hebt dan zal Dommel indien u dit wenst, een technieker langssturen.
Deze zal dan nakijken of je reeds een BGC lijn hebt liggen in de muur.
Indien niet, dan gaat die technieker zo'n lijn aanmaken(tegen een EXTRA kost, dit kan al gauw +200€ zijn). Ligt die lijn er wel(al dan niet doorgeknipt), dan gaat die technieker daar een "raw copper" lijn van maken. Hier betaal je dan het standaard tarief voor een technieker(75€ geloof ik)
De "raw copper lijn" is inbegrepen in de abonnementsprijs van Homeconnect en daar betaal je niks extra voor.
Heb ik het nu door hoe het werkt, of zit ik nog ergens verkeerd??
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
verkeerd...makila schreef:Ik denk dat ik het snap.
Als je Telenet telefoon thuis hebt dan zal Dommel indien u dit wenst, een technieker langssturen.
Deze zal dan nakijken of je reeds een BGC lijn hebt liggen in de muur.
Indien niet, dan gaat die technieker zo'n lijn aanmaken(tegen een EXTRA kost, dit kan al gauw +200€ zijn). Ligt die lijn er wel(al dan niet doorgeknipt), dan gaat die technieker daar een "raw copper" lijn van maken. Hier betaal je dan het standaard tarief voor een technieker(75€ geloof ik)
De "raw copper lijn" is inbegrepen in de abonnementsprijs van Homeconnect en daar betaal je niks extra voor.
Heb ik het nu door hoe het werkt, of zit ik nog ergens verkeerd??
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Heu ja...nice antwoord. Zo weet ik nog niks. Hoe dan ook, ik heb een technieker nodig die mijn lijn heraanlegd vermits ik er zelf geen verstand van heb. Kan ik in de wizard aankruisen dat ik er één nodig heb?icekiller2k6 schreef:verkeerd...makila schreef:Ik denk dat ik het snap.
Als je Telenet telefoon thuis hebt dan zal Dommel indien u dit wenst, een technieker langssturen.
Deze zal dan nakijken of je reeds een BGC lijn hebt liggen in de muur.
Indien niet, dan gaat die technieker zo'n lijn aanmaken(tegen een EXTRA kost, dit kan al gauw +200€ zijn). Ligt die lijn er wel(al dan niet doorgeknipt), dan gaat die technieker daar een "raw copper" lijn van maken. Hier betaal je dan het standaard tarief voor een technieker(75€ geloof ik)
De "raw copper lijn" is inbegrepen in de abonnementsprijs van Homeconnect en daar betaal je niks extra voor.
Heb ik het nu door hoe het werkt, of zit ik nog ergens verkeerd??
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
waar woon je ergens.. en had daar straks ff weinig tijd..
als de kabel er NIET is dan komen ze het GRATIS doen...
als de kabel is doorgeknipt komen ze het ook gratis doen echter... als het UW fout is dat het niet werkt DAN betaal je...
als de kabel er NIET is dan komen ze het GRATIS doen...
als de kabel is doorgeknipt komen ze het ook gratis doen echter... als het UW fout is dat het niet werkt DAN betaal je...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
zoals icekiller het zegt.
Dommel doet een aanvraag bij BGC. Deze controleren als er een koperkabel ligt tot bij jouw. Ligt er eentje dan zullen er weinig of geen extra kosten optreden.
Ligt er nog geen kabel dan weet ik niet wie de factuur gaat betalen.
Dommel doet een aanvraag bij BGC. Deze controleren als er een koperkabel ligt tot bij jouw. Ligt er eentje dan zullen er weinig of geen extra kosten optreden.
Ligt er nog geen kabel dan weet ik niet wie de factuur gaat betalen.
Ja zo'n homebox hebbek gekocht maar in het huis waar de homeconnect installatie moet komen is er (nog) geen telefoonaansluting.Als je Dommel HomeConnect wil, dan moet je bij een van de partners (Loveno in Leuven, Makro, e.d.) een HomeConnect box gaan kopen. Daarin zit een modem en de nodige software om je HomeConnect aansluiting aan te vragen.
Als ik de wizard op de site van dommel volg, dan kan ik idd kiezen voor "neen, ik beschik niet over een actieve belgacom telefoonlijn" echter daarna kan ik enkel kiezen voor een netconnect aansluiting. Nergens staat daar een aanvraag voor homeconnect.
De software heb ik geinstalleerd op mijn pc en in die wizard staat de telefoonnummer van het activeren van de lijn: "Indien u niet over een werkende internetverbinding beschikt, dient u onze activatiedesk te bellen via het nummer 0800 405 27."
Echter daar neemt niemand op en ik weet niet of dit nu de juiste manier is van werken.
Je kan ook bellen naar Dommel op het nr. 011 920 000.
Nemen ze niet af,..blijven bellen, blijven bellen ,blijven enzov....
Tot rond 18.00 uur en hopen dat ze niet reageren met
Nemen ze niet af,..blijven bellen, blijven bellen ,blijven enzov....
Tot rond 18.00 uur en hopen dat ze niet reageren met
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik denk toch dat men dit beter eens aan Belgacom zelf kan vragen want het zal echt niet zo zijn dat ze klanten zonder telefoonaansluiting zomaar gratis gaan aansluiten op een dommel raw copper. Dan moet je toch eerst een kabel al hebben liggen anders gaat het zeker geld kosten.icekiller2k6 schreef:waar woon je ergens.. en had daar straks ff weinig tijd..
als de kabel er NIET is dan komen ze het GRATIS doen...
als de kabel is doorgeknipt komen ze het ook gratis doen echter... als het UW fout is dat het niet werkt DAN betaal je...
Ik vraag me dus af hoe je er bij komt Icekiller?
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
omdat, hier er een kans was dat de kabel in de grond gebroken was (door werken..)macamba schreef:Ik denk toch dat men dit beter eens aan Belgacom zelf kan vragen want het zal echt niet zo zijn dat ze klanten zonder telefoonaansluiting zomaar gratis gaan aansluiten op een dommel raw copper. Dan moet je toch eerst een kabel al hebben liggen anders gaat het zeker geld kosten.icekiller2k6 schreef:waar woon je ergens.. en had daar straks ff weinig tijd..
als de kabel er NIET is dan komen ze het GRATIS doen...
als de kabel is doorgeknipt komen ze het ook gratis doen echter... als het UW fout is dat het niet werkt DAN betaal je...
Ik vraag me dus af hoe je er bij komt Icekiller?
ik vroeg of ik dit zou moeten betalen... ze zeiden neen... ...
het enigste wat je misschien zou moeten betalen is vanaf de openbaar eigendom tot aan uw thuis dus
|straat||voortuin|huis|
dus voortuin opengraven en in uw huis krijgen zou je mss moeten vergoeden maja..
je kunt altijd navragen.. je moet inderdaad niet blindelings afgaan op 1 persoon zijn getuigenis of ervaringen..
Hoi allemaal! Ik heb net gezien dat ik vanaf vandaag, in Hasselt (011) kan overstappen naar Dommel Cityconnect 24mbps Ik heb nu nog Telenet ExpressNet (al 10 jaar) en dat is mij 3 keer zo duur dan Dommel.
Is het een goede stap om over te stappen nu naar Cityconnect? Ik woon wel ongeveer 4.2km van de centrale (gescreend via Belgacom) en wij hebben een classic-telefoonlijn (Belgacom).Dus van die 24mbps zou er 10 a 12 mbps kunnen overblijven? (is ruim genoeg voor mij)
Zijn er al ADSL 2+ modems? Ik zoek een vaste modem, geen draadloze.
Dank u!!
Is het een goede stap om over te stappen nu naar Cityconnect? Ik woon wel ongeveer 4.2km van de centrale (gescreend via Belgacom) en wij hebben een classic-telefoonlijn (Belgacom).Dus van die 24mbps zou er 10 a 12 mbps kunnen overblijven? (is ruim genoeg voor mij)
Zijn er al ADSL 2+ modems? Ik zoek een vaste modem, geen draadloze.
Dank u!!
-
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Ninove
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
4,2 km.. da's erg veel. In dat geval zal je lijn max. 3 tot 3,5 Mbps overhebben. Waar woon je ergens precies in Hasselt? De buitenkant of zo?
EDIT: .. Je moet toch wel naar Dommel bellen om de afstand tot hun eigen centrale te weten, dacht ik, en niet naar Belgacom?
EDIT: .. Je moet toch wel naar Dommel bellen om de afstand tot hun eigen centrale te weten, dacht ik, en niet naar Belgacom?
Laatst gewijzigd door Fireblade 02 okt 2008, 18:28, in totaal 1 gewijzigd.
To download or not to download, that's the question.
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
notabene heeft maar 1 centrale in Hasselt adsl2+ de zuidelijke centrale.. (van dommel adsl2+ hé)
Heb telenet al opgezegd (was 9 jaar abonnee).43 euro is veel te duur vind ik, nu ik hetzelfde aan 13 euro kan krijgen bij Dommel cityconnect!
Ik woon in Hasselt-Kuringen,4km uit het stadscentrum.Waar de centrale ligt weet ik niet
Volgens een vroegere peiling via edpnet zou het 4,2km zijn,maar dat was een test via edpnet en niet via dommel/belgacom.
Voor die 13 euro ben ik wel tevreden moest ik 5-6 mbps halen en een stabiele lijn.
Nu zegt dommel dat ik zeker de siemens adsl2+ modem/router moet nemen...wel duur; 139 euro...
iemand ervaringen?
Ik woon in Hasselt-Kuringen,4km uit het stadscentrum.Waar de centrale ligt weet ik niet
Volgens een vroegere peiling via edpnet zou het 4,2km zijn,maar dat was een test via edpnet en niet via dommel/belgacom.
Voor die 13 euro ben ik wel tevreden moest ik 5-6 mbps halen en een stabiele lijn.
Nu zegt dommel dat ik zeker de siemens adsl2+ modem/router moet nemen...wel duur; 139 euro...
iemand ervaringen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
srry als je cityconnect neemt heb je die siemens NIET nodig..digiboy28 schreef:Heb telenet al opgezegd (was 9 jaar abonnee).43 euro is veel te duur vind ik, nu ik hetzelfde aan 13 euro kan krijgen bij Dommel cityconnect!
Ik woon in Hasselt-Kuringen,4km uit het stadscentrum.Waar de centrale ligt weet ik niet
Volgens een vroegere peiling via edpnet zou het 4,2km zijn,maar dat was een test via edpnet en niet via dommel/belgacom.
Voor die 13 euro ben ik wel tevreden moest ik 5-6 mbps halen en een stabiele lijn.
Nu zegt dommel dat ik zeker de siemens adsl2+ modem/router moet nemen...wel duur; 139 euro...
iemand ervaringen?
ze raden die AAN omdat volgens hun testen die als beste bevonden is.
Je moet hun raad niet opvolgen..
ff aandacht op:
http://surispace.files.wordpress.com/20 ... tance1.jpg
4,2km is max 4a4,6 mbits.
als alle bekabeling goed is.
De meeste mensen die van 'een router' naar de gigaset over gegaan zijn (voor adsl2+) hebben merkbaar betere resultatne met de gigaset.
Is dit een goede adsl2+ modem? (ik gebruik enkel pc's met draad)
http://www.bc-computers.nl/catalog/images/wag354g.jpg
http://www.bc-computers.nl/catalog/images/wag354g.jpg
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
kunnen we niet garanderen zoek is op dit forum over adsl2+ modems zijn normaal paar topics over.
OK ik neem dan Dommel Cityconnect Lite (gebruik amper 2 GB/maand) en ik ga de aanbevolen modem aanschaffen (siemens).
Gaat me wel een slordige 205 euro kosten als opstartkosten bij Dommel (139€ modem+14€ abo+50€ activatie)
Sturen ze die modem per post op?
Alvast Bedankt!
Gaat me wel een slordige 205 euro kosten als opstartkosten bij Dommel (139€ modem+14€ abo+50€ activatie)
Sturen ze die modem per post op?
Alvast Bedankt!
Hoi allemaal! Ik heb 2 weken geleden een mail verzonden naar Dommel dat ik nieuwe klant wil worden voor Cityconnect, wat beschikbaar is op mijn tel.nummer.
Na 14 dagen heb ik nog steeds geen antwoord van Dommel en via de telefoon heb ik al 15 euro(!) verspilt om Dommel te kunnen bereiken.
Ik begine erg te twijfelen of Dommel wel te vertrouwen is,volgens mij gaat dit bedrijf nog voor het einde v/h jaar bankroet zijn, als ze zo verder doen zoals nu.
Het belangrijkste is een goede ondersteuning en klantendienst...dat heeft Dommel niet! Jammer.
Na 14 dagen heb ik nog steeds geen antwoord van Dommel en via de telefoon heb ik al 15 euro(!) verspilt om Dommel te kunnen bereiken.
Ik begine erg te twijfelen of Dommel wel te vertrouwen is,volgens mij gaat dit bedrijf nog voor het einde v/h jaar bankroet zijn, als ze zo verder doen zoals nu.
Het belangrijkste is een goede ondersteuning en klantendienst...dat heeft Dommel niet! Jammer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
ga je dat nu in elk topic zetten...digiboy28 schreef:Hoi allemaal! Ik heb 2 weken geleden een mail verzonden naar Dommel dat ik nieuwe klant wil worden voor Cityconnect, wat beschikbaar is op mijn tel.nummer.
Na 14 dagen heb ik nog steeds geen antwoord van Dommel en via de telefoon heb ik al 15 euro(!) verspilt om Dommel te kunnen bereiken.
Ik begine erg te twijfelen of Dommel wel te vertrouwen is,volgens mij gaat dit bedrijf nog voor het einde v/h jaar bankroet zijn, als ze zo verder doen zoals nu.
Het belangrijkste is een goede ondersteuning en klantendienst...dat heeft Dommel niet! Jammer.
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Dan kun je toch gewoon via de website bestellen?digiboy28 schreef:Hoi allemaal! Ik heb 2 weken geleden een mail verzonden naar Dommel dat ik nieuwe klant wil worden voor Cityconnect, wat beschikbaar is op mijn tel.nummer.
Na 14 dagen heb ik nog steeds geen antwoord van Dommel en via de telefoon heb ik al 15 euro(!) verspilt om Dommel te kunnen bereiken.
Ik begine erg te twijfelen of Dommel wel te vertrouwen is,volgens mij gaat dit bedrijf nog voor het einde v/h jaar bankroet zijn, als ze zo verder doen zoals nu.
Het belangrijkste is een goede ondersteuning en klantendienst...dat heeft Dommel niet! Jammer.
Bij was alles op 5 dagen (met daar nog eens in weekend tussen) in orde met actief signaal. Alles is werkelijk perfect en snel verlopen. Kunnen veel providers nog iets van leren.digiboy28 schreef:Hoi allemaal! Ik heb 2 weken geleden een mail verzonden naar Dommel dat ik nieuwe klant wil worden voor Cityconnect, wat beschikbaar is op mijn tel.nummer.
Na 14 dagen heb ik nog steeds geen antwoord van Dommel en via de telefoon heb ik al 15 euro(!) verspilt om Dommel te kunnen bereiken.
Ik begine erg te twijfelen of Dommel wel te vertrouwen is,volgens mij gaat dit bedrijf nog voor het einde v/h jaar bankroet zijn, als ze zo verder doen zoals nu.
Het belangrijkste is een goede ondersteuning en klantendienst...dat heeft Dommel niet! Jammer.
Mijn advies, gebruik de bestelprocedure op de site ipv te bellen en etc...
Als ik mijn auto verkoop, ben ik dan ook mijn wielen kwijt?pietnoeck schreef:als ik mijn telenet internet opzeg, ben ik dan ook mijn @telenet.be emailadres kwijt ?
Sommige dingen kun je zelf toch ook wel bedenken toch?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Als je heel duidelijk in jouw bestelling aangeeft dat je het wil behouden dan ben je het niet kwijt en het is gratispietnoeck schreef:als ik van Belgacom overstap op Telenet, ben ik dan mijn telefoonnummer kwijt ?