Die feiten (en ervaringen) slaan dan alvast niet op mij.nonkie schreef:Ik ben geen zwartkijker. Ik ga verder op de feiten en ervaringen.
** Offtopic **
Wat Belgacom en het internet landschap betreft. Blijf ik erbij dat ze EERST adsl2+ aan alle internet ISP's kosteloos (of aan een zeer lage prijs) zouden moeten aanbieden. Alvorens over die Fiber te zitten dromen...
ADSL2+ is operationeel (opengesteld, maar nog niet gerealiseerd)
VDSL is ook operationeel (maar nog niet opengesteld)
Met Fiber zijn ze bezig (in onderzoek)...
Is dit niet een beetje zielig ?
Straks komt Belgacom hier vertellen dat ze bezig zijn met een auto op waterstof uit te vinden. Terwijl wij allen hier nog met de fiets rond rijden. En de buurlanden al lang op bezine of diesel rond rijden...
ADSL2+ (als technologie) is toch ondertussen al hopeloos achterhaald. Onze buurlanden surfen er al jaren op. Waarom dan niet meteen ADSL2+ voor heel Belgie (kosteloos of aan een zeer lage prijs voor de alternatieve ISP's) openstellen ?
Op die manier surft iedereen in Belgie (die via ADSL werkt) meteen op ADSL2+. En hangt het enkel af van je locatie (bereikbaarheid ADSL2+) en soort abbo dat je neemt (4 Mbps, 12 Mpbs, 24 Mpbs) welke snelheid je behaalt.
Maar nee, Belgacom stelt zijn ADSL2+ netwerk voor maar maximum 12 Mpbs open (dacht ik). Enkel Dommel Cityconnecters kunnen de theoretische 24 Mbps halen (via een eigen backbone). En dit openstellen duurt ook heel lang (is nu al maanden aan het aanslepen)
Misschien moeten de alternatieve ISP's ervoor betalen (ik weet het niet).
Feit is dat dit blijkbaar technisch iets heel moeilijks moet zijn voor Belgacom. Om iedereen in Belgie (in één beweging) van ADSL naar ADSL2+ om te schakelen...