Speedpack ... wie heeft het nu al

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Van mij heeft het dan nog eens 5 a 6 dagen geduurd als ik het vergelijk met de activatie datum die ik voorgesteld kreeg.
Afbeelding
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

Kurt Breezer schreef:Van mij heeft het dan nog eens 5 a 6 dagen geduurd als ik het vergelijk met de activatie datum die ik voorgesteld kreeg.


5 a 6 dagen valt nog goed mee, ik wacht ondertussen al bijna een maand en nog steeds niets... betaling heb ik trouwens direct gedaan dus hun geld hebben ze al een tijdje in handen.

Een mens zou toch verwachten om iets gecommuniceerd te krijgen wanneer je een betaling doet voor iets en de leverancier niet direct kan opleveren?!!!
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Feit was door die extra 5 a 6 dagen, dat er een probleem was in de centrale van belgacom. Ze moesten een technieker sturen, die heeft mij dan gebeld vanuit de lokale centrale dat alles in orde en actief is.
Afbeelding
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

bij staat dat het speedpack geactiveerd is
maar nog steeds dezelfde snelheid als voordien
heeft nog iemand dit voorgehad
enzoja is dat in orde gekomen of moet ik dommel bellen
thnx
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Heb je je modem al eens herstart ?
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

omdat het betere nieuws ook gemeld moet worden ivm installatie-termijnen enzo, bij mij hadden ze de upgrade gepland op vrijdag 12/9 tussen 14.00 en 18.00 , en men mijn was upgraded rond 14.30 ... Dus het kan ;)


Maar als ik me nie vergis is het niemand van dommel die dat doet maar belgacom of een firma in onderaaneming van belgacom ofzo. Dommel kan alleen de datums/tijden die zij doorkrijgen doorspelen aan ons eh, en als die andere partij er zich niet aan houdt...


Ik zit wel "maar" op 9 mbit trouwens (zie vorige posts) dus het is nog nie allemaal rozegeur en maneschijn :)
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Uzzi schreef:Heb je je modem al eens herstart ?


word elke dag herstart
dus daar ligt het volgens mij niet aan
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

dreamrocker schreef:
Uzzi schreef:Heb je je modem al eens herstart ?


word elke dag herstart
dus daar ligt het volgens mij niet aan


Heb dus hetzelfde voor, "the adsl signal is installed and operational since 11/09/2008" maar geen 12mbit snelheid, ... Ik begrijp hier uit de reactie van andere mensen dat er een verschil is tussen het "operationeel staan" van de lijn en de effectieve snelheid ...
Nic0Las
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 okt 2006, 18:02

Jullie hebben toch een modem die die snelheden aankan neem ik aan?
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Nic0Las schreef:Jullie hebben toch een modem die die snelheden aankan neem ik aan?


Ik allesinds wel, linksys AM200
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

Zijn er nog mensen die reeds vanaf dag 1 de bestelling geplaatst hebben en nog steeds in 'to be determend' staan?
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Nic0Las schreef:Jullie hebben toch een modem die die snelheden aankan neem ik aan?

heb een philips sna 6500 zou ook adsl2 aankunnen
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Iemand al enig idee voor zone 014 ?
We wachten dus bijna al 2 maanden op de 12mbit ! APELAND dat we leven.
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

dreamrocker schreef:
Nic0Las schreef:Jullie hebben toch een modem die die snelheden aankan neem ik aan?

heb een philips sna 6500 zou ook adsl2 aankunnen


JA !

ThaMan schreef:Iemand al enig idee voor zone 014 ?
We wachten dus bijna al 2 maanden op de 12mbit ! APELAND dat we leven.


Ik heb ondertussen al lang door dat het helemaal niet per zone gaat.
Het zal veeleer per adsl centrale gaan, en zo zijn er mss wel 100 in heel zone 03 ...
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@thaman - ik zit in 014 en heb het al hoor...
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

korlean schreef:@thaman - ik zit in 014 en heb het al hoor...


Idem
Floris Bakker for president!
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

ThaMan schreef:Iemand al enig idee voor zone 014 ?
We wachten dus bijna al 2 maanden op de 12mbit ! APELAND dat we leven.


Als het elders beter is, laat het dan even weten. Ik ben op verlof geweest in Frankrijk en was content terug hier te zijn. Zeker naar daar niet gaan, het is nog erger als dees APELAND :evil:
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Speedpack aangevraagd begin september, na betaling een aantal dagen nadien melding gekregen van de activatie en de datum. Deze was ingepland op vandaag 18/9 tussen 14u en 18 - maar voor 13u zat ik al aan 800-1100KB/sec te downloaden dus dat zit wel snor ;)
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Bij mij was de planning 11/09 , en mijn modem geeft nog steeds dezelfde waarde en zelfde downloadsnelheid, ik vraag mij af of ik gewoon niet te ver zit van de centrale, (3000M?) .... alhoewel ik hier gelezen heb dat belgacom redelijk streng is voor adsl2 te geven mbt afstand ?

Ik snap er allesinds niets van, ik heb dommel een uurtje proberen bellen en dan was ik het beu,
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Neok schreef:Bij mij was de planning 11/09 , en mijn modem geeft nog steeds dezelfde waarde en zelfde downloadsnelheid, ik vraag mij af of ik gewoon niet te ver zit van de centrale, (3000M?) .... alhoewel ik hier gelezen heb dat belgacom redelijk streng is voor adsl2 te geven mbt afstand ?

Ik snap er allesinds niets van, ik heb dommel een uurtje proberen bellen en dan was ik het beu,


Als je de problemen ziet die anderen hier meemaken met die speedpack upgrade zou ik zeggen, wees blij dat je nog niet geupgrade bent :)

Misschien best een ticket openen op de website. by the way, op een afstand van 3km ga je met ADSL2 geen voordeel doen t.o.v. ADSL zene

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Sasuke schreef:
Als je de problemen ziet die anderen hier meemaken met die speedpack upgrade zou ik zeggen, wees blij dat je nog niet geupgrade bent :)

Misschien best een ticket openen op de website. by the way, op een afstand van 3km ga je met ADSL2 geen voordeel doen t.o.v. ADSL zene

Grtz,
Sasuke
In principe toch een paar Mb.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sasuke schreef:by the way, op een afstand van 3km ga je met ADSL2 geen voordeel doen t.o.v. ADSL zene

Als uw ADSL synct tegen 6Mbit dan heb je wel voordeel met adsl2+ want daar kan je wel een hoger verbindingsprofiel krijgen (momenteel houden ze adsl tot 4.6Mbit) dus in principe wel voordeel.
...
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

gr4vity schreef:Ik ben op dit moment zelf tevreden met de snelheid die ik heb :)
Ik zit op 3.3Mbit, als ik iets download is he toch niet zo dat ik dat onmiddellijk moet hebben. Dus waarom zou ik überhaupt willen overstappen ;)

Ik hecht persoonlijk veel meer belang an een hoge limiet (gevoel van vrij te zijn) als aan snelheid. Met andere woorden: wat ben je ermee als je de snelste bent en toch maar 20 meter ver kan lopen ;)


Da's zeker waar! Maar als je zoals ik van het scarlet netwerk (fulladsl) komt, dan is 6,4Mbit toch behoorlijk sneller dan de 4,6 nu. Vooral de snellere upload was handig, maarja dat weegt aan de finish niet op tegen het limietloze nu.
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

heb het nu ook
zone 014
had het in augustus aangevraagd
en ben van woensdag over gezet
dus lang gewacht
maar t'is toch in orde gekomen
JEffrey23
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 nov 2006, 21:01

Ik heb een vraagje. Is er een website waar je kan zien of berekenen hoever je van de centrale zit eigenlijk. Ik woon in roeselare (051) en zit paar weken te kijken of mijn speedpack al beschikbaar is. Mijn vriend die in torhout (050) woont kan al meer dan een maand opteren om het te kopen.

Misschien woon ik te ver van de centrale ofzo.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Alvast bedankt.

Greetz
Hackie
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2008, 10:45
Locatie: Aarschot

Speedpack aangevraagd op 29 augustus.
Heb rustig gewacht op de automatische betaling (domiciliëring).
Dit om eventuele dubbele betaling (en de miserie die dat zou voortbrengen) te voorkomen.
Betaling gebeurde op maandag 15 sept. En ondertussen kon ik nog altijd rustig verder doen met 4.6mbps profiel.
Dinsdag 16 sept. mail gekregen van dommel met de verwachte uitvoeringsdatum: donderdag 18 sept. als ook de instellingen die aangepast moesten worden in modem-router (protocol: pppoe / encapsulation: llc / nameserver).
Op crm van dommel vond ik ook het uur terug: tussen 14h en 18h.
's Avonds even modem gereboot en alles werkte direct!
Regio 016 (Aarschot)
Dit zijn mijn waardes:

Downstream-snelheid: 9023 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 18420 kbps (downstream) / 1305 kbps (upstream)
Ruismarge: 19.5 dB (downstream) / 30.4 dB (upstream)
Lijndemping: 28 dB (downstream) / 9.2 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 7627 kbit/s or 953 kbyte/s- Upload speed : 306 kbit/s or 38 kbyte/s
Sat Sep 20 2008 at 11:07:27 UTC+0200

me happy!
:-D
X2-4400 (Toledo) / Asus A8R32-MVP Deluxe / OCZ 2gig DDR1 CAS2 / +3 Terabyte HDD / Asus HD4870 512MB / Cooler Master Centurion Case / Enermax 640W PSU / Iiyama LS902UT 19inch / en ADSL met speedpack van Dommel natuurlijk
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Ik kan niet inbeelden dat je blij bent met een upgrade naar 9 mbps, terwijl 12 mbps beloofd werd, en je dan nog 's 99 euro hebt betaald daarvoor (of 49 euro als je nieuwe klant bent).
To download or not to download, that's the question.
Hackie
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2008, 10:45
Locatie: Aarschot

Ik ben gewoon blij dat alles zo vlot verlopen is.
99 euro is eigenlijk wel veel geld voor 'maar' een upgrade naar 9mbps.
Maar dat het voor nieuwe klanten maar 49euro kost en voor bestaande klanten 99euro is schandalig! Dat weet ik trouwens nog maar een paar dagen...
Ik ben al 2,5 jaar Dommel klant en altijd content geweest, maar dit is niet leuk!
X2-4400 (Toledo) / Asus A8R32-MVP Deluxe / OCZ 2gig DDR1 CAS2 / +3 Terabyte HDD / Asus HD4870 512MB / Cooler Master Centurion Case / Enermax 640W PSU / Iiyama LS902UT 19inch / en ADSL met speedpack van Dommel natuurlijk
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:36
Locatie: Torhout
Contacteer:

JEffrey23 schreef:Ik heb een vraagje. Is er een website waar je kan zien of berekenen hoever je van de centrale zit eigenlijk. Ik woon in roeselare (051) en zit paar weken te kijken of mijn speedpack al beschikbaar is. Mijn vriend die in torhout (050) woont kan al meer dan een maand opteren om het te kopen.


Ik ben ook van Torhout en bij mij is de speedpack nog niet beschikbaar, dus het lijkt mij erg locatie-afhankelijk als je kan upgraden naar ADSL2+.
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hackie schreef:Ik ben gewoon blij dat alles zo vlot verlopen is.
99 euro is eigenlijk wel veel geld voor 'maar' een upgrade naar 9mbps.
Maar dat het voor nieuwe klanten maar 49euro kost en voor bestaande klanten 99euro is schandalig! Dat weet ik trouwens nog maar een paar dagen...
Ik ben al 2,5 jaar Dommel klant en altijd content geweest, maar dit is niet leuk!

userbase: making a happy customer a pissed one, for FREE
Hackie
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2008, 10:45
Locatie: Aarschot

:|
X2-4400 (Toledo) / Asus A8R32-MVP Deluxe / OCZ 2gig DDR1 CAS2 / +3 Terabyte HDD / Asus HD4870 512MB / Cooler Master Centurion Case / Enermax 640W PSU / Iiyama LS902UT 19inch / en ADSL met speedpack van Dommel natuurlijk
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Heb de klantendienst van dommel aan de lijn kunnen krijgen ,

Wat ik er van begrepen heb is dat belgacom zoals voorzien mijn lijn heeft omgzet naar de ADSL2+ MAAR , het lijnprofiel hebben ze niet verandert, waardoor ik op dezelfde snelheid surf.
Ze (Belgacom of dommel?) gaan mijn lijnprofiel binnen de 48uur veranderen, ...
schtein
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2008, 11:11

Ze hebben mij vorige week maandag overgeschakeld maar toen bleek ik niet meer op internet te kunnen.
de router gaf wel nog een adsl signaal aan (11950 kbit) maar ik kan niet meer aanmelden, ik krijg steeds de foutmelding 'no transport endpoint.'

Dinsdag middag dan eindelijk binnengeraakt bij de klantendienst, en na veel discussieren hadden ze de fout gevonden en moest er een aanpassing aan mijn profiel gebeuren in de centrale. Dit ging binnen de 48uur in orde zijn.
We zijn nu een week later en het is nog niet in orde.

Ik ben altijd al content geweest bij dommel, maar begin nu wel redelijk pissed te worden, al meer dan een week voor iets dat eigenlijk maar een paar minuten in beslag zou moeten nemen.

[/quote]
stephane
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 aug 2008, 10:36

Is er nu al iemand die op 12mbit zit met homeconnect ?
Ik heb eens een morgend tussen de 900kb/s en de 1500kb/s gehangen,
maar ik heb het niet meer voor gehad zit nu terug op 470kb/s
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Echt een droom connectie hier

Afbeelding

en dit alles zonder limiet !!!

vandaag 28/09/2008
Afbeelding
Laatst gewijzigd door brooklyn 28 sep 2008, 11:22, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

Ook geen problemen hier, constant rond de 1MB/s

Afbeelding

En vandaag:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Styx 25 sep 2008, 09:35, in totaal 1 gewijzigd.
Take my advice ... I don't use it anyway.
MadmaN
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 nov 2007, 18:35

Ik vraag me af hoe lang ik nog moet wachten. Bij het aanvragen geeft hij nog altijd hetzelfde geblaat "nog niet mogelijk blabla" :(
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

MadmaN schreef:Ik vraag me af hoe lang ik nog moet wachten. Bij het aanvragen geeft hij nog altijd hetzelfde geblaat "nog niet mogelijk blabla" :(


Hier idem, heb er al geen hoop meer in dat ik het ga krijgen, hoewel ze hier meer dan een half jaar geleden al nieuwe kassen van belgacom neergepoot hebben op 100m van m'n deur kan ik ook nog steeds geen belgacom tv ofzo nemen terwijl de huizen een straat verder (zo'n 200-300m hiervandaan) het wel kunnen :(
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Ik zit ook in zone 014 en heb nog geen 12mbit
moet ik dan nog iets veranderen in instellingen van de modem ofzo
Siemens Gigaset SX762
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

ThaMan schreef:Ik zit ook in zone 014 en heb nog geen 12mbit
moet ik dan nog iets veranderen in instellingen van de modem ofzo
Siemens Gigaset SX762


Belgacom heeft het in de hand of jij al op 9/12 Mbps kan, niet Dommel.

Dommel kan je alleen helpen indien Belgacom de nodige aanpassingen in uw omgeving heeft gemaakt.

Dus enige aanpassingen maken aan je router zal niet veel helpen ;) (dit is ook niet nodig sinds het automatisch wordt aangepast als je overgezet wordt).
:3
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”