Geen signaal meer op mijn telefoonkabel: Nu al 5 dagen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
InnerDrive
Member
Member

Yep, ineens is het ADSL lampje op mijn modem beginnen met pinken.

Doet het nu al 3 dagen , ik geraak niet meer online.

Ik heb de draadjes nagemeten wat uit de muur komen, waar er voorheen 50 volt op te meten was (toen ik het heb aangesloten) is er nu niks te meten.

Conclusie, dommel stuurt mij geen signaal meer.... Kan dit zomaar?

Rekening is betaald en ik heb verder niks van ze gehoord.

En toch heb ik ineens geen internet of telefoon meer, geen inkomend signaal.
Laatst gewijzigd door InnerDrive 12 sep 2008, 15:47, in totaal 2 gewijzigd.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Als je ook geen telefoon meer hebt (Discovery of Classic), dan ligt het bij Belgacom hoor.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Heb je een telefoonlijn bij Belgacom? Of maak je gebruik van een raw copper? Heb je al eens gebeld naar Dommel?
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

synch probleem he, bellen naar dommel voor een technieker. :-)
InnerDrive
Member
Member

Is gewoon een kabel van telefoon die we nog hadden liggen van de vroegere eigenaar maar het werkte perfect tot een paar dagen geleden ik geen signaal meer kreeg.

Heb nooit een belgacom abo gehad , ik heb hommeconnect.

Ik ga proberen dommel te contacteren.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

InnerDrive schreef:Is gewoon een kabel van telefoon die we nog hadden liggen van de vroegere eigenaar maar het werkte perfect tot een paar dagen geleden ik geen signaal meer kreeg.

Je hebt Homeconnect. Hoe is dit aangesloten geraakt ? Heb je bij je registratie indertijd opgegeven dat je GEEN belgacom telefoon lijn had. Zodat er een technieker van Belgacom bij je is langsgeweest om je lijn aan te sluiten. Is dit gebeurd ?

Of heb je bij je registratie opgegeven dat je wel een telefoonlijn liggen had (zijnde die van de vorige eigenaar). Dan heeft Dommel je misschien op die lijn aangesloten. En is die nu door de (vorige eigenaar) afgesloten geraakt.

Ofwel zijn er idd sync problemen. Dat is Belgacom zijn winkel (Dommel kan hier niets aan doen). Dommel biedt je internet aan. Maar ondersteunt niet de infrastructuur waarover zij je dit aanbieden. Daarvoor is Belgacom verantwoordelijk (die is netwerkbeheerder)

Hoe dan ook. Wat er ook van aan zij. Je moet steeds alles via Dommel regelen (zeker als Homeconnect klant). Dommel communiceert hiervoor met een interne dienst van Belgacom. Waar wij als (homeconnect) gebruiker niet rechtstreeks naar kunnen bellen (voor bv meer info of uitleg)...

Weet je ondertussen al iets meer (via Dommel) ?
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
InnerDrive
Member
Member

Gent32m schreef:
InnerDrive schreef:Is gewoon een kabel van telefoon die we nog hadden liggen van de vroegere eigenaar maar het werkte perfect tot een paar dagen geleden ik geen signaal meer kreeg.

Je hebt Homeconnect. Hoe is dit aangesloten geraakt ? Heb je bij je registratie indertijd opgegeven dat je GEEN belgacom telefoon lijn had. Zodat er een technieker van Belgacom bij je is langsgeweest om je lijn aan te sluiten. Is dit gebeurd ?

Of heb je bij je registratie opgegeven dat je wel een telefoonlijn liggen had (zijnde die van de vorige eigenaar). Dan heeft Dommel je misschien op die lijn aangesloten. En is die nu door de (vorige eigenaar) afgesloten geraakt.

Ofwel zijn er idd sync problemen. Dat is Belgacom zijn winkel (Dommel kan hier niets aan doen). Dommel biedt je internet aan. Maar ondersteunt niet de infrastructuur waarover zij je dit aanbieden. Daarvoor is Belgacom verantwoordelijk (die is netwerkbeheerder)

Hoe dan ook. Wat er ook van aan zij. Je moet steeds alles via Dommel regelen (zeker als Homeconnect klant). Dommel communiceert hiervoor met een interne dienst van Belgacom. Waar wij als (homeconnect) gebruiker niet rechtstreeks naar kunnen bellen (voor bv meer info of uitleg)...

Weet je ondertussen al iets meer (via Dommel) ?
Ik heb gewoon een telefoonkabel wat uit de muur kwam gevonden en zelf de aansluiting gedaan (gemeten op welke 2 draadjes 50 volt zat en die dan op modem aangesloten) werkte nu al een paar weken zonder probleem.

Ze wisten dat ik alleen telenet had thuis en geen telefoonlijn. Maar die lag er dus nog van vroeger. Ik heb nooit een technieker gezien of nodig gehad. Wij wonen hier al meer dan 5 jaar. Vorige eigenaar heeft niks meer te maken met de belgacom telefoonkabel.

Ik heb zonet dommel proberen bellen maar er neemt natuurlijk niemand de telefoon op, ondertussen alweer half uurtje gsm bellen betalen (aangezien ik hier geen gewone telefoon heb en ik anders niet kan bellen binnen de dommel werkuren).

Vraag me af wanneer ze daar eens personeel gaan aannemen voor de helpdesk telefoon op te nemen...
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

InnerDrive schreef:Ik heb zonet dommel proberen bellen maar er neemt natuurlijk niemand de telefoon op, ondertussen alweer half uurtje gsm bellen betalen (aangezien ik hier geen gewone telefoon heb en ik anders niet kan bellen binnen de dommel werkuren).
Die helpdesk is zeker niet vlot bereikbaar. Maar bereikbaar is hij. Trukjes zijn bv om te bellen tussen 12u en 13u. Veel mensen eten dan. Heb je veel kans om snel binnen te geraken.

In het andere geval moet je wat geluk hebben. Hoeveel mensen er op dat moment net aan het bellen zijn naar Dommel.

Een paar dagen terug (toen die Belgacom technieker bij me thuis, die wandcontactdoos niet goed had vervangen :evil: ) heb ik naar de helpdesk van Belgacom proberen bellen.

Was precies een slechte dag. Want de wachttijd duurde tot meer dan 20 minuten. Je belt dan wel (gelukkig) naar een gratis nummer. Maar toch. Niet enkel Dommel heeft hier blijkbaar last van.

Voordeel eens je bv homeconnect hebt, is dat je dan gratis kan bellen naar de helpdesk van Dommel. Het enige wat je dan nog moet doen is wachten. Soms lang, soms minder lang...

Blijven proberen dus.. Volgens mij is het iets met de sync van je lijn. Het beste lijkt me dat Dommel iemand van Belgacom bij je langstuurt. Die kan je telefoonlijn dan nameten en ook dat doorgeven aan de centrale.

Misschien hebben ze in die centrale onlangs iets verzet ofzo (waren zich niet bewust dat jij op dat signaal zat). Enfin, kan van alles zijn...

Bon chance.
Keep us posted...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
InnerDrive
Member
Member

Gent32m schreef:
InnerDrive schreef:Ik heb zonet dommel proberen bellen maar er neemt natuurlijk niemand de telefoon op, ondertussen alweer half uurtje gsm bellen betalen (aangezien ik hier geen gewone telefoon heb en ik anders niet kan bellen binnen de dommel werkuren).
Die helpdesk is zeker niet vlot bereikbaar. Maar bereikbaar is hij. Trukjes zijn bv om te bellen tussen 12u en 13u. Veel mensen eten dan. Heb je veel kans om snel binnen te geraken.

Was precies een slechte dag. Want de wachttijd duurde tot meer dan 20 minuten. Je belt dan wel (gelukkig) naar een gratis nummer. Maar toch. Niet enkel Dommel heeft hier blijkbaar last van.

Voordeel eens je bv homeconnect hebt, is dat je dan gratis kan bellen naar de helpdesk van Dommel. Het enige wat je dan nog moet doen is wachten. Soms lang, soms minder lang...

Keep us posted...
Ben ondertussen al voor 30 euro kwijt aan GSM door naar dommel te bellen. (telefoon is ook bij dommel en die werkt dus niet)

Gratis? Hoezo homeconnect gratis? 011 / 920 000 is geen gratis nummer... Een paar uur aan het bellen ondertussen dus, op 4 verschillende momenten vandaag. Ben nu aan laatste poging bezig al half uur.

Denk ook dat ze iets in de centrale serieus verkeerd gedaan hebben, had van een buur van mij gehoort dat ie ook een tijd een dag geen internet had (rond de tijd dat ik mijn internet volledig kwijt ben geraakt) en hij heeft belgacom adsl dus...

Ongelooflijk slechte support bij dommel en mijn gsm rekening gaat enorm zijn op einde van de maand als dit lang gaat duren....
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Voor homeconnect is er een gratis supportnummer. Staat op een papier.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

0800-40527
ooh. shiny.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Als je HomeConnect eenmaal werkt, kan je 7777 bellen vanaf je vaste lijn. Dat is hetzelfde als dat 011 nummer maar dan GRATIS.

Dat 0800 nummer is enkel voor activaties (alhoewel het vermoeden hier groeit dat je bij net dezelfde mensen uitkomt als op het andere nummer).
bravo
Member
Member

FullHD schreef:Als je HomeConnect eenmaal werkt, kan je 7777 bellen vanaf je vaste lijn. Dat is hetzelfde als dat 011 nummer maar dan GRATIS
Als je Homeconnect werkt en je belt dat 011 nummer, dan is dat nummer ook gratis hoor. Enkel is 7777 makkelijker te onthouden dan die 011/920.000 :-)
InnerDrive
Member
Member

Vandaag weer de hele dag liggen bellen naar 011 nummer ( is 0800 trouwens ook gratis met GSM?) , er neemt nog steeds niemand te telefoon op.

Ik snap trouwens ook niet juist hoe ze willen dat ik support bel als ik met problemen zit aangezien zo goed als het enige probleem dat je kan hebben is dat je verbinding niet meer werkt en dan kun je dus ook niet meer bellen.... :roll:

Heeft dommel ondertussen niet genoeg geld verdient voor wat helpdesk personeel aan te nemen....? heb geen zin in een gsm rekening van 100 euro omdat ze daar geen personeel hebben zitten...

Ik neem nog liever een abonnement bij een provider wat mij 75 euro per maand kost maar wat wel een helpdesk heeft dan dommel 49 te betalen en de rest aan telefoonrekening uren en uren :evil:
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Hey InnerDrive,

Kun je niet gratis proberen bellen op je werk ? Of elders.

Bij Belgacom kan het ook soms lang duren, eer je antwoord krijgt. Voordeel is wel dat dit een gratis nummer is.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

InnerDrive schreef:Heeft dommel ondertussen niet genoeg geld verdient voor wat helpdesk personeel aan te nemen....? heb geen zin in een gsm rekening van 100 euro omdat ze daar geen personeel hebben zitten...
Dat is wel een beetje een opmerking in de rand hé. Er staan trouwens vacaturemededelingen in het groot op hun website. Men moet nog wel personeel zien te vinden. Sorry hoor maar als je dit hier soms leest kan je je al een idee vormen van wat je als helpdeskmedewerker aan de telefoon zal krijgen. Wees nu eens eerlijk, zou jij er dan nog zin in hebben?
staartmees
Plus Member
Plus Member

Een 0800-nummer is ook gratis via gsm. En het is toch al tot in den treure gezegd dat bellen via een gsm pakken duurder is dan via een vaste lijn; er is toch wel iemand in je omgeving met een vaste lijn?

als er inderdaad iets mis is gegaan in de centrale, dan is dat de fout van BGC en die zijn niet happig om adsl'ers bij een andere provider uit de nood te helpen. Ik heb het zelf ondervonden met tele2: die lijn was ook ineens dood, tele2 deed niets en bgc kon of wou niet helpen. Tot ik terug een vaste BGC-lijn nam en oh wonder, maar de volgende dag al had ik telefoon en een paar dagen later adsl.

In plaats van die zaak al 5 dagen te laten aanslepen, had je hen een aangetekende brief met daarin je probleem kunnen schrijven.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

staartmees schreef:In plaats van die zaak al 5 dagen te laten aanslepen, had je hen een aangetekende brief met daarin je probleem kunnen schrijven.
beetje extreem gesteld weer. een helpdesk moet gewoon telefonisch bereikbaar zijn, dat je moet wachten is één ding, maar je moet toch ooit eens aan de beurt komen. als je voor dergelijke problemen ook al aangetekende problemen moet gaan sturen... vragen via email sturen is ondertussen echt wel zinloos geworden, heb ondertussen al verschillende tickets die maanden open staan.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
staartmees
Plus Member
Plus Member

is gewoon een realistische oplossing vermits hun helpdesk blijkbaar voor dagen niet bereikbaar is - alhoewel er hier ook heel wat mensen zijn die na enkele minuten binnengeraken.
sykeblind
Starter
Starter

ik probeer al een antwoord te krijgen van dommel vanaf juli, nog niet binnengeraakt via telefoon, en tickets open laten staan lukt wel aardig.

bellen via vaste lijn lukt niet, en dat is juist mijn probleem

aardige gsmrekening ondertussen, en tis geen 100€ meer
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

En sommige vinden zoiets normaal enfin ge moetd dan wat geduld hebben enz, that's it ik stop met het dommel forum hier te lezen, ik kom er echt depressief van.....als er iets positief te bemerken valt ga ik het wel op hun f*** crm lezen
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

sykeblind schreef:ik probeer al een antwoord te krijgen van dommel vanaf juli,....
Heb vorige week ook een dag pech gehad maar deze week toch binnen geraakt.
InnerDrive
Member
Member

ben nog altijd niet kunnen binnengeraken op de helpdesk...

nee geen vaste lijn hier en zeker niet waar ik door de dag zit, mag daar niet eens bellen normaal met gsm
Synthesis
Plus Member
Plus Member

InnerDrive schreef:ben nog altijd niet kunnen binnengeraken op de helpdesk...

nee geen vaste lijn hier en zeker niet waar ik door de dag zit, mag daar niet eens bellen normaal met gsm
De telefonie na 15mins niet dichtleggen, soms duurt het 16mins om binnen te geraken, soms een half uur, soms langer. Zet uw telefoon waarmee ge naar de helpdesk belt op luidspreker en leg niet op voor er iemand opneemt. Werkt altijd dan :) niet opgeven.
InnerDrive
Member
Member

De lijn wordt automatisch verbroken na een tijd , het zegt dan dat er niet gereageerd wordt
xenne
Elite Poster
Elite Poster

dat laatste moet ik helaas bevestigen. laten bellen geeft niet de garantie dat je iemand aan de lijn krijgt
InnerDrive
Member
Member

er nam iemand de telefoon op !

ze gaan zien voor een afspraak te maken bij belgacom voor er naar te komen kijken. een ticket aanmaken heet dat? ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer ik terug een werkend internet heb. iemand hier ervaringen mee?
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Dit kan vrij snel gaan. Hangt een beetje van Belgacom af.
flak
Starter
Starter

Hallo,

Ik denk dat we hier thuis met een soortgelijk probleem zitten.
Edit: alhoewel ik denk dat er wel een signaal aanwezig op onze lijn, waarop vroeger trouwens een BC abo was.
Heb al wat op het forum liggen zoeken, maar kga het hier ook maar is vragen.

We zitten hier al een week zonder telefoon en internet (homeconnect met sx762). Bij testen van de lijn slaagt enkel de fysieke verbindingstest, de andere 2 falen. Bij de status pagina blijft de line loopback animatie altijd rondcirkelen.

Hebben gisteren nog eens naar dommel gebeld, daar was alles in orde, we moesten de router herstarten en dan zou het terug werken.
Helaas was dit niet.
Ik heb de huidige configuratie opgeslagen en dan een factory reset gedaan, en is geprobeerd of dommel de router niet automatisch syncte na een nachtje, zoals met de oorspronkelijke activatie, maar dat was toch niet het geval :-)

Mijn vraag is nu of er hier een oplossing voor bestaat, en of het probleem zich hier thuis bevindt. Anders gaan ze hier terug voor een BC oplossing opteren.
Heb vandaag al voor 40min naar dommel gebeld, nog steeds geen antwoord.

Alvast bedankt voor het lezen van ons probleem :-D
xenne
Elite Poster
Elite Poster

flak schreef:Alvast bedankt voor het lezen van ons probleem :-D
dat is graag gedaan :wink: een oplossing heb ik helaas niet :oops:
InnerDrive
Member
Member

flak schreef:Hallo,

Ik denk dat we hier thuis met een soortgelijk probleem zitten.
Edit: alhoewel ik denk dat er wel een signaal aanwezig op onze lijn, waarop vroeger trouwens een BC abo was.
Heb al wat op het forum liggen zoeken, maar kga het hier ook maar is vragen.

We zitten hier al een week zonder telefoon en internet (homeconnect met sx762). Bij testen van de lijn slaagt enkel de fysieke verbindingstest, de andere 2 falen. Bij de status pagina blijft de line loopback animatie altijd rondcirkelen.

Hebben gisteren nog eens naar dommel gebeld, daar was alles in orde, we moesten de router herstarten en dan zou het terug werken.
Helaas was dit niet.
Ik heb de huidige configuratie opgeslagen en dan een factory reset gedaan, en is geprobeerd of dommel de router niet automatisch syncte na een nachtje, zoals met de oorspronkelijke activatie, maar dat was toch niet het geval :-)

Mijn vraag is nu of er hier een oplossing voor bestaat, en of het probleem zich hier thuis bevindt. Anders gaan ze hier terug voor een BC oplossing opteren.
Heb vandaag al voor 40min naar dommel gebeld, nog steeds geen antwoord.

Alvast bedankt voor het lezen van ons probleem :-D
het kan zijn dat uw router gewoon kapot is , ken iemand die hetzelfde probleem had. waar heb je die router gekocht? normaal is daar garantie op.

mijn probleem is trouwens zeer snel opgelost geraakt, zodra ik ze heb kunnen bereiken de vrijdag hebben ze een ticket voor belgacom aangemaakt en belgacom heeft toen teruggebelt de maandag voor langs te kunnen komen. bleek dat er in de centrale van belgacom vanal verkeerd was met mijn lijn , ze hebben dat in orde gemaakt en dommel werkt nu perfect terug, heb er zelfs over de 400 kB/S op.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

InnerDrive schreef:mijn probleem is trouwens zeer snel opgelost geraakt, zodra ik ze heb kunnen bereiken de vrijdag hebben ze een ticket voor belgacom aangemaakt en belgacom heeft toen teruggebelt de maandag voor langs te kunnen komen. bleek dat er in de centrale van belgacom vanal verkeerd was met mijn lijn , ze hebben dat in orde gemaakt en dommel werkt nu perfect terug, heb er zelfs over de 400 kB/S op.
Voila zie. Dat is nu eens de juiste attitude !
En een zoveelste bewijs dat Dommel en Homeconnect goed werk leveren.

Ben alvast blij dat alles voor je in orde is gekomen
(overigens, stiekem heb ik dit altijd wel gedacht hoor :wink: )
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”