Wie heeft ADSL20, startte op ADSL en kreeg later ADSL2+ ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ben benieuwd...
wie hier heeft reeds een spontane upgrade van ADSL naar ADSL2+ gekregen van Scarlet? En wat zijn de ervaringen?

Ik tekende eind juni in op ADSL20 (zone 053, Aalst), maar zit nog altijd op gewone ADSL met 6m/640k profiel. Ik ben benieuwd aan welk tempo Scarlet deze lijnen omzet naar ADSL2+.

mvg, Frederik
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik denk eerlijk gezegd dat je in de val getrapt bent.
Ik was jaren klant bij Scarlet (nog van in de planetinternet tijd) en ik heb maanden gezeurd voor een upgrade van een 3Mbit profiel naar een 6Mbit profiel zoals ze toen (januari 2007?) beloofd hadden.
Ben uiteindelijk in november vorig jaar overgeschakeld naar EDPnet en ik had mijn 6Mbit profiel direct (en 10 euro goedkoper).
In verband met de beschikbaarheid van ADSL2+ zijn de sites van EDPnet en dxADSL veel eerlijker.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
fred_be9300
Pro Member
Pro Member

let op. ik ben niet ontevreden, want aan 25 euro (1e jaar) is mijn 6m profiel bij Scarlet goedkoper dan bij EDPnet.

maar dat is niet hetgeen ik met deze thread hoop te bespreken ;-) ik hoop gewoon te weten te komen bij wie de switch wel al gebeurd is... om een indruk te kunnen krijgen van de regio's waar upgrades gebeuren, etc.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

zou ik ook willen weten eigenlijk
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb even naar de laatste 100 resultaten gekeken en wowiezowie (http://www.userbase.be/forum/profile.ph ... ile&u=9526) is de enige, en haalt 11655/840.

En nog een paar non-members die rond de 8000kbit halen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Mooi topic hier op Userbase,maar ik denk niet dat er al Scarlet klanten zijn die van het One6 abbo overgezet zijn naar een One20 abbo.
Ikzelf zit ook nog steeds op One6,ben er wel tevreden over,maar ik heb al 3 emails gestuurd aangaande die snelheidsverhoging,en nog NOOIT antwoord gekregen.
Ook tweemaal geprobeerd via de tel. maar die wisten duidelijk van niets.
Het ging als volgt:
'Indien er een snelheidsverhoging komt bij u,zal Scarlet contakt met u opnemen,en alles zelf regelen'.
Dat was het,niemand kon er een tijdslimiet of zo op plakken.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Vanaf 1 september gaat het pas gebeuren denk ik. Ze zullen trouwens niet alle klanten in eens kunnen omzetten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ze gaan eerst en vooral de plaatsen voorzien waar veel (potentiele,maar messchien ook gewone )klanten wonen,dat zullen dan vooral de grotere steden zijn denk ik.
Mensen die buiten stedelijk gebied wonen (zoals ik)zullen heel wat langer moeten wachten vrees ik.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member

zo... heeft er dan werkelijk nog niemand een upgrade van ADSL naar ADSL2+ gekregen, binnen het ADSL20 contract?
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

fluppie schreef:Mooi topic hier op Userbase,maar ik denk niet dat er al Scarlet klanten zijn die van het One6 abbo overgezet zijn naar een One20 abbo.
Ikzelf zit ook nog steeds op One6,ben er wel tevreden over,maar ik heb al 3 emails gestuurd aangaande die snelheidsverhoging,en nog NOOIT antwoord gekregen.
Ook tweemaal geprobeerd via de tel. maar die wisten duidelijk van niets.
Het ging als volgt:
'Indien er een snelheidsverhoging komt bij u,zal Scarlet contakt met u opnemen,en alles zelf regelen'.
Dat was het,niemand kon er een tijdslimiet of zo op plakken.
Zelfde antwoord bij mij.
Op de vraag welke snelheid dat ik effectief zou krijgen met de huidige lijnwaarden wilden ze niet op antwoorden.
Ik zou op zijn minst 8 MB/1 MB willen maar daar wilde hij niet op reageren.
Alleen mag ik zeker zijn dat ik binnen 1 week tot 3 maanden sneller internet heb.
Hij vroeg mij lief van af te wachten tot de snelheidverhoging.
Zal zijn omdat ik zij dat TN een mooi aanbod gelanceerd heeft met de Shakes.
U kan nadien toch kosteloos opzeggen mocht het niet aan uw wensen voldoen of zo iets.
Rare opmerking moet ik wel zeggen :lol:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik krijg van Scarlet nooit geen antwoord op mijn e-mails,als ik vraag naar die snelheidsverhoging.
Heb dan eens gebeld(wel vlug iemand aan de lijn gekregen) en die persoon wist alleen te zeggen:
'Als Scarlet een snelheidsverhoging bij u doorvoerd,zullen ze u daar op tijd van verwittigen'.
Op alle andere vragen in dit verband kon( of mocht) de persoon in kwestie geen antwoord geven.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Fluppie, hoe kan je scarlet via e-mail contacteren. Ik heb overlaatst nog aan het zoeken geweest maar vond geen contact e-mailadres.
Thanks!
Afbeelding
Jp
Member
Member

Ik heb hetzelfde probleem, er is geen contact knop te bespeuren op de site.
Chewie
Member
Member

hij is er wel hoor, ga naar 'mijn scarlet' , dan naar 'klantendienst'. Daar kun je op een van de vragen klikken. En als je goed ziet zie je onderaan 'contacteer ons' :wink:
Proximus comfort pack: CPU:AMD64 dual core 2x2.2Ghz, RAM:3Gb, HD1:250Gb, HD2: 120Gb, HD3: 250Gb, video:Geforce 640GTX, OS: win 10
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik wil daar juist naar de Scarletwebsite gaan,en die is niet meer bereikbaar,wegens onderhoudswerkzaamheden staat erbij,heeft iemand dit nu ook al ondervonden??
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

fred_be9300 schreef:Ik ben benieuwd...
wie hier heeft reeds een spontane upgrade van ADSL naar ADSL2+ gekregen van Scarlet? En wat zijn de ervaringen?

Ik tekende eind juni in op ADSL20 (zone 053, Aalst), maar zit nog altijd op gewone ADSL met 6m/640k profiel. Ik ben benieuwd aan welk tempo Scarlet deze lijnen omzet naar ADSL2+.

mvg, Frederik
Mij beloofden ze ,bij bestelling van ADSL+2 ,dat ik ADSL+2 zou hebben,
maar vandaag ondervind ik dat ze hun beloften ook niet waarmaken.

'k heb wel het stomme geluk dat ik de kans krijg te ondervinden dat
"veel beloven en weinig geven,doet zotten in vreugde leven" nog altijd ge (mis)bruikt word.
En heb geluk dat ik nog geen contract getekend heb,
en de kans krijg het eerst 7 dagen,misschien langer, uit te proberen :banana:

M'n excuses daarvoor . :wink:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Ik wil daar juist naar de Scarletwebsite gaan,en die is niet meer bereikbaar,wegens onderhoudswerkzaamheden staat erbij,heeft iemand dit nu ook al ondervonden??
Klopt, ik ook. Ik wou eens zien hoe ik hen een e-mail kon sturen na het bericht van Chewie, maar ik zal het moeten uistellen denk. :wink:
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

ceurrrix schreef:

mvg, Frederik
Mij beloofden ze ,bij bestelling van ADSL+2 ,dat ik ADSL+2 zou hebben,
maar vandaag ondervind ik dat ze hun beloften ook niet waarmaken.

'k heb wel het stomme geluk dat ik de kans krijg te ondervinden dat
"veel beloven en weinig geven,doet zotten in vreugde leven" nog altijd ge (mis)bruikt word.
En heb geluk dat ik nog geen contract getekend heb,
en de kans krijg het eerst 7 dagen,misschien langer, uit te proberen :banana:

M'n excuses daarvoor . :wink:
Mij hebben ze van in begin eerlijk gezegd dat ik voorlopig nog op een 6 Mbps profiel zou zitten. Van zodra mijn straat wordt aangesloten word ik op de hoogte gebracht via e-mail dat ik de 20 Mbps kan gebruiken. De centrale hier is al ADSL2+ klaar.
Afbeelding
Jp
Member
Member

hmm, ik vind het nog steeds niet. Dus hierbij een screenshot
AfbeeldingAfbeelding
Chewie
Member
Member

Jp schreef:hmm, ik vind het nog steeds niet.
heb ff nog eens gesheckt en bij mij staat die button er wel hoor.
Hoe het komt dat jij die niet zien krijgt weet ik ook niet :?
Proximus comfort pack: CPU:AMD64 dual core 2x2.2Ghz, RAM:3Gb, HD1:250Gb, HD2: 120Gb, HD3: 250Gb, video:Geforce 640GTX, OS: win 10
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

JP,hier de uitleg voor een e-mail naar Scarlet.
-Ga naar''mijn Scarlet '
-Ga dan naar de rubriek 'klantendienst'
-Ga naar administratie
-Ga naar indexering tarieven
-Volledig onderaan het art. vind je een link 'contakteer ons'
Ik vind dat Scarlet dat wel eens duidelijker zou mogen maken,er zijn nogal wat mensen die het niet vinden hoe ze een e-mail naar hun moeten versturen.
Mijn persoonlijke ervaring met het e-mail systeem van Scarlet is gewoon nul,ze antwoorden nooit.
Laatst gewijzigd door fluppie 23 sep 2008, 20:46, in totaal 1 gewijzigd.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

jah met scharlet moet je heel veel geduld hebben.
zoals jullie ondertussen al wel weten had ik bijna geen snelheden in de piekuren 22/07 klacht ingediend bij de ombudsdienst.
Begin augustus opgebeld door emilie klantenopvolging binnen de 14 dagen zou het opgelost zijn na 14 dagen niets dan een dimitri gekregen van technische diens ze zouden nen upgrade doen van netwerkcapaciteit ze wachten juis op de aansluiting door scarlet zou 1 week max 2 weken duren.
1/9 niets, maarja er was vertraging einde van de week zou belgaom die kabel aansluiten de week daarop kreeg ik te horen dat ze van hogerop bij scarlet geen toestemming kregen om een upgrade uit te voeen dat ik mocht vertrekken.
Jp
Member
Member

fluppie schreef:JP,hier de uitleg voor een e-mail naar Scarlet.
-Ga naar''mijn Scarlet '
-Ga dan naar de rubriek 'klantendienst'
-Ga naar administratie
-Ga naar indexering tarieven
-Volledig onderaan het art. vind je een link 'contakteer ons'
Hmm, ik probeer die stappen te volgen, maar als ik bij Administratie & facturatie kijk vind ik nergens iets over indexering tarieven, ook als ik de zoekfunctie gebruik vind ik niets terug.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ga anders naar overzicht van veel bekeken vragen
-Druk op punt nr 1 : 'hoe kan ik mijn Scarlet abbo mee verhuizen
-Onderaan die pagina staat ' contacteer ons'
fred_be9300
Pro Member
Pro Member

beste buren, kunnen we het in dit topic iets meer on-topic houden ;-)
bedankt.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Ga anders naar overzicht van veel bekeken vragen
-Druk op punt nr 1 : 'hoe kan ik mijn Scarlet abbo mee verhuizen
-Onderaan die pagina staat ' contacteer ons'
Met de beste wil, ofwel ben ik blind maar ik kan het niet vinden. En is dat normaal ik ben op een nederlandstalige login en het wordt na het dat ik klik op klantendienst franstalig. Dan moet ik tot driemaal toe op NL klikken eer het nederlandstalig wordt.
Afbeelding
Jp
Member
Member

Er is geen contact knop te bespeuren, maar ik zal wel is bellen naar scarlet voor meer informatie.

@ Nonkie, mijn klantendienst was vanaf het begin ook altijd in het Frans, maar na een tijdje werd het Nederlands en bleef het zo.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member

Ik herhaal mijn vraag... het gebrek aan posts hierover geeft me de indruk dat er werkelijk nog geen kat is geupgraded.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Hey,ik heb nog eens een e-mail gestuurd naar Scarlet,en nu wel antwoord gekregen.Ik zou eerst een nieuwe termijn moeten ondertekenen,(15 maanden,Scarlet One) en dan zullen ze ondezoeken of er bij mij een snelheisverhoging kan gebeuren.U krijgt dus nooit de garantie van een snelheidsverhoging!!!!! Daarmee zal ik geen nieuw contrakt tekenen (voorlopig toch niet)en blijf gewoon bij Scarlet,ik zal wel zien wat er gebeurd in de toekomst (overname Belgacom)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Verschillende leden hadden dit inderdaad reeds gemeld.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

:troosten: Ze zijn er aan begonnen denk ik :curt:
AnD schreef:
ceurrrix schreef:Ik heb juist gebeld.
Je kan bellen naar Scarlet 02 275 27 27 en bij de technische dienst uw ADSL20 laten aanpassen naar ADSL NO LIMIT ,
je hebt wel een nieuw jaarcontract aan uw been in ruil voor No Limits aan € 19,95 per maand

Ze gaan er morgen hun job hebben .
Ik had een mail gestuurd om te vragen hoe ik m'n abo kon veranderen en net zie ik in een mail reply dat ze het hebben gewijzigd naar no limit.
Waarschijnlijk kon ik het ook wijzigen zoals sommige me hier hebben laten zien, maar ik wou toch zeker zijn en daarom heb ik gewacht op een mailtje van hun. :)
Wel vreemd, in hun mail staat dat ze telefonisch contact hebben gehad en ik heb niet gebeld. :?
Het antwoord is:
Wij hebben uw vraag aangaande de overschakeling van uw abonnement naar onze ADSL20 No Limit formule goed ontvangen.

Naar aanleiding van het telefonisch contact met de klantendienst bevestigen wij u dat uw abonnementsformule wordt gewijzigd. Gelieve er rekening mee te houden dat elke abonnementswijziging een nieuw contract met looptijd van 12 maanden inhoudt.

De effectieve uitvoering van de wijziging voltrekt zich na uw eerstvolgende factuur.

Wij wensen u alvast veel surfplezier!

Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice
het word dus toch een limietloos 2009 :beerchug:

Als ze er de 20mbps nu ook nog op toepassen ,is de kous af
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben blij voor u,maar wat met de ONe klanten?? de meesten zitten nog altijd op een 6 MBPS lijn,(ik ook )en dat mag wel eens veranderen ( het volume van 100GB vind ik meer dan voldoende )
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

fred_be9300 schreef:

Ik herhaal mijn vraag... het gebrek aan posts hierover geeft me de indruk dat er werkelijk nog geen kat is geupgraded.

ik ben zelfs nog niet geupgrade naar een 6m/640k profiel, zit nog steeds op 3.3/384

als je eerst inlogt in mijn.scarlet.be en dan naar deze link gaat kom je normaal wel op het contact form http://www.scarlet.be/customercare/viewContact.do
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

fred_be9300 schreef:

? ? ? ?
Om 10.00 uur gebeld en om 10.15 uur was om te beginnen, NO LIMIT met 250 GB reserve het resultaat

Nu de speed nog wat afwachten :beerchug:
Gelieve er rekening mee te houden dat elke abonnementswijziging een nieuw contract met looptijd van 12 maanden inhoudt.

De effectieve uitvoering van de wijziging voltrekt zich na uw eerstvolgende factuur.

Da's Service ! ! !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ceurrix, kan je je berichten met iets minder opmaak opmaken? Is gemakkelijker om te lezen, je berichten zijn de laatste tijd veel beter (vind ik). Ik wil ze ook graag lezen, maar doe het ajb met wat minder opmaak, please?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Als u eerst een nieuw contract aanvraagt,word daarna gekeken of het mogelijk is om u een hogere snelheid te geven dan 6 MBPS, zo hebben ze het mij via e-mail laten weten.Ik wil er nog maar eens voor waarschuwen,het is niet 100% zeker dat u een hogere snelheid kan krijgen.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

6 maand geleden stond het hier ondanks de waarschuwingen van een of andere lul,
ook vol lof over Drommel ,
enkel en alleen omdat ze unlimited op de markt brachten,
wat een soepje hebben ze er van gemaakt ? ?
Wat werkt,zoals verwacht ? ?

Nu is Scarlet met NO LIMIT en een FUB van 250 GB tegen € 25/maand gekomen,
en de mensen zijn zo wantrouwig geworden door al de avontuurtjes die ze lezen en ondervinden,
dat ze al overal valstrikken en samenzweringen beginnen te zien.
Waar gaan we toch naartoe ? ?

Yep ! Zo' n Boost mankeerde Dommel nog .
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”