Verhuis=boete 500€, kan dit zomaar?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
gekkedave
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2007, 21:17

Hoi allemaal :)

Ik heb eens een vraagje:
Een kameraad van mij is pas verhuisd, hij had in zijn huis een verbinding met Telenet. Hij heeft, zegt hij, 5 jaar geleden een abbonement bij Telenet afgesloten waarin, volgens Telenet, zou ingestaan hebben dat hij verplicht was bij Telenet te blijven. Maar hij is nu aan het verhuizen en zijn abbonement zou nog doorlopen tot 2010. In zijn nieuwe huis blijkt geen aansluiting voor Telenet mogelijk, dus kan hij geen gebruik maken van zijn abbonement.
Hij heeft intussen contact genomen met Telenet en daar werd hem verteld dat hem een boete van 500€ wordt opgelegd omdat hij afwijkt van zijn contract bij het abbonement.

Kan dit zomaar? 500€ is echt niet niks en zeker niet voor iemand die pas is verhuisd...

Graag wat reacties hierop...

Groetjes,

Dave
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik vind het persoonlijk wel een zeer raar verhaal.

Ik kan niet inbeelden dat je bij Telenet een contract afsluit volgens hetwelke hij verplicht wordt op 7-8 jaar bij Telenet te blijven.

Heeft hij toevallig recentelijk zijn contract vernieuwd (door bijvoorbeeld van abonnement te veranderen of een pack te nemen) waardoor hij een nieuw jaarcontract afgesloten heeft ? Dat zou eventueel zo'n boete kunnen verklaren. Als je in zo'n geval vroegtijdig opzegt moet je (dacht ik) de resterende maanden van dat jaar als boete betalen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Uzzi schreef:Heeft hij toevallig recentelijk zijn contract vernieuwd (door bijvoorbeeld van abonnement te veranderen of een pack te nemen) waardoor hij een nieuw jaarcontract afgesloten heeft ?


Maar dan zou hij in het ergste geval nog maar vast zitten tot oktober 2009.

gekkedave schreef:In zijn nieuwe huis blijkt geen aansluiting voor Telenet mogelijk,


Volgens mij moet je geen boete betalen als Telenet je de dienst niet kan verlenen op je nieuw adres... maar wat is de exacte reden dat er geen aansluiting mogelijk is (bv. afgelegen gebied, niet meer in Vlaanderen, ...) ?
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Onder het moto juridische spitsvondigheden:
(waar Belgen in uitblijken)

Je zegt het abonnement niet op, je bent zelfs bereid om de lopende termijn van 12 maanden uit te doen, tenminste vanaf het moment dat telenet weer in staat is van die service aan te bieden.

Je schort de uitvoering van het lopende kontrakt op. Dit is perfect mogelijk.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
gekkedave
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2007, 21:17

Je schort de uitvoering van het lopende kontrakt op. Dit is perfect mogelijk.

Ook zonder verder uit te betalen?

wat is de exacte reden dat er geen aansluiting mogelijk is (bv. afgelegen gebied, niet meer in Vlaanderen, ...) ?


De vorige eigenaar van het nieuwe huis had ook ADSL en alle aansluitingen voor ADSL zijn aanwezig. Intussen zijn er op één maand tijd al 2 installateurs geweest van Telenet (een week of 3 geleden en vandaag) en ze krijgen het niet geinstalleerd. Maar ze zouden dus graag overstappen op ADSL.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik geloof nooit dat het een 8 jarig contract is geweest. Als hij zou moeten blijven tot 2010 dan zou hij die resterende maanden nog moeten betalen en dat is een pak hoger dan 500€.
Ik denk dat Uzzy gelijk wat betreft iets gewijzigd de afgelopen maanden zodat hij terug aan een nieuw oyo vast hangt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

gekkedave schreef:
Je schort de uitvoering van het lopende kontrakt op. Dit is perfect mogelijk.

Ook zonder verder uit te betalen?

wat is de exacte reden dat er geen aansluiting mogelijk is (bv. afgelegen gebied, niet meer in Vlaanderen, ...) ?


De vorige eigenaar van het nieuwe huis had ook ADSL en alle aansluitingen voor ADSL zijn aanwezig. Intussen zijn er op één maand tijd al 2 installateurs geweest van Telenet (een week of 3 geleden en vandaag) en ze krijgen het niet geinstalleerd. Maar ze zouden dus graag overstappen op ADSL.


Persoonlijk geloof ik het niet. Als er al een telenet installateur langskomt, dan wil dat bedoelen dat het huis in de Telenet distributiezone ligt. Indien die techniekers het niet geinstalleerd krijgen, is Telenet in gebreke ... dan zou "uw maat" hén een boete kunnen opleggen.

Lijkt me nogal een straf verhaal dit.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
gekkedave
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2007, 21:17

Lijkt me nogal een straf verhaal dit.


Mij ook hoor, vandaar dat ik het hier even check of dat dit allemaal wel zo wettelijk is.
Toen hij me dit verhaal vandaag verteldde dacht ik ook al dat Telenet hier behoorlijk in de fout ging. :|

Bedankt voor alle reacties!!
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 mar 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Sasuke schreef:Als er al een telenet installateur langskomt, dan wil dat bedoelen dat het huis in de Telenet distributiezone ligt. Indien die techniekers het niet geinstalleerd krijgen, is Telenet in gebreke ...


Tenzij de kabel bijvoorbeeld te kort of te slecht is om op te installeren, dan moet die kameraad die kabel vernieuwen. Als hij dat vertikt, dan is hij in fout.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gekkedave schreef:Toen hij me dit verhaal vandaag verteldde dacht ik ook al dat Telenet hier behoorlijk in de fout ging. :|


Ik denk eerder dat je vriend in de fout is... het verhaal lijkt me iets te onwaarschijnlijk, zelfs voor Telenet.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

r2504 schreef:
gekkedave schreef:Toen hij me dit verhaal vandaag verteldde dacht ik ook al dat Telenet hier behoorlijk in de fout ging. :|


Ik denk eerder dat je vriend in de fout is... het verhaal lijkt me iets te onwaarschijnlijk, zelfs voor Telenet.

hij heeft toevallig toch geen betalingsachterstand ofzo?
gekkedave
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2007, 21:17

Nee hoor, toch niet. Hij zegt dat hij nog vast zit aan Telenet tot 2010 en dat Telenet hem zolang nog wilt laten betalen of hij nu gebruik maakt van zijn verbinding of niet. Als hij toch een contractbreuk wilt doen moet hij 500€ betalen (de prijs die hij anders ook betaald van nu tot 2010).

Maar oké jullie bevestigen wat ik al dacht hoor. Hier is iets gaande dat totaal niet door de beugel kan. Als het inderdaad zo is dat mijn vriend hier de dupe van is gaat Telenet wel degelijk in de fout.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Nonkie bracht dit topic onder mijn aandacht.

Ik heb dit nog nooit eerder gehoord. Wat mag ik verstaan onder "verbinding"? Een internetverbinding?

Ik doe een exacte quote uit de algemene voorwaarden van de internetdiensten:

4. Duur
4.1. De minimumduur van deze Overeenkomst bedraagt 1 jaar vanaf de installatiedatum vermeld op de Aankoopbevestiging. U kan evenwel steeds de Overeenkomst beëindigen in de gevallen voorzien in de artikelen 2.3 en 8. Indien u 1 maand voor het verstrijken van de minimumperiode mits een aangetekend schrijven de Overeenkomst niet hebt opgezegd, wordt deze automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Vanaf dat moment kan u te allen tijde via een aangetekend schrijven de Overeenkomst beëindigen mits het naleven van een opzegtermijn van
minstens 1 maand.

4.2. Indien u de Overeenkomst opzegt tijdens de minimumduur van 1 jaar, behouden wij ons het recht voor u een forfaitaire schadevergoeding aan te rekenen ten belope van de abonnementsgelden voor de nog resterende maanden tot het einde van de minimumduur, behoudens in de gevallen vermeld onder de artikelen 4.1 en 4.3.

4.3. Indien u verhuist naar een gebied waar wij de Internetdienst niet aanbieden, wordt de Overeenkomst van rechtswege ontbonden op de verhuisdatum, zonder dat dit enig recht tot schadevergoeding doet ontstaan. De Klant dient Telenet hiervan tijdig op de hoogte te brengen alsook een bewijs van de daadwerkelijke verhuis over te maken. Bij een verhuis door een Klant zonder hiervan Telenet aan de hand van het nodige bewijs in kennis te brengen, verwijst Telenet naar het bepaalde in artikel 3.8.


Die vriend mag gerust zijn klantgegevens aan mij bezorgen (eventueel via jou) want ik wil dit toch eens laten uitpluizen.
gekkedave
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2007, 21:17

Bedankt voor die Quote, daar heb ik heel wat aan!! :)
Die vriend mag gerust zijn klantgegevens aan mij bezorgen (eventueel via jou) want ik wil dit toch eens laten uitpluizen.

Ik wil niet vervelend overkomen ofzo, maar waarom zou hij zijn gegevens doorgeven aan een onbekend persoon? Ik bedoel hoe zou jij dat dan "uitpluizen"?
Met verbinding bedoel ik inderdaad de internetverbinding.

Ik heb het er net ook nog eens over gehad. De installateur had gezegd dat er waarschijnlijk wat mis wat met de kabel die van de straat naar zijn huis loopt. Nu moet eerst Inter Electra langskomen voor een nieuwe kabel en vervolgens moet er weer opnieuw een afspraak gemaakt worden met de Telenet support om iemand langs te sturen voor de installatie. Dit zou alles weer minsten een maand duren. Dit terwijl er dus alles ligt voor een perfecte ADSL aansluiting.
Ik heb hem nu aangeraden om contact te nemen met het centrale telefoonnummer van Telenet om zijn abbonement te annuleren. Adhv die Quote in het bericht hierboven zou dat toch wel moeten kunnen normaal.

Ik ben eens benieuwd wat dat gaat opleveren...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Charlotte werkt voor Telenet. Zonder klant gegevens kunnen ze niet veel uitpluizen daar he ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gekkedave schreef:Ik heb het er net ook nog eens over gehad. De installateur had gezegd dat er waarschijnlijk wat mis wat met de kabel die van de straat naar zijn huis loopt. Nu moet eerst Inter Electra langskomen voor een nieuwe kabel en vervolgens moet er weer opnieuw een afspraak gemaakt worden met de Telenet support om iemand langs te sturen voor de installatie. Dit zou alles weer minsten een maand duren.


Wat maakt dat hij aansluitbaar is op Telenet... en je dus contractbreuk pleegt indien je niet aansluit. Wat betreft het vervangen van kabels denk ik trouwens dat TN hier zelfs een tegemoetkoming kan doen door een gratis maandje of zo.
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

gekke dave = full of shit :student:
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

gekkedave schreef: Adhv die Quote in het bericht hierboven zou dat toch wel moeten kunnen normaal.


Juist niet hé.
Interkabelgebied kan Telenet wel internet aanbieden.

Met andere woorden ofwel situatie 4.1 (opzeg zonder vergoeding) ofwel situatie 4.2 (opzeg met vergoeding wegens vroegtijdig stopzetten).

Maar 500€?
Het is interkabel gebied dus kan het enkel om telefonie + internet gaan (voor televisie bijvoorbeeld geldt dan wel artikel 4.3) en een contract tot 2010 is vrij ongeloofwaardig.
Het is toch een gewoon particulier/residentieel abonnement ..?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

gekkedave schreef:
Ik wil niet vervelend overkomen ofzo, maar waarom zou hij zijn gegevens doorgeven aan een onbekend persoon? Ik bedoel hoe zou jij dat dan "uitpluizen"?
Met verbinding bedoel ik inderdaad de internetverbinding.


Zoals Mr.T aangeeft is Charlotte aangesteld door telenet om klanten te helpen op het forum.
Je kan gerust de klantgegevens doorsturen via PM aan Charlotte.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Of heeft hij soms digitale TV met een gehuurde decoder... op die manier kunnen de bedragen al snel oplopen (geen wonder dat Telenet graag iedereen in een shake duwt).
gekkedave
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2007, 21:17

Ahah dat wist ik niet, sorry Charlotte. :oops:
Ik zal het hem doorgeven en dan stuur ik je binnenkort misschien zijn klantgegevens.

[quote=byter]ofwel situatie 4.2 (opzeg met vergoeding wegens vroegtijdig stopzetten). [/quote]

Hoeveel is normaal gesproken die vergoeding?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gekkedave schreef:Hoeveel is normaal gesproken die vergoeding?


Staat in 4.2 in... "u een forfaitaire schadevergoeding aan te rekenen ten belope van de abonnementsgelden voor de nog resterende maanden tot het einde van de minimumduur"

Concreet is dit dus maximaal één jaar ! Het is dan ook duidelijk dat de kosten snel kunnen oplopen, bv. TurboNet aan 62 euro x 12 maanden is alléén al 744 euro !
gekkedave
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2007, 21:17

Wel ja zie, dat heeft hij dus voor met zijn Expressnet waarschijnlijk. Zijn abbonement loopt nog exact tot november 2009. (14x42€ = 588€)

Blijkbaar kunnen ze dat dus wel vragen. *vergoeding noemt dat dan, je betaald gewoon de volle pot :x

Schandalig vind ik!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik dacht da alle abo's max 1 jaar zijn?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gekkedave schreef:Wel ja zie, dat heeft hij dus voor met zijn Expressnet waarschijnlijk. Zijn abbonement loopt nog exact tot november 2009. (14x42€ = 588€)


November is onmogelijk... maximum één jaar, dus als hij vandaag een nieuw contract zou aangaan dan is dit tot oktober 2009. Nu was het niet echt slim van je vriend om een nieuw contract aan te gaan... als hij blijkbaar toch liever ADSL zou hebben.

Het is trouwens niet voor niets dat Telenet met zijn Shakes is begonnen terwijl het reeds een gelijkaardige formule had (namelijk de "packs"). Op deze manier hangen de klanten dus terug een jaar vast... en het is hier wel duidelijk wat de gevolgen daarvan zijn !

gekkedave schreef:Blijkbaar kunnen ze dat dus wel vragen. *vergoeding noemt dat dan, je betaald gewoon de volle pot :x Schandalig vind ik!


Het is inderdaad schandalig omdat het verlies niet evenredig is... gedurende die periode moet men namelijk ook geen diensten leveren... ik heb dus ook geen idee of het allemaal wettelijk is.

Als TN echt zoveel problemen heeft met de aansluiting kan hij enkel een termijn eisen waarop deze in orde moet zijn, en op basis daarvan contractbreuk eisen van hun kant... of de nodige compensatie in de vorm van gratis maanden.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

r2504 schreef:
gekkedave schreef:Blijkbaar kunnen ze dat dus wel vragen. *vergoeding noemt dat dan, je betaald gewoon de volle pot :x Schandalig vind ik!


Het is inderdaad schandalig omdat het verlies niet evenredig is... gedurende die periode moet men namelijk ook geen diensten leveren... ik heb dus ook geen idee of het allemaal wettelijk is.


Het is wettelijk daar moet je niet aan twijfelen. Maar het is inderdaad heel oneerlijk.
Ik heb het destijds meegemaakt met overstap van nuon naar luminus. Ik was toen al meer dan één jaar klant bij nuon, maar je kan maar drie maanden voor het einde van het jaarcontract opzeggen. Je kan het al raden een boete dat evenredig was met hetgeen ik jaarlijks als voorschot betaalde. Met andere woorden een monsterboete zowel voor gas als electriciteit. Dit was met de vrijmaking van de energiemarkt. Ik ben hiermee verder gegaan. Het heeft me veel werk aan briefwisselingen en telefoons gekost en heb de juiste personen kunnen bereiken. De boete werd voor mij kwijt gescholden en een paar weken/maanden leter hoorde ik op de radio zeggen dat een energie leverancier zoveel niet meer mag aanrekenen bij contractbreuk. Heeft het te maken met de paden die ik bewandeld heb dat kan ik niet zeggen maar ik vind het niet meer dan juist.
Dat mijn boete werd kwijt gescholden heb ik te danken aan de hulp van minister Kris Peeters. Mijn email werd snel beantwoord en mooi opgevolgd.
Wel, hopelijk gaan ze het met de isp's ook zo doen. Ze mogen een boete aanrekenen voor het beëindigen van het contract maar het moet dan wel schappelijk blijven. Vb 50 of 75€ voor een vervroegd contract beëindiging.
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

r2504 schreef:Het is trouwens niet voor niets dat Telenet met zijn Shakes is begonnen terwijl het reeds een gelijkaardige formule had (namelijk de "packs"). Op deze manier hangen de klanten dus terug een jaar vast... en het is hier wel duidelijk wat de gevolgen daarvan zijn !
volgens Telenet zou dit niet waar zijn, overstappen naar shake zou geen nieuw jaarcontract zijn. maar eerst zien, dan geloven natuurlijk, zoiets zeggen is gemakkelijk :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xenne schreef:
r2504 schreef:Het is trouwens niet voor niets dat Telenet met zijn Shakes is begonnen terwijl het reeds een gelijkaardige formule had (namelijk de "packs"). Op deze manier hangen de klanten dus terug een jaar vast... en het is hier wel duidelijk wat de gevolgen daarvan zijn !
volgens Telenet zou dit niet waar zijn, overstappen naar shake zou geen nieuw jaarcontract zijn. maar eerst zien, dan geloven natuurlijk, zoiets zeggen is gemakkelijk :wink:


Hun algemene voorwaarden geven toch aan dat je terug een jaar vast hangt... kijk maar eens op http://telenet.be/496/0/1/nl/thuis/info ... arden.html onder punt 14 !

Als Telenet echt correct handelde dan moest men geen "Shakes" maken en kon men de bestaande packs gewoon goedkoper maken, en de specificaties upgrade.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik ken iemand die overschakelde van Express Pack naar SmartShake en heeft gevraagd of hier een activatiekost/jaarcontract aan vast hing. het antwoord van telenet was néé.

het is nu wel zo dat als je overstapt van Express naar een Shake je wél vasthangt aan een nieuw jaarcontract, omdat je het telefoongedeelte nog niet had
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Als Telenet echt correct handelde dan moest men geen "Shakes" maken en kon men de bestaande packs gewoon goedkoper maken, en de specificaties upgrade.


Even verder nadenken he r2504, de gewone mens in de straat gaat echt niet overstappen naar Telenet als er een bestaand product een upgrade heeft gekregen. Marketing is veel eenvoudiger én effectiever als je een "nieuw" product aantrekkellijk prijst een promoot.

Denk dat dat ook DE reden is geweest van de "shakes" (+ catchy name). Al de rest is surplus :)

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xenne schreef:ik ken iemand die overschakelde van Express Pack naar SmartShake en heeft gevraagd of hier een activatiekost/jaarcontract aan vast hing. het antwoord van telenet was néé.


Regel nummer 1... geloof nooit, maar dan ook NOOIT wat de helpdesk je zegt over het al of niet betalen. En als je het toch gelooft, vraag dan duidelijk de volledige naam zodat je later toch nog iets hebt om op terug te vallen.

Sasuke schreef:Even verder nadenken he r2504


Als je verder nadenkt dan doorzien je gans die marketing... trouwens wat een zootje, eerst was EN 10/256, na de Rode Flop, 10/512, na BGC zijn aankondiging 15/512, en nu, wil je niet meer betalen met een Shake kom je terecht bij 12/400 (wat dan ComfortNetXL is). Wil je bij "EN", ofwel ExpresNetXL blijven dan heb je 20/512 maar betaal je wel meer als vroeger.

Hoe was het ook al weer, if you can't beat them, confuse them ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

r2504 schreef:Regel nummer 1... geloof nooit, maar dan ook NOOIT wat de helpdesk je zegt over het al of niet betalen. En als je het toch gelooft, vraag dan duidelijk de volledige naam zodat je later toch nog iets hebt om op terug te vallen.
ben ik wel mee eens. ik zou zo'n antwoord nooit als absolute waarheid nemen. toch denk ik dat het in dit geval wel klopt, als je geen nieuw produkt bijneemt is het geen nieuw contract. in het andere geval wel. ik ben destijds ook geschakeld van mono naar express, en dat was toen ook geen nieuw contract
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
gekkedave
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2007, 21:17

Dat is dus ook wat ik zo raar vind. Hij heeft dat contract niet dit jaar afgesloten maar al meer dan een jaar geleden. Terwijl jullie net aangeven dat er geen aanbiedingen of abbonementen zijn waarbij je meer dan een jaar moet aangesloten blijven... :?
Nu ik ga een van de volgende dagen eens zelf contact op nemen met de helpdesk van Telenet en het probleem voorleggen en kijken wat ze adviseren.

Als TN echt zoveel problemen heeft met de aansluiting kan hij enkel een termijn eisen waarop deze in orde moet zijn, en op basis daarvan contractbreuk eisen van hun kant... of de nodige compensatie in de vorm van gratis maanden.


Is dit realistisch? Aan wie moet je zoiets zeggen, ook bij die helpdesk of met aangetekende brief enz...? Ik heb het gevoel dat het dan allemaal nog langer gaat duren.
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

Wat ben ik benieuwd naar de boodschap van Charlotte!
Dit is het meest belachelijke verhaal dat ik ooit heb gelezen :-D
Allez, dat gelooft toch geen mens...? Of zijn er wel degelijk mensen die dit verhaal geloven?

[hilariteitsmodus]klant blijven tot 2010...dat je vriend daar mee durft afkomen ^^[/hilariteitsmodus]
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gekkedave schreef:Hij heeft dat contract niet dit jaar afgesloten maar al meer dan een jaar geleden. Terwijl jullie net aangeven dat er geen aanbiedingen of abbonementen zijn waarbij je meer dan een jaar moet aangesloten blijven... :?


Het probleem bij TN is dat men wel vaak iemand tracht die jaarverbintenis aan te smeren, ook al zou het niet mogen (TIK heeft hier in het verleden zelfs een interpellatie voor gedaan naar TN en bevestiging gekregen). Je moet hier de helpdesk dus vaak laten "voelen" dat je weet waarover je spreekt.

gekkedave schreef:Is dit realistisch? Aan wie moet je zoiets zeggen, ook bij die helpdesk of met aangetekende brief enz...? Ik heb het gevoel dat het dan allemaal nog langer gaat duren.


Dit is realistisch... maar niet met de mensen van de helpdesk. Hiervoor moet je een stapje verder geraken, tot bij de dienst kwaliteitsopvolging al geraak je daar soms moeilijk. Als er effectief een aanslepend probleem is met de fysieke aansluiting dan zal Charlotte vermoedelijk ook wel wat kunnen doen.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Ik beschik nog steeds niet over de klantgegevens dus ik heb daar momenteel niet veel meer aan toe te voegen.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Charlotte schreef:Ik beschik nog steeds niet over de klantgegevens dus ik heb daar momenteel niet veel meer aan toe te voegen.


Waarschijnlijk was het verhaal van de kameraad van de TS toch niet zo dramatisch als eerst aangekondigd.

Terloops: ik moet zeggen dat ik in het algemeen de deelname van ISP staff (of het nu Telenet, BC of bv EDPnet is) aan dit forum zeer positief vind, o.a. omdat er zo allerlei wilde verhalen kunnen ontkracht worden (en ja, af en toe worden ze ook bevestigd).
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

xenne schreef:ik ken iemand die overschakelde van Express Pack naar SmartShake en heeft gevraagd of hier een activatiekost/jaarcontract aan vast hing. het antwoord van telenet was néé.

het is nu wel zo dat als je overstapt van Express naar een Shake je wél vasthangt aan een nieuw jaarcontract, omdat je het telefoongedeelte nog niet had


Straf, want ik had al Turbonet en Digital TV, ben naar Shake gegaan, en vroeg aan phone letterlijk: Betekent dit dan een nieuwe OYO?
Persoon van telenet zei: Ja meneer, dit betekent idd een nieuwe one year obligation.

Dat impliceert voor mij dat de persoon:
1. Weet wat OYO is
2. Op de hoogte is van de 'overstap'-procedure.

Nog even duidelijk maken; Er is geen technieker moeten langskomen, er is geen nieuwe HW moeten gebruikt worden, etc etc.
Speed was direct na telefoontje aangepast en telemeter mooi gereset (extra cadeautje :p).

Het mag gezegd: de persoon dat mij die dag heeft geholpen weet hoe zijn job uit te voeren!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je naar een shake bent overgeschakeld met daarin een telefonie abo die je voordien niet had, heb je wel een OYO. Had je al internet dan heb je geen OYO, digitale tv weet ik niet (aangekochte digicorder?)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”