Hitmanpro 3

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
polle
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 okt 2006, 13:09

Iemand al ervaring met de Beta versie van hitmanpro 3. Nu te downloaden. :???:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Heb hitman in het begin gebruikt, maar deed daarna meer fout dan goed dus... :)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Dafke schreef:Heb hitman in het begin gebruikt, maar deed daarna meer fout dan goed dus... :)

Ik noem het meer Shitmanpro :P doet idd meer slecht dan goed !!!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Zelf geen fan, maar zoals alles kan je pas oordelen na test. Zonder enige ervaring ermee joelen dat de boel slecht is, kan iedereen. De inherente problemen in Hitman 2 heb ik op deze site meer als eens aangekaart.

Feit is dat Hitman Pro 3 op een heel andere basis werkt dan de vorige versies, zowel vanuit technisch als commericeel oogpunt (yup, 't is licence-software nu : scannen is altijd gratis, verwijderen enkel binnen de eerste week). Ik ga het allersinds de volgende dagen meerdere malen op hart en nieren testen.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

kaween schreef:Zelf geen fan, maar zoals alles kan je pas oordelen na test. Zonder enige ervaring ermee joelen dat de boel slecht is, kan iedereen.


Daarom Kaween dat mijn commentaar ook gaat over Hitman Pro 2 é :)
(Nog) geen slecht woord over 3 ^^

Laat je bevindingen hier weten!!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

.... weekje ermee gespeeld.

Resultaat ? Matig. ERG veel false positives. (grappig : net hetgeen waar ze zich over beklagen bij andere software !) Heel matige cleanprestaties. Geen idee of het na beta nog echt zoveel beter gaat worden, maar ik ken andere, eveneens gratische tools die stukken betere resultaten voor kunnen leggen. In het algemeen beter als 2 ? Zeker.

Maar 't is beta, we zullen dus wel zien.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Vroeger gebruikte ik als bescherming tegen spyware het pakket van webroot. En ik moet zeggen dat ik er heel content van was. Nu vind ik het niet meer nodig omdat de meeste virusscanners antispyware (ook al is het wat mager) aan boord hebben. En een beetje gezond verstand tijdens het surfen is ook al veel waard.
Of is het door de updates van windows dat er nu wat minder spyware kans heeft om een machien te besmetten?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Welk pakket is nu een aanrader (liefst gratis)? Ik gebruik nu spyware doctor "google pack starterseditie".
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Block schreef:Welk pakket is nu een aanrader (liefst gratis)? Ik gebruik nu spyware doctor "google pack starterseditie".


Ik ben al een tijdje niet meer bezig met anti spyware programma's maar ik denk dat je die spyware docter kunt houden. Het is zeker geen slecht programma. Wat ik vroeger ook een goed gratis programma vond was spybot search en destroy.
Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

En een beetje gezond verstand tijdens het surfen is ook al veel waard.


Kleine correctie : dat is onvervangbaar.

Ik draai persoonlijk een Nod32 op alle toestellen, en diens antispy-part is echt wel sterk genoeg om een _zuivere_ pc zuiver te houden. SD is van huis uit een zeer goed programma (wij gebruiken de commerciele versie) maar ondanks alle settings om de belasting laag te houden, vormt het voor mij een onaanvaardbare vertraging in de algemene werking van een toestel, allersinds te groot om het continu actief te houden.

Webroot's Spysweeper is een geval van omgekeerde evolutie : van een zeer capabel programma (tot versie 4.5) afgegleden naar een onhandig en slecht presterent stuk bloatware dat bij iedere nieuwe release meer problemen injecteerde dan dat het oplostte. Na ruim een jaar intensief tech rapporten heen en weer te sturen met reproduceerbare problemen die maar niet opgelost werden, hebben we de stekker eruit getrokken en zijn we gestopt om dit programma nog te verdelen.

S&D was jaren geleden inderdaad een valabel alternatief, maar in zijn huidige vorm en in de huidige situaties quasi waardeloos in mijn ervaringen.
maastrix
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:56
Locatie: dordrecht

Op de pc van me broertje (die na 2 weken het al voor elkaar had om 1200 virussen erop te hebben) heb ik deze uitgeprobeerd, helaas wisde deze een aantal essensiele windows bestanden waardoor de computer vervolgens alleen nog maar bsod (bluescreen of death) aangaf.

Windows opnieuw geïnstalleerd en werkt nu gelukkig weer, maar hitman komt er dus niet meer op :-)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

maastrix schreef:Op de pc van me broertje (die na 2 weken het al voor elkaar had om 1200 virussen erop te hebben) heb ik deze uitgeprobeerd, helaas wisde deze een aantal essensiele windows bestanden waardoor de computer vervolgens alleen nog maar bsod (bluescreen of death) aangaf.

Windows opnieuw geïnstalleerd en werkt nu gelukkig weer, maar hitman komt er dus niet meer op :-)

wat heeft hitman ermee te maken?
of was het hitman die deze bestanden had gewist?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Hitman pro 3 werkt heel anders als de vorige versies. In expert mode zal het programma alles dat het ook maar een beetje verdacht/onverwacht vindt aangeven als potentieel gevaarlijk.

Je moet ZELF handmatig aangeven of die boel dan gewist mag worden, dus als je klakkeloos klikt, zie ik bovenstaande scenario inderdaad wel gebeuren. Bij één van mijn tests beweerde Hitman Pro zelfs bij hoog en laag dat mijn touchpad drivers mogelijke infectiebronnen waren (cleane install, kwamen net van de HP site). Yeah right.

Vandaar mijn sneer naar de makers die hoog van hun toren blazen en aangeven hoe schandalig ze het vinden dat hun eigen software false positives veroorzaakt bij andere virusscanners ... :roll:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

maastrix schreef:Op de pc van me broertje (die na 2 weken het al voor elkaar had om 1200 virussen erop te hebben) heb ik deze uitgeprobeerd, helaas wisde deze een aantal essensiele windows bestanden waardoor de computer vervolgens alleen nog maar bsod (bluescreen of death) aangaf.

Windows opnieuw geïnstalleerd en werkt nu gelukkig weer, maar hitman komt er dus niet meer op :-)


Als de pc zo fel is besmet dan kan het niet anders dan problemen geven.
Niet vergeten dat malware systeembestanden infecteren, verwijderen, of deels onbruikbaar maken. Na zo een besmetting is het steeds het beste om een clean install te doen. Tenzij je alles terug kan herstellen wat die malware heeft aangericht.
Afbeelding
thailand
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 apr 2007, 16:29
Locatie: Antwerpen

Het gebruik van dit programma heeft er bij mij al 2x toe geleid om een clean instal te doen.
laatse keer vond deze trouwens Avira een bedreiging en wou dit verwijderen ?

Afblijven van dit programma ...doet meer kwaad dan goed.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”