Ik heb hier vandaag al voor naar EDPNet gebeld maar wilde toch even checken of er nog mensen zijn die onderstaand probleem hebben.
Eerst even een situatie schets:
- Ik heb een Max6Dyn
- Ik heb een maximum limiet (mits bijbetalen) van 100GB
- Ik had de afgelopen dagen veel gedownload omdat mijn meter de 18e gereset wordt.
- Ik had ervoor gezorgd dat ik nog +/-7GB over had zodat ik zeker niet op smallband zou komen.
Vanmorgen krijg ik dus een mailtje 'gefeliciteerd u zit op smallband'.
Via http://www.edpnet.net/trafficHistory3.aspx zie ik dit: totaal verbruik (netto): 103.748,77
Via ISP monitor zie ik NOG STEEDS (al sinds dinsdagmorgen) staan: Left: 7026MB
Ik heb vandaag met handen en voeten proberen aan de telefoon uit te leggen dat ik die lijn professioneel (ook) gebruik en dat ik er speciaal op gelet had om trafiek over te houden om niet op smallband te raken. Vermits er soms al eens wat metingen 'blijven hangen' dacht ik met 7GB toch wel een ruime marge te hebben.
Eerst had ik die domme doos weer aan de lijn die slecht Nederlands praat (sorry voor de dissing maar die hangt echt mijn keel uit ... die verstaat nu eens NOOIT wat ik eigenlijk wil weten of vragen).
Daarna uit frustratie iemand van sales gevraagd, die kon mij ook niet helpen. Blijkbaar is er GEEN ENKELE manier om iemand van smallband te halen als die persoon al het maximale aantal volume blocks opgebruikt heeft. Ik geloof daar juist niks van maar kom, daar gaat het niet over, het ging niet.
Nu blijkt volgens ISP monitor op dit eigenste moment er nog altijd geen enkel probleem te zijn ...
Ik vind dus maw toch dat ik reden tot klagen heb ... ik kan mij ECHT niet bezig houden om elke dag zitten in te loggen op die site als er tools bestaan die dat automatisch doen en bovendien naar mijn ervaring nog niet gefaald hebben.
Nog mensen die discrepanties vast stellen tussen deze 2 meters?
ISPMonitor vs EDPNet meter
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik gebruik ook ISPmonitor en heb het eens de vergelijking gemaakt tussen het verbruik weergegeven door de trafiekmeter van Edpnet zelf en die van ISPmonitor.
Ik denk dat ik het antwoord gevonden heb : Het aantal MB dat ik volgens ISP monitor gebruikt heb, komt overeen met het aantal MB dat ik gedownload heb. Dus het aantal MB die ik geüpload heb wordt niet meegeteld bij ISPmonitor.
Daar ISPmonitor de informatie afhaalt van de Edpnet website, hebben ze volgens mij de verkeerde parameters genomen. Want het aantal gedownloade MB is wel identiek aan het verbruik volgens ISPmonitor.
Misschien hier eens een melding van maken op het ispmonitor forum
[EDIT] Het probleem was blijkbaar al aangehaald op het ISPmonitor forum en ook de 'fix' was door de maker van het programma al op het forum geplaatst. Vreemd genoeg moet je het op et forum gaan zoeken en komt het niet via de auto update. Ik heb in ieder geval de originele exe file vervangen door die van op het forum en nu geeft hij wel het juiste resultaat.
Hier is de link : http://dev.ispmonitor.be/isp.exe
Trouwens bedankt voor de melding hier, dat bespaard mij mss ook wat extra betaald trafiek
Ik denk dat ik het antwoord gevonden heb : Het aantal MB dat ik volgens ISP monitor gebruikt heb, komt overeen met het aantal MB dat ik gedownload heb. Dus het aantal MB die ik geüpload heb wordt niet meegeteld bij ISPmonitor.
Daar ISPmonitor de informatie afhaalt van de Edpnet website, hebben ze volgens mij de verkeerde parameters genomen. Want het aantal gedownloade MB is wel identiek aan het verbruik volgens ISPmonitor.
Misschien hier eens een melding van maken op het ispmonitor forum
[EDIT] Het probleem was blijkbaar al aangehaald op het ISPmonitor forum en ook de 'fix' was door de maker van het programma al op het forum geplaatst. Vreemd genoeg moet je het op et forum gaan zoeken en komt het niet via de auto update. Ik heb in ieder geval de originele exe file vervangen door die van op het forum en nu geeft hij wel het juiste resultaat.
Hier is de link : http://dev.ispmonitor.be/isp.exe
Trouwens bedankt voor de melding hier, dat bespaard mij mss ook wat extra betaald trafiek
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Thanks!
Nu geeft hij idd Left: -1528 aan.
Wat me nog wel zorgen baart: ik heb om 01:45 een mailtje gekregen dat ik terug op breedband sta ('t is die tijd van de maand ) maar ISP monitor geeft de 18e nog niet weer (en is dus ook nog niet gereset).
Blijkbaar schort er toch nog ergens iets.
De speedtest bevestigt dat ik terug op breedband sta.
Wat me nog wel zorgen baart: ik heb om 01:45 een mailtje gekregen dat ik terug op breedband sta ('t is die tijd van de maand ) maar ISP monitor geeft de 18e nog niet weer (en is dus ook nog niet gereset).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Mijn Fritz!Box 7170 houdt zelf alle trafiek bij, zowel up als down. Ik kan dus perfect per dag/week/maand volgen wat ik verstuurd of ontvangen heb. De teller kan ook gereset worden bij de Fritz.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Maar ik denk niet dat je Fritz!Box "nachtsurfen" kentJack Daniels schreef:Mijn Fritz!Box 7170 houdt zelf alle trafiek bij, zowel up als down. Ik kan dus perfect per dag/week/maand volgen wat ik verstuurd of ontvangen heb. De teller kan ook gereset worden bij de Fritz.
Ik gebruik DUmeter in combinatie met netlimiter 2.
Netlimiter kan zijn data per uur loggen dus is het voor mij heel gemakkelijk zien of de data klopt.
Ik heb de 16de sept ook 11GB aan data aan mijn broek gesmeerd en heb er een ticketje gelogged.
Strafste is dat er niemand thuis was tussen die periode dat de traffiek is gedownload.
Netlimiter kan zijn data per uur loggen dus is het voor mij heel gemakkelijk zien of de data klopt.
Ik heb de 16de sept ook 11GB aan data aan mijn broek gesmeerd en heb er een ticketje gelogged.
Strafste is dat er niemand thuis was tussen die periode dat de traffiek is gedownload.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik slaap 's nachts en mijn Fritz!Box ook, want dan staat hij in "sluimermode". Op die manier bespaar ik op mijn electriciteitsrekening. Als dat niet goed bekeken isr2504 schreef:Maar ik denk niet dat je Fritz!Box "nachtsurfen" kentJack Daniels schreef:Mijn Fritz!Box 7170 houdt zelf alle trafiek bij, zowel up als down. Ik kan dus perfect per dag/week/maand volgen wat ik verstuurd of ontvangen heb. De teller kan ook gereset worden bij de Fritz.
- Braindamage
- Elite Poster
kijk eens op pagina van Edpnet. Misschien is het daar ook nog niet veranderd. Want als ISPmonitor zijn data van de Edpnet website haalt, dan zou het identiek moeten zijn.Sven.VdS schreef:Thanks!
- Mette
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Contacteer:
Gebruik deze fix: http://forum.ispmonitor.be/topic.php?post=3200#post3200
Dit is ISPmonitor 5.6.0, op de site staat nog 5.5.6 en die geeft inderdaad de stats van EDPnet verkeerd aan (kan de 2de pagina met starts niet goed lezen).
Met die fix werkt het als vanouds, buiten met de reset zet hij zich niet direct op 0, maar blijft hij een dagje staan op de hoeveelheid die je vlak voor de reset had.
Je moet gewoon die exe copieren over de oorspronkelijke exe in de installatiemap van ISPMonitor.
Dit is ISPmonitor 5.6.0, op de site staat nog 5.5.6 en die geeft inderdaad de stats van EDPnet verkeerd aan (kan de 2de pagina met starts niet goed lezen).
Met die fix werkt het als vanouds, buiten met de reset zet hij zich niet direct op 0, maar blijft hij een dagje staan op de hoeveelheid die je vlak voor de reset had.
Je moet gewoon die exe copieren over de oorspronkelijke exe in de installatiemap van ISPMonitor.
- Braindamage
- Elite Poster
Dat hebben we al gedaan, zoals je hierboven kan lezenMette schreef:Gebruik deze fix: http://forum.ispmonitor.be/topic.php?post=3200#post3200
- Mette
- Premium Member
- Contacteer:
Oops, mijn fout. Ik was nog half aan het slapen toen ik die reply heb geschreven zo te zien .Braindamage schreef:Dat hebben we al gedaan, zoals je hierboven kan lezenMette schreef:Gebruik deze fix: http://forum.ispmonitor.be/topic.php?post=3200#post3200
- Mette
- Premium Member
- Contacteer:
Voor zover ik kan zien de laatste paar maanden is er 1 dag vertraging op het resetten van ISPMonitor tov de EDPnet site. Waarom dit is heb ik tevergeefs al zitten zoeken, maar ik heb er nog geen zinnig antwoord op gevonden spijtig genoeg.Sven.VdS schreef:idd al uitgevoerd maar volgens jou is de vertraagde reset normaal?
Dat verklaart het tweede stuk van het probleem ..