Een kleine vraag over dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Igorok
Member
Member

Ik heb dus homeconnect gekocht, dan via de cd geregistreerd dan contract via email gestuurd maar kreeg geen reactie ik schreef een email naar dommel en ze zeiden na 4 weken dat ze geen contract hebben otvangen, maar ondertussen hebben ze mijn account gemaakt met login etc, dan heb ik contract via post gestruud, dat hebben ze gekregen, maar toen mijn account werd aangemaakt had ik van hun direct proforma factuur gekregen en ik moet die betalen voor 22 sep, maar ze hebben nog steeds geen telefoon lijn gelegd, dus ik heb geen internet, moet ik dan betalen of niet, want er staat als ik niet betaal wordt mijn account gesloten ezv, of komen ze niet omdat ik niet betaald heb? Wat precies moet het zijn?

Nog een vraag, zo te zien snelheid is niet zo goed ja?
Zou het mogelijk zijn om mmorpg te spelen of zal de snelheid van dommel niet genoeg zijn? Iemand zou antwoord kunnen geven, ik dan u all vooraf.
BeTuned
Starter
Starter
Contacteer:

De factuur die je krijgt is al voor de volgende maand (Oktober), je hebt je eerste maand gratis.

Wat bedoel je met "ze hebben nog geen telefoonlijn gelegd"? Als je geen belgacomlijn op voorhand hebt gehad moet er een belgacom-technieker afkomen om je lijn aan te leggen (als ik me niet vergis)

Bij mij is het goed gelopen, enkel dat ik het contract niet via mail verzonden kreeg (bestand was te groot, een 6MB), heb ik het op een externe webserver gezet waarbij het wel ging. Kreeg wel bevestiging van hun dat ze het hebben gehad.

De snelheid is wel goed, meer dan genoeg om een mmorpg te spelen, het gaat er enkel om dat je geen 12Mbits krijgt (voor een snellere down- en upload).
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

1) Ja, je moet betalen.

Als Dommel zijn administratie wat bijgebeend heeft, zou na een aantal maanden je activatiedatum moeten aangepast zijn (op de datum van je aansluiting) en krijg je die reeds betaalde dagen daarmee terug. Creditnota's schrijft Dommel niet uit.

2) Je snelheid (daar kan ik me niet over uitspreken).

Heb je Dommel al eens een afstandscheck laten doen ?
Ofwel via Belgacom.

Als je niet verder dan 4 km van een ADSL centrale zit, kun je de volle 4,6 Mbps halen. Hoe dichter je bij de centrale woont hoe hoger (tot 12 Mbps) je kan syncen.

Edit BeTuned was me net voor. Nog dit. Als je idd geen actieve belgacom telefoonlijn liggen hebt, moet je dit opgeven bij je registratie, zodat Dommel op de activatiedag een technieker bij je langs kan sturen.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Wow, uw Nederlands is niet zo héél erg leesbaar... Maar ok, ik doe een poging.

alle proforma facturen dienen betaald te worden. Eventueel kan achteraf uw facturatiedatum worden opgeschoven, zodat ge na X tijd een correcte facturatie hebt. Neen, dat is niet zo denderend correct van hen en neen, het kan niet op een andere manier.

Wat betreft uw snelheid: dat hangt allemaal af van hoever u van de centrale zit. Zit u dicht genoeg en in een ADSL2+ gebied, dan zal die 12Mbps _ruim_ voldoende zijn. Alles buiten het ADSL2+ gebied en vnl. alles verder verwijderd dan 4km van de lokale centrale zou problemen kunnen opleveren. Dit had u best eens nagevraagd alvorens u een contract had ondertekend, maar goed.

EDIT: en ik ben blijkbaar den traagste van de 3... :D Soit, ge hebt ineens drie antwoorden voor de prijs van één hé!
ooh. shiny.
beleriand
Starter
Starter

Een postje van een nieuwe user.
Als ik jou was zou ik inderdaad ook betalen.
Ik heb ondertussen ook al een proforma factuur gekregen, dat moet nu zo'n week geleden zijn, en heb die niet betaald, omdat ik nog aan het wachten was op een Belgecom technieker, die uiteindelijk een dag later is gekomen dan dat Dommel mij had gemeld.

MAAR het is nu wel dik in orde, ik kan op internet, ik kan bellen en gebeld worden, enfin al bij al is mij ervaring best wel positief.
Behalve de communicatie dan, want die is echt belachelijk.
Er bleek in het begin een foutje te zitten op mijn lijn (niet aangesloten in de belgacom kast, waardoor ik nog geen verbinding had), dit ben ik pas te weten gekomen nadat ik zelf naar de helpdesk had gebeld, twee dagen nadat ik al aangesloten had moeten zijn.

Ook kreeg ik helemaal in het begin een pro forma factuur omdat er zogezegd een technieker moest langskomen om mijn router te installeren, helpdesker was daarvan uitgegaan. Ik heb dan een ticket geopend en daar nooit enige reactie op gekregen, factuur is echter wel verwijderd, dus daar zal ik niet over klagen.

Enifn vanaf je bij Dommel binnenbent zal alles wel in orde zijn, maar de communicatie loopt wel zeer wankel.
woete
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Eens een factuur aangemaakt is moet je het betalen.
HUn systeem bestaat er in de 3e of 4e maand niet te factureren. Zodoende hebt ge u 1e maand gratis pas de 3e of 4e maand.

Volgens mij is dit niet omdat ze geen creditnota kunnen of willen maken!
Maar wél omdat ze cashflow willen genereren. Met al die nieuwe klanten willen ze snel geld in hun beurs. Om zo weer kosten van personeel en belgacom voor hun adsl2+ infrastructuur te betalen. Begrijpelijk maar niet correct.
Igorok
Member
Member

Ik heb zo juist een email gekregen van dommel dat morgen een technieker komt tussen 8 en 18:00 dus het is toch iets.

En zo ik begrepen heb moet ik nu zo snel mogelijk deze proforma faktuur betalen.

Hopelijk komt het alles in orde, want ik zit nu op een dak aangesloten aan open wireless netwerk van iemand haha!

En het is echt schitterend dat ik antwoord van techniesche dienst binnen 2 uur gekregen heb, dat is super ))

Dank u voor alle antwoorden.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Igorok schreef:
En het is echt schitterend dat ik antwoord van techniesche dienst binnen 2 uur gekregen heb, dat is super ))

Dank u voor alle antwoorden.
Dus nog maar is een bewijs dat het ook goed kan verlopen. :wink:
Igorok
Member
Member

Weer een probleem met dommel, gisteren moest een technicus komen maar er is niemand gekomen, en vandaag heb ik al een brief van dommel gekregen met cd en activatiecode, wat nu?
waarom zijn ze niet gekomen?
Moet ik misschien ook naar belgacom een email sturen of? (wat is email van belgacom?)
Heeft iemand een raad voor mij?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Terug naar Dommel bellen zeker? Als je naar Belgacom belt, zullen die je toch naar Dommel doorverwijzen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Igorok schreef:Moet ik misschien ook naar belgacom een email sturen of? (wat is email van belgacom?)
waarom zou jij contact moeten nemen met belgacom? je bent er geen klant
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Igorok
Member
Member

ok, gisteren is de technicus niet gekomen ik hoop op vandaag misschien, is het mogelijk of waarschijnlijk nu enkel volgede week?
Wil niet weekend zonder internet zitten, is het mogelijk nog iets te doen?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Igorok schreef:Weer een probleem met dommel, gisteren moest een technicus komen maar er is niemand gekomen, en vandaag heb ik al een brief van dommel gekregen met cd en activatiecode, wat nu?
waarom zijn ze niet gekomen?
Moet ik misschien ook naar belgacom een email sturen of? (wat is email van belgacom?)
Heeft iemand een raad voor mij?
Dat is eerder schuld van belgacom of communicatie tss belgacom en dommel
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”