Werk, loon, extralegale voordelen en andere

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Argon,

Het "kan" beter, maar ook niet al te veel. Voor jouw leeftijd/opleiding/ervaring heb je een correct loon.

Mvg,
Sasuke
Laatst gewijzigd door Sasuke 20 sep 2008, 09:29, in totaal 1 gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Sasuke schreef:Argon,

Het "kan" beter, maar ook niet al te veel. Voor jouw leeftijd/opleiding/ervaring heb je een correct loon.

Mvg,
Sasuke


Had ik wel verwacht, ik dacht ook wel dat het een "eerlijk" loon ging zijn. Zeker zoals in de voorgaande discussie al aangehaald wordt dat er toch veel gekeken word naar ervaring in de IT. Van opleiding ben ik al niet echt een IT'er. Tijdens mijn middelbare studies hield ik mij gewoon zeer veel bezig met computers en netwerken. Ben dan maar een jaar PC technicus - netwerkbeheer gaan volgen aan Syntra. Heb redelijk snel werk gevonden in wat ik wou doen en nu ben ik vooral aan het proberen zoveel mogelijk opleidingen mee te kunnen volgen (al dan niet prive betaald)

Het "ambetant" is wel als ik ergens een vergadering heb met andere netwerkbeheerders dat die mij zo onder tafel praten, dan voel je uzelf soms echt dom :-D Ik heb nog een lange weg af te leggen!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Argon schreef:veel gekeken word naar ervaring in de IT


De vraag is hoe kijkt men naar ervaring... functieomschrijving, een aantal jaren je broek gesleten in een bepaalde functie, het aantal certifications, effectieve kennis, ...

In ieder geval, zolang je merkt dat je 6 a 12 maanden geleden dingen deed die je nu anders en beter zou doen dan ben je goed bezig en boek je vooruitgang.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Well put r2504, nog nooit over gedacht, maar zo zou je het inderdaad kunnen omschrijven !

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

r2504 schreef:In ieder geval, zolang je merkt dat je 6 a 12 maanden geleden dingen deed die je nu anders en beter zou doen dan ben je goed bezig en boek je vooruitgang.


Dat ik vooruitgang boek daar twijfel ik niet over. Ik heb al heel wat dingen bijgeleerd!

Wat ik wel leuk vind is dat ik onmiddellijk een groot project in handen gesmeten kreeg. De volledige netwerk infrastructuur van alle vestigingen over West-Vlaanderen moet worden verandert. Nu werken alle vestigingen elk appart op 1 server. Niets staat dus centraal met andere woorden.

Ik laat mij bijstaan door een externe firma waar ik mee communiceer en waar ik mag gaan helpen alle servers klaar te zetten, implementeren, installeren,...
Het kost de VZW wat geld omdat het bedrijf niet aan een 100% door kunnen werken omdat ze mij uitleg geven, maar het leuke van de zaak is dat het door de VZW goedgekeurd werd om het zo te doen.

Zo leer ik natuurlijk ook wel veel bij he.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Argon, dat noemt men een win-win. Ze betalen je niet al te veel, dus winnen geld en ondertussen leer jij bij. Als je na 2 jaar natuurlijk zegt van "ik ben hier weg", dan is hun investering voor niks geweest.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bubbs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
Locatie: ergens in de noorderkempen

Argon schreef:Het kost de VZW wat geld omdat het bedrijf niet aan een 100% door kunnen werken omdat ze mij uitleg geven,


Op lange termijn is het voor je vzw wellicht zelfs goedkoper. Aangezien je nu betrokken wordt bij de implementatie heb je ook een beter idee hoe heel de infrastructuur in elkaar steekt en met elkaar communiceert, zodat je in de toekomst niet voor elke peulschil opnieuw beroep moet doen op die externe partij.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Leeftijd: 24
Opleiding: geen
Werkervaring: werkende sinds mijn 16 (vakanties + weekends), zelfstandige geweest (sales + it)
(Werkgever: ) is gekend hier
Huidige functie: Technical Customer Supp Coordinator
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 20 + compensatiedagen
Maaltijdcheques: ja
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: ja (abo + toestel)
Auto: neen
Laptop: ja, dell D830
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: neen
Werkweek: 40
Reistijd (woon werk en terug): pff gemiddeld 2 a 2.5u
Tevreden over het werk?: ja
Tevreden over het loon?: kan altijd hoger, neen? :)
Maand salaris(bruto): N/A

ik had er nog graag aan toegevoegd dat ik geregeld concurrentiële aanbiedingen krijg waarbij het salaris hoger ligt en voorwaarden iets beter zijn, maar in de telecom is dat altijd zo. Een carrièreboost nodig? ander werk zoeken (liefst concurrentie)
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Leeftijd: 24 (versleten)
Opleiding: A1 elektriciteit elektronica (en nog wat domotica)

Werkervaring: netbeheerder elia, Continental nv (steller/operator), Infrabel

Werkgever: NMBS holding (infrabel)
Huidige functie: Eerste technicus tractieonderstations en bovenleiding
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 24 + 26 compensatie (36 uren week waarvan 40 effectief)

Maaltijdcheques: ja 5.5 euro /8u
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM : nee (dient strikt genomen enkel voor dienstgesprekken)
Auto: nee (dient strikt genomen enkel voor dienstverplaatsingen)
Laptop: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis treinabonnement voor de benelux en een aantal gratis tickets voor vrouw en kinderen. 2x per jaar gratis met eurostar/thalys en (grote) kortingen op buiten de benelux. KGV (ziekenkas van het spoor) , beter pensioen (als da nog besta tegen dan;) ) enz...
Werkweek: 36u
Reistijd (woon werk en terug): 20 enkel (15 zonder fille) waar ik momenteel zit (hopelijk blijf ik op die dienst)
Tevreden over het werk?: Ja
Tevreden over het loon?: Ja want het zal nog stijgen
Maand salaris(bruto): tabellen van statutaire ambtenaars zijn vrij beschikbaar voor iedereen , dus stom om daar een geheim van te maken. In vol continu schommelt het loon (afhankelijk hoeveel nachturen, zaterdagen en zondagen) tussen 1600 - 1800 netto.
Ik heb ooit een job geweigerd bij elektrabel (kerncentrale doel) omdat het vol continu was .. nettoloon na opleiding 2200 a 2300 euro ....
Ik wil echter geen ploegen meer doen (sociaal leven enzo)... Ik zit in dagdienst en verdien +- 1400 (netto)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Chemicus, procesautomatisatie:

Leeftijd: gezegend ;-)
Opleiding: Bachelor Industriële Chemie, bijscholing informatica, robotica
Werkervaring: 20 jaar als Productontwikkelaar R&D, Procesautomatisatie
Werkgever: Chemische sector
Huidige functie: Eng. procesautomatisatie
Vakantiedagen: 20 + 18 ADV + 4 DJV
Maaltijdcheques: ja
13/14e maand of winstuitkering: 13de + 14de maand
GSM : ja
Auto: nee
Laptop: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: aanvullend pensioen, hospitalisatieverzekering, super GLAT
Werkweek: 37u
Reistijd: 30 minuten
Tevreden over het werk?: Ja
Tevreden over het loon?: Ja
Maand salaris(bruto): + € 4000 (± € 2250 Netto)
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

cloink schreef:
THDBASED schreef:Alleen die "redelijk" schoot wat in het verkeerde keelgat. :)

Kweet niet? Volgens mijn berekeningen zou dat op iets van een 1500€ netto komen. Is dat zo overdreven de dag van vandaag? Heel eerlijk: voor minder zou ik mijn bed toch ook niet uitkomen hoor...

idem.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Leeftijd: 29
Opleiding: Graduaat Informatica
Werkervaring: 7 jaar
Huidige functie: Business Analyst
Vakantiegeld: 92% van het brutoloon dacht ik
Vakantiedagen: 20
Maaltijdcheques: Ja
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Ja, onbeperkt privé
Auto: Ja, met tankkaart en onbeperkt privé
Laptop: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Aandelen, projectbonussen, jaarlijkse bonus, groepsverzekering, pensioensparen.
Werkweek: 38 uur
Reistijd (woon werk en terug): 1u30
Tevreden over het werk?: Ja
Tevreden over het loon?: Ja
Maand salaris(bruto): 3100
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Leeftijd: 29
Opleiding: Graduaat Electro-mechanica (bedrijsautomatisering)
Werkervaring: 7 jaar
Huidige functie: PLC-programmeur
Vakantiegeld: weet ik eigenlijk ni
Vakantiedagen: 32
Maaltijdcheques: Nee
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Ja
Auto: Skoda Octavia break DSG en veel opties en onbeperkte tankkaart privé (tanken in heel de EU)
Laptop: Ja, maar dit is geen voordeel want dat ding dient om te werken
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: groepsverzekering, pensioensparen, bedrijfsrestaurant (of middagvergoeding wanneer op verplaatsing)
Werkweek: 38 uur
Reistijd (woon werk en terug): 30min heen, 45-60min terug naar huis, maar veel op verplaatsing.
Tevreden over het werk?: Ja
Tevreden over het loon?: Niet echt, maar gaat op het einde van het jaar normaal gezien serieus omhoog (1 jaar vast in dienst, daarvoor was ik extern)
Maand salaris(bruto): 2800 brutto (iets minder)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

In feite is het dom om 4000 Euro te verdienen want je verliest de helft . Je kan betere aandelen krijgen van het bedrijf met winstuitkeringen. Worden veel minder belast.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

ljd schreef:In feite is het dom om 4000 Euro te verdienen want je verliest de helft .


Niet helemaal natuurlijk. Met bv. kinderen en een hypotheek win je al een stuk terug.

ljd schreef: Je kan betere aandelen krijgen van het bedrijf met winstuitkeringen.


Ook in de huidige omstandigheden ?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Als het puntje bij het paaltje komt, kiezen de meeste mensen toch voor wat meer (vast) loon en wat minder (variabele) bonussen. Met loon weet je wat je in je handen hebt, bonussen hangen teveel af van andere factoren waar men niet altijd zelf impact op heeft.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Uzzi schreef:Als het puntje bij het paaltje komt, kiezen de meeste mensen toch voor wat meer (vast) loon en wat minder (variabele) bonussen. Met loon weet je wat je in je handen hebt, bonussen hangen teveel af van andere factoren waar men niet altijd zelf impact op heeft.


Bonussen tellen bovendien niet mee voor het pensioen.
freegeek
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:37
Bedankt: 1 keer

als Belgische IT-er met ervaring kan je maar goed geld verdienen door zelfstandige te worden. Als bediende zat ik na een tijdje aan een plafond van een goeie 4000 euro (+auto, groepsverzekering, ...) zonder perspektieven om financieel nog vlot te kunnen doorgroeien. Om financieel die volgende stap te zetten moet je in management gaan (geen interesse) of zelfstandige worden. Verleden jaar heb ik die stap naar een eigen bedrijf gezet en ik heb het mij nog geen seconde beklaagd.

Het afgelopen jaar heb ik in het midden oosten gewerkt op een wimax project. De Belgische lonen voor IT-ers zijn een lachertje als je weet wat je kan verdienen in het buitenland. Een goeie vriend van mij is verhuisd naar de USA voor diezelfde reden, hij verdient nu een veelvoud van wat hij in België verdiende en hij was hier een Senior Engineer voor een groot telecom bedrijf met veel ervaring.

bottom line: Belgische IT-ers zijn onderbetaald in vergelijking met de opportuniteiten die er zijn in het buitenland
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

freegeek schreef:als Belgische IT-er met ervaring kan je maar goed geld verdienen door zelfstandige te worden. Als bediende zat ik na een tijdje aan een plafond van een goeie 4000 euro (+auto, groepsverzekering, ...) zonder perspektieven om financieel nog vlot te kunnen doorgroeien. Om financieel die volgende stap te zetten moet je in management gaan (geen interesse) of zelfstandige worden. Verleden jaar heb ik die stap naar een eigen bedrijf gezet en ik heb het mij nog geen seconde beklaagd.

Het afgelopen jaar heb ik in het midden oosten gewerkt op een wimax project. De Belgische lonen voor IT-ers zijn een lachertje als je weet wat je kan verdienen in het buitenland. Een goeie vriend van mij is verhuisd naar de USA voor diezelfde reden, hij verdient nu een veelvoud van wat hij in België verdiende en hij was hier een Senior Engineer voor een groot telecom bedrijf met veel ervaring.

bottom line: Belgische IT-ers zijn onderbetaald in vergelijking met de opportuniteiten die er zijn in het buitenland


Je haalt dan ook 2 extremen aan: het midden Oosten waar je van 1 dag op de andere op straat kan zitten en de US waar je fenomenaal veel moet betalen voor onderwijs, medische zorg enz.

Zijn er ook grote verschillen met landen die wel qua opzet vergelijkbaar zijn (onze buurlanden bv) ?
freegeek
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:37
Bedankt: 1 keer

Jan_B schreef:
freegeek schreef:als Belgische IT-er met ervaring kan je maar goed geld verdienen door zelfstandige te worden. Als bediende zat ik na een tijdje aan een plafond van een goeie 4000 euro (+auto, groepsverzekering, ...) zonder perspektieven om financieel nog vlot te kunnen doorgroeien. Om financieel die volgende stap te zetten moet je in management gaan (geen interesse) of zelfstandige worden. Verleden jaar heb ik die stap naar een eigen bedrijf gezet en ik heb het mij nog geen seconde beklaagd.

Het afgelopen jaar heb ik in het midden oosten gewerkt op een wimax project. De Belgische lonen voor IT-ers zijn een lachertje als je weet wat je kan verdienen in het buitenland. Een goeie vriend van mij is verhuisd naar de USA voor diezelfde reden, hij verdient nu een veelvoud van wat hij in België verdiende en hij was hier een Senior Engineer voor een groot telecom bedrijf met veel ervaring.

bottom line: Belgische IT-ers zijn onderbetaald in vergelijking met de opportuniteiten die er zijn in het buitenland


Je haalt dan ook 2 extremen aan: het midden Oosten waar je van 1 dag op de andere op straat kan zitten en de US waar je fenomenaal veel moet betalen voor onderwijs, medische zorg enz.

Zijn er ook grote verschillen met landen die wel qua opzet vergelijkbaar zijn (onze buurlanden bv) ?


Ervaren Belgische IT-ers zijn gewoon onderbetaald, ik ken mensen met meer dan 15 jaar ervaring die Cisco CCIE gecertifieerd zijn en hier in België maar de helft verdienen van een vergelijkbare Amerikaanse collega. Zoals ik al eerder zei, in België is er een glazen plafond voor IT-ers dat zich situeert tussen 4000 en 5000 euro bruto, ikzelf heb meer dan 10 jaar werkervaring(het grootste deel bij grote bedrijven) en ik ken geen enkele vriend of (ex) collega die er in geslaagd is om door dit plafond te breken in een technische IT functie. We hebben het hier over hoog opgeleide mensen die werken in een groot bedrijf met meer dan 15 jaar ervaring en die een functie hebben die begint met Senior ...

ps: als Amerikaan in een mooie functie heb je ook health insurance
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

De eerste die hier nu nog durft klagen dat hij/zij niet veel verdient mag eens komen meedraaien in de social-profit sector. :lol: zullen wel anders piepen dan hier te klagen over een glazen plafond.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zambo schreef:De eerste die hier nu nog durft klagen dat hij/zij niet veel verdient mag eens komen meedraaien in de social-profit sector. :lol: zullen wel anders piepen dan hier te klagen over een glazen plafond.

Dat hangt allemaal af van je functie. Ook in de non profit sector kan je heel goed je boterham verdienen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

freegeek schreef:Ervaren Belgische IT-ers zijn gewoon onderbetaald, ik ken mensen met meer dan 15 jaar ervaring die Cisco CCIE gecertifieerd zijn en hier in België maar de helft verdienen van een vergelijkbare Amerikaanse collega. Zoals ik al eerder zei, in België is er een glazen plafond voor IT-ers dat zich situeert tussen 4000 en 5000 euro bruto, ikzelf heb meer dan 10 jaar werkervaring(het grootste deel bij grote bedrijven) en ik ken geen enkele vriend of (ex) collega die er in geslaagd is om door dit plafond te breken in een technische IT functie. We hebben het hier over hoog opgeleide mensen die werken in een groot bedrijf met meer dan 15 jaar ervaring en die een functie hebben die begint met Senior ...


Je hebt misschien een punt dat als je in een technische functie wilt blijven, dat je loon dan minder snel stijgt. Ik vermoed echter dat dit in vele sectoren zo is.

freegeek schreef:ps: als Amerikaan in een mooie functie heb je ook health insurance


Ja, dat is juist, zolang je werk hebt (waarbij "vast contract" = opzeg van 2 weken). Maar de andere kosten zijn ook voor werkenden heel duur: bv 1 trimester kleuterschool in een "betere" school in Silicon Valley: reken maar op verschillende duizenden dollars per kind, enz.

Ik denk dat zolang je jong bent en vrijgezel, dat je dan in de US goed je boterham kan verdienen. Eens je een gezin hebt waarschijnlijk niet meer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jan_B schreef:Ja, dat is juist, zolang je werk hebt (waarbij "vast contract" = opzeg van 2 weken). Maar de andere kosten zijn ook voor werkenden heel duur: bv 1 trimester kleuterschool in een "betere" school in Silicon Valley: reken maar op verschillende duizenden dollars per kind, enz.


Twee weken opzeg... da's zelfs al veel in de US, meestal sta je na een week op straat. En wat studeren betreft, een miljoen oude BF is daar geen uitzondering voor Universiteit.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Voor ervaren technische mensen is er niet alleen het glazen plafond, er is dikwijls ook de frustatie dat er een manager boven je staat die amper kennis heeft en bijna zeker meer verdiend. Als je zelfstandig werkt heb je daar geen last van.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Jan_B schreef:
Uzzi schreef:Als het puntje bij het paaltje komt, kiezen de meeste mensen toch voor wat meer (vast) loon en wat minder (variabele) bonussen. Met loon weet je wat je in je handen hebt, bonussen hangen teveel af van andere factoren waar men niet altijd zelf impact op heeft.


Bonussen tellen bovendien niet mee voor het pensioen.


Alsof dat veel gaat uitmaken :wink: Er is toch een maximum.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

ljd schreef:
Jan_B schreef:
Uzzi schreef:Als het puntje bij het paaltje komt, kiezen de meeste mensen toch voor wat meer (vast) loon en wat minder (variabele) bonussen. Met loon weet je wat je in je handen hebt, bonussen hangen teveel af van andere factoren waar men niet altijd zelf impact op heeft.


Bonussen tellen bovendien niet mee voor het pensioen.


Alsof dat veel gaat uitmaken :wink: Er is toch een maximum.


OK, je hebt een punt.

Nieuwe poging: bonussen zijn niet cummulatief (over de jaren heen), loonsverhogingen wel.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Nu eerlijk gezegd, als ik 4000 à 5000 bruto zou verdienen voor de rest van m'n leven (ge-indexeerd) dan zou ik een gat in de lucht springen. Het is allemaal relatief.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dfrog schreef:Nu eerlijk gezegd, als ik 4000 à 5000 bruto zou verdienen voor de rest van m'n leven (ge-indexeerd) dan zou ik een gat in de lucht springen. Het is allemaal relatief.
Hoe meer je krijgt, hoe meer je ook wil.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Goztow schreef:
Zambo schreef:De eerste die hier nu nog durft klagen dat hij/zij niet veel verdient mag eens komen meedraaien in de social-profit sector. :lol: zullen wel anders piepen dan hier te klagen over een glazen plafond.

Dat hangt allemaal af van je functie. Ook in de non profit sector kan je heel goed je boterham verdienen.


Euhm, welke functie had je dan zoal in gedachten?!
Ik werk in een groot psychiatrisch centrum en daar zijn natuurlijk de best verdienende functies weg gelegd voor artsen en hoofdapothekers... In tweede orde gaat het dan over de directiefuncties... en de rest is volgens mij eigenlijk het vermelden niet waard...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

::steven:: schreef:
Goztow schreef:
Zambo schreef:De eerste die hier nu nog durft klagen dat hij/zij niet veel verdient mag eens komen meedraaien in de social-profit sector. :lol: zullen wel anders piepen dan hier te klagen over een glazen plafond.

Dat hangt allemaal af van je functie. Ook in de non profit sector kan je heel goed je boterham verdienen.


Euhm, welke functie had je dan zoal in gedachten?!
Ik werk in een groot psychiatrisch centrum en daar zijn natuurlijk de best verdienende functies weg gelegd voor artsen en hoofdapothekers... In tweede orde gaat het dan over de directiefuncties... en de rest is volgens mij eigenlijk het vermelden niet waard...

In de meeste ziekenhuizen heb je ook een kader en staffdiensten. In psychiatrische is dat iets beperkter omdat de regelgeving daar nog iets simpeler is dan voor algemene ziekenhuizen. Ik werk zelf ook in de sector en heb zeker niet te klagen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

ljd schreef:
Jan_B schreef:
Uzzi schreef:Als het puntje bij het paaltje komt, kiezen de meeste mensen toch voor wat meer (vast) loon en wat minder (variabele) bonussen. Met loon weet je wat je in je handen hebt, bonussen hangen teveel af van andere factoren waar men niet altijd zelf impact op heeft.


Bonussen tellen bovendien niet mee voor het pensioen.


Alsof dat veel gaat uitmaken :wink: Er is toch een maximum.


Inderdaad, nog zo'n oneerlijkheidje in ons sociaal systeem, RSZ afdragen op het volle bedrag maar er nooit een pensioen voor ontvangen.
Voor die mensen zijn fiscaal vriendelijkere verloningen inderdaad interessanter
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dfrog schreef:Nu eerlijk gezegd, als ik 4000 à 5000 bruto zou verdienen voor de rest van m'n leven (ge-indexeerd) dan zou ik een gat in de lucht springen. Het is allemaal relatief.


Misschien moeten we een extra vraag toevoegen aan de info... hoeveel wil je eigenlijk verdienen (of wat beschouw je als je eigen plafond) ?

Iedereen weet hopelijk dat je in je 45 jarige loopbaand niet altijd kan blijven stijgen... ergens gaat die curven zich afvlakken.
chrisjansen
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:49

Leeftijd: 30
Opleiding: Hoger onderwijs - Onderwijzer lager onderwijs
Werkervaring: 5 jaar onderwijzer - 5 jaar ict-coördinator in onderwijs
(Werkgever: ) Departement onderwijs
Huidige functie: Ict-coördinator in basisonderwijs
Vakantiegeld: 850 euro
Vakantiedagen: veel zoals iedereen in't onderwijs
Maaltijdcheques: geen
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarstoelage 475 euro
GSM: nope
Auto: nope
Laptop: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Werkweek: 36 klokuren (in praktijk doe je er maar 10 bij)
Reistijd (woon werk en terug): ongeveer 50min. per rit
Tevreden over het werk?: ja
Tevreden over het loon?: ja (rekening houdend met de vele vakantiedagen)
Maand salaris(bruto): ong. 1600 netto
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

dopke schreef:Maand salaris(bruto): +- 2000 € netto +- 1200 € ( op de bankrekening )


Ik zit in een zogezegd knelpunt beroep ( wat niet verwonderlijk is als je de lage lonen ziet ) .


Net 5 maand geleden m'n lastenbrief betaalt , ligt de nieuwe alweer in de bus ten bedrage van 1677 € . Dus met moeite 1050 € netto per maand .
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Leeftijd: 26
Opleiding: Toegepaste Informatica
Werkervaring: service center, it officer, implementation manager
Werkgever: IT sector
Huidige functie: It Project Manager
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 38
Maaltijdcheques: jneen, wel netto dagvergoeding van 7€ per dag
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en premies
GSM: nee
Auto: ja
Laptop: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: genoeg extra voordelen en tariefvermindering.
Werkweek: 38u
Reistijd (woon werk en terug): 1u
Tevreden over het werk?: Ja
Tevreden over het loon?: zeker en vast + de mooie BMW 5 serie
Maand salaris(bruto): 3100€
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

dopke schreef:
dopke schreef:Maand salaris(bruto): +- 2000 € netto +- 1200 € ( op de bankrekening )


Ik zit in een zogezegd knelpunt beroep ( wat niet verwonderlijk is als je de lage lonen ziet ) .


Net 5 maand geleden m'n lastenbrief betaalt , ligt de nieuwe alweer in de bus ten bedrage van 1677 € . Dus met moeite 1050 € netto per maand .


Mijn schoonouders hadden dit vorig jaar voor, 2 lastenbrieven op een jaar tijd. Waarom gebeurt dit nu eens niet bij mij, ik trek steeds 2000€ terug (ongeveer)?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

TL@ schreef:
dopke schreef:
dopke schreef:Maand salaris(bruto): +- 2000 € netto +- 1200 € ( op de bankrekening )


Ik zit in een zogezegd knelpunt beroep ( wat niet verwonderlijk is als je de lage lonen ziet ) .


Net 5 maand geleden m'n lastenbrief betaalt , ligt de nieuwe alweer in de bus ten bedrage van 1677 € . Dus met moeite 1050 € netto per maand .


Mijn schoonouders hadden dit vorig jaar voor, 2 lastenbrieven op een jaar tijd. Waarom gebeurt dit nu eens niet bij mij, ik trek steeds 2000€ terug (ongeveer)?
Omdat ze eerst diegene versturen waarvan ze geld moeten krijgen, om de begroting van het voorbije jaar een beetje recht te krijgen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Ieder jaar loopt ge dan al +/- 43 euro mis aan interesten (gerekend aan 4% op uw spaarrekening).
Please help, looking for a way to get rich and fast
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Goztow schreef:
Mijn schoonouders hadden dit vorig jaar voor, 2 lastenbrieven op een jaar tijd. Waarom gebeurt dit nu eens niet bij mij, ik trek steeds 2000€ terug (ongeveer)?
Omdat ze eerst diegene versturen waarvan ze geld moeten krijgen, om de begroting van het voorbije jaar een beetje recht te krijgen?[/quote]

Ik betaal al 13 jaar bij . Maar 2x op 1 jaar is nog nooit gebeurd . Woensdag eens een bezoekje brengen aan het ontvangstkantoor met de melding dat ze betaalt worden op hetzelfde tijdstip als dit jaar ( dat die ambtenaren in het verleden te lui waren , moet ik niet voor boeten ) .
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”