Wholesalereferentieaanbod VDSL2 in aantocht
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Nog geen details van het aanbod, maar het is tenminste officieel bevestigd dat VDSL2 beschikbaar zal worden voor de andere ISP's
http://www.bipt.be/nl/614/ShowDoc/2919/ ... het_w.aspx
Edit : onderwerp aangepast
http://www.bipt.be/nl/614/ShowDoc/2919/ ... het_w.aspx
Edit : onderwerp aangepast
Laatst gewijzigd door Uzzi 18 sep 2008, 13:15, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
hmmmmm..... heel interessant nieuws. Niets wetende van de details natuurlijk, maar ik had verwacht dat BGC hier een veel langere procedureslag rond zou uitvechten.
Voordat het er uiteindelijk komt zal natuurlijk wel nog eventjes duren, maar het is goed te zien dat er beweging is.
Dank je voor de heads-up.
Voordat het er uiteindelijk komt zal natuurlijk wel nog eventjes duren, maar het is goed te zien dat er beweging is.
Dank je voor de heads-up.
-
- Elite Poster
Het zal inderdaad een processie van Echternach worden, maar het is tenminste enkel nog een kwestie van tijd.
Ik vraag me trouwens af of 'Jan met de pet' een copietje van het voorstel krijgt als je een mailtje stuurt
Ik vraag me trouwens af of 'Jan met de pet' een copietje van het voorstel krijgt als je een mailtje stuurt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
wie waagt het?
dit hebben ze toch niet gedaan?
Dit voorstel van Belgacom kan via e-mail aangevraagd worden via [email protected].
dit hebben ze toch niet gedaan?
wat is het verschil tussen die 2?
Belgacom heeft in een brief op 25 juni 2008 aangekondigd dat het een commercieel
wholesaleaanbod op basis van VDSL2 zal lanceren vanaf 1 juli 2008.
Het BIPT heeft in haar mededeling van 7 juli 2008 het beschikbaar stellen van een
doorverkoopaanbod op commerciële basis verwelkomt maar tevens opgemerkt dat het
Belgacom hierbij niet ontheft van de verplichting om een VDSL2-bitstreamaanbod te doen
zoals opgelegd in het besluit van 10 januari 2008.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
liger schreef:wie waagt het?Dit voorstel van Belgacom kan via e-mail aangevraagd worden via [email protected].
Vanuit TIK gaan we al een mailtje sturen
-
- Elite Poster
@Liger
BGC heeft een abonnement voor de particuliere klant gelanceerd op basis van VDSL(2), genaamd Belgacom VDSL Boost. Dit is het wholesaleaanbod.
Het BIPT eist van BGC dat, indien zij een dienst aanbieden op basis van VDSL(2), dat zij de overige ISP's in staat moet stellen om een gelijkaardig aanbod (eveneens op basis van VDSL(2)) aan te bieden aan de klant. Dit is het VDSL2 bitstreamaanbod. Dit laatste is nog niet gebeurd.
BGC heeft een abonnement voor de particuliere klant gelanceerd op basis van VDSL(2), genaamd Belgacom VDSL Boost. Dit is het wholesaleaanbod.
Het BIPT eist van BGC dat, indien zij een dienst aanbieden op basis van VDSL(2), dat zij de overige ISP's in staat moet stellen om een gelijkaardig aanbod (eveneens op basis van VDSL(2)) aan te bieden aan de klant. Dit is het VDSL2 bitstreamaanbod. Dit laatste is nog niet gebeurd.
-
- Premium Member
uiteraard. Alles wat in het bezit is van het BIPT is per definitie openbaar en valt onder de openbaarheidswet.Uzzi schreef:Het zal inderdaad een processie van Echternach worden, maar het is tenminste enkel nog een kwestie van tijd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ondertussen hebben wij bij TIK dit gelezen. Blijkbaar is het 20/2 Mbps dat ze aanbieden.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Heeft iemand toevallig een kopie of url van die tekst?Lord Utopia schreef:Ondertussen hebben wij bij TIK dit gelezen. Blijkbaar is het 20/2 Mbps dat ze aanbieden.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik durf de prijs al bijna niet vragen?Lord Utopia schreef:Ondertussen hebben wij bij TIK dit gelezen. Blijkbaar is het 20/2 Mbps dat ze aanbieden.
To download or not to download, that's the question.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Dat vind ik ook.gr4vity schreef:Prijs maakt mij niet uit. Als ik maar een snellere en stabielere lijn krijg als dat ik nu heb.
Liever een goede verhouding UP/DL.
Bijvoorbeeld 5 DL / 5 UP zou leuk zijn.
Maar dan is het maar 2 UP volgens doc VDSL2.
Aan die 20 DL heb ik niets.
Ik heb liever iets meer upload voor online backup.
Maar providers kunnen dan wel hun 20/2 aanbieden bij plaatsen waar ADSL/ADSL2+ geen meerwaarde bied.
Das dan wel een positief punt.
Maar voor wanneer dat het allemaal is zal nog effe duren ...
Offtopic: Jup, is al even zo. Nogmaals de reden: ik gebruik overal de nick gr4vity. Dus waarom niet op userbase he
Ontopic: 2Mbit is voorlopig genoeg voor mij, 8GB/nacht zou je dan moeten kunnen halen. Lijkt mij genoeg voor online backup (wel incremental). Mijn upload hoeft trouwens niet stil te staan door de dag mits ik toch aan het werk ben. Als hij tussen 18u en 0:30 stil staat is het goed voor mij
Edit: typo aangepast (met dank aan Sasuke).
Ontopic: 2Mbit is voorlopig genoeg voor mij, 8GB/nacht zou je dan moeten kunnen halen. Lijkt mij genoeg voor online backup (wel incremental). Mijn upload hoeft trouwens niet stil te staan door de dag mits ik toch aan het werk ben. Als hij tussen 18u en 0:30 stil staat is het goed voor mij
Edit: typo aangepast (met dank aan Sasuke).
Laatst gewijzigd door gr4vity 19 sep 2008, 09:30, in totaal 1 gewijzigd.
*apprehensive*
20/2 he?
Wel, minder dan ik op gehoopt had (mbt tot upload dan) maar meer dan verwacht na de laatste berichten die ergens rond de 12/1-1.5 voorstelden.
Nu enkel nog afwachten welke prijs ze ervoor vragen, en wanneer de alternatieve providers het ook echt mogen aanbieden. En misschien nog relevanter, hoe hun implementatie ervan zal lopen, als ge nu naar de soep kijkt die van de ADSL2+ upgrades aan het maken zijn (vooral dan voor de alternatieven hun klanten) . . .
20/2 he?
Wel, minder dan ik op gehoopt had (mbt tot upload dan) maar meer dan verwacht na de laatste berichten die ergens rond de 12/1-1.5 voorstelden.
Nu enkel nog afwachten welke prijs ze ervoor vragen, en wanneer de alternatieve providers het ook echt mogen aanbieden. En misschien nog relevanter, hoe hun implementatie ervan zal lopen, als ge nu naar de soep kijkt die van de ADSL2+ upgrades aan het maken zijn (vooral dan voor de alternatieven hun klanten) . . .
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Dus weer trager dan een onbeperkte adsl2+... belachelijk. Retrosnelheden op een mooie technologie, daar hebben ze bij BGC een patent op.Lord Utopia schreef:Ondertussen hebben wij bij TIK dit gelezen. Blijkbaar is het 20/2 Mbps dat ze aanbieden.
-
- Elite Poster
Dommel sprak/spreekt over 12/0,5 voor zijn Speedconnect. 20/2 is dus zo slecht nog niet.
Trouwens, hoeveel Cityconnecters halen werkelijk 24/3 ? Ik denk niet dat er iemand meer dan 20/2 haalt.
Trouwens, hoeveel Cityconnecters halen werkelijk 24/3 ? Ik denk niet dat er iemand meer dan 20/2 haalt.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Telenet heeft dan wel 25 Mbps downstream, maar slechts 1 Mbps upstream... dergelijk slecht aanbod is het dus toch niet van BGC (en ik denk dat velen ook liever een hogere upstream hebben dan het eindeloos verhogen van de downstream).Siglo schreef:Dus weer trager dan een onbeperkte adsl2+... belachelijk. Retrosnelheden op een mooie technologie, daar hebben ze bij BGC een patent op.
Nu de prijs zou niet boven de 60 euro mogen uitkomen... en een andere vraag is wat er zal gebeuren voor zij die dit combineren met BGC TV. (nog steeds 20/2 ?)
[19] Bitstroomtoegang is een wholesale-product waarbij een zodanige transmissiecapaciteit wordt aangeboden dat nieuwe marktdeelnemers controle hebben over de technische eigenschappen van de dienst naar de eindgebruiker en hun eigen diensten met toegevoegde waarde kunnen aanbieden.
@r2504:
Ja dat heb ik ook al aangehaald, dat ze nu blijkbaar betere specs willen geven dan we vanuit het voorlopige speedconnect specificatie konden verwachten. Misschien weer wat BGC-spin? eerst zorgen dat de verwachtingen laag zijn, en dan toch iets meer geven. geeft de oppervlakkige indruk dat ze toch weer innoverend bezig zijn he ook al kan de onderliggende infrastructuur/technologie veel meer aan.
Wat de TV betreft, VDSL2 zou tot op 1km 50/50 moeten kunnen leveren, en volgens BGC zelf willen ze iedereen op max 1km krijgen. Dus 2 HD streams + 20/2 internet zou geen probleem mogen geven.
-
- Deel van't meubilair
Daar geloofde/hoopte ik een dik jaar geleden ook op, maar in de realiteit steekt men vandaag de dag liever z'n energie in het moeizaam omschakelen naar ADSL2+ ?Draco888 schreef:volgens BGC zelf willen ze iedereen op max 1km krijgen.
Waarschijnlijk ontgaat me wel iets, maar ik begrijp de strategie van BGC absoluut niet, zeker niet gezien de druk en het productaanbod van Telenet vandaag de dag.
Van een derlijke monopolist met zo'n berg geld zou je een meer gedurfde en aangressievere aanpak verwachten... helaas, pindakaas. Wil men niet concurreren met Telenet omdat men alzo ook de alternatieve providers extra munitie geeft, of wat is de logica hierachter ?
Belgacom heeft naar mijn indruk nooit onder stoelen of banken gestoken dat ze ADSL2+ liever oversloegen, en zijn rechtstreeks gaan investeren in een commerciële uitrol van VDSL (en nu VDSL2).r2504 schreef:Daar geloofde/hoopte ik een dik jaar geleden ook op, maar in de realiteit steekt men vandaag de dag liever z'n energie in het moeizaam omschakelen naar ADSL2+ ?
Het is in opdracht van het BIPT dat ze de bestaande (doch commercieel verzwegen) ADSL2+ infrastructuur moesten openstellen aan derden.
Ik heb even de tijd genomen om een VDSL2 rop te fotograferen. Er bestaat ook een ondergronds model. Maar daar kan ik op het moment geen foto van gaan nemen.
- Bijlagen
-
- VDSL2_ROP_2.jpg
- (76.86 KiB) 84 keer gedownload
-
- VDSL2_ROP_3.jpg
- (46.61 KiB) 88 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Hier in de straat (allez, juist naast m'n huis in de straat), staan ook "juist" twee dezelfde bakken, dus ik veronderstel dat ik ook ga aansluitbaar zijn, yaay .gr4vity schreef:Ik heb even de tijd genomen om een VDSL2 rop te fotograferen. Er bestaat ook een ondergronds model. Maar daar kan ik op het moment geen foto van gaan nemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Soortgelijke foto's met commentaar zijn hier al een jaar geleden geplubiceerd, foto's van de rop en kvd bij mij in de straat.gr4vity schreef:Ik heb even de tijd genomen om een VDSL2 rop te fotograferen. Er bestaat ook een ondergronds model. Maar daar kan ik op het moment geen foto van gaan nemen.
Ook foto van de ondergrondse rop (glasvezelbak)
Lees ook commentaar van Ghostbuster (belgacommer).
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#181569
-
- Deel van't meubilair
En ondertussen blijkt er niet veel vooruitgang te zijn op het VDSL2 front, integendeel zelf, BGC lijkt het eerder af te remmen.Limburg schreef:Soortgelijke foto's met commentaar zijn hier al een jaar geleden geplubiceerd
Een gemiste kans
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Je kunt ook gewoon de test uitvoeren BGC tv met 2HD streams.dean3009 schreef:Hier in de straat (allez, juist naast m'n huis in de straat), staan ook "juist" twee dezelfde bakken, dus ik veronderstel dat ik ook ga aansluitbaar zijn, yaay .gr4vity schreef:Ik heb even de tijd genomen om een VDSL2 rop te fotograferen. Er bestaat ook een ondergronds model. Maar daar kan ik op het moment geen foto van gaan nemen.
hier aansluitbaar, rop staat hier ook vlakbij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Die test zegt niks over geen HD ontvangen, bij de buren echter wel. Ik heb een Discovery Line, vandaar misschien de (*). Zie (1) van mij en (2) van de buren. Wat is nu het verschil? Ze hebben in de straat ook al die oranje buizen gelegd (al een tijdje geleden), wss. nog geen fiber erdoor?silencer schreef: Je kunt ook gewoon de test uitvoeren BGC tv met 2HD streams.
hier aansluitbaar, rop staat hier ook vlakbij.
(1)
(2)Volgens deze eerste evaluatie is Belgacom TV in standaardkwaliteit waarschijnlijk beschikbaar op deze lijn (*). U kan bestellen in één van de Belgacom-verkooppunten of door te bellen naar 0800 22 221.
(*) Omwille van specifieke technische redenen, kan het toch zijn dat Belgacom TV niet beschikbaar is. Daarom zal er, wanneer u de bestelling plaatst, nog een verdere analyse uitgevoerd worden.
Volgens deze eerste evaluatie is Belgacom TV in standaardkwaliteit beschikbaar op deze lijn en kan u 1 tv-toestel aansluiten. Het is op deze lijn echter niet mogelijk Belgacom TV in HD te ontvangen.
Hier in Grimbergen (Vl-Brabant), ben ik eindelijk aanlsuitbaar op Vdsl2. Ik ben momenteel in Vdsl 1 en ben echt teleurgesteld dat ik mijn Vdsl Boost (17Mbits/s down) moet opgeven! Indeed, er is geen enkel aanbod boven de 12Mbits/s "Internet Plus" op VDSL2... Dit kan je enkel en alleen in België meemaken.. de technologie verbeterd en ik ga gewoon trager moeten surfen...
Ik veronderstel dat niet niet lang kan/zal duren aangezien Telent nu met hun gold shake 25Mbits/s in down & 100 Gb aanbieden.
Probleem is wel dat alle Vdsl2 klanten momenteel op 20Mbit/s synchen.. dus meer dan 20Mbits/s offers kan Bgc niet aanbieden zonder alle Vdsl2 profielen naar 25 of 30Mbits/s aan te passen..
Iemand een idee hoe dit verder gaat aflopen?
Ik veronderstel dat niet niet lang kan/zal duren aangezien Telent nu met hun gold shake 25Mbits/s in down & 100 Gb aanbieden.
Probleem is wel dat alle Vdsl2 klanten momenteel op 20Mbit/s synchen.. dus meer dan 20Mbits/s offers kan Bgc niet aanbieden zonder alle Vdsl2 profielen naar 25 of 30Mbits/s aan te passen..
Iemand een idee hoe dit verder gaat aflopen?
Neen, is technisch meer dan mogelijk maar ze willen dit niet doen.. zelf na aandringen.. Reden is gewoon dat ze geen commercieel produkt hebben op Vdsl2 boven de 12Mbits/s..Nochthans, de limiet van 12Mbits/s is waarschijnlijk een capping op de BAS profiel, aangezien de synch 20Mbits/s bedraagt..Goztow schreef:Kan je geen vdsl1 over vdsl2 profiel aanvragen?
Met VDSL1 synchte ik op 17Mbits/s en kon ik die ook volledig gebruiken(VDSL Boost profiel)..Nu is het afwachten of tot ze enidelijk een product launchen die met Telenet kan concurreren (25Mbits/s)...