Laat mij deze thread, na r2504's oproep, aanvullen met het motto "Post uw loon". Ja, ik durf nogal
Waarom doe ik dit en waar haal ik het lef vandaan te denken met deze thread het grootste geheim van elke werkende Vlaming te kunnen ontfutselen?
Wel, op Tweakers.net loopt al een tijdje volgende type threads:
Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8 )
U ziet het goed, die hollanders posten zonder schroom massaal elk detail van hun loontje.
Nee, het is niet de bedoeling hier een dikke nek op te zetten, zeker niet! Wel om te helpen en indicaties te geven.
Iedere nu hard werkende mens herinnert zich nog wel de grootte vraagtekens bij de eerste sollicitatie(s), de urban myths, vage loonenquêtes en websites met een verouderde loonindicatie. Er komt bovendien nog eens zoveel meer bij kijken: maaltijdcheques, 13de maand, vakantiegeld, een bedrijfswagen, etc...
Maw. een oproep aan de werkende mens om zijn reële situatie toe te lichten zodat de hard werkende student weet waarvoor hij (niet) werkt, of zodat de hard werkende userbaser kan zien hoe hij de voorbije jaren al dan niet in de maling is genomen door zijn werkgever.
Natuurlijk is loon niet de enige drijfveer van de werkende mens, laat ons daar geen discussie over houden, maar loon is wel belangrijk.
Zo, nu het doel toegelicht is, kan het invullijstje komen dat ik schaamteloos (mits enkele wijzigingen) van het tweakers forum heb overgenomen:
Leeftijd:
Opleiding:
Werkervaring:
(Werkgever: )
Huidige functie:
Vakantiegeld:
Vakantiedagen:
Maaltijdcheques:
13/14e maand of winstuitkering:
GSM:
Auto:
Laptop:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek:
Reistijd (woon werk en terug):
Tevreden over het werk?:
Tevreden over het loon?:
Maand salaris(bruto):
Het is niet de bedoeling hier wervingen te doen of naar vacatures te verwijzen en de werkgever vermelden is zeker geen verplichting!