Werk, loon, extralegale voordelen en andere

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

Toxeh schreef: Personeelsprobleem tegen oktober opgelost? Ik zie nog steeds 4 vacatures openstaan op de website. Vinden en opleiden op een maand is héél scherp. En helpdesk/support medewerkers groeien niet aan de bomen.
ze kunnen die mensen misschien eens een deftiger loon geven, kan natuurlijk ook helpen :-)

Mod: Dit is een afsplitsing van het dommel topic http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20712 waar met over helpdesks en lonen begon. In deze topic kan hierop verder gegaan worden.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

pennywise schreef:
Toxeh schreef: Personeelsprobleem tegen oktober opgelost? Ik zie nog steeds 4 vacatures openstaan op de website. Vinden en opleiden op een maand is héél scherp. En helpdesk/support medewerkers groeien niet aan de bomen.
ze kunnen die mensen misschien eens een deftiger loon geven, kan natuurlijk ook helpen :-)
Inderdaad, voor een hongerloon de hele dag mensen horen klagen is niet bepaald een droomjob.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

Ik wil cijfers zien, want tegenwoordig zijn alle jongeren verwend en vinden ze lonen waar ik jaren geleden van kon dromen en hard heb voor moeten werken al een hongerloon. (En neen, het verschil in levensduurte is niet zo groot om dat te verantwoorden, ik bedoel effectief maar maximaal 5 jaar).

Enfin, weet dat een loon betalen 1 ding is, de medewerker zijn loon laten opbrengen is nog een ander. Vooral als je ziet wat een loon aan de werkgever kost ... om te bleiten.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Sasuke schreef:Ik wil cijfers zien, want tegenwoordig zijn alle jongeren verwend en vinden ze lonen waar ik jaren geleden van kon dromen en hard heb voor moeten werken al een hongerloon. (En neen, het verschil in levensduurte is niet zo groot om dat te verantwoorden, ik bedoel effectief maar maximaal 5 jaar).

Enfin, weet dat een loon betalen 1 ding is, de medewerker zijn loon laten opbrengen is nog een ander. Vooral als je ziet wat een loon aan de werkgever kost ... om te bleiten.

Grtz,
Sasuke
Dan spreken we over 1400-1500 bruto :wink:
en als ge chance hebt krijgde nog maaltijdcheques.
Voor zo'n loon kunde heel den dag gezeur aanhoren van klanten, teamleaders, 2ndliners. Aanlokkelijk niwaar? :lol:
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Hmm, dat kan volgens mij niet. In zulke functie is 1750 normaal het minimumloon voor een schoolverlater dacht ik. Maar dan nog ... OK, het is niet veel, maar om het nu WEINIG te noemen voor een 9-5 job zonder verantwoordelijkheid ...

Dat de jobinhoud niet leuk is, da's iets anders. Dat het niet veel is, is ook waar, maar om het nu een hongerloon te noemen. 1500 + maaltijdcheques geeft je zo'n 1100€ netto + 120€ netto aan maaltijcheques (ongeveer). Voor een startende schoolverlater lijkt me dat een degelijk loon. Een A1 afgestudeerde, of iemand met ervaring zal zo'n job namelijk niet doen hé. En de functievereisten zullen hiervoor toch ook al niet te veel zijn denk ik ?

Grtz,
Sasuke
Afbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

Valt te bezien wat de poster met brutto bedoeld . brutto wat je op je bankrekening krijgt (moeten dan nog eens belastingen vanaf die je per jaar bijbtaalt ) , of het brutto bovenaan de loonfiche , wat ik ook zeer graag op m'n rekening zou zien 8) .

Nu , als je al 1300 € netto kunt overhouden , ben je vet betaalt , en ik denk niet dat een helpdesker zoveel verdient .
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Sasuke schreef:Hmm, dat kan volgens mij niet. In zulke functie is 1750 normaal het minimumloon voor een schoolverlater dacht ik. Maar dan nog ... OK, het is niet veel, maar om het nu WEINIG te noemen voor een 9-5 job zonder verantwoordelijkheid ...

Dat de jobinhoud niet leuk is, da's iets anders. Dat het niet veel is, is ook waar, maar om het nu een hongerloon te noemen. 1500 + maaltijdcheques geeft je zo'n 1100€ netto + 120€ netto aan maaltijcheques (ongeveer). Voor een startende schoolverlater lijkt me dat een degelijk loon. Een A1 afgestudeerde, of iemand met ervaring zal zo'n job namelijk niet doen hé. En de functievereisten zullen hiervoor toch ook al niet te veel zijn denk ik ?

Grtz,
Sasuke
Ik heb voor verscheidene isp's gewerkt als helpdeskmedewerker, die bedragen zijn dus niet uit de lucht gegrepen. Als schoolverlater die bij zijn ouders woont is dat inderdaad te doen. Maar als je alleen woont bijvoorbeeld is dat gewoon niet te doen :)

Als opstapje kan het wel tellen, ben door die ervaring toch makkelijk aan een veel betere job geraakt. Maar het verbaasd me niks dat mensen er niet aan willen beginnen.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Provider

dopke schreef:Valt te bezien wat de poster met brutto bedoeld . brutto wat je op je bankrekening krijgt (moeten dan nog eens belastingen vanaf die je per jaar bijbtaalt ) , of het brutto bovenaan de loonfiche , wat ik ook zeer graag op m'n rekening zou zien 8) .

Nu , als je al 1300 € netto kunt overhouden , ben je vet betaalt , en ik denk niet dat een helpdesker zoveel verdient .
Das bruto voor alles er af gaat. Daar hou je 1050-1100 van over :)
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

Sasuke schreef:Hmm, dat kan volgens mij niet. In zulke functie is 1750 normaal het minimumloon voor een schoolverlater dacht ik. Maar dan nog ... OK, het is niet veel, maar om het nu WEINIG te noemen voor een 9-5 job zonder verantwoordelijkheid ...

Grtz,
Sasuke
1500 euro geeft geen 1100 euro netto. (denk dat je er max 950 gaat hebben)

vriend had er 2000 en 1200 euro netto, er gaat altijd meer dan 33% af van je bruto naar je netto.

En een startende werkloze die een beetje zoekt, kan gratis en voor niets opleiding chemie volgen (wat al een pak meer betaald) of kan in de maritieme sector werken die ook nog atlijd een pak meer betalen.

Ge moet al van geen hout pijlen weten maken als je op een helpdesk gaat werken, en spijtig genoeg hoor je dat ook wel.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:
Provider

ooh. shiny.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

U moet alles niet zo met elkaar vergelijken (vind ik). Ook de afstand naar het werk,en de gezinsituatie spelen een grote rol,als het callcenter in uw straat is,valt het nogal mee, want dan heeft u geen auto &geen benzine nodig.
Mensen die werken op een callcenter verdienen inderdaad niet zo veel.
Maar mensen die werken in de supermarkt verdien ook niet veel.
Mensen die werken in een auto fabriek,aan de band verdienen meer,maar iedereen is daar niet voor geschikt hoor.
Mensen die bij het leger zijn verdienen ook een gematigd loon,en bij buitenlandse missies zelfs een groot loon,maar u kan daar ook het leven bij inschieten,of ziek worden.
Als men in een gesprek geraakt over lonen,zijn er veel mensen die overdrijven ( behalve Sasuke dan) vooral als het over een loon gaat van iemand anders.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Er is één constante: de staat pakt een enorm deel van uw wedde af...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

Goztow schreef:Er is één constante: de staat pakt een enorm deel van uw wedde af...
En we krijgen er ook veel voor terug: onderwijs, sociale zekerheid, infrastructuur, ...: bij de beste ter wereld.

(niet dat een en ander niet efficienter zou kunnen natuurlijk)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Jan_B schreef:
Goztow schreef:Er is één constante: de staat pakt een enorm deel van uw wedde af...
En we krijgen er ook veel voor terug: onderwijs, sociale zekerheid, infrastructuur, ...: bij de beste ter wereld.

(niet dat een en ander niet efficienter zou kunnen natuurlijk)
Er is een enorme verspilling in België (veel te veel Ministers, kabinetten, ...), ook bij corruptie horen we bij de top (http://www.infoplease.com/ipa/A0781359.html : jaja: we staan vlak voor Chili!). Ja: velen dingen gaan goed maar het totaalbeeld zou aan een lagere prijs kunnen.

Toegekende budgetten worden ook praktisch niet herzien. Het is enorm moeilijk om ergens een budget voor te krijgen maar eens je het hebt, kan je het bijna niet meer kwijtgeraken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

fluppie schreef:Als men in een gesprek geraakt over lonen,zijn er veel mensen die overdrijven ( behalve Sasuke dan) vooral als het over een loon gaat van iemand anders.
Wil iedereen dan hierbij z'n loon en functie posten :lol:

Ik weet alléén dat ik vele jaren geleden begonnen ben aan 48.000 Bfr BRUTO (het netto weet ik al niet meer) zonder GSM, laptop, auto, .... Vanuit het school kregen we toen ook de richtlijn mee van 55 a 60, maar dit bleek eerder een uitzondering te zijn.

Blijkbaar verwachten nogal veel afgestudeerden vandaag meteen een GSM, laptop, auto, maaltijdcheques, internet, groepsverzekering, ... en een dik loon.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Inderdaad r2504, misschien dat we in een ander topic dit eens kunnen aankaarten. Alleen is zulks nogal een teergevoelig iets en kan het beter vaag blijven zoals nu :)

Enfin, genoeg gezegd over de lonen ... het ging over Dommel hier (or what else nowadays).

Grtz,
Sasuke
Afbeelding
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:
fluppie schreef:Als men in een gesprek geraakt over lonen,zijn er veel mensen die overdrijven ( behalve Sasuke dan) vooral als het over een loon gaat van iemand anders.
Wil iedereen dan hierbij z'n loon en functie posten :lol:

Ik weet alléén dat ik vele jaren geleden begonnen ben aan 48.000 Bfr BRUTO (het netto weet ik al niet meer) zonder GSM, laptop, auto, .... Vanuit het school kregen we toen ook de richtlijn mee van 55 a 60, maar dit bleek eerder een uitzondering te zijn.

Blijkbaar verwachten nogal veel afgestudeerden vandaag meteen een GSM, laptop, auto, maaltijdcheques, internet, groepsverzekering, ... en een dik loon.
kijk, als je als schoolverlater ergens begint, begin je meestal aan het minumumloon de dag vandaag en het is dan aan jou om je te bewijzen. dan zal je snel meer verdienen. je mag dan een mooi diploma hebben, na de schooltijd begin je terug op 0 en moet je alles nog bewjzen.

wat dommel betreft, ik hoop dat ze eruit geraken en snel zoniet vrees ik het ergste.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:
Provider

Laat mij deze thread, na r2504's oproep, aanvullen met het motto "Post uw loon". Ja, ik durf nogal :)

Waarom doe ik dit en waar haal ik het lef vandaan te denken met deze thread het grootste geheim van elke werkende Vlaming te kunnen ontfutselen?

Wel, op Tweakers.net loopt al een tijdje volgende type threads:
Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8 )
U ziet het goed, die hollanders posten zonder schroom massaal elk detail van hun loontje.

Nee, het is niet de bedoeling hier een dikke nek op te zetten, zeker niet! Wel om te helpen en indicaties te geven.
Iedere nu hard werkende mens herinnert zich nog wel de grootte vraagtekens bij de eerste sollicitatie(s), de urban myths, vage loonenquêtes en websites met een verouderde loonindicatie. Er komt bovendien nog eens zoveel meer bij kijken: maaltijdcheques, 13de maand, vakantiegeld, een bedrijfswagen, etc...
Maw. een oproep aan de werkende mens om zijn reële situatie toe te lichten zodat de hard werkende student weet waarvoor hij (niet) werkt, of zodat de hard werkende userbaser kan zien hoe hij de voorbije jaren al dan niet in de maling is genomen door zijn werkgever.
Natuurlijk is loon niet de enige drijfveer van de werkende mens, laat ons daar geen discussie over houden, maar loon is wel belangrijk.

Zo, nu het doel toegelicht is, kan het invullijstje komen dat ik schaamteloos (mits enkele wijzigingen) van het tweakers forum heb overgenomen:

Leeftijd:
Opleiding:
Werkervaring:
(Werkgever: )
Huidige functie:
Vakantiegeld:
Vakantiedagen:
Maaltijdcheques:
13/14e maand of winstuitkering:
GSM:
Auto:
Laptop:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek:
Reistijd (woon werk en terug):
Tevreden over het werk?:
Tevreden over het loon?:
Maand salaris(bruto):

Het is niet de bedoeling hier wervingen te doen of naar vacatures te verwijzen en de werkgever vermelden is zeker geen verplichting!
Laatst gewijzigd door NuKeM 18 sep 2008, 12:44, in totaal 1 gewijzigd.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Leuk idee, maar ik zou enkel mee doen als het anoniem kan. Een heel deel van mijn collega's kent mijn nickname en dat zou dus wel eens tot discussies kunnen leiden. ;)
ooh. shiny.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:
Provider

True, als crewlid is mijn identiteit ook niet onbekend voor zij die zoeken (en op de nieuwe site gaat de crew gewoon open kaart spelen met zijn identiteit), ik ga het dus ook niet zomaar posten.

Het is spijtig dat we enkel in deze thread anoniem posten niet kunnen activeren. Speciaal een nieuwe nick hiervoor aanmaken wil ik ook zeker niet adviseren.
Ik ga het eens bekijken (misschien is er ergens nog een forum dat open is voor anonieme gebruikers, maar ik betwijfel het).

Een anonieme poll zou wel kunnen met loonranges, maar daar zijn we dus niets mee.
Laatst gewijzigd door NuKeM 18 sep 2008, 12:49, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Same here ... mijn nick en banden met userbase zijn te wijd bekend :p

Maar laat ons het anders zo zeggen:

Leeftijd: 29
Opleiding: ModerneTalen-Wiskunde (niet afgemaakt wegens familiale redenen)
Werkervaring: 10 jaar relevant in de ICT sector
Werkgever: Go figure :p
Huidige functie: Senior Systems Engineer
Vakantiegeld: genoeg
Vakantiedagen: te weinig
Maaltijdcheques: ja, dank u
13/14e maand of winstuitkering: Enkel 13de maand
GSM: yup, abbo + 3g + toestel
Auto: yup, Volkswagen Golf break - 2007
Laptop: yup, HP 8510p met extra RAM (degelijke videokaart was een vereiste)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kosten eigen aan werkgever op loonfiche, internet aansluiting thuis betaald door werkgever
Werkweek: Maandag tot Vrijdag, 40u (officieel) meestal meer, soms minder.
Tevreden over het werk?: Als consultant heb je leuke en minderleuke klanten. Tot hiertoe nog altijd overwegend positief.
Tevreden over het loon?: redelijk
Maand salaris(bruto): laat ons zeggen dat voor minder dan 2400€ bruto (bovenop de reeds aangehaalde voordelen) ik niet uit mijn bed kom. Momenteel is het toch wel meer dan dat :p

Mvg,
Sasuke
Laatst gewijzigd door Sasuke 18 sep 2008, 12:51, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Misschien iemand aanstellen waarheen we kunnen PM'en? Wel iemand betrouwbaar hé. :lol:
ooh. shiny.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

cloink,

Geen slecht idee, bij deze wil ik mezelf naar voren schuiven. Ik ben nooit een pietje precies geweest en ook bij mijn eigen werkgever kan het mij niet schelen wat een ander verdient.

PM's met info zal ik dan onder mijn user posten met vermelding "anonymous employee" :p

Grtz,
Sasuke
Afbeelding
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:
Provider

Ik zou zo zeggen, wacht dan even tot je er 5 ofzo hebt ontvangen, want anders gaat het opvallen als je er nu ineens één of twee hebt :wink:
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 32 keer
Provider

Sasuke schreef:Tevreden over het loon?: redelijk
:eek:
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

Jah, iedereen mag dat weten, maar omdat dan direct te linken aan een "echte" naam, no thanks :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Zeg ehm, suggestie:
Wacht even hiermee: de nieuwe site kan perfect in dit vraagstuk voldoen (anoniem gegevens publiceren / rubriceren) dankzij Fabrik, de rapid application builder :)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

THDBASED schreef:
En u vindt het te veel of te weinig? :)
ooh. shiny.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Provider

cloink schreef:
THDBASED schreef:
En u vindt het te veel of te weinig? :)
Te veel! Ik vraag mij elke dag meer en meer af waarom ik zoveel heb gestudeerd. Maar ja nu kan blijkbaar alles...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

10 jaar relevante ervaring, daar hangt een prijsje aan ;). En hij heeft het enkel over bruto, dus dat valt nogal mee.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

THDBASED schreef:Te veel! Ik vraag mij elke dag meer en meer af waarom ik zoveel heb gestudeerd. Maar ja nu kan blijkbaar alles...
Zelfde leeftijd? Ervaring? Zoals je wel weet is de ICT een uitzonderlijke sector, eentje waar ervaring dikwijls de overhand krijgt t.o.v. studies...
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

De vraag hierbij is altijd, wat is tevreden.

Ben je tevreden omdat je het zelf een mooi bedrag vindt, of omdat het (vermoedelijk) meer is dan je collega, of zelfs een vriend die een totaal andere job doet (maar waarmee je het toch tracht te extrapoleren).

Met de typisch ervaring dat lonen vertellen in Belgie absoluut not done is, is de vraag dan ook wat zijn je verwachtingen, en hoe bepaal je die. Wat trouwens met functieomschrijvingen... doe je het werk volgens je titel, of doe je eigenlijk meer of minder ?

Wat met ervaring of diploma's... vind je dit relevant ? Waarom moet je loon ieder jaar omhoog, en waar stopt het ? Hoe ga je om met schaarste op de arbeidsmarkt, en denk je aan mogelijke gevolgen later ?

Hoe calculeer je de waarde in van extra legale voordelen zoals een wagen, maaltijdcheques, groepsverzekering, ... versus iemand die dit misschien niet heeft maar een hoger bruto ?

Kortom... tevreden zijn met een loon vraagt eerst een zeer complexe maatstaf.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Provider

cloink schreef:
THDBASED schreef:Te veel! Ik vraag mij elke dag meer en meer af waarom ik zoveel heb gestudeerd. Maar ja nu kan blijkbaar alles...
Zelfde leeftijd? Ervaring? Zoals je wel weet is de ICT een uitzonderlijke sector, eentje waar ervaring dikwijls de overhand krijgt t.o.v. studies...
Ja, maar ben er al veel tegen gekomen met "ervaring", theeft lang geduurd. Hij kan een uitzondering zijn inderdaad. Versta me niet verkeerd ik vind het een hele prestatie dat hij dit gehaald heeft. Alleen die "redelijk" schoot wat in het verkeerde keelgat. :)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

THDBASED schreef:Alleen die "redelijk" schoot wat in het verkeerde keelgat. :)
Kweet niet? Volgens mijn berekeningen zou dat op iets van een 1500€ netto komen. Is dat zo overdreven de dag van vandaag? Heel eerlijk: voor minder zou ik mijn bed toch ook niet uitkomen hoor...
ooh. shiny.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

ik vind precies 2400 BRUTO helemaal niet veel hoor (eerder "redelijk" :D ). Zeker niet als je internationaal gaat vergelijken. Het lijkt veel in belgie omdat hier zowat 70% van de lonen tss 1200-1500 zitten :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

liger schreef:ik vind precies 2400 BRUTO helemaal niet veel hoor (eerder "redelijk" :D ).
Voor 10 jaar systems engineer (welke platforms trouwens) lijkt me dit ook niet echt overdreven... maar straks gaat de jongen nog frustraties krijgen :lol:

Nu is het zo dat starten zonder een diploma altijd een zekere penalty veroorzaakt die je binnen hetzelfde bedrijf haast nooit nog kan goedmaken. Job hoppen is daar soms de enige methode voor aangezien men dan wel verder gaat op ervaring.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer
Provider

Vergelijken met buurlanden is zinloos ... daar zijn heel andere systemen in voege.

Wat betreft onze noorderburen die zomaar bloot geven wat ze verdienen: ik meen ooit eens gelezen te hebben dat die informatie min of meer publiek toegankelijk was. Ik vond dat toen ook heel straf, maar er moet toch iets van waarheid in gestoken hebben.

Sowieso is de Nederlandse werkcultuur ook veel transparanter in zo'n zaken ... zelfs al zou de info niet voorhanden zijn maken ze daar niet zo'n geheim om ...

Momenteel heb je in België vooral een loonkloof tussen engineers die 'de gouden tijd' van de IT meegemaakt hebben en degenen die rond de loonstop begonnen zijn ... daardoor zie je binnen bedrijven en zelfs afdelingen dikwijls schrijnende loonverschillen. Om die reden ben je al gauw minder geneigd om je loonniveau met collega's te delen.

Onder vrienden maak ik er geen geheim van ... onder vreemden liever niet .. Meon ik wacht op uw anoniempje :)
Laatst gewijzigd door Sven.VdS 18 sep 2008, 14:19, in totaal 1 gewijzigd.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:
Provider

liger schreef:ik vind precies 2400 BRUTO helemaal niet veel hoor (eerder "redelijk" :D ). Zeker niet als je internationaal gaat vergelijken. Het lijkt veel in belgie omdat hier zowat 70% van de lonen tss 1200-1500 zitten :)
Dan hoop ik toch dat je 1200-1500 bruto startloon bedoelt :)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

Sven.VdS schreef:Vegelijken met buurlanden is zinloos ... daar zijn heel andere systemen in voege.
ik vind van wel gezien EU het juist gemakkelijker wil maken om te verhuizen//pendelen whatever. Er zijn heel wat mensen die verhuizen naar andere land voor hun werk en ik denk dat er meer gaan komen die binnen EU verhuizen.
droopy
Pro Member
Pro Member
Provider

Leeftijd: 32
Opleiding: A2 Handel
Werkervaring: Verschillende functies
Werkgever: elektriciteitssector
Huidige functie: Regelen van grote werkzaamheden, aansturen van een paar honderd mensen.
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 38
Maaltijdcheques: ja 6 euro per dag
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en premies
GSM: nee
Auto: nee
Laptop: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: genoeg extra voordelen en tariefvermindering.
Werkweek: 38u
Reistijd (woon werk en terug): 40min
Tevreden over het werk?: Ja
Tevreden over het loon?: Ja want het zal nog stijgen
Maand salaris(bruto): +/- 2800 euro
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”