vraagje over windows server 2003

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
maastrix
Member
Member

Dit heeft niks met folden te maken, (tenminste nog niet)

ik heb weer een 70-290 examen binnenkort en ik zit nu met me gpedit te kloten.

Ik heb een nieuwe afdeling gemaakt (test1)

in deze afdelingheb ik 2 gebruikers gemaakt, op de afdeling map klik ik rechts, eigenschappen, nar de tab groepsbeleid, daar maak ik een nieuwe aan, geef daarin aan dat ze het klassieke menu start moeten hebben, deze computer op he bureaublad en prullenbak icoon weg.

dat gedaan, log ik in als 1 van de 2 gebruikers, krijgen ze gewoon het windows start menu, met prullenbak en alles, ben ik nog een stapje vergeten? ik krijg het maar niet werkende en het is te lang geleden om te weten hoe het ook alweer moest. any help please? :lol:

(ze draaien trouwens bijde in vmware)
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

gpupdate gedaan?
gewoon via uw commanline gpupdate ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Heb niet meer nagekeken, maar zijn het user config of computer conf aanpassingen van de GPO die je hebt gemaakt.

Doe anders even op een PC het commando "gpresult" of "rsop.msc" dan zie je direct of je policy word uitgevoerd of niet ...

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Oei oei, en binnenkort examen? ;)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Begin al eens met geen Server OS in't Nederlands te draaien :P
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
maastrix
Member
Member

ik kon alleen maar engelse vinden ;) en ik moet toch niet op de pc zelf een gp update doen? stel nou dat je 500 pc hebt in je domein en er word iets aangepast dan hoef je toch niet op alle 500 pc''s gpupdate te doen?
Peterken
Premium Member
Premium Member

Sven.VdS schreef:Begin al eens met geen Server OS in't Nederlands te draaien :P
maastrix schreef:Ik kon alleen maar engelse vinden .....
Begrijpe wie kan :beerchug:
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

maastrix schreef:ik kon alleen maar engelse vinden ;) en ik moet toch niet op de pc zelf een gp update doen? stel nou dat je 500 pc hebt in je domein en er word iets aangepast dan hoef je toch niet op alle 500 pc''s gpupdate te doen?
Nee, daarvoor dient die gpresult of rsop.msc, zodat je kan zien of het probleem zit in het feit of de GPO effectief word gedistribueerd, of dat de GPO settings op de PC niet geldig zijn omwille van bepaalde parameters.

GPO's zijn eigenlijk wreed eenvoudig eens ge het wat door hebt, dus als ge daar al mee zit te sukkelen, dan vrees ik voor de rest van je examen :)

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
maastrix
Member
Member

nou me gpo heb ik even niet meer naar gekeken maar ik ga iig met deze tip aan de slag, me examen had ik precies 700 dus wel gehaalt:) op naar 70-291 :roll:
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Hopelijk ga je na dat examen een cursus spelling volgen ofzo.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Peterken schreef:
'eigenschappen' en 'groepsbeleid' vind ik toch nergens terug op de engelstalige servers onder mijn beheer hoor :P
selder schreef:Hopelijk ga je na dat examen een cursus spelling volgen ofzo.
I second that notion! 8)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
maastrix
Member
Member

Sven.VdS schreef:
Peterken schreef:
'eigenschappen' en 'groepsbeleid' vind ik toch nergens terug op de engelstalige servers onder mijn beheer hoor :P
selder schreef:Hopelijk ga je na dat examen een cursus spelling volgen ofzo.
I second that notion! 8)
Altijd al beter geweest in Engels dan nederlands;) en vaak wil ik net ietsje te snel typen en ben ik net iets te moe om ook echt goed te letten op of ik alles wel helemaal correct typ, maar als ik het met een beetje aandacht doe valt het allemaal best nog wel mee.

Ik bedoelde natuurlijk dat ik enkel de Nederlandse versie van Server 2003 kon vinden en niet de Engelse, echter zat ik in me hoofd met het woord engels waarschijnlijk, waardoor dat is wat er uiteindelijk uit me vingers kwam. dus Excusez-moi.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”