Telenet draadloze installatie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Cyrano.ak
Starter
Starter

Er is net een installateur langs geweest om digitale tv + internet (en gratis wireless installatie) te installeren.
Buiten het feit dat hij de digibox, de switch en de AP niet gezet heeft waar ik het gevraagd heb, zijn er nog wat problemen. Bovendien heb ik geen papieren heb moet ondertekenen ivm. installatie/levering...

1. Hij heeft mijn PW ingegeven voor op het wireless te gaan, maar ik weet dat nu wel niet :( Hoe kan ik dat terug achterhalen?
2. Na wat gelezen te hebben op het forum hier, blijkt dat ik niet met een 2e pc op het wireless netwerk kan. Dus ik moet nog een extra router kopen of zit ik fout?
Wat moet ik dan juist doen? Ik ben hier een complete noob in.
3. Ik heb geen papier gekregen met mijn logingegevens voor Mijn Telenet. Wat nu?

Tijdens het typen gebeld naar klantendienst:

1. Bellen naar technische dienst 070/696969 en zij zeggen afhankelijk van uw wireless installatie het paswoord. :)

3. Even klantennummer geven en ze hebben login en pw gegeven. :)

2. Ik heb Expressnet dus ik krijg normaal 2 IP's maar als ik het pw invoer op een andere pc dan is er geen internet daarop. Er is wel verbinding met het netwerk maar Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden => ik kan niet op internet.
Laatst gewijzigd door Cyrano.ak 16 sep 2008, 17:22, in totaal 1 gewijzigd.
Cyrano.ak
Starter
Starter

Op de 2e laptop krijgen we geen IP precies. Zou het kunnen dat 1 IP van Expresnet toegewezen werd aan mijn digibox en dat ik dus eigenlijk maar 1 IP heb om op internet te kunnen surfen?

Edit: Volgens technische dienst niet.
Cyrano.ak
Starter
Starter

Er staat dus constant "Netwerkadres verkrijgen"..
Cyrano.ak
Starter
Starter

Na 30 euro opgebeld te hebben en 6 keer de modem/accespoint/switch uit te zetten, is het blijkbaar toch gelukt om op internet te geraken. Don't ask how...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Cyrano.ak schreef:Op de 2e laptop krijgen we geen IP precies. Zou het kunnen dat 1 IP van Expresnet toegewezen werd aan mijn digibox en dat ik dus eigenlijk maar 1 IP heb om op internet te kunnen surfen?

Edit: Volgens technische dienst niet.
De technische dienst heeft gelijk. Het ip dat uw digibox krijgt telt niet mee wat betreft uw ip adressen behorende tot het abo.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

nonkie schreef:De technische dienst heeft gelijk. Het ip dat uw digibox krijgt telt niet mee wat betreft uw ip adressen behorende tot het abo.
Als deze echter niet correct geregistreerd staat bij Telenet kan hij ook een normaal adres in beslag nemen. Je kan dit steeds controleren via Huisje - Instellingen - Digicorder - Netwerk... als het 10.x.x.x is dan is het goed.
Cyrano.ak
Starter
Starter

Ok, bedankt.
Maar helaas nog niet alle problemen van de baan: toen mijn vriendin haar laptop opstartte, plots weer geen internet meer.
Wel connectie met het netwerk maar geen internet. 'Beperke verbindingsmogelijkheden"...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Cyrano.ak schreef:Ok, bedankt.
Maar helaas nog niet alle problemen van de baan: toen mijn vriendin haar laptop opstartte, plots weer geen internet meer.
Wel connectie met het netwerk maar geen internet. 'Beperke verbindingsmogelijkheden"...
das normaal je mag maar met 2 toestellen surfen met de telenet wifi hardware van 224 euro ...
je kabelmodem houdt mac adressen bij dus gewoon uitschakelen van je vriendin's laptop ofzo helpt niet; je moet je telenet modem uitschakelen.

je kunt beter een FON accesspoint aanschaffen. De La Fonera+ wordt al voor +- 29,95euro aan huis geleverd en daarmee kun je met 506tal pc's surfen tegelijkertijd als je wilt... draadloos... en via de LAN poort kun je nog een fixed pc aansluiten...of een switch aanhangen voor meerdere fixed pc's.

Ook kun je op een van de 400.000 andere FONspots gratis gaan surfen in Binnen/buitenland...
Terwijl je bij telenet daar 10euro/maand extra voor moet afdokken als je niet hun duurste abbo hebt? spijtig genoeg steekt dit niet in hun Shakes :-(
Cyrano.ak
Starter
Starter

Heb de modem 5 min uitgedaan. Maar geen resultaat. Het probleem is ondertussen verschoven naar dit:
Laptop 2 wel internet, mijn laptop niet meer.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Cyrano.ak schreef:Heb de modem 5 min uitgedaan. Maar geen resultaat. Het probleem is ondertussen verschoven naar dit:
Laptop 2 wel internet, mijn laptop niet meer.
dat wil zeggen dat die 5min wel resultaat hebben.

bij basic/comfort : 1 pc
bij expert : 2pc
bij turbo : 4 pc's
als ik niet verkeerd ben

de digicorder krijgt 10.x en wordt niet meegeteld
die accesspoint wordt "hopenlijk" niet meegeteld...maar het zou me niet verbazen :-)

is er nog een 2de netwerkconnectie?

een netwerk printer of harde schijf?
Cyrano.ak
Starter
Starter

Ff samenvatten want ik ben er hier een rommeltje van aan het maken:
Na de installatie gisteren van het wireless internet, geraakten we maar met 1 pc op internet. Na vanalles geprobeerd te hebben (op aanraden v technische dienst), lukte het plots wel (uitzetten van modem, switch en AP) om met laptop 2 online te geraken. ( beide laptops wireless)
Vandaag is laptop 1 constant online. L2 wordt aangezet: wel netwerk, geen internet.
Na weer vanalles aan-uit te zetten->L2 wel internet, L1 niet meer.
De laptop die internet heeft, krijgt duidelijk een TN-IPadres, de andere niet. Deze krijgt een netwerk IP en kan bijgevolgd niet op internet.
Ik heb telenet expressnet, dus 2 IP's.
De digibox krijgt idd een 10.XXX ip, dus daar zou het normaal niet aan mogen liggen.
Cyrano.ak
Starter
Starter

Er is bij mijn weten geen 2e netwerkconnectie (geen printer via netwerk, ext hd zijn via usb). Ik heb een Wii, maar die heeft nog niet geconnect met het netwerk.

edit: mn vorige bericht was ik aan het typen, toen jij je antwoord zette :)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Als ik van u was zou ik een router aanschaffen. Die AP kan je nog steeds gebruiken om je draadloos netwerk uit te breiden.
Het voordeel dat je dan hebt is dat je genoeg ip adressen hebt, je bent beter beschermd omdat de meeste routers een heel goede firewall aan boord hebben. Nu zit je bloot op het internet.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

skynetbbs schreef:die accesspoint wordt "hopenlijk" niet meegeteld...maar het zou me niet verbazen :-)
Sommige AP's hebben een managements interface die ook via DHCP zijn IP-adres neemt. In dergelijk geval is je AP dus ook met een adres weg, en blijft er inderdaad slechts één over.

Best dus eens controleren hoe je AP staat.
Cyrano.ak
Starter
Starter

Zal direct eens checken op die AP.
Ik vind het gewoon klote: ik vraag expliciet om 2 ip's te hebben met wireless, we betalen ervoor en dan werkt het niet.
:frown:

Edit: Ik moet eerst mijn IP wijzigen naar 192.168.0.17 en dan pas kan ik de AP accessen via 192.168.0.50. Maar als ik dat doe, kan ik niet op internet tenzij ik daarna de IP-setting terug op automatisch zet.
Ik heb even gekeken naar wat settings:
Het heeft een netwerk-ip, dus het lijkt niet te gaan lopen zijn met een ip.
Ik had ook al wat gelezen over DHCP en dit waren de settings ervan:

The DWL-G700AP can be setup as a DHCP server to distribute IP addresses to the WLAN network.
DHCP Server Disabled
Starting IP Address 192.168.0.100
Ending IP Address 192.168.0.200
Lease Time 1 week

Maar dit lijken mij gwn netwerk-settings te zijn ipv internetsettings. :(
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

eventueel fysieke controle van kabel komt binnen van telenet modem... gaat naar 4 poort hub waarna kabel gaat naar uw wireless ap en eentje naar uw digibox.

uw wireless neemt dus geen ip;

en nu draadloos connecteert je toestel via WPA.

nu even nakijken hoeveel mensen je WPA paswoord kennen en dus een publiek ip van je telenet modem krijgen.... windows authenticeert automatisch by default.

je kunt ook je laptop op die hub zetten, wireshark loslaten en kijken wat voor traffiek erdoor loopt

ik neem aan dat de logging op die AP niet echt denderend gaat zijn; t'is een domme AP die geen IP's uitdeelt (dhcp disabled)
Cyrano.ak
Starter
Starter

:oops: ik snap je post niet :oops:

Ik heb net nog maar eens gebeld naar de technische dienst. Hij zegt dat het ligt aan de digibox. Die moet ik uitschakelen, dan modem, AP en switch uitschakelen. Na 5 min modem, AP en switch aanzetten, 2 laptops aanzetten. Als die dan IP's hebben gekregen en internet hebben, dan pas digibox aanzetten.

Ben atm niet thuis, dus zal iets vr straks zijn..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Cyrano.ak schreef:Edit: Ik moet eerst mijn IP wijzigen naar 192.168.0.17 en dan pas kan ik de AP accessen via 192.168.0.50.
Dat bewijst dus dat de managementsinterface een private adres gebruikt en dus niet gaat lopen met één van je TN adressen.
Cyrano.ak schreef:The DWL-G700AP can be setup as a DHCP server to distribute IP addresses to the WLAN network.
Is hier niet van toepassing met TN... moet dus disabled staan.
Cyrano.ak schreef:Ik heb net nog maar eens gebeld naar de technische dienst. Hij zegt dat het ligt aan de digibox.
Als jij de persoon hebt laten weten dat je Digibox een 10.x.x.x adres heeft (zoals je eerder schreef) dan zou de technische dienst moeten weten dat dit niet kan.
Cyrano.ak
Starter
Starter

Jep, heb ik gedaan.
IP is 10.175.199.29 van Digibox
Maar hij zei dat het sowieso aan de digibox zou liggen.

Heb net alles gedaan wat die man zei, zonder resultaat.. :cry:

edit: hij had trouwens nog tests gedaan en zei dat er wel degelijk 2 IP's verstuurd worden.

edit2:
zou het kunnen dat die AP ingesteld is om maar 1 IP door te geven? Kan ik zoiets ergens checken?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Cyrano.ak schreef: edit2:
zou het kunnen dat die AP ingesteld is om maar 1 IP door te geven? Kan ik zoiets ergens checken?
Neen. De AP is in dit geval een soort doorgeefluik en ontvanger. Van bekabeld naar draadloos en andersom.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Cyrano.ak schreef:edit: hij had trouwens nog tests gedaan en zei dat er wel degelijk 2 IP's verstuurd worden.
Vraag hem dan eens aan welke MAC adressen... een echte TN technieker moet dit kunnen zien, een helpdesker volgens mij niet.
Cyrano.ak
Starter
Starter

Had donderdagnamiddag nog maar eens gebeld dat de digibox-methode niet gewerkt had.
Heb zitten eisen voor een technieker. Normaal kwam die in de voormiddag.
Om half 12 bel ik toch maar eens om zeker te zijn:
"Ma meneer, hier staat wel geen afspraak gepland bij u hoor.."
Om dood te vallen gewoon :(
Maar de dame die ik dan aan de lijn had was zeer vriendelijk :)
Maandag komt er een technieker (fingers crossed), bovendien geen 50 euro installatiekosten betalen en 1 maand gratis internet.
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Als de box een 10.*-ip krijgt kan het onmogelijk aan de box liggen.

Heb je de doos nog van je accesspoint? Wat is de versie van de firmware?
Staat ook aan de onderkant van je accesspoint: "F/W: 2.xx"
Heb je vista op je laptops staan?
Welke netwerkkaart zit er in de laptop die onmogelijk verbinding kan maken?
Afbeelding
Cyrano.ak
Starter
Starter

Eerst en vooral hartelijk bedankt voor jullie hulp!
Maar vandaag is er een nieuwe technieker langsgekomen.
Heeft eerst modemtests gedaan (er kwamen 2 ip's binnen en 2 buiten (want had dan via kabel geconnect), dan nog op beide pc's vanalles zitten testen, dan in config AP, nieuwe AP gaan halen en nu werkt het :-D
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

r2504 schreef: Vraag hem dan eens aan welke MAC adressen... een echte TN technieker moet dit kunnen zien, een helpdesker volgens mij niet.
Op de helpdesk kunnen ze dit ook zien :)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Wel ik begrijp niet waarom telenet geen router met wifi zet bij de mensen ipv een AP. De klant heeft daar voordelen mee alsook telenet zelf.

Voordelen van de klant:

Genoeg IP adressen om meerdere apparaten aan te sluiten.
Veiliger met de ingebouwde firewall.
Uitbreidbaar.
Configureerbaar.

Voordelen voor telenet.

Minder gebrek aan IP adressen.
Minder technische problemen. Wat de kost voor de ondersteuning naar beneden haalt.
De prijs blijft toch zowat hetzelfde AP of Router of is zelfs goedkoper.
De routers kunnen ze al op voorhand configureren zodat het voor de klant plug en play is. Iedereen kan het zelf aansluiten met een kleine deftige handleiding.

En waarschijnlijk zijn er nog voordelen aan waar ik niet direct kan opkomen.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

nonkie schreef:Wel ik begrijp niet waarom telenet geen router met wifi zet bij de mensen ipv een AP. De klant heeft daar voordelen mee alsook telenet zelf.
Ze verkopen natuurlijk liever een duurder abonnement aan iemand die met meer PC's op internet wil. Jan-met-dePet weet niet dat dit perfect kan met een router, en kijkt gewoon naar de foldertjes van TN.

Langs de andere kant heeft een router ook enkele "nadelen" ivm. port forwarding die je soms manueel moet instellen. Ik ga echter wel akkoord met het feit dat in het algemeen de voordelen van een router groter zijn dan die van een AP.
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Maar langs de andere kant vind ik niet dat een provider router/ap zou moeten leveren. Uiteraard adverteren ze draadloos internet vanuit een commercieel standpunt, maar het zelf installeren van wifi brengt wel heel veel problemen met zich mee waar een isp zich eigenlijk niet zou moeten mee bezig houden. Dit zou voor de lokale pc boer moeten zijn.
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

tettenlover schreef:Maar langs de andere kant vind ik niet dat een provider router/ap zou moeten leveren. Uiteraard adverteren ze draadloos internet vanuit een commercieel standpunt, maar het zelf installeren van wifi brengt wel heel veel problemen met zich mee waar een isp zich eigenlijk niet zou moeten mee bezig houden. Dit zou voor de lokale pc boer moeten zijn.
Klopt! Dat zeggen we ook al een tijd op het Tikforum, dat het geen taak van de isp is om dergelijke installatie's te doen.
Ik scheer nu niet alle techniekers over dezelde kam maar als je ziet hoe ze wifi installeren dan stel ik me toch vragen. Ik heb dit jaar bij drie mensen hun wifi gaan beveiligen omdat de isp (in dit geval belgacom) het nagelaten heeft. Ze kregen telkens een mail aan dat ze over hun limiet zaten terwijl ze af en toe eens een mailtje binnen haalde en wat surfen.
Dan heb ik het nog niet over de opstelling en het gekozen kanaal.
Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

nonkie schreef: Dan heb ik het nog niet over de opstelling en het gekozen kanaal.
idd ze konden beter een La Fonera installeren :-)
België is het enige apenland waar een "router" eigenlijk niet mag van de ISP (en toch verkocht wordt door alle winkels :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

tettenlover schreef:Maar langs de andere kant vind ik niet dat een provider router/ap zou moeten leveren.
Net zo min dan dat ze decoders zouden moeten leveren voor digitale televisie... maar blijkbaar is daar een stevige cent mee te verdienen.
skynetbbs schreef:België is het enige apenland waar een "router" eigenlijk niet mag van de ISP
Ondertussen mag het wel, al mag je niet de gebruiksvoorwaarden van je abonnement overschrijden (dus meer toestellen aansluiten dan voorzien).
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
tettenlover schreef:Maar langs de andere kant vind ik niet dat een provider router/ap zou moeten leveren.
Net zo min dan dat ze decoders zouden moeten leveren voor digitale televisie... maar blijkbaar is daar een stevige cent mee te verdienen.
idd bij tv vlaanderen ben je niet verplicht om "hun" decoders te nemen...
en t'is vnl een doorn in't oog van Televisie fabrikanten die met plezier DVB-C enzo willen implementeren...
skynetbbs schreef:België is het enige apenland waar een "router" eigenlijk niet mag van de ISP
Ondertussen mag het wel, al mag je niet de gebruiksvoorwaarden van je abonnement overschrijden (dus meer toestellen aansluiten dan voorzien).[/quote]

zelfs als je je houdt aan het aantal toestellen; moet je toch je kabelmodem nog steeds herstarten omdat het mac adressen bijhoudt van de "eerste" 2 toestellen...
dus even met je iphone wifi online gaan... eerst even de vorige laptop/pc uit het geheugen wissen...
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

skynetbbs schreef: idd bij tv vlaanderen ben je niet verplicht om "hun" decoders te nemen...
en t'is vnl een doorn in't oog van Televisie fabrikanten die met plezier DVB-C enzo willen implementeren...
Als ze dat met plezier willen doen, waarom volgen ze dan de specificaties van Telenet niet? Het enige wat ze doen is een tuner inbouwen. Telenet gaat nooit hun 'interactiviteit' opgeven, da's hun grootste troef.
Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

tettenlover schreef:
skynetbbs schreef: idd bij tv vlaanderen ben je niet verplicht om "hun" decoders te nemen...
Als ze dat met plezier willen doen, waarom volgen ze dan de specificaties van Telenet niet? Het enige wat ze doen is een tuner inbouwen. Telenet gaat nooit hun 'interactiviteit' opgeven, da's hun grootste troef.
kan allemaal al via "teletekst" systeem... elke huidige tv heeft zelfs al geheugen voor meer dan 1000 pagina's..... en hoeft niet "text"gebaseerd te zijn...de huidige specs laten toe dat het webbased kan zijn ook...

Btw een sms sturen is toch even duur als die rode knop?

http://en.wikipedia.org/wiki/Teletext#L ... 2F_Hi-Text
Laatst gewijzigd door skynetbbs 23 sep 2008, 22:35, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

tettenlover schreef:Als ze dat met plezier willen doen, waarom volgen ze dan de specificaties van Telenet niet? Het enige wat ze doen is een tuner inbouwen.
En waarom zou men de specificaties moeten volgen van een klein providertje in Belgie, terwijl er wereldwijd een standaard is zoals DVB-C (waarvoor er al redelijk wat tuners zitten in moderne TV's) ?
tettenlover schreef:Telenet gaat nooit hun 'interactiviteit' opgeven, da's hun grootste troef.
Dat hoeven ze ook niet... het enige wat men moet ontwikkelen is een open protocol hiervoor.
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

r2504 schreef:
En waarom zou men de specificaties moeten volgen van een klein providertje in Belgie, terwijl er wereldwijd een standaard is zoals DVB-C (waarvoor er al redelijk wat tuners zitten in moderne TV's) ?
tettenlover schreef:Telenet gaat nooit hun 'interactiviteit' opgeven, da's hun grootste troef.
Dat hoeven ze ook niet... het enige wat men moet ontwikkelen is een open protocol hiervoor.
Vlaanderen... Niet België.

Dat is er ;) Zoek maar eens wat pdf's op over MHP, dé standaard voor interactieve TV... Hetgeen Telenet gebruikt dus...
Ik doel dus niet op de DVB-C standaard, maar op de hele hutsekluts errond. Alleen is er geen enkele TV die er weg mee kan.
skynetbbs schreef: kan allemaal al via "teletekst" systeem... elke huidige tv heeft zelfs al geheugen voor meer dan 1000 pagina's..... en hoeft niet "text"gebaseerd te zijn...de huidige specs laten toe dat het webbased kan zijn ook...
Lol, dat geloof je nu toch zelf niet hé?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

tettenlover schreef:Dat is er ;) Zoek maar eens wat pdf's op over MHP, dé standaard voor interactieve TV... Hetgeen Telenet gebruikt dus...
Ik doel dus niet op de DVB-C standaard, maar op de hele hutsekluts errond. Alleen is er geen enkele TV die er weg mee kan.
Het heeft niets te maken met standaarden bij Telenet (ik ken MHP trouwens wel), maar alles met centen. Koop maar eens een INDI decoders (wat dus identiek hetzelfde toestel is als bij Telenet) en probeer het maar eens te laten activeren !

Er is dus duidelijke onwil van Telenet om andere hardware/software op zijn netwerk toe te laten... zelfs al voldoet die 200% aan hun standaard.
dbr
Premium Member
Premium Member

tettenlover schreef:Maar langs de andere kant vind ik niet dat een provider router/ap zou moeten leveren. Uiteraard adverteren ze draadloos internet vanuit een commercieel standpunt, maar het zelf installeren van wifi brengt wel heel veel problemen met zich mee waar een isp zich eigenlijk niet zou moeten mee bezig houden. Dit zou voor de lokale pc boer moeten zijn.
Dat ben ik niet met je eens, Telenet is geen isp zoals Adsl20, dxadsl, Dommel etc. bij deze providers is de prijs/kwaliteitverhouding hun belangrijkste troef en daarom is hun aanbod ook daarop toegespitst.

Telenet is geen prijsvechter Telenet biedt een waaier aan aanvullende diensten het leveren van draadloos internet hoort daar gewoon bij.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
dbr
Premium Member
Premium Member

nonkie schreef:
tettenlover schreef:M.
Klopt! Dat zeggen we ook al een tijd op het Tikforum, dat het geen taak van de isp is om dergelijke installatie's te doen.
Ik scheer nu niet alle techniekers over dezelde kam maar als je ziet hoe ze wifi installeren dan stel ik me toch vragen. Ik heb dit jaar bij drie mensen hun wifi gaan beveiligen omdat de isp (in dit geval belgacom) het nagelaten heeft. Ze kregen telkens een mail aan dat ze over hun limiet zaten terwijl ze af en toe eens een mailtje binnen haalde en wat surfen.
Dan heb ik het nog niet over de opstelling en het gekozen kanaal.
Moet je wel bij aantekenen dat er in deze een groot verschil zit tussen Belgacom en Telenet, Belgacom geeft je een doos en je mag je plan trekken eventueel met bijbetaling instaleren ze je internet maar dat is alles.
De aanbieding van Telenet is inclusief het beveiligen van het accespoint en de configuratie van een computer.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

dbr schreef:De aanbieding van Telenet is inclusief het beveiligen van het accespoint en de configuratie van een computer.
Bedoel je iemand een vals idee geven over z'n beveiliging door WEP te activeren ? En configuratie van je computer... bedoel je rommel installeren zodat iemand het TN logo in z'n Internet Explorer krijgt ?

Nee dank je... TN techniekers blijven van m'n PC af !
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”