Ik zit met een hele hoop vragen. Ik heb daarstraks mijn siemens gigaset gekocht maar geraak er niet echt aan uit. Eerst even de huidige situatie schetsen. Ik woon vlak boven mijn grootmoeder. Betaal dus geen huurgeld o.d. maar heb wel geen telefoonlijn(van mijzelf). Mijn grootmoeder heeft dus beneden wel telefoon, nl Belgacom waar mijn huidig dommel op is aangesloten(Netconnect). Nu is het de bedoeling dat mijn grootmoeder mij per maand 10€ betaald voor de telefoon (van dommel dan) die zij alleen gebruikt. Telefoon heb ik niet nodig maar hoe weet ik wanneer haar contract bij Belgacom afloopt? En moeten wij die opzeggen? Aanvragen tot opzegging o.d.??? DAN : De telefoon komt dus beneden en het internet enkel boven, hoe doe ik dit? Moet ik dan m'n router beneden zetten en gewoon boven draadloos op het internet? Heb ik dan geen signaalverlies o.d.? Is er geen mogelijkheid om de router toch boven te krijgen? En als ik ga beginnen met homeconnect te installeren, val ik dan zonder internet totdat homeconnect in orde is? Ik denk dat dat zowat al m'n vraagjes zijn Ik hoop dat het wat duidelijk is....
Mvg Tommy
Vele Homeconnect vragen...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
Ik dacht dat dommel automatisch je abonnement van belgacom opzegd.
Ik stel voor om je router beneden te laten en ofwel een utp kabel naar boven of inderdaad draadloos. Anders moet je een telefoondraad naar beneden doen want belgacom lijn komt blijkbaar beneden..
Dus situatie 1: Router beneden = 1 draad naar boven of geen draden
Situatie 2: Router boven = adsl draad naar boven + telefoondraad van router naar beneden.
Als je je internet installeert valt er eigenlijk geen internet uit imo. Alleja je krijg tbijna onmiddelijk een temp account waardoor je al kan surfen dusja.
Ik stel voor om je router beneden te laten en ofwel een utp kabel naar boven of inderdaad draadloos. Anders moet je een telefoondraad naar beneden doen want belgacom lijn komt blijkbaar beneden..
Dus situatie 1: Router beneden = 1 draad naar boven of geen draden
Situatie 2: Router boven = adsl draad naar boven + telefoondraad van router naar beneden.
Als je je internet installeert valt er eigenlijk geen internet uit imo. Alleja je krijg tbijna onmiddelijk een temp account waardoor je al kan surfen dusja.
-
- Premium Member
- Contacteer:
Ik ben net begonnen met de installatie en heb ze voor een deel afgerond. Nu zou ik zogezegd dat contract moeten afprinten, ondertekenen en dan inscannen en doormailen en dan zouden zij de activatiecode o.d. via de post opsturen... Is er geen mogelijkheid om dit te versnellen??? Want als ik daar dan nog eens op moet wachten En is dit echt nodig, dat contract opnieuw te ondertekenen? Ik heb dit toch al reeds gedaan toen ik vorig jaar mijn netconnect abo aanschafte en dit is toch eigenlijk een upgrade van m'n huidig contract... Ook heb ik een vraag over dat gratis 0800nr dat je zou kunnen bellen... Waar vindt ik in godsnaam dat nummer?????
Tussen het doorfaxen en de activatiecode te hebben ontvangen zijn 3 werkdagen gepasseerd hier.fiestaboyke schreef:Ik ben net begonnen met de installatie en heb ze voor een deel afgerond. Nu zou ik zogezegd dat contract moeten afprinten, ondertekenen en dan inscannen en doormailen en dan zouden zij de activatiecode o.d. via de post opsturen... Is er geen mogelijkheid om dit te versnellen??? Want als ik daar dan nog eens op moet wachten En is dit echt nodig, dat contract opnieuw te ondertekenen? Ik heb dit toch al reeds gedaan toen ik vorig jaar mijn netconnect abo aanschafte en dit is toch eigenlijk een upgrade van m'n huidig contract... Ook heb ik een vraag over dat gratis 0800nr dat je zou kunnen bellen... Waar vindt ik in godsnaam dat nummer?????
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
verwittig uw grootmoeder wel op voorhand dat ze mogelijks tijdje niet zal kunnen opgebeld worden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Premium Member
- Contacteer:
ok kan ik nog mee leven :d. Maar kan dat alleen faxen? Normaal kan dat toch ook via mail, niet? En naar waar mail ik dat dan door? Want dat zie ik precies nergens staan... Of ik kan het ook faxen via mijn werk, maar naar welk nummer fax ik dat dan? En moet ik dan gewoon die 7 blz doorfaxen en dan weten zij genoeg of moet er nog iets bij???
Mvg Tommy
Mvg Tommy
-
- Premium Member
- Contacteer:
Oei, en wat is een tijdje????xenne schreef:verwittig uw grootmoeder wel op voorhand dat ze mogelijks tijdje niet zal kunnen opgebeld worden
- xenne
- Elite Poster
ben zelf geen gebruiker van homeconnect. maar doorblader het forum maar eens, soms kan dat probleem precies een tijdje aanslepen. 't is een probleem waar je maar beter rekening kan mee houden, zeker in uw geval
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik heb nu meer dan 2 maand HomeConnect en nog steeds kunnen alle Telenet klanten mij niet allemaal bellen. Ze moeten blijkbaar een beetje 'chance' hebben want soms krijgen ze de melding dat mijn nummer niet bestaat en vijf minuten later werkt het zonder problemen...fiestaboyke schreef:Oei, en wat is een tijdje????xenne schreef:verwittig uw grootmoeder wel op voorhand dat ze mogelijks tijdje niet zal kunnen opgebeld worden
-
- Premium Member
- Contacteer:
Hmmm, ik hoop het in ieder geval niet dat m'n oma zonder telefoon komt te zitten Maar naar waar moet ik nu m'n getekend contract faxen en wat moet er allemaal bij???
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
fiestaboyke schreef:Hmmm, ik hoop het in ieder geval niet dat m'n oma zonder telefoon komt te zitten Maar naar waar moet ik nu m'n getekend contract faxen en wat moet er allemaal bij???
inscannen en mailen naar [email protected] ging ook dacht ik..
voor te faxencheck fax nr @ forum
-
- Premium Member
- Contacteer:
Voor alle zekerheid toch nog eens vragen
+32 70 224 305 is het juiste nr voor fax?
Sorry, maar wil zeker zijn dat ik het morgen niet verkeerd stuur ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
@ xenne waarom zit je dan in elke topic te zagen dat het oh zo slecht is ?xenne schreef:ben zelf geen gebruiker van homeconnect.
Amai als je alles gelooft wat hier geschreven staat .
@ fiestaboyke faxen is idd sneller maar als je niet te ver van Dommel woont kan je ook alles zelf even binnen gooien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Dus al deze hoop mensen die hier hun miserie neerpennen met problemen met hun homeconnect, en tig euro's uitgeven aan telefoonkosten aan hun gebrekkige helpdesk ect tickets ect zijn leugenaars volgens jij ??ketter schreef:@ xenne waarom zit je dan in elke topic te zagen dat het oh zo slecht is ?xenne schreef:ben zelf geen gebruiker van homeconnect.
Amai als je alles gelooft wat hier geschreven staat .
In't wesvloams, ge hebt ze nie al thope gij moat
-
- Elite Poster
kaise1 jij zal ze is allemaal op een rij hebben ,slimmeke.
Jij bent zeker en vast de slimste westvlaming hier daar twijfel ik niet aan.
Dus alles wat er op internet geschreven word moeten we maar geloven.
Pipo ik woon minder dan een kwartier rijden van Dommel en als ik al de berichten hier moet geloven dan is er niemand op kantoor,dan werken ze daar niet,dan doen ze niks aan de problemen en zo kan ik nog wel een tijd verder gaan.Vorige zaterdag kwam ik rond 3 uur s nachts er nog voorbij en toen stond de auto van Bart en Sandra nog op de oprit en er was overal nog vollenbak licht.Denk je mischien dat ze daar wat zitten te rusten.
kaise1 maar waar ging het topic weeral over ?
Over gezaag en geklaag of vroeg fiestaboyke niet wat extra hulp ?
Ik denk het 2de dus als je toch zo slim bent en alles al op voorhand weet wat hij zal tegen komen bij zijn installatie help fiestaboyke dan verder ,hij zal je dankbaar zijn.
Pipo ik woon minder dan een kwartier rijden van Dommel en als ik al de berichten hier moet geloven dan is er niemand op kantoor,dan werken ze daar niet,dan doen ze niks aan de problemen en zo kan ik nog wel een tijd verder gaan.Vorige zaterdag kwam ik rond 3 uur s nachts er nog voorbij en toen stond de auto van Bart en Sandra nog op de oprit en er was overal nog vollenbak licht.Denk je mischien dat ze daar wat zitten te rusten.
Ik denk het 2de dus als je toch zo slim bent en alles al op voorhand weet wat hij zal tegen komen bij zijn installatie help fiestaboyke dan verder ,hij zal je dankbaar zijn.
-
- Elite Poster
fiestaboyke ik zie op de site staan:fiestaboyke schreef:Voor alle zekerheid toch nog eens vragen
telefoon + fax =
+32 (0)11 / 920 000
Het nr dat jij nog hebt is het oude nr.
Fiestaboyke, zou je niet beter eerst nog wat wachten en je grootmoeder wat ellende besparen?
Dommel heeft een fijn product met het homeconnect idee maar het heeft momenteel last van verschillende kinderziektes.
Heb nog wat geduld en wanneer de problemen zo wat zijn opgelost kan je nog altijd het nodige aanvragen.
Dommel heeft een fijn product met het homeconnect idee maar het heeft momenteel last van verschillende kinderziektes.
Heb nog wat geduld en wanneer de problemen zo wat zijn opgelost kan je nog altijd het nodige aanvragen.
- xenne
- Elite Poster
ter compensatie van de dommel-fanboys die blijven verkondigen hoe goed dommel wel niet is en dat je geduld moet hebben blablabla. de namen van die mensen zal nu wel iedereen kennen. mensen die gewoon nooit zullen toegeven dat er iets fout aan het lopen is en steeds dezelfde plaat opleggen.ketter schreef:@ xenne waarom zit je dan in elke topic te zagen dat het oh zo slecht is ?
dit gezegd zijnde, ik wou fiestaboyke gewoon verwittigen dat er bij homeconnect soms problemen zijn om opgebeld te worden. dit leek me vooral belangrijk omdat het hier gaat over de telefoon van z'n grootmoeder. dit probleem wordt trouwens door dommel zelf toegegeven in een reactie aan ZDNet (en jammer genoeg niet via rechtstreekse communicatie naar z'n klanten), dus waarom je dit probleem gaat betwisten is me een raadsel
-
- Elite Poster
ja vooral die leugenaars die vertellen dat er WELdegelijk mensen zijn die bij dommel werken vind ik irritantketter schreef:kaise1 jij zal ze is allemaal op een rij hebben ,slimmeke.
...
...
...
en meer van dat
...
je moet wel wten dat er bij veel mensen het product WEL deftig werkt.. Maar die hoor je hier natuurlijk niet. Dus de mensen met ;problemen zijn net hier geconcentreerd. Neem dit dus met een korreltjezout.. Hier werkt alles ook goed (heb 2 weken moeten bellen en doen, maar dat was tijdens het algmeen groot voip probleem)
En de mensen die imo met hun gsm bellen naar helpdesk, zijn niet echt snugger volgens mij.. Aangezien internet wel 99,9% werkt van de eerste keer waardoor je een betamax kloon kunt gebruiken om dommel lastig te vallen..
En de mensen die imo met hun gsm bellen naar helpdesk, zijn niet echt snugger volgens mij.. Aangezien internet wel 99,9% werkt van de eerste keer waardoor je een betamax kloon kunt gebruiken om dommel lastig te vallen..
-
- Elite Poster
ik moet het precies 1000 keer herhalen -.-Zuttasoxx schreef:je moet wel wten dat er bij veel mensen het product WEL deftig werkt.. Maar die hoor je hier natuurlijk niet. Dus de mensen met ;problemen zijn net hier geconcentreerd. Neem dit dus met een korreltjezout.. Hier werkt alles ook goed (heb 2 weken moeten bellen en doen, maar dat was tijdens het algmeen groot voip probleem)
Dommel zou niet lang overleven moest het meerderheid zijn die problemen had (net zoals elke andere ISP het niet zou overleven). Daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat er om WERKENDE helpdesk hebben die je HELPT en dat zo effecient mogelijk. Maand(en) een probleem oplossen (hier spreek ik niet enkel overl algemene voip (techinsche) probleem) is NIET efficient.
Je hebt 2 weken moeten wachten anderen wachten maanden NOG altijd.
Plus zijn er problemen die je gewoon NIET kan oplossen bij dommel: zie facturen miserie, "gratis" maand etc
Dit spreekt boekdelen over klantenvriendelijkheid
Hierachter excuses zoeken voor het niet tijdig voldoen van uw facturen, is uiteraard compleet irrelevant.
-
- Premium Member
- Contacteer:
Ok, ik weet ondertussen al dat Dommel enkele fouten bevat maar om dat nu elke x weer aan te halen in ELK topic, dat komt echt m'n strot uit.... Ik ben nu al een jaartje klant van Dommel en heb in dat jaar ENKEL DE EERSTE week probleempjes gehad en eens die weg waren, heb ik voluit kunnen genieten van m'n internet en heb ik nog geen seconde spijt dat ik niet dezelfde provider van m'n ouders heb van in de tijd dat ik thuis woonde (Telenet) waar ik wel degelijk klachten over heb maar ga ze ook niet in elk topic over telenet liggen te roepen dus aub BLIJF ON TOPIC.
Mvg Tommy
Mvg Tommy
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
We zijn hier op userbase, in het dommel gedeelte waar er steeds maar meer en meer probleemtoppics opduiken , omdat klanten bij dommel hun helpdesk zelf moeilijk of zelfs niet terrecht kunnen met hun problemen, normaal dat ze hier hun gal uitspuwen; moeten we dan volgens jou die mensen niet geloven ? ze lullen hier maar wat dan ?ketter schreef:kaise1 jij zal ze is allemaal op een rij hebben ,slimmeke.
De reply van kos http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... &start=620
zegt genoeg denk ik, krijg je dan zo’n antwoord …
WTF hebben we aan je zielige bijdragen waar je bijna op elke reply Bart & Sandra, zijn/doen dit /dat en die gasten maar zit op te hemelen ? (ga je iedere week hun voeten kussen of zoiet?) Of moeten wij dan allen met ons problemen naar diepenbeek rijden naar Bart & Sandra ? ,zal nogal wat file zijn in die staat zulle J
Over pipo’s gesproken ik herinner nog je reply’s hier eens hoe je stond te stoefen dat je nooit meer moet gaan werken, dat je zwemt in t’geld, dat je hier iemand op zijn muil ging slaan (goendi dacht ik) dat was ook een prachtige bijdrage on toppic
En nog ik ben waarschijnlijk hier de domste westvlaming denk ik er zitten er hier die er wat van kennen hoor…maar ja dat verwijt komt van een (k)etter en we lachen daar es mee zeg ik dan
(een mod gaat me wel terrecht wijzen waarschijnlijk, maat wtf ik heb mijngedacht ff kunnen zeggen over deze wacko)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
't is niet omdat jij enkel internet hebt, dat de homeconnecters ook maar tevreden moeten zijn met enkel internet. Zij willen ook profiteren van de geadverteerde diensten.fiestaboyke schreef:Ok, ik weet ondertussen al dat Dommel enkele fouten bevat maar om dat nu elke x weer aan te halen in ELK topic, dat komt echt m'n strot uit.... Ik ben nu al een jaartje klant van Dommel en heb in dat jaar ENKEL DE EERSTE week probleempjes gehad en eens die weg waren, heb ik voluit kunnen genieten van m'n internet en heb ik nog geen seconde spijt dat ik niet dezelfde provider van m'n ouders heb van in de tijd dat ik thuis woonde (Telenet) waar ik wel degelijk klachten over heb maar ga ze ook niet in elk topic over telenet liggen te roepen dus aub BLIJF ON TOPIC.
Mvg Tommy
In ieder geval werkt hier internet & voip zoals het hoort. En voip vlotter dan voordien. Maar alle andere geadverteerde toeters en bellen blijft afwachten.
-
- Premium Member
- Contacteer:
Ik heb het hier over mezelf he, dus IK ben wel degelijk een tevreden klant en steek dat niet onder stoelen of banken. Ik krijg er gewoon zwaar het sch**t van dat jan en alleman om de haverklap in een onderwerp over dommel komt z**ken dat het een slecht product is, jeezes... Dat er klachten zijn weet ondertussen iedereen al, maar om daar dan toch elke x weer over te beginnen gaat er zwaar over.. Als we dan toch graag gezever leest, TELENET is in mijn ogen één van de slechtste providers, zowel met telefonie als met internet is er altijd wel iets. Wij hebben vroeger een rekening van +-30.000 BF gekregen en na veel telefoontjes plegen en doorverwezen geworden kregen we te horen dat het een verkeerd factuur was dat ze gestuurd hadden.... Moet ik dan overal gaan liggen verkondigen dat men bij telenet moet weg blijven en blablabla? Jeezes, MOD SLUIT DE TOPIC MAAR, want ik heb zo'n klein voorgevoel dat dit OFF topic gedoe gaat blijven duren...
woete schreef:'t is niet omdat jij enkel internet hebt, dat de homeconnecters ook maar tevreden moeten zijn met enkel internet. Zij willen ook profiteren van de geadverteerde diensten.fiestaboyke schreef:Ok, ik weet ondertussen al dat Dommel enkele fouten bevat maar om dat nu elke x weer aan te halen in ELK topic, dat komt echt m'n strot uit.... Ik ben nu al een jaartje klant van Dommel en heb in dat jaar ENKEL DE EERSTE week probleempjes gehad en eens die weg waren, heb ik voluit kunnen genieten van m'n internet en heb ik nog geen seconde spijt dat ik niet dezelfde provider van m'n ouders heb van in de tijd dat ik thuis woonde (Telenet) waar ik wel degelijk klachten over heb maar ga ze ook niet in elk topic over telenet liggen te roepen dus aub BLIJF ON TOPIC.
Mvg Tommy
In ieder geval werkt hier internet & voip zoals het hoort. En voip vlotter dan voordien. Maar alle andere geadverteerde toeters en bellen blijft afwachten.
-
- Elite Poster
en hoe boos zou je dan niet zijn moest deze facturatie probleem van telenet gewoon NIET opgelost zijn? Na ettelijke maanden?fiestaboyke schreef:Ik heb het hier over mezelf he, dus IK ben wel degelijk een tevreden klant en steek dat niet onder stoelen of banken. Ik krijg er gewoon zwaar het sch**t van dat jan en alleman om de haverklap in een onderwerp over dommel komt z**ken dat het een slecht product is, jeezes... Dat er klachten zijn weet ondertussen iedereen al, maar om daar dan toch elke x weer over te beginnen gaat er zwaar over.. Als we dan toch graag gezever leest, TELENET is in mijn ogen één van de slechtste providers, zowel met telefonie als met internet is er altijd wel iets. Wij hebben vroeger een rekening van +-30.000 BF gekregen en na veel telefoontjes plegen en doorverwezen geworden kregen we te horen dat het een verkeerd factuur was dat ze gestuurd hadden.... Moet ik dan overal gaan liggen verkondigen dat men bij telenet moet weg blijven en blablabla? Jeezes, MOD SLUIT DE TOPIC MAAR, want ik heb zo'n klein voorgevoel dat dit OFF topic gedoe gaat blijven duren...
Weinigen hebben hier zitten "zeiken" over Dommel. (miss Liger een beetje ) Maar ik zie vooral waarschuwingen dat je oma voor wie de telefoon belangrijk is, "even" onbereikbaar kan zijn.
Je hebt zelf aangegeven dat je dat niet leuk zou vinden, en ik vermoed zij nog minder.
Het enige dat ik uit je verhaal kan halen is dat jij broodnodig om een of andere reden asap die homeconnect wil. Je oma haar telefoon wordt dan maar bijzaak.
Dat lees ik ook zeer mooi hier:
Oei kan mijn oma zonder telefoon zitten? Waar kan ik tekenen?
Slotje is idd geen slecht idee
Je hebt zelf aangegeven dat je dat niet leuk zou vinden, en ik vermoed zij nog minder.
Het enige dat ik uit je verhaal kan halen is dat jij broodnodig om een of andere reden asap die homeconnect wil. Je oma haar telefoon wordt dan maar bijzaak.
Dat lees ik ook zeer mooi hier:
Hmmm, ik hoop het in ieder geval niet dat m'n oma zonder telefoon komt te zitten Sad Maar naar waar moet ik nu m'n getekend contract faxen en wat moet er allemaal bij???
Oei kan mijn oma zonder telefoon zitten? Waar kan ik tekenen?
Slotje is idd geen slecht idee
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Heb deze topic spijtig genoeg niet gevolgd, maarreuh, aan de laatste pagina alleen al zie ik dat het inderdaad niet veel meer met de originele topic te maken heeft.
Aan alle dommel fanboys (you know who you are) en alle dommel haters (we know who you are too ), gelieve de welles-nietes discussies op ons IRC kanaal te komen voeren, dan kunnen we daar nog eens lachen en zwanzen.
Het userbase forum is er voor constructieve dialogen, in mijn ogen zijn er enorm weinig dommel topics die daaronder vallen, of ze nu positief of negatief getint zijn.
Bij dus weeral (:sigh:) een slotje op een dommel topic ... tot de volgende keer maar weer.
Grtz,
Your friendly neighborhood moderator
Aan alle dommel fanboys (you know who you are) en alle dommel haters (we know who you are too ), gelieve de welles-nietes discussies op ons IRC kanaal te komen voeren, dan kunnen we daar nog eens lachen en zwanzen.
Het userbase forum is er voor constructieve dialogen, in mijn ogen zijn er enorm weinig dommel topics die daaronder vallen, of ze nu positief of negatief getint zijn.
Bij dus weeral (:sigh:) een slotje op een dommel topic ... tot de volgende keer maar weer.
Grtz,
Your friendly neighborhood moderator