Raw copper optie opzeggen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ethunn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2008, 12:40

Na een paar jaar Frankrijk teruggekeerd naar België, en wegens de hogere datatransfer optie gekozen voor Dommels als ISP.

Netconnect (zit in Gent, cityconnect eind dit jaar hopelijk) met de raw copper optie. Nu ontving il de infameuze Siemens modem/router vorige donderdag en krijg de foutmelding 'line loopback' en dat er geen fysieke verbinding is.

Nu denk ik dat dus de raw copper niet geactiveerd is, maar na een 200e te hebben verdaan aan GSM kosten terwijl tre luisteren naar Within Temptation zonder antwoord zou ik graag toch discovery halen bij Belgacom.

Kan dit?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Log in op CRM en zie of het op active staat. Btw als je toch die modem ging kopen en 24Mbps wou hebben waarom heb je dan gewoon niet homeconnect gekozen :???:.
ethunn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2008, 12:40

volgens crm staat alles active, en kreeg ook email bevestiging dat mijn lijn actief was. Na aansluiting blijkt dus van niet, of toch ten minste niet de raw copper/belgacom lijn (denk ik dus, dmv de Line loopback/ geen fysieke verbinding melding). Telefonisch contact om te ontdekken waar het probleem ligt is geen optie wegens de te hoge kost, email heb ik geen al te hoge verwachtingen bij, dus ben aan het overwegen om dan toch een belgacom lijn te nemen ipv raw copper. Volgens belgacom verkoper is het technisch geen probleem, hij kan me een discovery geven, maar zal wel een boete krijgen bij dommel wegens contract breuk.
Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het stop zetten van een optie, aangezien ik de adsl wil houden en dus enkel de raw copper te stoppen. Misschien doordat de lijn niet actief is kan ik dat gebruiken als niet nakomen van contract van hun kant uit, en de optie stopzetten met een aangetekend schrijven.

Heb geen home connect genomen wegens eigenlijk geen nood aan een vaste lijn. Modem leek me gewoon makkelijk.

Ik stuur dit vanop mijn iPhone dus excuses voor typos en zo ;)

Bedankt voor het antwoord trouwens.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Post ook eens je instellingen van je modem en ben je zeker dat je maar 1 lijn thuis hebt? Bij mijn installatie had ik twee verschillende lijnen en het bleek dat de ene lijn adsl had en de andere niet.
ethunn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2008, 12:40

de instellingen zijn diegene die dommel doorgaf in de bevestigingsmail:

adsl-number:.......... xxxxxxxxxxxxxxxx
adsl-login:........... xxxxxxxx@schedom
adsl-pass:............ xxxxxxxxx
news-server:.......... news.dommel.be
news-login:........... [email protected]
news-pass:............ xxxxxxxxx
pop3-server:.......... pop.dommel.be
smtp-server:.......... relay.dommel.be
webmail:.............. webmail.dommel.be
wan-ip:............... dynamisch

geavanceerde modem/router instellingen:

protocol: pppoe
vpi/vci: 8/35
encapsulation: llc
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75

Heb de aansluiting geprobeerd op alle mogelijke sockets die we hebben, steeds hetzelfde resultaat.
Plan is nu ook om eens met een volt meter op die aansluiting te vliegen om te zien of er wel degelijk 50V (heb ik hier ergens gelezen) op de draadjes zit. Voor hetzelfde geld ligt het aan de kabel die werd bijgeleverd, fabrieksfoutje of zo. Eens ik vaststel dat er effectief niks op de lijn zit dan kan ik daarmee verder.

Heb een paar jaar ervaring in de customer support, misschien moet ik mezelf aanbieden bij Dommel, lijke me dat ze hulp kunnen gebruiken :)
psmammoth
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 jun 2008, 15:59
Locatie: Leuven

ethunn schreef:Plan is nu ook om eens met een volt meter op die aansluiting te vliegen om te zien of er wel degelijk 50V (heb ik hier ergens gelezen) op de draadjes zit.


Die spanning heb je alleen als er via Belgacom telefoon voorzien wordt. Op raw copper zit geen spanning.
ethunn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2008, 12:40

Even topic sluiten met een update, is er niet meer van gekomen eens alles opgelost was ^^.

Na een bezoek van de Belgacom technieker bleek dat er een probleem was met mijn lijn, hij kon na een uur of 4 geen signaal vinden.
4 dagen later stond er een ander team van Belgacom aan de deur, die hebben dan de straat opengelegd om de kabel te herstellen. Eens dat gedaan hadden we direct verbinding, zonder verdere problemen.
Tot gisteren de snelheid zakte naar nieuwe laagtes welteverstaan :)

Kostplaatje van een 250e aan telefoongesprekken naar Dommel, maar gelukkig was de Belgacom herstelling gratis aangezien de telefoonkabel nog binnenkwam.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

weet je zeker dat er een fysieke lijn tot aan je huis loopt?.. want raw copper is alleen de huur, maar als je geen effectieve fysieke lijn hebt, dan is he took niet al te veel waard
Afbeelding
ethunn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2008, 12:40

Ja hoor, alles werkt nu.
De lijn kwam binnen, maar onderweg was er een fout op.
Die fout werd door de Belgacom crew hersteld, en toen was alles in orde :)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”