12mbit ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

ik dacht dat als je BGC TV hebt de overschakeling automatisch gebeurt. Als je adsl go of plus hebt moet je bellen voor de speedoptie. Cruciaal hierbij is dat je in een adsl2+ gebied moet zitten.

Stijn
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Ik woon in Ieper en m'n telefoonnummer is 05720....

Weet iemand ofdat ik in een adsl2+ gebied zit?
En is er een mogelijkheid om een hogere snelheid te krijgen zonder die 50€ te betalen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

TomG schreef:
Blino schreef:Hier ook nog altijd geen 12mbit, wel 9mbit.
ADSL2+ met BTV.

Ze moeten mij niet komen vertellen dat mijn lijn het niet aankan, ik weet dat ik een goede lijn heb, ze hebben trouwens ooit eens verteld dat ik slechts op een goede 900m van de centrale zit.
Haal nu moeiteloos +900kb als btv niet aanstaat.

Voor ADSL2+ zal men niet hoger dan 9 Mbit gaan. Je hebt de eingelijke verhoging dus al gehad...
Wil je hoger, dan zal je moeten afwachten/informeren over de beschikbaarheid van VDSL2.
Technisch kan ADSL2+ tot 24 Mbit, maar dit wordt door BGC niet aangeboden (waarschijnlijk omdat dit slechts voor een klein aantal klanten naar afstand toe haalbaar is).

Als ik de vorige posts goed begrijp wordt er maximaal 9Mbits aangeboden via ADSL 2+ ???
Ik dacht dat ADSL 2+ bij Belgacom tot 12 Mbps ging (technisch gezien tot 24 Mbps maar voor de meeste abonnees niet haalbaar)

Ik heb onlangs de speed optie aangevraagd, en ze hebben mij omgezet van ADSL (4.6 Mbps) naar ADSL 2+. Ny synct mijn modem op 9018/509 Mbps ... hoewel hij (FritzBox) aangeeft dat mijn lijn meer aankan ...
Ik dacht dat ADSL 2+ automatisch op de hoogst mogelijk haalbare snelheid synct, maar er wordt blijkbaar gecapd op een sync van 9 Mbps ??

Weet iemand de juiste toedracht ?? Vindt het allemaal nogal ingewikkeld :cry:

Philippe.
pipo1974
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2008, 12:54
Locatie: leuven

ik heb teruggebeld naar technisch dienst van Belgacom.
Volgens de operator wordt er stapsgewijs verhoogd en wordt er gezien of uw lijn stabiel blijft.
Dus eerst 7mb, dan 9mb en dan 12mb.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

pipo1974 schreef:ik heb teruggebeld naar technisch dienst van Belgacom.
Volgens de operator wordt er stapsgewijs verhoogd en wordt er gezien of uw lijn stabiel blijft.
Dus eerst 7mb, dan 9mb en dan 12mb.

Bedankt voor de uitleg ... Dat zijn toch heel grote "stappen" van 9mb naar 12mb.
Mijn lijn kan volgens mijn router 11.8mb aan .... dus een stabiele verbinding van 11mb zou misschien kunnen, maar er zijn blijkbaar geen tussenstappen meer tussen 9mb en 12mb ??

Overgaan van ISDN naar analoog zal de enige oplossing zijn ...

Philippe.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

9 september... in het verre sint-niklaas, waar ze met EDPnet een eigen ISP hebben, heeft den belgacom zich blijkbaar nog niet zitten moe maken. Nog altijd 7 mbit sync na een jaar met BGCTV. Pfffff, begin ongeduldig te worden.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
Synthesis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 sep 2008, 09:08

Ik krijg hier nog altijd maar dit:

ADSL
Type Fast Path
Status SHOWTIME
Downstream Upstream

Data rate(Kbps) 4640Kb 512Kb

Noise Margin 29 23

Output power(dBm) 119 160

Attenuation(dB) 20 9



Zijn dat goede waarden? Rechts upstream waarden, links downstream.

Ook zone 03 hier in Sint Niklaas. K'zou op 750m van de centrale moeten zitten..
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Dat is wat ge al jaren krijgt... en vermoedelijk hebt gij dus ook geen BGC TV. Sinnekloas moet dus wachten. Tedju
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Er beweegt iets. In plaats van de afgeknepen snelheid van 4 mbit, krijg ik nu de volle 7069 kbps... ze zijn er dus blijkbaar aan aan het prutsen. nu nog hopen dat ze het nog eventjes optrekken tot 12mbit.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Wanneer BG TV draait haal je nog amper 3800 download :evil: heeft dus ook effect op de internetverbinding.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ja, maar vroeger was het anders: dan haalde ik nooit meer dan de voorziene snelheid van 4 mbit, zelfs zonder tv, terwijl mijn modemstatistieken al 7 mbit aangaven. Nu lijkt die limiet opgeheven. Uiteraard zal het wel vertragen eens de tv aan zal staan. Nu vraag ik mij juist af of ze de totaal inkomende snelheid op zich nog gaan verhogen en niet alleen de beperking eraf halen.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Pi R² schreef:Ja, maar vroeger was het anders: dan haalde ik nooit meer dan de voorziene snelheid van 4 mbit, zelfs zonder tv, terwijl mijn modemstatistieken al 7 mbit aangaven. Nu lijkt die limiet opgeheven. Uiteraard zal het wel vertragen eens de tv aan zal staan. Nu vraag ik mij juist af of ze de totaal inkomende snelheid op zich nog gaan verhogen en niet alleen de beperking eraf halen.
Dat zullen ze doen wanneer vdsl2 beschikbaar is, vermoed ik. Ik had dezelfde situatie als u tot voor kort. 7 Mbit adsl2+ : nie slecht maar ook nie super. Nu op vdsl2 gezet en stabiel 10-11 Mbit profiel. Wel bizar dat die 12 Mbit niet stabiel gehaald wordt aangezien ik sync op iets van een 50 Mbit. Maar mij hoor je niet klagen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

vdsl2 ? Dus dan moet ik een nieuwe modem hebben? Waarom kan dat niet gewoon op adsl2+ ? Zo extreem ver van de centrale woon ik niet bepaald.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Pi R² schreef:vdsl2 ? Dus dan moet ik een nieuwe modem hebben? Waarom kan dat niet gewoon op adsl2+ ? Zo extreem ver van de centrale woon ik niet bepaald.
Pittig detail: ik heb die vdsl2 - modem gewoon gekregen en heb de oude rode Philips mogen houden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dafour
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 feb 2007, 11:55
Locatie: 8020

12 Mbit 5116/416 43%
bgctv

G.992.5 (ADSL2+)

Actual Data Rate
Up Stream 511 (Kbps.)
Down Stream 6011 (Kbps.)

Noise Margin
23 dB/11 dB

Attenuation
32 dB/37 dB


Dit is niet veel sneller en vroeger haalde ik toch de volle snelheid (420 KB/sec)
Zit hier met zo'n onbekende router van belgacom (ARV4519GW)

Kan dit kwaad als ge u een andere aankoopt?Welke hoeft dit dan te zijn?

mvg een zoon van bgc gebruikers :roll:
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Weet er iemand hoe het in Schoten zit ?
In Juli heb ik gebeld voor die speed optie en ze hebben toen een technieker langsgestuurd (gratis; wij hebben ADSL Plus) en die heeft twee draadjes omgedraaid (ik was er zelf niet bij toen, dus weet niet exact wat hij gedaan heeft).
Ben toen vertrokken op vakantie en toen ik terugkwam stond het internet nog altijd op 4,6mbit ADSL. Heb toen nog eens naar die 0800 nummer gebeld en ze konden mij toen melden dat het niet mogelijk was om mij op 12mbit te zetten.. Eerst kon het wel en dan kon het niet meer.
Ik heb ook via de site van Dommel gecheckt toen en volgens hun website kon ik wel op 12mbit gezet worden. Als ik nu via hun site check dan kan ik max 4,6mbit krijgen.
Als ik check via de Belgacom site of ik VDSL kan krijgen is dit geen enkel van onze lijnen mogelijk (wij hebben 2 lijnen). Als ik check of we BCGTV kunnen krijgen dan staat er dat het "misschien mogelijk is". Neen dus waarschijnlijk..

Kan ik concluderen dat wij vast zitten met gewoon ADSL hier ? Misschien als INDI helemaal van Telenet is binnenkort zal ik gewoon heel de boel op Telenet turbonet zetten.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

kan er iemand het extacte telefon nr geven+ de te kiezen opties, om meer te weten te komen over adsl2+ en snelheidsverhoging? Ik zit nog steeds op mijn gewone 4.6
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

4 oktober... mijn limiet tot 4,6 is wel al een tijdje losgelaten en ik haal nu bijna 6000 Kbps, maar ik sta nog steeds gelijk ik vorig jaar in oktober ook stond:

Stream Type
Actual Data Rate

Up Stream
511 (Kbps.)

Down Stream
7036 (Kbps.)

Kan dat dat ze mij gewoon hebben losgelaten, maar vergeten zijn om het profiel op te trekken?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Even verder informeren:
ik heb eens gebeld: een operator heeft mij op 9 mbit profiel gezet, effectief gaf mijn statistiek 7 mbit aan. Ik belde weer, een operator probeerde opnieuw en mijn lijn bleef dan 7 mbit aanhouden. Met andere woorden: ze slagen er niet in om mij op een hoger profiel te zetten, ondanks dat ze het doorvoeren. Raar. Ik denk dat ik mijn conclusies maar eens moet gaan trekken dan.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ik denk dat ik mijn conclusies maar eens moet gaan trekken dan.


Ga je verhuizen, beetje dichter bij de centrale? :mrgreen:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kenneth schreef:Ga je verhuizen, beetje dichter bij de centrale? :mrgreen:


Er bestaat nog iets anders dan die koperdraad ook hé :lol:
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Mja, tis toch waar zeker. Die sjarel zegt simpelweg dat die ADSL 12 mbit alleen op een VDSL lijn kan en dat ik volgens mijn contract blij moet zijn dat ik al internet heb. Waarom maken ze dan in godsnaam reklame voor een ADSL(2+)lijn op 12 mbit als dat over VDSL gaat en ik tevreden moet zijn met lagere snelheden?

Derbij, mijn contract is vandemaand afgelopen, wat zou mij dan bij BGC houden?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Pi R² schreef:wat zou mij dan bij BGC houden?


Stommiteiten :lol: Nu ja, als je een alternatieve provider wil kan je niet anders hé.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

r2504 schreef:
Kenneth schreef:Ga je verhuizen, beetje dichter bij de centrale? :mrgreen:


Er bestaat nog iets anders dan die koperdraad ook hé :lol:


Een Tam Tam? :-D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”