Draadloze netwerkkaart voor telenet gezocht

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hallo,
ik heb van sinds vorige week telenet expressnet xl in een funky shake .
de technieker van telenet is de draadloze installatie komen uitvoeren.
In mijn desktop pc stak al een draadloze netwerkkaart van DLINK model DWL-G510 54 Mbps .
Nu was mijn vraag of dit model voldoende sterk is voor mijn draadloze verbinding of er nog betere en sterkere netwerkkaarten zijn .
Mijn verbinding heeft een goede ontvangst en ik haal snelheden tot ongeveer 14000 kbps , de specificatie van dit abonnement is 20 Mbps .
Zou ik eventueel nog hoger geraken met een andere draadloze netwerkkaart ? Het ACP is ook ven DLINK en de switch ook .
Bedankt voor de info . :wink:
unexpected
Member
Member

als je alles upgrade naar wireless 802.11N ipv de G standaard die je nu hebt, zou je in principe toch weer sneller moeten gaan... maar voor het maximum eruit te halen is een "echte" kabel nog het beste ;-).
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Als ik mijn draadloze netwerkkaart upgrade naar de wireless N technologie is dat dan voldoende of moet ik ook het access point upgraden ?
pwr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

is Funkyshake = expressnet XL ???

volgens de site van Telenet is Funkyshake = Comfortnet XL

FunkyShake:

Internet: ComfortNet XLSupersnel en comfortabel internet
Internet Speed Down: 12 Mbps
Internet Speed Up: 400 Kbps
Internet Volume: 30 GB
4 Mailboxen gratis beveiligd tegen virussen en spam
Gratis opleiding

maar je haalt een snelheid van 14 Mbps , dus géén comfortnet XL ??
zijn er dan meerdere mogelijkheden/combinaties in Funkyshake ??
kan ni meer volgen.. :???:

Edit by Weetgraag:
rode fontkleur enkel voor moderators
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Bij draadloos heb je toch sowieso wat verlies t.o.v. draad. Je zou ook best eens met draad proberen want die 20 is en blijft theoretisch natuurlijk.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik heb theorie 25000 met mijn draadloos philips router 19000 tot 20200 als ik rechtstreeks werk met kabel 23700 24500
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Voor je zotte kosten doet, éérst testen met een draad, met de pc rechtstreeks op de modem. Daar moet je snelheden halen in de buurt van 20 Mbps. Haal je dat niet, dan zit er nog een probleem bij Telenet, en dat moet éérst opgelost worden voor jij kosten doet.

Van zodra je 20 Mbps hebt via draad, kan je beginnen spelen met draadloos. Maar aub niet eerder.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef:Voor je zotte kosten doet, éérst testen met een draad, met de pc rechtstreeks op de modem. Daar moet je snelheden halen in de buurt van 20 Mbps. Haal je dat niet, dan zit er nog een probleem bij Telenet, en dat moet éérst opgelost worden voor jij kosten doet.

Van zodra je 20 Mbps hebt via draad, kan je beginnen spelen met draadloos. Maar aub niet eerder.
Bedankt voor de info,
ik zal maar eerst eventjes uittesten met een utp kabel rechtstreeks aan de modem te hangen alvorens ik 'zotte kosten ' begin te doen.
heb speciaal gisteren een upgrade laten doen naar expressnet xl aangezien ik van de hogere snelheden wil genieten .
Ik haal draadloos de snelheden van een comfortnet xl profiel (12 Mbps ) maar sinds de 'upgrade ' naar expressnet xl blijf ik steken op 14 Mbps draadloos .Volgens de helpdesk en technische dienst van telenet sta ik op een 20 Mbps profiel .
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Hallo,
ik heb de test gedaan, als ik de pc rechtstreeks aan de telenet modem hang met een utp kabel van ongeveer 2 meter haal ik bijna 20 Mbps , heb 2 testen gedaan (zie attachments ) , blijkt dus dat ik een verlies heb draadloos van ongeveer 5 Mbps .
De pc staat in de woonkamer , op ongeveer een 5 tam meter van het accespoint zonder obstakels tussen .
Heeft er iemand tips om toch draadloos een hogere snelheid te halen ?
De draadloze netwerkkaart is er eentje van DLINK model DWL-G510 .
Misschien moet ik er eentje aanschaffen met de draadloze N technologie of is het accespoint van telenet dan niet compatibel want dat is een wireless G . Alvast bedankt voor de tips .
Afbeelding
[URL=http://g.imageshack.us/img291/screenhunter01sep161053ns

Afbeelding
Afbeelding
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Kijk wireless N is backward compatible met de G variant. Maar tenzij zowel uw AP/router als de PC(s) die ermee verbonden zijn N zijn gaat ge op G snelheden blijven zitten.
Waaruit volgt dat ge twee opties hebt indien ge hogere snelheid wilt:
1) werk via ethernet kabels, dus bedraad (wat sowieso betere snelheden en pings zal geven)
2) schaf een N netwerkkaart aan voor PC en een N router, die ge dan achter uw TN-modem hangt (en gebruik de TN modem enkel als modem)
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:Kijk wireless N is backward compatible met de G variant. Maar tenzij zowel uw AP/router als de PC(s) die ermee verbonden zijn N zijn gaat ge op G snelheden blijven zitten.
Waaruit volgt dat ge twee opties hebt indien ge hogere snelheid wilt:
1) werk via ethernet kabels, dus bedraad (wat sowieso betere snelheden en pings zal geven)
2) schaf een N netwerkkaart aan voor PC en een N router, die ge dan achter uw TN-modem hangt (en gebruik de TN modem enkel als modem)
Dus als ik het goed begrijp is mijn draadloze snelheid 'beperkt ' tot die 13 Mbps aangezien ik op G technologie zit ?
Met de 'N' technologie kan ik dan een hogere snelheid halen ?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, er zijn wel enkele zaken waarmee ge die snelheid kunt opvoeren, maar wonderen gaat ge niet moeten verwachten (AP beter plaatsen met minder obstakels tussen ap en pc, AP hoger plaatsen, zo een windsurferke maken, uw draadloos netwerk op enkel G zetten als het op mixed mode staat, ander kanaal uitproberen,...)

N bied zowel groter en beter bereik als hogere transfersnelheden dan G, onder dezelfde condities he. Wat normaal is, N is een volgende evolutie van de WiFi standaard.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:Inderdaad, er zijn wel enkele zaken waarmee ge die snelheid kunt opvoeren, maar wonderen gaat ge niet moeten verwachten (AP beter plaatsen met minder obstakels tussen ap en pc, AP hoger plaatsen, zo een windsurferke maken, uw draadloos netwerk op enkel G zetten als het op mixed mode staat, ander kanaal uitproberen,...)

N bied zowel groter en beter bereik als hogere transfersnelheden dan G, onder dezelfde condities he. Wat normaal is, N is een volgende evolutie van de WiFi standaard.
Zal deze dingen eens uitproberen, alvast bedankt voor de deskundige uitleg en de waardevolle tips . :-)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

BTW zo een windsurfer lijkt echt te belachelijk simpel om te werken, I know, dacht er ook zo over. Maar had is tijd te veel en dat verdraaide ding gaf nog een betere SNR op mijn netwerk zeker?! (heb meteen wel zo een grotere, van A4 formaat gemaakt)
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Heb een antwoord op mijn vraag van telenet gekregen nav mijn draadloze installatie .

Beste,Bedankt voor uw mail.U meldde ons dat u niet de snelheden haalt die in onze productspecificaties worden opgegeven.De opgegeven snelheid, is de maximale snelheid die u kunt halen. De effectieve snelheid is sterk afhankelijk van een aantal factoren zoals de netwerkbelasting, de belasting op de server waarvan u download en de snelheid van uw computer of andere hardware die u gebruikt. Vooral bij snelle internetverbindingen zoals het Telenet TurboNet-abonnement kan het voorkomen dat de server waarvan u gegevens afhaalt niet kan volgen. De snelheid die u aangeboden wordt door Telenet is dan ook niet gegarandeerd.U maakt momenteel een internet verbinding via een draadloze installatie, met deze draadloze installatie kunt u maar tot maximum 54Mbps halen qua snelheid.Het is ook mogelijk dat uw computer besmet is met spyware of adware. Deze programma´s kunnen ervoor zorgen dat uw startpagina niet veranderd kan worden. Ook kunnen zij ervoor zorgen dat er automatisch pop-ups op uw scherm komen en de verbinding vertraagd wordt.U kunt dan ook het best even scannen of u deze programma´s hebt en ze verwijderen. Dit kunt u doen met het programma Hitman pro dat u kunt vinden op http://www.hitmanpro.nl. Als u Windows 98 of Windows Me gebruikt, raden wij u aan om om het programma Spybot Search & Destroy te gebruiken. Dit vindt u op de volgende pagina: http://spybot.safer-networking.de/nl/index.html.Wij hopen dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven.Hebt u nog vragen? Neem alvast een kijkje op www.telenet.be/onlinesupport. U kunt er 24 uur op 24 informatie opzoeken of contact met ons opnemen via een webformulier op http://contact.telenet.be/.

Volgens de technische gegevens moet mijn draadloze netwerkkaart toch een snelheid aankunnen van 54 Mbps wat toch 'ruimschoots ' boven de snelheid is die je met expressnet xl kunt halen (20 Mbps). :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fieldoxide schreef:Heb een antwoord op mijn vraag van telenet gekregen nav mijn draadloze installatie .
Nonsens zoals gewoonlijk... blahblah...
fieldoxide schreef:Volgens de technische gegevens moet mijn draadloze netwerkkaart toch een snelheid aankunnen van 54 Mbps wat toch 'ruimschoots ' boven de snelheid is die je met expressnet xl kunt halen (20 Mbps). :roll:
54 Mbps is het theoretische maximum... in de praktijk ligt het vaak veel lager... soms onder de 20 Mbps zelfs.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

fieldoxide schreef:

Volgens de technische gegevens moet mijn draadloze netwerkkaart toch een snelheid aankunnen van 54 Mbps wat toch 'ruimschoots ' boven de snelheid is die je met expressnet xl kunt halen (20 Mbps). :roll:
Maar die snelheden haal je nooit , zeker niet op G , het praktisch haalbare ligt veel lager .
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Goed om weten, :-o
ik zal dan maar een draadloze netwerkkaart kopen die de N technologie heeft .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fieldoxide schreef:Goed om weten, :-o
ik zal dan maar een draadloze netwerkkaart kopen die de N technologie heeft .
Als de snelheid echt belangrijk is voor je... koop je dan een UTP kabel. Wireless, zelfs N zal je nooit de garantie geven dat je het maximum haalt omdat het afhankelijk is van verschillende factoren (als morgen je buur ook wireless plaatst kan je zakken tot minder dan 50% van wat je vandaag hebt bv).

Wireless is leuk om vanuit je luie zetel te internetten, maar daar stopt het voor mij dan ook. Als je echt tot de laatste bit eruit wil is er maar één goede oplossing, en da's een draad.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”